سوالات متداول

در این صفحه متداول‌ترین پرسش‌های مطرح‌شده از سوی کاربران در خصوص الوویپ را مشاهده خواهید کرد. ممکن است پرسش شما هم مشابه یکی از این سوالات باشد.

 
سوالات و مشکلات خود در خصوص سیستم تلفنی و راهکارهای مرکز تماس را با ما در میان بگذارید.
ویپ (VOIP) به معنی انتقال صدا بر بستر شبکه‌های کامپیوتری است و مخفف عبارت انگلیسی Voice Over Internet Protocol می باشد. این سیستم در هر مکانی که شبکه کابلی یا بی‌سیم وجود داشته باشد می‌تواند راه‌اندازی شود و نیازی به سیم‌کشی جداگانه برای تلفن‌ها ندارد. با استفاده از فناوری ویپ دیگر تماس‌های شما به خطوط تلفن سنتی و قدیمی وابسته نیستند. این سیستم تلفنی مدرن به دلیل ویژگی‌های بروز و کارآمدی که دارد به فرایند مدیریت مرکز تماس، بهبود عملکرد آن کمک شایان توجهی می‌کند. اگر می‌خواهید به مشتریان خود خدمات تلفنی هوشمندانه‌ای ارائه دهید، نرم افزار مرکز تماس، دقیقا همان چیزی است که نیاز دارید. بدون اطلاع از آمارها و گزارش‌های تحلیلی، بدون مدیریت اصولی صف‌های تماس، مسیریابی دقیق تماس‌ها و همچنین بدون یکپارچه‌سازی با CRM طبیعتا نمی‌توان مرکز تماس را به درستی مدیریت کرد. بنابراین وجود یک سامانه بروز برای مدیریت مرکز تماس بسیار حائز اهمیت است.

شما هر کسب‌و‌کاری، با هر مدل بیزینسی که داشته باشید، نیاز به مدیریت تماس‌های مجموعه خود دارید. الوویپ می‌تواند در سطح بسیاری حرفه‌ای تماس‌های شرکت شما را مدیریت کند. شما به کمک این سامانه می‌توانید واحدهای فروش، پشتیبانی، امور مشتریان و هر واحد دیگری را به طور هوشمندانه‌ای مدیریت کنید. برخی از ویژگی‌های الوویپ که به مدیریت مرکز تماس سازمان شما کمک می‌کند عبارتند از:

  • یکپارچه‌سازی با نرم‌افزارهای مدیریت مشتری CRMانتقال تماس براساس کارتابل
  • گزارش‌گیری از تمام رویدادهای مرکز تماس
  • امکان رصد لحظه به لحظه رویدادهای مرکز تماس
  • مدیریت صف‌های تماس
  • مدیریت زمان انتظار مشتریان
  • ضبط تماس‌های ورودی و خروجی
  • امکان مدیریت تیم دورکاری
  • برقراری ارتباط بین شعب مختلف شرکت
  • ارسال پیامک صوتی انبوه

سامانه ویپ به گونه‌ای طراحی شده است که محدودیت‌های معمول سانترال را نداشته باشد. این سامانه مزایای کاربردی جدیدی را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله محدودیت‌هایی که ویپ آن‌ها را کنار گذاشته است می‌توان به حذف سیم‌کشی جداگانه تلفن و محدودیت‌های جغرافیایی، امکان تعریف سناریوهای مختلف در مرکز تماس، مدیریت صف‌ها و نظارت دقیق بر عملکرد مجموعه اشاره کرد. همچنین امکان سیستم دورکاری، ارتباط با شعب و ارتباط کامل با نرم‌افزاری‌های دیگر مانند CRM و نرم افزارهای مالی از برتری‌های ویپ نسبت به سانترال است.

بله امکان‌پذیر است. تنها در صورت دورکاری یا برای برقراری ارتباط بین شعب از طریق اینترنت، شما نیاز به استفاده از اینترنت خواهید داشت.
الوویپ به دلیل اینکه بر بستر شبکه طراحی شده است نیاز شما به سیم‌کشی مجدد برای ارتباط بین تلفن‌ها را برطرف می‌کند. همچنین هزینه‌های شما برای توسعه سازمان‌تان را به شکل چشم‌گیری کاهش می‌دهد.

نرم افزار الوویپ یک نرم‌افزار ویپ فارسی بومی است و متناسب با نیازهای داخلی طراحی و تدوین شده است. به همین دلیل داشبورد گرافیکی برای هر اپراتور، کاربری آسان‌تر، امکان سناریونویسی و بسیاری موارد دیگر در طراحی الوویپ وجود دارد که ایزابل این ویژگی‌ها را ندارد.

ویپ جدید‌ترین فناوری دنیا در زمینه مدیریت مرکز تماس است. پس طبیعتا تماس‌ها در مقایسه با تلفن‌های ثابت سنتی، کیفیت بسیار بالایی خواهند داشت. اما به طور کلی کیفیت تماس در سیستم VoIP به نوع زیرساخت شبکه شما بستگی هم دارد.

خیر. ما سرویس اینترنت ارائه نمی‌دهیم.

اگر از یک برنامه نرم افزاری VoIP در رایانه خود تماس برقرار می کنید، بله. در غیر این صورت، کامپیوتر شما نیازی به آنلاین بودن ندارد و شما می‌توانید تماس‌های مورد نیاز خود را به هر تلفن دیگری منتقل کنید.

خیر. عملا هیچ محدودیت عملی در استفاده از سامانه الوویپ ندارید. شما می‌توانید هر تعدادی که می‌خواهید به تعداد مورد نیاز تماس برقرار کنید. همچنین با رشد کسب و کار شما، به راحتی می‌توانید بدون هزینه مازاد مرکز تماس خود را توسعه و گسترش دهید.

خیر. تلفن مجموعه شما به همچنان به صورت تجاری باقی خواهد ماند.
خیر. در سامانه مدیریت مرکز تماس الوویپ هیچ محدودیتی برای اتصال خطوط یا تعریف داخلی‌ها وجود ندارد.
الوویپ امکان تماس نامحدود را فراهم می‌کند. تعداد تماس‌ها بستگی به دستگاه‌ها و سیستم‌های شما بستگی دارد.

بله، توسعه‌پذیر بودن الوویپ یکی از مزایای آن است. در اصل، شما می‌توانید سیستم تلفنی شرکت خود را به تعداد نامحدودی از کاربران و داخلی‌های مختلف ارتقا دهید یا حتی شعب مختلف خود را با هم یکپارچه‌سازی کنید.

به طور کلی در زمان قطع برق نمی‌توانید از سیستم VOIP برای برقراری تماس استفاده کنید. سیستم تلفنی VoIP از طریق شبکه کار می کند. در هنگام قطع برق، سوییچ ها و سرورهای شما نمی‌توانند کار کنند و در نتیجه دسترسی به شبکه وجود نخواهد داشت. البته در این موارد می‌توانید یک منبع تغذیه پشتیبان داشته باشید که بتواند به زیرساخت شبکه و سرورها را برق برساند. در صورت قطع برق، بعد از اتصال برق و روشن شدن سوییچ ها و سرورها می‌توانید با پشتیبانی فنی شرکت الوویپ در ارتباط باشید تا سرورهای سیستم تلفنی VoIP بررسی شوند.

بله اما برای استفاده از این خط‌ها در بستر شبکه و VoIP نیاز به دستگاه FXO است.
بله. برای این کار شما نیاز به پورت FXS دارید.
بله. این امکان از طریق AMI و API (وب سرویس) وجود دارد.
به طور کلی خیر. اما برای بهره‌برداری از سیستم ویپ (Voip) می‌توانید هم از تلفن‌های IP و هم از تلفن‌های رایگان نرم افزاری (Softphone) که روی کامپیوتر، لپ‌تاپ یا موبایل نصب می‌شوند تماس‌ها از طریق VoIP استفاده کنید.
بله. برای داشتن داخلی روی لپ‌تاپ باید از softphone هایی که VoIP را پشتیبانی می‌کنند مثل ۳cx استفاده کنید.

بله. الوویپ این امکان را برای شما فراهم می‌کند که IVR و داخلی‌های مورد نیاز خودتان را ایجاد و ویرایش کنید.

بله. الوویپ این قابلیت را دارد که به صورت اتوماتیک تمامی مکالمات صورت گرفته در مرکز تماس را ضبط کند. همچنین شما می‌توانید این مکالمات را به صورت آنلاین یا فایل صوتی آن‌ها را در بازه‌های زمانی مختلف دانلود و گوش کنید.
بله. به کمک الوویپ می‌توانید در هر لحظه بدون آن که اپراتور و مشتری متوجه شوند به مکالمات آن‌ها گوش دهید.
ویژگی شنود به مدیر و سرپرست مجموعه این امکان را می‌دهد که در زمان برقراری تماس به مکالمات گوش دهد، بدون آن‌که مشتری و اپراتور متوجه موضوع شوند. ویژگی نجوا هم این امکان به مدیران می‌دهد که در بتوانند با اپراتور خود گفت‌و‌گو کنند بدون آنکه مشتری متوجه این مکالمات شود.
بله. شما به کمک الوویپ امکان ایجاد انواع نظرسنجی با سوالات مختلف برای هر واحد وجود دارد. همچنین الوویپ قابلیت ایجاد نظرسنجی چند سطحی را در شرایط پس از پایان تماس، در صف انتظار را فراهم می‌سازد.
بله. الوویپ این قابلیت را دارد که تیم دورکاری و ویزیتورهای شما بدون محدودیت جغرافیایی، به کمک موبایل یا کامپیوتر شخصی خود از الوویپ استفاده کنند.
بله. شما می‌توانید ساعات کاری مختلفی را برای مجموعه خود تعریف کنید و پس از پایان ساعات کاری تماس‌ها به تلفن همراه پرسنلی که شما تعیین می‌کنید منتقل خواهند شد.
بله. سامانه الوویپ می‌تواند به خوبی از طریق اتصال‌های بی‌سیم کار کند. با این حال شما باید مطمئن شوید که سیگنال Wi-Fi قوی دریافت می‌کنید.
پشتیبانی مجموعه الوویپ به صورت نامحدود تیکت و تماس است. این کار در طول مدت قرارداد و در روزها و ساعات کاری انجام می‌گیرد.
خیر. برای استفاده از خدمات پشتیبانی ابتدا باید برای خرید نرم افزار الوویپ اقدام کنید.

خیر. برای استفاده از ماژول‌ها ابتدا باید نرم افزار الوویپ خریداری شود.

برای راه اندازی الوویپ شما به خطوط مخابراتی، یک سرور (یا سیستم معمولی)، شبکه و تجهیزاتی مانند تلفن تحت شبکه، کامپیوتر و هدست نیاز دارید. سیستم تلفنی روی یک سیستم عامل لینوکس نصب می‌شود اما پنل الوویپ با سیستم عامل ویندوز اجرا می‌شود.

مشخصات سرور براساس تعداد تماس‌های همزمان مشخص می شود. حداقل امکانات یک سرور برای ۱-۱۵ تماس همزمان شامل CPU8، الی ۱۲ گیگ رم، ۵۰۰ گیگ هارد برای سیستم تلفنی لینوکسی و ۱۳۰ گیگ هارد برای سیستم عامل ویندوزی است.
الوویپ همه خطوط از جمله خطوط مخابراتی و اینترنتی را پشتیبانی می‌کند.
مشاوره با کارشناسان الوویپ

جهت دریافت مشاوره یا دمو رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید