آینده سیستم ویپ: هوش مصنوعی در VoIP

ویپ و هوش مصنوعی

هوش مصنوعی همان پیشرفت دنیای تکنولوژی است که همه ما سال‌ها است که منتظر آن هستیم. آینده VoIP هم با روی کارآمدن هوش مصنوعی دستخوش تغییراتی خواهد بود. در حقیقت در دنیای امروز با روی کارآمدن هوش مصنوعی سمت و سوی جدیدی به کسب و کارها داده شده است و مراکز تماس هم از این موضوع مستثنی نیستند. برای اینکه بتوانید درک خوبی از شرایط و تغییرات رخ داده در پشتیبانی VoIP با هوش مصنوعی داشته باشید تا انتهای متن همراه ما باشید تا نقش هوش مصنوعی در پشتیبانی تلفن ویپ را بیشتر بررسی کنیم.

هوش مصنوعی چیست؟

یکی از روندهای فناوری VoIP در سال ۲۰۲۳، استفاده از هوش مصنوعی است. درست است که خیلی از افراد به‌تازگی با واژه هوش مصنوعی آشنا شده‌اند، اما آیا درباره مزیت‌ها یا حتی معایب هوش مصنوعی اطلاعاتی هم دارند؟

هوش مصنوعی را اولین بار دانشمندان در سال ۱۹۵۵ برای پیشرفت‌های یادگیری ماشین‌ها به کار برده‌اند. این هوش در ابتدا برای حل مسائل ساده ریاضی و فهمیدن زبان طبیعی به کار گرفته می‌شد، اما امروزه هوش مصنوعی یکی از بخش‌های مهم فناوری دیجیتال شده است.

در حقیقت هوش مصنوعی برخی از کارهایی که انسان‌ها می‌توانستند انجام دهند که زمان‌بر بود و نیاز به خلاقیت داشت را در دستور کار خود قرار داده است. به زبان ساده‌تر می‌توان اینگونه گفت که هوش مصنوعی با شروع اتوماسیون کردن بخش‌های مختلفی از کسب و کارها و فعالیت‌های روزانه، سرعت انجام کارها را بیشتر کرده است و عملکرد بهتری را به مشتری‌ها و افراد ارائه می‌کند.

آینده پشتیبانی VoIP هم یکی از کسب و کارها است که با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند تغییرات مثبتی داشته باشد تا خدمات بهتری ارائه کند. هوش مصنوعی در مراکز تماس، توانسته است که سهم قابل توجهی داشته باشد و تجربه خوبی را برای کاربرها و مشتری‌ها ایجاد کند.

دقت کنید، کارهایی که زمانی تنها برخی از کارمند‌های دوره دیده می‌توانستند انجام دهند، امروزه از طریق هوش مصنوعی قابل اجرا است و همین موضوع باعث شده است تا از نیروهای انسانی در موقعیت‌های حساس‌تر و بالاتر استفاده کرد.

مزیت‌های پشتیبانی VoIP از طریق هوش مصنوعی

افراد زیادی از هوش مصنوعی ترس دارند، زیرا تصور می‌کنند این تکنولوژی جایگزین انسان می‌شود و شرایط کسب و کارها را برای همه افراد تغییر می‌دهد!

اما واقعیت این است که هوش مصنوعی آمده تا در کنار انسان بتواند خدمات بهتری را ارائه کند و دنیای امروزی را به یک جای بهتر تبدیل کند. هوش مصنوعی توانسته مزیت‌های مختلفی را برای بخش‌های خدمات مشتری‌ها و مراکز تماس ایجاد کند تا زمان‌های هدر رفته و تلف شده کارمند‌ها کمتر شود و بتوان به امور مهم‌تری رسیدگی کرد. با بهره‌مندی از هوش مصنوعی آینده پشتیبانی VoIP روز به‌روز بهبود پیدا می‌کند و می‌توان فرآیند خدمات‌رسانی به مشتری‌ها را سرعت داد.

همچنین نقش هوش مصنوعی در پشتیبانی تلفن ویپ به بخش‌های مختلف مراکز تماس هم مرتبط خواهد بود که برخی از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

تسهیل و ساده کردن فرآیند

همانطور که اشاره شد، هوش مصنوعی در آینده پشتیبانی VoIP نقش به‌سزایی دارد و می‌تواند در موثر کردن فرآیند خدمات مشتری‌ها و پاسخگویی کارآمد باشد. هرچه مشتری‌ها زودتر به پاسخ سوال خود برسند یا مشکلات آن‌ها برطرف شود، به طور حتم شاخص رضایت مشتری افزایش می‌یابد که همین موضوع برای مرکز تماس و خدمات پشتیبانی عالی است.

ویپ و هوش مصنوعی

در حقیقت هوش مصنوعی می‌تواند کارهای زیادی که در مراکز تماس برای مشتری‌ها در نظر گرفته شده را به بهترین شکل انجام دهد که این موارد عبارتند از:

  • کنار هم گذاشتن اطلاعات مربوط به مشتری‌ها
  • جواب دادن به سوال‌های مشتری‌ها
  • راهنمایی کردن افراد برای حل مشکلات

درک نیاز مشتری‌ها در زمان کم

هوش مصنوعی توانایی بسیار زیادی در ساده‌سازی مشکلات و چالش‌ها دارد. پشتیبانی VoIP و هوش مصنوعی در کنار یکدیگر می‌توانند زمان حل مشکلات مشتری‌ها را کاهش دهند و با ساده‌سازی مشکلات و صحبت‌ها، روند و عملکرد خوبی را طی کنند. در حقیقت هوش مصنوعی با ارائه قابل توجهی از اطلاعات، می‌تواند زمان پاسخگویی به مشتری‌ها را کاهش دهد که این موضوع در زمان‌های گذشته با خطا و آزمون زیاد انجام می‌شد و در برخی از مواقع نارضایتی مشتری‌ها را در پی داشت.

شناخت زبان طبیعی

شناسایی زبان یکی از مزیت‌های مهم و نقش هوش مصنوعی در پشتیبانی تلفن ویپ است. این موضوع باعث شده تا دستاورد‌های بسیار خوبی در مراکز تماس برای برقراری ارتباط بین مشتری‌ها و حتی سازمان‌های دیگر حاصل شود. با اتوماسیون شدن شناخت زبان طبیعی، می‌توان فرآیند ارتباط‌گیری با مشتری‌ها را سرعت داد و میزان رضایت آن‌ها را بیشتر کرد.

در حقیقت هرچه سریع‌تر بتوان به سوالات مشتری‌ها در مراکز تماس پاسخ داد، به طور حتم راهنمایی به‌درستی انجام شده است و مشتری‌ها میزان رضایت بیشتری خواهند داشت.

همچنین با پیشرفت تکنولوژی و هوش مصنوعی، صدای اپراتورهای هوش مصنوعی در مراکز تماس یا پشتیبانی به صدای انسان بیشتر شبیه‌سازی شده است تا مشتری‌ها احساس بهتری از برقراری یک ارتباط داشته باشند. در آینده نزدیک شاهد نقش مهم و مزیت‌های بیشتر هوش مصنوعی در آینده پشتیبانی VoIP خواهیم بود.

به طور کلی همه کسب و کارها باید از هوش مصنوعی برای بهبود روند رشد استفاده کنند تا خدمات ارزنده‌ای را به مشتری‌های خود ارائه دهند.

نقش هوش مصنوعی در پشتیبانی تلفن ویپ

همانطور که می‌دانید نرم افزار ویپ یک تکنولوژی برتر نسبت به سایر خدمات مرکز تماس سنتی است که عملکرد مطلوب‌تری داشته و ارتباط‌گیری و برقراری تماس از طریق اینترنت صورت می‌گیرد. از این‌رو پلتفرم‌های هوش مصنوعی در مراکز تماس شرایط این را دارند که به صورت خودکار یک تماس ورودی را هدایت کنند تا در مرحله اول مشکلات را ساده کرده و پاسخ دهند و در نهایت به یک کارشناس مرتبط متصل کنند. این توانایی باعث شده تا بهترین شرایط در نمایندگی‌های مرکز تماس ایجاد شود و نرخ حل مشکلات در سطح بالاتری شخصی‌سازی شوند.

الوویپ و هوش مصنوعی

به طور کلی پردازش زبان طبیعی که با نام NLP شناخته می‌شود، باعث شده تا الگوریتم‌های گفتار با پیشرفت چشم‌گیری همراه باشد. این موضوع به این معنا است، هنگامی ‌که مشتری برای برطرف کردن مشکل خود با یک مرکز تماس که مجهز به هوش مصنوعی است تماس برقرار می‌کند، احساس این را دارد که با یک انسان هم صحبت شده است نه یک ربات!

در حقیقت تحلیل‌ها از طریق ماشین‌های هوش مصنوعی ساده‌سازی شده‌اند و این موضوع به هدایت و راهنمایی مشتری‌ها کمک کرده است.

برای اینکه درک بهتری از آینده پشتیبانی VoIP داشته باشید، توصیه می‌کنیم که با کارشناس‌های الوویپ در ارتباط باشید تا به سوالات شما پاسخ دهند. الوویپ به عنوان ارائه‌دهنده خدمات مختلف مرکز تماس، در کنار شما است تا به راحتی و از طریق هوش مصنوعی، مرکز تماس کسب و کار خود را مدیریت کنید و در زمان کوتاهی، عملکرد مرکز تماس را بهبود دهید. همچنین اگر سوالی یا ابهامی‌ درباره پشتیبانی VoIP و هوش مصنوعی دارید که در این متن به آن اشاره نشده است کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید تا در زمان کوتاهی به سوالات شما عزیزان پاسخ داده شود.

 

سوالات متداول:

  • مزیت‌های هوش مصنوعی در مرکز تماس چیست؟
  1. ساده سازی فرآیند تماس
  2. برطرف کردن مشکلات مشتری‌ها در زمان کوتاه
  3. شناسایی زبان مشتری
  4. سرعت بخشیدن به پشتیبانی
  5. اتصال به بهترین اپراتور
  • آیا هوش مصنوعی نیاز به به‌روزرسانی دارد؟

خیر. با توجه به اینکه هوش مصنوعی بر اساس الگوهای رفتاری مشتری‌ها در مراکز تماس پیشرفت خواهد کرد، به طور خودکار به روزرسانی خواهد شد.

  • از هوش مصنوعی در مراکز تماس می‌توان استفاده کرد؟

بله. مراکز تماس یکی از کسب و کارهای مهمی‌ است که نیاز به ساده‌سازی دارد تا راحت‌تر بتوان مشکلات مشتری را برطرف کرد. در حقیقت حل مسائل و مشکلات مشتری‌ها از طریق هوش مصنوعی، سرعت بیشتری خواهد داشت و ساده خواهند شد.

  • آیا می‌توان در مراکز تماس بین المللی هم از هوش مصنوعی استفاده کرد؟

بله. شما می‌توانید زبان مورد نظر خود را به هوش مصنوعی دستور دهید تا مشتری‌ها را با توجه به زبان انتخابی هدایت و راهنمایی کند.

  • هوش مصنوعی چه مزیتی برای مشتری‌های مرکز تماس دارد؟

افزایش سرعت پاسخگویی و مرتبط بودن پاسخگویی جزو مهم‌ترین مزیت‌هایی است که هوش مصنوعی برای مشتری‌ها به ارمغان می‌آورد.

 

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

0 دیدگاه دربارهٔ «آینده سیستم ویپ: هوش مصنوعی در VoIP»

  1. با اینکه داریم روز به روز تو تکنولوژی جلو میریم، اما حقیقتا موضوع هوش مصنوعی منو نگرانم میکنه. اینکه این سیستم دقیقا مثل انسان ها عمل میکنه و می فهمه، باعث میشه نقش انسانها کمرنگ تر بشه و خیلی از کارمندا بیکار بشن:(

    1. هوش مصنوعی می‌تونه تو کارهای بسیار زیادی به انسان کمک کنه و امکان اینکه کاملا جای انسان رو بگیره بسیار کمه اما دستیار بسیار خوبی برای انواع کارهاست

  2. این هوش مصنوعی خیلی خوبه. ما تقریبا تو تمام فرایند کاریمون ازش استفاده میکنیم و کاراییمون رفته بالا. دیگه نیازی نیست تماس های تکراری رو پاسخ بدیم یا کارهای زمانبرو انجام بدیم چون AI به راحتی و در عرض چند دقیقه این کارارو انجام میده

    1. بله دقیقا هوش مصنوعی به عنوان یه دستیار کاملا حرفه‌ای می‌تونه تو بخش‌های متفاوتی به شما کمک زیادی انجام بده

  3. یعنی در سیستم موجود مراکز تماس امروزی، این امکان وجود داره که مشتری تماس بگیره و راهنمایی بشه و مشکلش حل بشه در حالی که اصلا متوجه نشده با هوش مصنوعی صحبت میکرده نه یک انسان؟

    1. علیرضا سلطانی

      چنین اتفاقی قابل رخ دادنه اما در حال حاضر امکان پذیر نیست اما پاسخ هوش مصنوعی، کاملا به صورت انسان دور از انتظار نیست

  4. منطقی تر هست یکسری سوالات متداول و تکراری برای هوش مصنوعی تعریف بشه تا پرسنل مرکز تماس بتونن برای سوالات پیچیده تر مشتریها انرژی بذارن.

    1. علیرضا سلطانی

      بله سوالات ساده و تکراری میشه که توسط هوش مصنوعی طزاحی بشه و سوالات تفصیلی و پیچیده توسط کارشناس‌ها مطرح بشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید