۱۰ایده خلاقانه برای تقویت روحیه کارشناس مرکز تماس

تقویت-روحیه-کارشناس-مرکز-تماس

اغلب شرکت­‌های امروزی، تقویت روحیه کارمندان را در اولویت استراتژی‌­های سازمانی خود قرار می­‌دهند؛ زیرا به این آگاهی دست یافته‌­اند که نیروی انسانی ماهر و پرانرژی، بخش بسیار ارزشمندی از دارایی‌­های یک کسب‌وکار است.تحقیقات نشان می‌­دهد هرچه روحیه تیم‌­های کاری در سازمان شما بهتر باشد، سطح استرس آن‌ها پایین­‌تر خواهد بود. بنابراین می‌­توانند بهره­‌وری بیشتری برای سازمان داشته باشند؛ کیفیت کار آن­‌ها بالاتر می‌­رود و کمتر شاهد غیبت کارمندان خواهیم بود. تیم‌­های مرکز تماس نیز از این قاعده مستثنی نیستند؛ به این معنی که بهبود روحیه کارشناس مرکز تماس، تأثیر مستقیم بر کیفیت عملکرد آن‌ها دارد. کارکنانی که شرایط روحی بهتری دارند، مشارکت بیشتری در فرآیندهای کاری و تیمی از خود نشان می­‌دهد. بنابراین شرکت­‌هایی که در زمینه خدمات مشتریان فعالیت دارند؛ با تقویت روحیه اپراتور کال سنتر، می‌­توانند جذب مشتری و سوددهی بیشتری داشته باشند و با سرعت بالاتری از رقبای خود پیشی بگیرند.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید، تا مجموعه­‌ای از ایده­‌های خلاقانه و کاربردی را برای کمک به تقویت روحیه اپراتورها در مرکز تماس باهم تحلیل کنیم.

 

تقویت روحیه کارشناس مرکز تماس

برای بهبود روحیه کارشناسان مرکز تماس راه‌های بسیار زیادی وجود دارد که هرکدام تاثیر مثبت جداگانه‌ای خواهد داشت. ایده‌های متفاوتی در این زمینه توسط متخصصان مطرح شده است که به بررسی جزئی آن‌ها می‌پردازیم.

فرهنگ سپاسگزاری را در سازمان گسترش دهید

تحقیقات علمی نشان می­‌دهند که سپاس‌­گزاری و داشتن دیدگاه مثبت، سلامت جسمی و روحی افراد را بهبود می­‌بخشد. همچنین منجر به بهبود کیفیت خواب و خلق خوی افراد می‌­شود. زمانی که این عادت خوب به فرهنگ سازمانی شما بدل شود، تأثیرات شگفت‌­انگیز آن را در روحیه کارکنان و بهره‌­وری ایشان خواهید دید.

تقویت-روحیه-کارشناس-مرکز-تماس

می­‌توانید در جلسات هفتگی با تیم خود، پس از بررسی عملکرد به بیان نکات مثبت و سپاس‌­گزاری بابت آن­‌ها بپردازید. از هر یک از اعضای تیم بخواهید به یک مورد که بابت آن شکرگزار هستند اشاره کنند، و دستاوردهای آن هفته را با هم مرور کنید. به یاد داشته باشید که هر پروژه‌­ای که بطور کامل انجام شده، تحقق اهداف و هر موردی که برای سازمان ارزشمند باشد، شایسته قدردانی و شادمانی است.

زمانی را در سازمان به سرگرمی و خنده اختصاص دهید

رفاقت، انگیزه و ارتباط نزدیک کارکنان می­‌تواند منجر به بهبود روحیه و انرژی و افزایش بهره­‌وری آن­‌ها شود. شما می‌­توانید بسادگی با هماهنگی واحد منابع انسانی، برنامه‌­های تفریحی متنوعی مثل بازی و سرگرمی گروهی یا را در محیط کاری خود سازمان‌دهی کنید. برای مثال برای روزهای کاری سبک‌تر یک فیلم کوتاه انتخاب کنید، یا از کارکنان بخواهید پیشنهادات خلاقانه‌­ای برای سرگرمی در آن ساعات ارائه دهند.

جوایز نقدی و افزایش دستمزد داشته باشید

زمانی که برای بالابردن سطح روحیه و انگیزه در مرکز تماس (کال سنتر) تلاش می­‌کنید، می‌توانید موارد زیر را بعنوان نیازهای کارکنان خود و عامل افزایش انرژی ایشان در نظر بگیرید:

  • یک چک پرداختی خارج از نوبت
  • همسویی با باورها و فرهنگ سازمانی
  • القای احساس منحصربه‌فرد بودن
  • ایجاد فرصت­‌های رشد بیشتر
  • تحقق آرزوهای شغلی

چنین کارهایی نه تنها در کوتاه‌مدت روحیه افراد را تقویت می­‌کند، بلکه راهی بسیار مقرون به صرفه برای حفظ کارمندان پرتلاش در سازمان است. توجه به این نکته بسیار مهم است که پرداخت بیشتر به یک کارمند خوب، نسبت به استخدام و آموزش مجدد افراد جدید، بسیار کم هزینه­‌تر است.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع استخدام کارشناس مرکز تماس

نامه­ قدردانی برای کارمندان خود بنویسید

قدردانی از کارکنان در مقابل خانواده آن­‌ها تا چه حد می­‌تواند تأثیر مثبتی بر روحیه و عملکرد ایشان داشته باشد؟ اغلب افراد از این­که خانواده تصور ارزشمندی از ایشان در محیط کاری داشته باشند، به خود می‌­بالند. می­‌توانید نامه­‌های قدردانی از تلاش کارمندان خود را به همراه هدایایی کوچک برای اعضای خانواده ایشان ارسال کنید.

زمانی که برخورد مطلوبی با کارمندان وظیفه‌­شناس خود دارید، افراد با اشتیاق و انرژی بیشتری تلاش می­‌کنند تا تجربه بهتری برای مشتریان شما رقم بزنند.

از کارمندان سحرخیز با یک صبحانه مقوی پذیرایی کنید

غذای خوب و جذاب همیشه قدرت تقویت روحیه و ایجاد انگیزه در افراد را دارد؛ پس بهتر است از این ابزار توانمند برای تشویق کارکنان خود به حضور سروقت در محل کار و بالا بردن انگیزه آن‌­ها برای کار استفاده کنید.

در مورد نیروهای دورکار نیز می‌­توانید کد تخفیف ۱۰۰ درصدی غذا تهیه کنید، یا حتی مسابقات آشپزی مجازی در آخر هفته برگزار کنید. به این شکل می‌توانید خاطرات شادی را برای اعضای تیم خود رقم بزنید و تأثیر مثبتی در بهبود روحیه و نشاط ایشان داشته باشید.

 برنامه­‌های ورزشی داشته باشید

یکی از مهم‌ترین چالش‌های اپراتور مرکز تماس، استرس و تنش است. سرمایه­‌گذاری روی رفاه اعضای تیم، موضوع بسیار مهمی است. فعالیت‌های مرتبط با ارتقا سطح سلامتی مانند جلسات مدیتیشن، کلاس‌های یوگا یا ورزش‌­های گروهی ترتیب دهید. کارکنان را تشویق کنید تا استراحت‌­های کوتاهی برای تجدید نیروی خود داشته باشند.

کارگاه‌­های آموزشی یا جلسات کتاب­‌خوانی مرتبط با آرزوهای شغلی برگزار کنید

فرصت‌هایی را برای افزایش مهارت کارشناسان کال سنتر فراهم کنید تا به دوره‌ها، کارگاه‌ها یا کنفرانس‌های مرتبط با علایق و آرزوهای شغلی خود دسترسی داشته باشند. چنین فعالیت‌­هایی نه تنها روحیه آن‌ها را تقویت می­‌کند، بلکه سطح انگیزه و مهارت­‌های ایشان را نیز بالاتر می­‌برد.

تقویت-روحیه-کارشناس-مرکز-تماس

افراد معمولا دوست دارند بیشتر مطالعه کنند یا آموزش‌­های بهتری ببینند اما نمی­‌توانند زمان مناسبی برای این کار جدا کنند. وقتی برنامه­‌های آموزشی یا مطالعاتی به صورت گروهی و با هماهنگی شرکت برگزار می­‌شود؛ احتمال مشارکت افراد تا حد زیادی بالاتر می‌­رود.

اختصاص یک ساعت در هفته به مطالعه و بحث در مورد کتاب‌­های توسعه فردی و حرفه­‌ای مانند نظم مالی، مدیریت استرس، ارتباط موثر و … می‌­تواند تأثیر زیادی در رشد شخصی و انگیزه افراد تیم شما داشته باشد.

در مورد راهکارهای حل مشکلات از تیم خود نظرسنجی کنید

دریافت نظرات بیشتر و دانستن دیدگاه­‌های متفاوت، می­‌تواند ما را در یافتن بهترین راه‌­حل مشکلات یاری کند. در این میان، نظر کارشناسان شما درباره نحوه برخورد آن­‌ها با یک موضوع خاص، می­‌تواند بسیار کمک دهنده باشد.

ممکن است همیشه نتوانید راهکارهای پیشنهادی ایشان را بکار ببندید؛ اما نظرسنجی، صحبت­‌های گروهی و مشورت با افراد به آن‌­ها حس ارزشمندی می‌­دهد. بنابراین اعضای تیم انگیزه­ و روحیه بیشتری برای شرکت در جلسات شرکت و ارائه راهکارهای موثر خواهند داشت.

اهمیت روحیه کارمندان را جدی بگیرید

همان­طور که بیان شد، برای تقویت روحیه کارمندان نیاز به سرمایه­‌گذاری هنگفتی ندارید. راه­‌حل‌­های خلاقانه و موثر بسیاری وجود دارد که می­‌توانید باهزینه بسیار کم یا حتی بدون هزینه اجرا کنید؛ و به کمک آن‌­ها روحیه کارشناسان مرکز تماس خود را تا حد مطلوبی بالا ببرید.

آن­چه در این مطلب مطرح شد، تنها مثال کوچکی از هزاران ایده و راهکار خلاقانه برای ارتقا انرژی و بهره‌­وری کارکنان یک سازمان است. اگر ابزارهای اساسی و بروز برای رفع نیازهای مرکز تماس خود را تهیه کنید؛ تنها با چند راه­‌حل بهینه می‌توانید روحیه اپراتور کال سنتر و بهره‌­وریآن‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

 

سوالات متداول

  • چگونه می­‌توان روحیه کارکنان را ارتقا داد؟
  1. موقعیت مطالعه و آموزش ایجاد کنید
  2. اعتماد ایشان را جلب کنید
  3. پذیرای نظرات کارکنان باشید
  4. از ابتکار عمل و خلاقیت در سازمان حمایت کنید
  5. فرهنگ سپاسگزاری را جدی بگیرید

 

  • نمونه­‌ای از مزایای تقویت روحیه کارکنان بیان کنید؟

روحیه خوب سبب کاهش استرس کاری می­‌شود؛ در نتیجه نرخ جابجایی کارکنان کمتر شده، و نیازی به هزینه­‌های گزاف آموزش و استخدام نیروی جایگزین نخواهید داشت.

  • منظور از تقویت روحیه چیست؟

منظور از این اصطلاح در لغت، هر چیزی است که به افزایش روحیه کمک کند. ایجاد روحیه به نوعی تقویت، تشویق، امید دادن یا حمایت از کسی محسوب می­‌شود.

  • چگونه می­‌توان بدون صرف هزینه به کارکنان خود انگیزه داد؟
  1. انعطاف‌­پذیر بودن وظایف کاری
  2. مرخصی اضافی
  3. جلسات نظرسنجی گروهی
  4. ایجاد فرصت قدردانی از کارمندان
  5. تشویق و توجه به کارهای باکیفیت
  • چگونه می‌­توانیم یک محیط کاری سرگرم کننده اما سازنده ایجاد کنیم؟
  1. استقبال از پیشنهادات خلاقانه کارکنان
  2. ایجاد فرصت­‌های آموزش و کتاب­خوانی
  3. داشتن زمان­‌های استراحت­ کوتاه و مفید
  4. وعده­‌های غذایی مشترک
  5. برقراری ارتباط دوستانه
  6. برگزاری چالش و استفاده از گیمیفیکیشن

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

ضبط-مکالمات-تلفنی
سیستم تلفنی ویپ

آیا امکان ضبط مکالمات VoIP وجود دارد؟

امروزه قابلیت ضبط مکالمات، به دلیل تأثیری که در حل و فصل اختلافات، اعتبار بخشیدن به توافقات شفاهی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید