گزارشی از آینده VoIP در سال ۲۰۲۲

فناوری ویپ و آینده ویپ در سال 2022

فناوری ویپ (VoIP) امروزه نقش مهمی در فعالیت‌های اقتصادی کسب‌و‌کارها دارد. همین نقش پررنگ باعث شده است که بسیاری از شرکت‌ها توجه ویژه‌ای به آینده ویپ و پیشرفت‌های این تکنولوژی داشته باشند. استقبال شرکت‌ها و سازمان‌ها در سالیان گذشته و همچنین روند رو به رشد فناوری VoIP گواه این نقش مهم و اساسی است. با توجه به اهمیت کلیدی فناوری ویپ می‌خواهیم گزارشی آماری در خصوص آینده VoIP در سال ۲۰۲۲ به شما ارائه دهیم. در این مقاله تلاش می‌کنیم تا دقیق‌ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم تا به کمک آن بتوانید استراتژی خود را در سال جدید تدوین کنید. با ما همراه باشید.

سیستم ویپ (VoIP) چیست؟

قبل از پرداختن به بحث آینده ویپ، می‌خواهیم به چیستی و مفهوم VoIP بپردازیم. VoIP مخفف Voice over Internet Protocol است.این فناوری یک سیستم تلفنی است که به جای اتکا به خطوط ثابت سنتی، از اتصال اینترنتی برای پردازش تماس ها استفاده می کند. این اساساً یک جایگزین دیجیتالی تبدیل شده برای سیستم تلفن قدیمی است.

برای کارمندان هیبریدی و دورکاری امروزی، VoIP نیاز به سیم کشی فیزیکی را نیز از بین می برد. تنها کاری که شرکت ها برای برقراری ارتباط با تیم های خود و راه اندازی VoIP باید انجام دهند، این است که یک ارائه دهنده معتبر را انتخاب کنند و اتصال اینترنتی قوی داشته باشند.

نقش فناوری ویپ در کسب‌و‌کارها

در ابتدا می‌خواهیم توجه شما را به استقبال شرکت‌ها برای استفاده از سامانه VoIP جلب کنیم. پیش‌بینی می‌شود بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها در سال ۲۰۲۲ به استفاده از فناوری VoIP روی می‌آورند. گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد که مشتریان از شرکت‌هایی که پشتیبانی و خدمات درستی ارائه نمی‌دهند، با سرعت بیشتری نسبت به گذشته روی برمی‌گردانند. دلیل آن هم رقابت گسترده‌ی کسب‌و‌کارهای مختلف دنیا برای کسب سهم بیشتر بازار است. در این بازار به شدت رقابتی، فناوری ویپ به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، می‌تواند به شما در جلب رضایت مشتریان کمک کند. در ضمن تغییر فرهنگ کاری و اجتماعی در میان مردم، تمایل آن‌ها به انجام کارها از طریق تلفن و اینترنت را افزایش داده است. بنابراین طبیعی است که در سال‌های پیش رو شرکت‌های بیشتری به استفاده از فناوری ویپ (VoIP) روی بیاورند.

ارزیابی آینده VoIP

تمام گزارش‌ها و آمارهای معتبر جهانی نشان می‌دهد که کسب‌وکارهای بین‌المللی در حال ایجاد تغییرات گسترده در شیوه ارتباطات خود هستند. دلیل آن هم این است که رضایت مشتریان و در عین حال پرسنل مجموعه خود را جلب کنند. با این تفاسیر جای تعجب نیست که فناوری نرم افزار ویپ (VoIP) و به دنبال آن آینده ویپ هم در حال رشد و تحول باشند. تیم الوویپ با بررسی منابع معتبری چون Global Market Insights، Grand View Research و Statista به نتایج زیر دست یافته است:

  • گزارش‌های Global Market Insights نشان می‌دهد که با میلیارد‌ها دلار رشد ارزش فناوری ویپ در سال گذشته، ارزش ویپ تا سال‌های آتی بیش از ۱۵ درصد رشد خواهد داشت.
  • گزارش دیگری که Statista ارائه داده است، حکایت از آن دارد که آینده ویپ در آسیا و خاورمیانه به طرز چشم‌گیری رشد داشته باشد. این تمایل روز افزون برای استفاده از فناوری ویپ قطعا نقش موثری در همه کسب‌و‌کارهای این مناطق خواهد داشت.
  • همچنین بر اساس گزارشی که Grand View Research منتشر کرده است تمایل به استفاده از فناوری VoIP در تلفن‌های همراه بسیار رشد خواهد کرد. تخمین زده می‌شود که استفاده از تلفن همراه تا سال ۲۰۲۴ با ۹۰ میلیارد دلار سهم عمده‌ای در بازار فناوری ویپ را گرفته باشد.

شرکت‌های کوچک، متوسط و بزرگ در مواجهه با آینده VoIP در ۲۰۲۲

به دلایلی که پیش‌تر گفته شد، شرکت‌های مختلف با مدل‌های بیزینسی گوناگونی به استفاده از فناوری ویپ روی آورده‌اند. نکته‌ای که در بررسی آینده ویپ حائز اهمیت می‌شود، این است که هر کسب‌و‌کاری متناسب با نیاز خود از برخی ویژگی‌های فناوری VoIP بیشترین استفاده را دارد. البته این نیازها بسته به تعاملات روزانه شرکت‌ها با مشتریان و شرایط پرسنل مرکز تماس ممکن از تغییر کند. اما به طور کلی در یک تقسیم‌بندی می‌تواند گفت شرکت‌های کوچک نسبت به سازمان‌های متوسط و بزرگ از ویژگی‌های ساده‌تر فناوری ویپ استفاده می‌کنند.

به گزارش Fit Small Business کسب‌وکارهای کوچک بیشتر از انتقال تماس‌ها، پارکینگ تماس، ضبط مکالمات و مواردی از این دست استفاده می‌کنند. البته بررسی مسائل مرتبط با آینده ویپ نشان می‌دهد که فناوری VoIP در کسب‌و‌کارهای کوچک با سرعت بیشتری مورد استقبال قرار می‌گیرد.

گزارش منتشر شده توسط Forbes هم حاکی از آن است که شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ همگی به دنبال یکپارچه‌سازی و توسعه سیستم ارتباطی خود هستند. بنابراین این شرکت‌ها به سراغ کنفرانس تلفنی، یکپارچه‌سازی فناوری ویپ با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، گزارش‌گیری از عملکرد سازمان خود و مسائلی از این دست می‌روند.

فناوری ویپ باعث کاهش هزینه‌های مازاد می‌شود

همان‌طور که تکنولوژی ارتباطات رشد می‌کند، ممکن است هزینه‌های آن هم به شکل فزاینده‌ای بالا روند. اما همه گزارش‌ها نشان از این دارند که هزینه کلی سازمان‌های که از فناوری VoIP استفاده می‌کنند کاهش پیدا کرده است. یعنی شما با استفاده از این تکنولوژی می‌توانید به میزان قابل توجهی در هزینه‌های سازمان خود صرفه‌جویی کنید. اکنون برخی از آمارها در این خصوص را با هم بررسی می‌کنیم تا دید بهتری نسبت به آینده ویپ در کسب‌و‌کارها پیدا کنیم.

با بررسی‌هایی که Nemertes انجام داده است، می‌توان گفت استفاده از فناوری VoIP تا حد زیادی باعث کاهش هزینه شرکت‌ها می‌شود. سازمان‌هایی که از فناوری ویپ استفاده می‌کنند هزینه‌های جانبی خود را به طور متوسط ۱۶ تا ۳۹ درصد کاهش داده‌اند.

همچنین Gartner هم در گزارشی به کاهش زمان مکالمات اشاره می‌کند. به صورتی که استفاده از فناوری ویپ تا ۲۵ درصد این نرخ را کاهش داده است.

در ضمن CIO هم در گزارشی تحلیل به این نتیجه رسیده است که شرکت‌ها با یکپارچه‌سازی سیستم ارتباطی خود و استفاده از فناوری ویپ ۱۰ تا ۲۵ درصد در هزینه‌های مخابراتی خود صرفه‌جویی کرده‌اند. طبیعتا این موضوع نقش مهمی در آینده ویپ خواهد داشت و باعث استقبال شرکت‌های بزرگ و کوچک در استفاده از فناوری VoIP خواهد شد.

البته باید به این نکته هم اشاره کرد که فناوری VoIP هزینه پایینی در زمان توسعه سازمان‌ها دارد. به عبارتی چون فناوری VoIP بر بستر شبکه طراحی شده است، شما برای توسعه شرکت خود نیاز به صرف هزینه‌های مازاد نخواهید داشت.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم گزارش‌هایی در خصوص فناوری ویپ را از منابع معتبری مانند Forbes، Statista، Global Market Insights، Fit Small Business، Nemertes، Grand View Research، Gartner و CIO جمع‌آوری کنیم. مجموعه این گزارش‌ها نشان می‌دهد که فناوری VoIP یک روند رو به رشد در سراسر دنیا دارد. دلیل آن هم استقبال کسب‌وکارها برای استفاده از این فناوری است. همچنین برای به روز رسانی اطلاعات خود، می‌توانید مقاله روندهای فناوری VoIP در سال ۲۰۲۳ را مطالعه کنید.

شرکت‌ها و سازمان‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از فناوری ویپ یک اتفاق ضروری و مهم در پیشبرد اهداف آن‌ها خواهد بود. این استقبال در کشورهای آسیایی و خاورمیانه هم به شکل چشم‌گیری در حال افزایش است و طبیعتا کسب‌و‌کارهای داخلی هم باید به این مسئله توجه داشته باشند. هرچند که بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک در ایران به استفاده از فناوری ویپ روی آورده‌اند، اما امیدواریم که اهمیت استفاده از این فناوری بیش از پیش مورد توجه صاحبان کسب‌و‌کار قرار گیرد.

منابع:

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

تلفن ابری
سیستم تلفنی ویپ

تلفن ابری چیست + مزایا و معایب

یک ارتباط موثر و قابل اعتماد، سنگ بنای هر کسب و کار موفق محسوب می‌شود. سیستم‌های تلفن ابری

4 دیدگاه دربارهٔ «گزارشی از آینده VoIP در سال ۲۰۲۲»

  1. این که برحسب ویژگیهای مورد نیاز هزینه ویپ پرداخت بشه یه امتیاز بزرگ هست، مخصوصا برای کسب و کارهای کوچیک، چون دیگه مجبور نیستن بابت ماژولهایی که به کارشون نمیاد هزینه پرداخت کنن.

  2. با هر ویژگی جدید یا آپدیتی که در فناوری ویپ ایجاد میشه، آیا شرکتهایی که قبلا ویپ فارسی رو تهیه کردن هم از این آپدیتها بهره مند میشن یا جداگانه باید بروزرسانی امکانات رو خریداری کنن؟

    1. اگه برای ویپ آپدیتی ارائه بشه، ارائه‌دهنده ویپ شما باید جداگانه روی نرم‌افزار خودش آپدیت رو ارائه بده تا ازش استفاده کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید