۵ مهارت کارشناس مرکز تماس برای ارائه خدمات عالی

مهارت-های-کارشناس-مرکز-تماس

کارشناسان مرکز تماس به عنوان خط مقدم ارتباط با سازمان شما، نقش پررنگ و مهمی در ارتباط با برندتان را دارند و مهارت‌های قوی و متناسب با نیازهای مشتریان از آن‌ها انتظار می‌رود. تاثیر کارشناسان مراکز تماس به حدی زیاد است که عملکرد آنها تعیین کننده وفاداری یا ترک شرکت توسط مشتریان است. از این رو در این مقاله، به بررسی ۵ مهارت کارشناس مرکز تماس می پردازیم که مهم ترین این مهارت ها عبارتند از:

  1. مهارت های ارتباطی
  2. مهارت حل مسئله
  3. مهارت آشنایی به چند زبان
  4. مهارت مدیریت زمان
  5. مهارت کار تیمی

که  در ادامه به شرح مفصل هر یک خواهیم پرداخت.

مهارت های کارشناس مرکز تماس

مدیران مرکز تماس باید کارشناسانی را استخدام کنند که دارای مهارت های ویژه ای باشند. زیرا در صورت عدم برخورداری از این مهارت ها ممکن است مشتری ناراضی و عصبانی شود. پیسش تر در مقاله ای درباره وظایف کارشناس مرکز تماس صحبت کردیم. در این مقاله به معرفی مهارت های کارشناسان می‌پردازیم.

 مهارت ارتباطی قوی

کارشناسان مرکز تماس باید دارای مهارت‌های ارتباطی بسیار قوی باشند. آن‌ها باید بتوانند به درستی گوش دهند، سؤالات مشتریان را درک کنند و به طور فعال با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. همچنین، توانایی ارائه اطلاعات به زبان ساده و قابل فهم برای مشتریان نیز از جنبه‌های مهم این مهارت است.

 مهارت حل مسئله

کارشناسان مرکز تماس باید توانایی حل مسئله را داشته باشند. آن‌ها باید قادر باشند با تحلیل دقیق و سریع مسائل و سؤالات مشتریان را برطرف کنند و راه حل مناسب را ارائه دهند. همچنین، در مواقع دشوار و خشنودی، باید به شکل حرفه‌ای و آرام با مشتریان برخورد کنند.

 مهارت چندزبانگی

در صورتی که شرکت شما فعالیت بین‌المللی داشته باشد، مهارت چندزبانگی برای کارشناسان مرکز تماس بسیار حائز اهمیت است. آن‌ها باید توانایی ارتباط با مشتریان در زبان‌های مختلف را داشته باشند و بتوانند به صورت فعال و مؤثر در این زبان‌ها ارتباط برقرار کنند.

 مهارت مدیریت زمان

مهارت مدیریت زمان برای کارشناسان مرکز تماس بسیار ضروری است. آن‌ها باید توانایی برنامه‌ریزی مناسب را داشته باشند و بتوانند در زمان کمتر، کار بیشتری را انجام دهند. همچنین، توانایی اولویت‌بندی و اداره وظایف مختلف در زمان محدود نیز از جنبه‌های مهم این مهارت است.

 مهارت همکاری در تیم

کارشناسان مرکز تماس باید توانایی همکاری و هماهنگی با تیم را داشته باشند. آن‌ها باید قادر باشند با دیگر اعضای تیم در تعامل باشند و به صورت هماهنگ و همکارانه با آن‌ها همکاری کنند. همچنین، به اشتراک گذاری اطلاعات و تجربیات با تیم دورکار نیز به بهبود عملکرد کلی مرکز تماس کمک می‌کند. برای اطلاع از این موضوع می توانید مقاله راهکارهای مدیریت تیم در دورکاری را مطالعه کنید.

 

توسعه مهارت های پرسنل مرک زتماس

چالش های پیش روی کارکنان مرکز تماس

کارکنان مرکز تماس در کار خود با چالش های متعددی روبرو هستند. در اینجا برخی از چالش های رایجی که ممکن است با آن مواجه شوند آورده شده است:

حجم تماس بالا

مراکز تماس اغلب با حجم تماس زیادی مواجه می شوند که می تواند برای کارمندان خسته کننده باشد. پاسخ به تعداد زیادی تماس در طول روز می تواند منجر به افزایش استرس و خستگی شود.

برخورد با مشتریان عصبانی یا ناراضی

کارمندان مرکز تماس اغلب با مشتریانی که ناراضی، عصبانی یا ناراحت هستند تعامل دارند. مقابله با این احساسات و حل و فصل شکایات مشتریان می تواند از نظر احساسی چالش برانگیز باشد و به مهارت های خدمات مشتری قوی نیاز دارد.

ماهیت تکراری کار

کار مرکز تماس می تواند بسیار تکراری باشد، به طوری که کارکنان به طور مکرر تماس ها و سوالات مشابهی را دارند. این یکنواختی می تواند به مرور زمان منجر به خستگی و کاهش رضایت شغلی  کارشناسان شود.

محدودیت‌های زمانی و اهداف:

کارکنان مرکز تماس اغلب تحت فشار هستند تا تماس‌ها را در محدوده‌های زمانی مشخص انجام دهند یا به اهداف عملکردی خاصی دست یابند. این عمل در صورتی که فقط به بازه زمانی توجه شود، می تواند در کارمندان استرس ایجاد کند و بر کیفیت تعامل با مشتری تأثیر بگذارد.

نوبت کاری و ساعات نامنظم:

بسیاری از مراکز تماس۲۴ ساعته فعالیت می کنند و کارمندان خود را ملزم به کار در عصرها، آخر هفته ها و تعطیلات می کنند. این می تواند تعادل کار و زندگی آنها را مختل کند و منجر به چالش هایی در زندگی شخصی شود.

فقدان فرصت های پیشرفت شغلی:

مشاغل مرکز تماس اغلب به عنوان موقعیت های ابتدایی با فرصت های محدود برای رشد شغلی دیده می شوند. این می تواند منجر به کمبود انگیزه و افزایش نرخ تغییر شغلی در بین کارکنان شود.

پرداختن به این چالش ها مستلزم آموزش جامع به کارمندان مرکز تماس، سیستم های پشتیبانی موثر و محیط کاری مثبتی است که به رفاه کارکنان اهمیت می دهد.

الوویپ، ارائه دهنده راهکار مرکز تماس

مهارت‌های کلیدی کارشناسان مرکز تماس شامل مهارت ارتباطی قوی، حل مسئله، چندزبانگی، مدیریت زمان و همکاری در تیم است. نقش کارشناسان در بهبود تجربه مشتری در مرکز تماس  بسیار حیاتی است. تسلط به این مهارت‌ها، به کارشناسان مرکز تماس کمک می‌کند تا خدمات عالی و با کیفیتی را به مشتریان ارائه دهند و نقش مهمی در رضایت و وفاداری مشتریان به شرکت خود داشته باشند.

کارشناسان مرکز تماس الوویپ با گذراندن آموزش های لازم، خدمات حرفه ای و صحیح برای رفع نیاز کاربران  را ارائه می‌دهند. همچنین آنها می توانند در سیستم تلفنی اداری الوویپ با ضبط مکالمات، گروه‌بندی تماس‌ها و نظرسنجی اپراتور نیاز مشتریان را شناسایی کرده و مدت زمان حل مشکل آنها را تا حد زیادی کاهش دهند.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

0 دیدگاه دربارهٔ «۵ مهارت کارشناس مرکز تماس برای ارائه خدمات عالی»

  1. کیوان ارسلانی

    کارشناسان مرکز تماس چون در صف اول ارتباط با مشتری هستن، انرژی خیلی زیادی باید داشته باشن که در تمام طول ساعات کاری بتونن مشتری رو راضی نگه دارن. حتی اگر کمی لحن صحبتشون بی حوصله و کم انرژی باشه، قطعا تاثیر منفی در رضایت مشتری خواهد داشت. بنظر من علاوه بر نظارت و کنترل نحوه کارکرد این افراد، سازمان باید طرح های تشویقی و انگیزشی برای بالا نگهداشتن سطح انرژی تیم داشته باشه!

    1. علیرضا سلطانی

      بله دقیقا، مرکز تماس چون مستقیما با مشتری در ارتباطه، تاثیر مستقیمیروی مشتری می‌ذارن پس بالا نگه داشتن انگیزه کارشناس‌ها اهمیت بالایی داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید