خدمات مرکز تماس ویپ برای کسب و کارها

خدمات مرکز تماس ویپ

خدمات مرکز تماس ویپ برای کسب و کارها چیست؟ طراحی زیر ساخت مرکز تماس ویپ چگونه به شرکت ما کمک می‌کند؟ چگونه می‌توان به کمک خدمات مرکز تماس ویپ یک مجموعه را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرد؟ این‌ها سوالاتی هستند که امروزه بسیاری از کسب‌و‌کارها با آن مواجه می‌شوند. از شرکت‌های کوچک و نوپا گرفته تا سازمان بزرگ همگی به دنبال راهکاری برای بهبود فرآیند فروش و ارائه خدمات خود هستند. هر یک از این شرکت‌ها طبیعتا پل‌های ارتباطی مختلفی با مشتریان دارند. یکی از این پل‌های ارتباطی، مرکز تماس یا کال سنتر است.

اما چالشی که پیش روی مدیران شرکت‌ها وجود دارد، نحوه مدیریت این مراکز است. این سوال برای افراد مطرح می‌شود که چگونه می‌توان یک مرکز تماس را مدیریت کرد. آیا می‌توان با خدمات ویپ، یک کال سنتر را در شرایط مختلف مدیریت کرد؟ آیا مرکز تماس می‌تواند چالش‌های فروش، ارائه خدمات و مسائل مرتبط با مشتری‌مداری را حل و فصل کند؟ در این مقاله می‌خواهیم به این مسئله بپردازیم که چرا کسب‌و‌کارها نیاز به زیر ساخت مرکز تماس ویپ دارند و خدمات مرکز تماس ویپ چگونه آن‌ها را در این راه یاری می‌کند.

انواع مرکز تماس ویپ

امروزه، تلفن­‌های مبتنی بر ویپ، انواع مختلفی دارند؛ هر یک از آن­ها در ویژگی‌­ها و پیچیدگی­‌های اجرای باهم تفاوت­‌هایی دارند. اما به‌صورت کلی انواع سیستم‌­های مرکز تماس ویپ را می­توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • مرکز تلفن ویپ سخت‌افزاری
  • مرکز تلفن ویپ نرم‌افزاری
  • مرکز تلفن ویپ ابری

زمانی که در مورد سیستم تلفن‌­های ویپ امروزی صحبت می‌­کنیم، بیشتر موارد ویپ نرم­‌افزاری و مبتنی بر ابر را مد نظر داریم.

مطالعه بیشتر: VoIP چیست و چگونه کار می‌کند؟

ضرورت توجه به زیر ساخت مرکز تماس ویپ

امروزه بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها برای بهبود فرآیند مشتری‌مداری و افزایش فروش به دنبال راهکارهایی عملی و موثر هستند. اما مناسبات و شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه تغییر کرده است و بسیاری از افراد دیگر مانند گذشته تمایل به شیوه‌های خرید حضوری ندارند. شاید نتوان گفت همه کسب‌وکارها به سمت تعامل غیرحضوری با مشتریان سوق پیدا کرده‌اند، ولی می‌توان این را مطمئن بود که مسیر کلی جامعه و بازار به این سمت حرکت می‌کند. با این تفاسیر طبیعی است که شرکت‌ها به دنبال به‌روزرسانی ساختارهای ارتباطی خود باشند.

در این راستا یکی از موثرترین راهکارها فراهم کردن زیر ساخت مرکز تماس ویپ و راه‌اندازی یک کال سنتر به‌روز و مدرن است. دلیل آن هم نقش کلیدی خدمات مرکز تماس VoIP در پیشبرد اهداف تجاری سازمان‌هاست. اگر زیر ساخت مرکز تماس ویپ شما به شکلی اصولی تدوین شده باشد، شما با بهره‌مندی از خدمات کال سنتر ویپ، تاثیر زیادی در همه بخش‌های اقتصادی و اجتماعی شرکت، خواهید داشت. اما این خدمات چیست؟

استفاده از قابلیت های ویپ برای کسب و کارها سبب انعطاف‌­پذیری و مقیاس­‌پذیری بیش از پیش شده است. سازمان­‌های امروزی می‌­توانند بدون توجه به موقعیت مکانی و زمانی کارمندان، به مشتریان خود خدمات ارائه دهند. در نرم افزار VoIP این امکان را دارید که به سادگی تلفن همراه یا منزل کارشناسان دورکار خود را با شماره ویپ شرکت تنظیم کنید؛ به این ترتیب قادر خواهند بود از هر مکانی به خط کاری سازمان دسترسی داشته باشند، و وظایف خود را از راه دور انجام دهند.

بیشتر بخوانید: VoIP برای کسب و کارهای کوچک

مدیریت هوشمندانه تماس‌ها با طراحی زیر ساخت مرکز تماس ویپ

یکی از خدمات مرکز تماس ویپ مدیریت هوشمندانه زمان انتظار مشتریان در صف‌های تماس است. شما ممکن است به دلایل مختلف در بازه‌های زمانی خاصی، تماس‌گیرندگان زیادی داشته باشید. در این شرایط اگر نتوانید رضایت مشتریان خود را جلب کنید و باعث نارضایتی آن‌ها شوید، کسب‌وکارتان دچار آسیب می‌شود. اما زیر ساخت مرکز تماس ویپ برای مدیریت صف تماس به گونه‌ای است که شما می‌توانید سناریوی‌های مختلفی تعریف کنید. به این صورت که اگر تعداد افراد موجود در صف انتظار برای یک اپراتور به بیش از یک عدد خاص رسید، تماس‌های جدید به اپراتورهای خلوت‌تر متصل شوند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مرکز تماس چه نقشی در کاهش زمان رسیدگی به تماس‌ها دارد؟

البته یکی دیگر از خدمات مرکز تماس ویپ در مدیریت تماس‌ها، مربوط به ارتباطات مجدد کاربران با مجموعه است. در زیر ساخت مرکز تماس ویپ، این قابلیت وجود دارد که اگر به هر دلیلی تماس مشتری با کارشناس شما قطع شد، اگر کاربر مجدد با شرکت شما تماس بگیرد، وی مستقیم به همان اپراتور قبلی متصل شود.

زیر ساخت مرکز تماس ویپ
زیر ساخت مرکز تماس نقش مهمی در راه اندازی مرکز تماس دارد.

سیستم‌های تلفن اینترنتی، قابلیت‌­های مقیاس‌پذیری و دسترسی جهانی را نیز ارائه می‌دهند. امکان گسترش کسب و کار از طریق تماس‌های ویپ سبب می­شود؛ که این سیستم برای مشاغلی که در حال گسترش خدمات مشتریان خود هستند یا فعالیت‌های بین‌المللی دارند، ایده‌آل باشد. همانطور که کسب و کار شما رشد می­کند، نصب ویپ به راحتی خطوط تلفن و افزونه‌­های بیشتر را به امکانات سیستم مرکز تماس شما اضافه می­‌کند؛ بدون آن­که نیاز به تغییرات پیچیده‌­ای در زیرساخت­‌های خود داشته باشید.

پاسخگویی در زمان‌های خاص به مشتریان

خدمات مرکز تماس ویپ به گونه‌ای طراحی و تدوین شده است که شما در زمان‌های شلوغ و پرمشغله یا حتی در خارج از زمان اداری هم بتوانید پاسخگوی مشتریان خود باشید. زیر ساخت مرکز تماس ویپ این قابلیت را دارد که در چنین شرایطی این امکان را به کاربر بدهد تا در صورت عدم پاسخگویی اپراتور، با وارد کردن یک کد دستوری درخواست تماس خود را ثبت کند و اپراتور پس از آزاد شدن به صورت اتوماتیک با کاربر تماس بگیرد.

نظارت هوشمندانه بر مرکز تماس

نظارت بر عملکرد سازمان، یکی از موارد مهم و موثر در فرآیند مدیریتی است. یکی از خدمات مرکز تماس ویپ دقیقا در همین راستاست. شما می‌توانید گزارش جامعی از تعداد تماس‌های فعال، اپراتورهای فعال، کاربران در صف انتظار و اطلاعاتی از تعداد تماس‌های از دست‌رفته را از سیستم استخراج کنید.همچنین زیر ساخت مرکز تماس ویپ این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا میانگین زمان انتظار کاربر و زمان مکالمه با اپراتور را در یک داشبورد حرفه‌ای مشاهده کنید.

برای اینکه با مسئله نظارت بر مرکز تماس و زیر ساخت مرکز تماس ویپ بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم گزارشی که در این خصوص تحت عنوان “اهمیت نظارت بر مرکز تماس” در وبلاگ الوویپ قرار داده شده است را مطالعه فرمایید.

مدیریت گروه‌های کاری با خدمات مرکز تماس ویپ

از دیگر ویژگی‌های که در زیر ساخت مرکز تماس ویپ وجود دارد، امکان مدیریت گروه‌های مختلف کاری است. شما به کمک خدمات مرکز تماس ویپ می‌توانید یک سطح دسترسی معین برای واحدهای خود تعریف کنید و مدیریت هر بخش را به صورت تفکیک‌شده به آن واحد منتقل کنید. با این حال شما می‌توانید باز هم عملکرد هر واحد را به صورت مشخص و تفکیک شده رصد و بررسی کنید.

از دیگر خدمات ویپ در این خصوص می‌توان به ارتباط یکپارچه بین واحد‌ها اشاره کرد. شما قادر خواهید بود تا تمام واحد‌ها و شعب خود را فارغ از محدودیت‌های جغرافیایی با یکدیگر مرتبط سازید. مسئله دیگری که در زیر ساخت مرکز تماس ویپ وجود دارد،بحث سیستم VoIP در دورکاری است. سیستم ویپ این امکان را برای تیم دورکاری شما فراهم می‌کند تا بدون هیچ مشکلی از همه خدمات مرکز تماس ویپ استفاده کنند.

مزایای مدیریت مرکز تماس
با استفاده از راهکار های مرکز تماس می‌توانید مجموعه خود را به بهترین شکل مدیریت کنید.

مزایای مرکز تماس ویپ

امروزه، رشد تکنولوژی و گسترش ارتباطات و طیف وسیع قابلیت‌­های ویپ، سبب شده که سازمان­‌ها روز به روز بیشتر به این سیستم روی بیاورند. سیستم ویپ برای کسب و کارها، مزایای جذابی را به آنها ارائه می­دهد که پیش از این کمبود این امکانات آن­ها را دچار مشکلات فراوانی می­کرد. از جمله مزایای آن، می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتقاء ارتباطات تجاری
  • صرفه­‌جویی در هزینه­‌های تماس
  • پشتیبانی ویپ از راه دور
  • مدیریت پیش­فرض تماس‌­ها
  • اتصالات متعدد
  • قابلیت جابجایی کامل
  • مقیاس‌­پذیری بالا
  • کیفیت صدای واضح‌­تر
  • پشتیبانی از ویژگی­‌های چندوظیفه‌­ای

ویپ، بستر ارتباطی امن برای کسب و کارها

شرکت‌ها و سازمان‌ها در هر زمینه‌ای که مشغول به فعالیت هستند، برای افزایش فروش و ارائه خدمات بهتر نیازمند به‌روز‌رسانی بسترهای ارتباطی خود هستند. در این راستا توجه به طراحی زیر ساخت مرکز تماس ویپ و مدیریت آن اهمیت ویژه‌ای دارد و این مستلزم آموزش‌های لازم درباره VoIP است. از جمله خدمات مرکز تماس ویپ برای کسب و کارها می‌توان به مدیریت هوشمندانه تماس‌ها، پاسخگویی در زمان‌های خاص، نظارت هوشمندانه، مدیریت گروه‌های کاری و تیم‌های دورکاری اشاره کرد.

به طور کلی خدمات مرکز تماس ویپ به گونه‌ای است که شما را در مسیر پیشرفت کسب‌و‌کارتان همراهی می‌کند. بنابراین با توجه به آنچه که در این یادداشت گفته شد، اگر قصد دارید سازمان خود را در زمینه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی ارتقا دهید، برنامه‌ای برای تهیه زیر ساخت مرکز تماس ویپ در نظر داشته باشید.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

0 دیدگاه دربارهٔ «خدمات مرکز تماس ویپ برای کسب و کارها»

  1. امروزه دورکاری بخش جدایی ناپذیری از عمده کسب و کارها شده، بدون استفاده از نرم افزار مرکز تماس، در دسترس بودن افراد، مدیریت کارشناسان پاسخگو، همینطور آموزش نیروهای دورکار واقعا طاقت فرسا میشد!

    1. علیرضا سلطانی

      دقیقا همینطوره، با استفاده از نرم افزار مرکز تماس، نظارت بر کارشناس‌ها و نیروها بسیار راحت‌تر شده و مشکلات هم راحت‌تر شناسایی می‌شن

  2. آیا در همه موارد امکان انتقال شماره تلفن قدیمی به سیستم ویپ وجود داره؟ اگر نه چه چیزی ممکنه مانع از این انتقال بشه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید