۵ روش عالی برای مدیریت حجم تماس بالای مرکز تماس

مدیریت-حجم-تماس-در-مرکز-تماس

حجم تماس بالا در یک شرکت، اغلب نشان‌دهنده رونق آن کسب‌وکار است. بااین‌حال، مدیریت حجم تماس بالا در کال سنتر، در شرایطی که هر یک از این تماس‌­ها نیاز به صرف انرژی و توجه اپراتور دارند، می­‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

اگر با حجم بالای تماس‌­ها در مرکز تماس خود مواجه هستید، می­‌توانید از راه­‌حل‌­های پیشنهادی این مقاله برای هدایت تماس‌گیرندگان به منابع دیگر و کاهش فشار کاری بر کال سنتر خود استفاده کنید. با صرف زمان برای همه گزینه­‌های پیش­ رو می­‌توانید جامع‌­ترین راهکار را متناسب با نیازهای کسب‌وکار خود انتخاب و پیاده‌­سازی کنید.

برای کسب آمادگی لازم در مواجهه با حجم تماس‌­های بالا، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

حجم تماس بالا به چه معناست؟

این اصطلاح به زمانی اشاره دارد که تماس‌­های دریافتی کسب‌وکار شما بیشتر از چیزی باشد که کارشناسان مرکز تماس آمادگی پاسخ‌گویی به آن را دارند.

مدیریت-حجم-تماس-در-مرکز-تماس

زمانی که موجی از حجم بالای تماس‌­ها برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، می‌­توان گفت کال سنتر شما با حجم تماس بالا مواجه شده است. به طور معمول، زمانی که حجم تماس دریافتی شما حدود ۱۰ درصد نسبت به میزان معمول تماس‌­ها افزایش داشته باشد، مصداق حجم تماس بالا خواهد بود.

چه چیزی باعث افزایش حجم تماس می­‌شود؟

عوامل متعددی وجود دارد که می­‌تواند منجر به افزایش حجم تماس در شرکت شما شود. در اینجا به چند مورد از دلایل اصلی این مسأله اشاره می‌­کنیم:

  • فعالیت‌­های فصلی: تعطیلات و سایر فعالیت‌­های فصلی مانند کمپین­‌های تبلیغاتی یا رویدادهای سالانه، عامل مهمی در افزایش حجم تماس کال سنتر محسوب می­‌شود.
  • کمپین­‌های بازاریابی: اگر کمپین بازاریابی موثری برنامه‌­ریزی کنید که منجر به افزایش ترافیک سایت شما شوند، به احتمال زیاد با افزایش حجم تماس‌­های مشتریان مواجه خواهید شد.
  • وجود خلل در خدمات: اگر کسب‌وکار شما مرتبط با تعمیر و نگهداری باشد یا محصول شما به هر علتی دچار نقص شود، در این شرایط نیز حجم تماس بالایی را تجربه خواهید کرد.
  • ساختار سازمانی معیوب: اختلالات ناشی از سیستم مرکز تماس نامناسب یا کافی نبودن تعداد کارکنان ممکن است منجر به حجم بیش از حد تماس شود.

روش‌­های مدیریت حجم تماس بالا

برای این­که آمادگی لازم برای مواجه شدن با حجم تماس بالا در کال سنتر را داشته باشید، بهتر است موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

دلایل حجم تماس بالا در مرکز تماس را پیدا کنید

قبل از این­که بخواهید بر راهکارهای تجاری حل مسأله بالا بودن حجم تماس‌­های خود تمرکز کنید، دلایل آن را ریشه‌­یابی کنید. در وهله اول باید درک کنید که چرا حجم تماس‌­ها زیاد است.

دلایل زیادی برای بروز این اتفاق وجود دارد، از جمله مهم­‌ترین آن­ها می‌­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشتریان نمی‌­دانند چگونه باید از محصول یا خدمات شما استفاده کنند.
  • مشتریان از راه­‌های ارتباطی دیگر با سازمان شما، برای دریافت کمک‌­های مورد نیاز خود آگاهی ندارند.
  • تیم مرکز تماس شما کم‌کار است.
  • تیم مرکز تماس، تجهیزات لازم برای رسیدگی به حجم تماس­‌هایی که دریافت می‌­کند را ندارد.
  • یک مشکل تکراری در مورد محصول یا خدمات شما وجود دارد.

داده‌­های تماس را تجزیه و تحلیل کنید و مشکلات یا نگرانی‌­های رایج مشتریان خود را دریابید. به این ترتیب می­‌توانید درک کنید که چرا مشتریان بیشتر با شما تماس می‌­گیرند و دقیقا در چه مواردی به پشتیبانی بیشتر نیاز دارند.

گزینه­‌ تماس مجدد از طرف شرکت (callback) را به مشتریان در صف انتظار پیشنهاد دهید

هیچ­کس از منتظر ماندن لذت نمی‌­برد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۶۰ درصد از تماس‌­گیرندگان احساس می‌­کنند حتی یک دقیقه زمان انتظار زیادی برای اتصال به اپراتور است. این مسئله باعث می­‌شود که کارکنان برای منتظر نگه داشتن مشتریان و پاسخ‌گویی به آن­‌ها دچار استرس شوند؛ بنابراین احتمال افت کیفیت مکالمات نیز وجود دارد.

مدیریت-حجم-تماس-در-مرکز-تماس

درحالی که می­‌توانید با پیشنهاد گزینه callback به مشتریان خود، در زمان مناسب با آن‌ها تماس بگیرید. نظرسنجی­‌ها نشان می‌­دهد که بیشتر مشتریان این گزینه را به منتظر ماندن در صف تماس ترجیح می­‌دهند.

کانال­‌های بیشتری برای پشتیبانی از مشتریان خود داشته باشید

راه‌­های زیادی بجز تماس تلفنی وجود دارد که می­‌توانید از آن­‌ها برای پشتیبانی از مشتریان خود استفاده کنید؛ روش‌­هایی مثل چت زنده، ایمیل و حتی رسانه‌های اجتماعی از جمله این موارد هستند.

برخورداری از راهکارهای پشتیبانی مختلف نه تنها از فشار کاری کارشناسان مرکز تماس شما کم می­‌کند، بلکه این امکان را به مشتریان می‌دهد تا از روش دلخواه خود با شما ارتباط بگیرند. با این روش تیم مرکز تماس شما می­‌تواند درخواست­‌های مشتریان را اولویت­‌بندی کند و پاسخ‌گویی به سوالات ضروری را سریع‌­تر انجام دهد.

پایگاه‌­های دانش خودکار ایجاد کنید

در دنیای دیجیتال امروزی، بیشتر افراد پاسخ سوالات خود را در اینترنت جستجو می­‌کنند. مشتریان شما خواهان دسترسی فوری به اطلاعات هستند و دوست ندارند برای یافتن آن تلاش کنند.

بیشتر افراد ترجیح می‌دهند در وب‌سایت و فروم­‌های شما جستجو کنند و راه‌حلی برای مشکل خود بیابند تا این­که با واحد پشتیبانی تماس بگیرند. بنابراین، اگر اطلاعات وب­‌سایت شما کامل نباشد یا محتوای آن ضعیف باشد، به احتمال زیاد بخشی از مشتریان خود را از دست می­‌دهید.

پایگاه دانش می‌تواند شامل پرسش‌های متداول، مقاله‌ها، راهنماها و انواع محتوایی باشد که برای راهنمایی مشتریان شما در مورد مشکلات احتمالی، طراحی شده است. این ابزار نه تنها به مشتریان شما کمک می‌­کند، بلکه یک منبع عالی برای تیم خدمات پشتیبانی شما نیز محسوب می­‌شود.

اغلب مشتریان شما ترجیح می‌­دهند مشکلاتشان را خودشان حل کنند. درصورتی‌که با اطلاعات کامل و در دسترس در فضای مجازی، از آن­‌ها پشتیبانی کنید؛ منجر به کاهش حجم تماس بالا در کال سنتر و همچنین بهبود نرخ کیفیت تماس اول (FCR) خواهید شد.

سرمایه‌­گذاری بر چت‌­بات‌­ها را فراموش نکنید

چت‌­بات ابزار خودکاری است که برای شبیه‌­سازی مکالمه هوشمند با کاربران انسانی طراحی شده است. این ابزار از خدمات هوش مصنوعی (AI) برای خودکارسازی ارتباط با مشتریان استفاده می‌کند؛ و منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های نیروی کار می­‌شود، بدون آن­که کیفیت تجربه مشتری را کاهش دهد.

مدیریت-حجم-تماس-در-مرکز-تماس

اما برخی از چت­‌بات‌­ها هوشمندتر از سایرین هستند. شما می­‌توانید این ربات­‌های هوش مصنوعی را در وب سایت خود تعبیه کنید یا به پیام رسان­‌های مورد استفاده در سازمان متصل سازید تا یک سرویس پشتیبانی ثابت و یکپارچه به مشتریان شما ارائه دهند.

امروزه، علاوه بر چت‌­بات‌های کلاسیک مبتنی بر متن، ربات‌های گفتگوی صوتی برای ارائه یک تجربه یکپارچه‌ به مشتریان طراحی شده‌­اند. افزایش تقاضا برای جستجوی صوتی، ربات‌های چت صوتی را به راهکاری کارآمد برای کاهش حجم بالای تماس در مراکز تماس تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: مزایای هوش مصنوعی در مرکز تماس

آیا با حجم تماس بالا در کال سنتر مواجه هستید؟

برای حل مشکلات دنیای کسب‌وکار نوین، باید از راهکارهای مدرن متناسب با آن استفاده کنید. در صورتی که با حجم تماس بالا در کال سنتر خود مواجه هستید، پس از سنجش دلایل اصلی آن، بهتر است از راهکارهای فناوری نوین برای حل این مشکل کمک بگیرید.

سرمایه­‌گذاری در نرم­‌افزار مرکز تماس مدرن، موجب بهبود سریع خدمات پشتیبانی و پاسخگویی به مشتریان شما می­‌شود؛ به این ترتیب با استفاده از ابزارهایی چون پایگاه­‌های دانش خودکار، پشتیبانی مکالمات با هوش مصنوعی و چت­‌بات‌­ها می­‌توانید مدیریت حجم تماس بالا را با بهترین کیفیت انجام دهید. به این ترتیب با کاهش حجم مشتریان در صف تماس منجر به بهبود خدمات و تجربه مشتری و افزایش رضایت مشتریان از کسب‌وکار خود خواهید شد.

اگر تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد امکانات و ابزارهای کمک‌دهنده به برنامه‌­ریزی برای حجم بالای تماس‌­ها در شرکت خود دارید، همین امروز با کارشناسان ما در الوویپ تماس بگیرید؛ هدف ما ارائه سریع­‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌­ترین راهکار متناسب با صنعت و اندازه و نیاز کسب‌وکار شماست.

 

سوالات متداول

  • روش­‌های رایج مدیریت حجم بالای تماس کدامند؟
  1. استفاده از سیستم پاسخ صوتی تعاملی
  2. تهیه تجهیزات و ابزار مناسب مرکز تماس
  3. خودکارسازی فرآیندها
  4. استفاده از چت­‌بات‌­های هوش مصنوعی
  5. داشتن پایگاه دانش جامع
  • چرا حجم تماس در مراکز تماس افزایش پیدا می­‌کند؟

جابه‌جایی کارکنان، برنامه­‌های فروش فصلی، کمپین‌های تبلیغاتی، رویدادهای غیرقابل پیش‌بینی که باعث وقفه در خدمات می‌شوند، و حتی کمپین‌های بازاریابی موفق شایع‌ترین دلایل افزایش حجم تماس‌­ها هستند.

  • منظور از حجم تماس در مرکز تماس چیست؟

حجم تماس اندازه‌­گیری تعداد تماس‌­های ورودی به یک مرکز تماس است. می‌توان آن را در زمان­‌های مختلف مانند هر پانزده دقیقه، هر ساعت یا هر روز اندازه­‌گیری نمود.

  • حجم تماس بالا چیست؟

به طور معمول، حجم تماس بالا زمانی اتفاق می‌افتد که تعداد تماس‌های دریافتی ۱۰ درصد نسبت به قبل افزایش یابد، اما همه این­‌ها به اندازه و نوع کسب‌وکار بستگی دارد.

  • حجم تماس بالا در یک شرکت نشانه چیست؟

این مسأله اغلب نشان­‌دهنده رونق یک کسب‌و‌کار است. با این حال، مدیریت حجم تماس بالا در کال سنتر، می­‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید