۸ روند فناوری VoIP در سال ۲۰۲۳

8 روند فناوری VoIP در سال 2023

این روزها دنیای VoIP نسبت به سال های پیش بسیار متفاوت به نظر می‌رسد. سیستم تلفنی VoIP در دهه گذشته رشد زیادی کرده است. این روش ارتباط کسب‌وکارها با مشتریان و کارمندان خود را تغییر داده و تماس با آنها را به همان اندازه از آن طرف دنیا آسان کرده است. آگاهی از روندهای فناوری VoIP به کسب و کارها کمک می‌کند تا خود را مطابق با ترندهای روز مشتریان سازگار کنند.

از آنجایی که امروزه کسب و کارهای بیشتری برای ارتباطات اصلی خود به خدمات VoIP متکی هستند، مهم است که آینده فناوری ویپ در سال ۲۰۲۳ را دنبال کنند. کسب‌وکارها در هر اندازه و وسعتی می‌توانند از این روندها در سال‌های آینده استفاده کنند و در این فناوری سرمایه‌گذاری کنند.

کاربردهای فعلی فناوری VoIP

نرم افزار VoIP در حال حاضر توسط افراد زیادی استفاده می‌شود و کاربردها و مزایای منحصر به فردی فراوانی نسبت به سیستم های تلفن سنتی دارد. برخی از کاربردهای اصلی نرم افزار ویپ (VoIP) شامل موارد زیر است:

برقراری و دریافت تماس

یکی از اصلی ترین مزایای ویپ یا VoIP این است که VoIP برای برقراری و دریافت تماس مستقیماً از اینترنت استفاده می‌کند. این کار هزینه‌های تماس از راه دور را حذف می‌کند و ارتباط با افراد را بدون توجه به مکانی که در آن قرار دارند، آسان‌تر می‌کند.

کنفرانس ویدیویی

 VoIP همچنین به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به خرید تجهیزات گران قیمت یا اتصال به یک شبکه خاص، کنفرانس های ویدئویی برگزار کنید. حتی می‌توانید فایل ها و مدارک را در همان لحظه با یکدیگر به اشتراک بگذارید، که به شما کمک می‌کند با مشتریان و همکاران بهتر صحبت کنید.

ارسال پست صوتی یا فکس

با استفاده از تکنولوژی VoIP، مشتریان و کسب و کارها نیازی به تجهیزات خاصی مانند ابزار جستجوی ایمیل برای پیدا کردن آدرس های ایمیل یا دستگاه فکس برای ارسال فکس و پیام صوتی ندارند. این روش بسیار موثر برای ارتباط با افرادی است که پاسخگوی تلفن نیستند.

برقراری تماس های بین المللی

از دیگر امکانات VoIP برای سازمان ها و شرکت ها این است که فناوری VoIP همچنین برقراری تماس های بین المللی را آسان تر کرده است. این به ویژه برای کسب و کارهایی که مشتریان آنها در کشورهای مختلفی هستند، مفید است؛ زیرا آنها می‌توانند بدون از دست دادن کیفیت، هزینه های بین المللی را کاهش دهند.

روند‌های فناوری VoIP در سال ۲۰۲۳

قبل تر در مقاله ای درباره آینده VoIP در سال ۲۰۲۲ صحبت کردیم. VoIP به بخش مهمی‌ از ارتباطات مدرن تبدیل شده است و استفاده از آن هر روز در حال افزایش است. به همین دلیل، مردم در سراسر جهان همیشه با فناوری‌ها و ویژگی‌های جدیدی روبرو می‌شوند که VoIP را برای مشاغل و افراد عادی مفیدتر می‌کند.

در ادامه به ۸ ترند این تکنولوژی می‌پردازیم که نشان می‌دهد VoIP چگونه به سرعت در حال تغییر است و نیازهای مشاغل و مصرف کنندگان را در سال ۲۰۲۳ برآورده می‌کند.

  1. دورکاری باعث افزایش تقاضای استفاده از VoIP می‌شود

روندهای اخیر VoIP نشان می‌دهد که رشد این فناوری در طی این چندسال افزایش یافته است، زیرا افراد بیشتری به دورکاری یا کار هیبریدی روی آورده اند. به لطف این تکنولوژی، بسیاری از شرکت ها می‌توانند جلسات، آموزش و کنفرانس های مجازی خود را در فضای ابری یا  سیستم تلفن ابری برگزار کنند. بنابراین طبیعی است که این روند در سال ۲۰۲۳ نسبت به قبل گسترش یابد و باعث شود افراد بیشتری بخواهند از فناوری VoIP استفاده کنند.

  1. ادغام داده های VoIP با سایر داده های مشتری

یکی از معایب اصلی تماس های تلفنی سنتی از طریق تلفن ثابت این است که هیچ داده ای به شما نمی‌دهد. اما با ادغام سرویس های CRM و VoIP، به‌طور خودکار مجموعه‌ای از اطلاعات مفیدی در مورد اینکه چند وقت یک‌بار با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنید و مدت زمانی که تیم شما برای تماس‌ها صرف می‌کند، دریافت می‌کنید.

  1. ادغام سیستم VoIP با هوش مصنوعی

ادغام هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، VoIP را هوشمندتر می‌کند. این می‌تواند به کسب‌وکارها در کارهایی مانند رونویسی صوتی، تشخیص صدا، طبقه‌بندی و تخصیص خودکار پیام‌های دریافتی کمک کنند، که می‌تواند در دراز مدت در زمان و منابع صرفه‌جویی کند. به همین دلیل اکنون شاهد ظهور نمایندگان خدمات مشتریان هوش مصنوعی، دستیاران مجازی هوشمند و موارد دیگر هستیم.

در این خصوص می‌توانید مقاله آینده سیستم ویپ با هوش مصنوعی را مطالعه کنید.

  1. یکپارچگی سیستم VoIP با آموزش

با توجه به گسترش آموزش به صورت آنلاین، فناوری VoIP در حال حاضر توسط مدارس و دانشگاه‌ها برای امکان‌پذیر ساختن آموزش از راه دور استفاده می‌شود، و بسیاری نیز در حال راه‌اندازی کلاس‌های مجازی از طریق سیستم ویپ هستند تا دانش‌آموزان بتوانند در زمان واقعی با یکدیگر صحبت کنند.

  1. ظهور نرم افزارهای قدرتمندی مانند WebRTC

WebRTC که مخفف عبارت Web Real-Time Communication است، فناوری جدیدی است که به افراد اجازه می‌دهد بدون نصب نرم افزار یا افزونه اضافی با یکدیگر از طریق اینترنت صحبت کنند. این امر آن را به گزینه ای جذاب برای مشاغلی تبدیل می‌کند که به دنبال استفاده از خدمات VoIP هستند، زیرا نیاز به سرمایه گذاری های پرهزینه زیرساخت را از بین می‌برد و در عین حال تجربیات ارتباطی با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد.

  1. VoIP به طور فزاینده ای جایگزین تلفن آنالوگ و ارتباطات سیار می‌شود

PSTN سنتی (شبکه تلفن سوئیچ عمومی) و شبکه های تلفن همراه به طور فزاینده ای با خدمات VoIP در بسیاری از نقاط جهان جایگزین می‌شوند. در کل نصب و راه اندازی ویپ (VoIP) به کسب‌وکارها امکان می‌دهد در هزینه‌های قبض تلفن صرفه‌جویی کنند و در عین حال به ویژگی‌های مختلفی مانند تماس کنفرانس، ویدئو کنفرانس و غیره دسترسی داشته باشند.

  1. مسیریابی هوشمند بر اساس زبان

برای مشاغلی که به مشتریان خود به زبان های مختلف خدمات ارائه می‌دهند، شخصی کردن تجربه مشتری همیشه آسان نیست. با این حال، ابزارهای VoIP دارای ویژگی‌های تشخیص زبان هستند که تماس‌ها را بر اساس زبان شناسایی و مسیریابی می‌کنند.

  1. اینترنت اشیا (IOT) از فناوری VoIP در حال تکامل سود خواهد برد

استفاده از فناوری VoIPدر اینترنت اشیا (IoT) ارتباط صوتی بین دستگاه های IoT و افراد را امکان پذیر می‌کند. VoIP را می‌توان در انواع برنامه های IoT مانند خانه های هوشمند، مراقبت های بهداشتی و اینترنت اشیاء صنعتی استفاده کرد. در خانه‌های هوشمند، VoIP می‌تواند دستگاه‌های کنترل‌شده صوتی را قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر کند و به کاربران امکان می‌دهد دستگاه‌های خود را با استفاده از دستورات صوتی کنترل کنند.

در مراقبت های بهداشتی، VoIP می‌تواند ارتباط از راه دور بین بیماران و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی را تسهیل کند و امکان نظارت و تشخیص را در زمان واقعی فراهم کندبه طور کلی، VoIP یک راه کارآمد و راحت برای فعال کردن ارتباطات صوتی در دستگاه‌های IoT ارائه می‌کند و عملکرد و قابلیت استفاده آنها را بهبود می‌بخشد.

از روندهای فناوری VoIP عقب نمانید!

روندها نشان می‌دهد که VoIP قرار است در پاسخ به تقاضای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان در سال های آینده تکامل یابد. این پیشرفت‌ها نشان می‌دهد که فناوری VoIP به بخشی جدایی‌ناپذیر از ارتباطات مدرن تبدیل شده است و به سازمان‌ها راهی مقرون‌به‌صرفه برای برقراری ارتباط با آنها می‌دهد. مشتریان و همکاران تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد، انتظار داریم راه‌حل‌های نوآورانه‌تر VoIP در طول زمان ارائه شود و آن را به ابزاری مفیدتر برای مشاغل و مصرف‌کنندگان تبدیل کند. با وجود استراتژی مناسب، VoIP می‌تواند یک دارایی حیاتی برای سازمان ها در هر اندازه در سال های آینده باشد.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

تلفن ابری
سیستم تلفنی ویپ

تلفن ابری چیست + مزایا و معایب

یک ارتباط موثر و قابل اعتماد، سنگ بنای هر کسب و کار موفق محسوب می‌شود. سیستم‌های تلفن ابری

4 دیدگاه دربارهٔ «۸ روند فناوری VoIP در سال ۲۰۲۳»

  1. ویپ تحول مثبت بزرگی در سیستم مرکز تماس ایجاد کرده، حالا فناوری تشخیص صدا اگر بتونه در مورد همه مشتریان سازمان اعمال بشه و درصد خطای پایینی داشته باشه، مجدد باعث یک تحول بزرگتر در فناوری مرکز تماس میشه.

    1. بله دقیقا، در این صورت ارائه خدمات هم سریع‌تر و هم بهتر میشه و در وقت مشتری و کارشناس مرکز تماس همزمان صرفه جویی میشه

  2. فناوری VoIP واقعا ابزار مفیدی برای سرعت بخشیدن به فرایندهای سازمان هست که از اتلاف انرژی نیروی انسانی تا حد قابل توجهی جلوگیری میکنه! 👌👌

    1. علیرضا سلطانی

      بله درسته، کاهش اتلاف انرژی و بهبود بهره‌وری نیروهای کسب‌وکار شما از مزیت‌های خوب فناوری ویپه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید