۸ ترند VoIP در سال ۲۰۲۴

ترندهای-ویپ-در-2024

پیش‌­بینی ترندهای VoIP در سال ۲۰۲۴، نقش بسیار مهمی در تحول ارتباطات شغلی و تجاری ایفا می­‌کند. با گسترش روزافزون فناوری‌های ارتباطی، آگاهی از آخرین اخبار VoIP و ترندهای مرتبط با آن برای سازمان‌­ها امری ضروری است؛ زیرا استفاده بهینه از این فناوری، مزایایی همچون کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری، و ارتقاء کیفیت خدمات را برای کسب‌وکارها به ارمغان می­‌آورد. از جمله ترندهای مهم در دنیای VoIP در سال ۲۰۲۴، می‌توان به استفاده گسترده از فناوری‌های هوش مصنوعی، امنیت بالاتر اطلاعات، و انعطاف‌پذیری بیشتر این سیستم‌­ها اشاره کرد.

برای آشنایی بیشتر با مهمترین ترندهای سیستم تلفن ویپ، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مهم­ترین ترندهای سیستم تلفن ویپ برای سال ۲۰۲۴

برای اینکه بتوانیم از مزیت­‌های نوآوری و رشد فناوری VoIP برای کسب‌وکارها بهره ببریم، ابتدا لازم است این نوآوری‌­ها را بشناسیم. به همین منظور در این مقاله، مهم­ترین روندهای VoIP که در ۲۰۲۴ نیز در حال توسعه هستند را باهم بررسی می‌­کنیم.

فراگیری اینترنت پرسرعت (۵G)

مبحث شبکه‌های ۵G یکی از پرطرفدارترین روندها در بازار نرم‌افزار VoIP امروزی است. شبکه‌های G5یا نسل پنجم اینترنت، فناوری‌ای است که قدرت اتصال اینترنت شما را به طرز محسوسی ارتقا می­‌دهد. این برنامه به گونه‌ای ساخته شده که سرعت ارتباط و امکان پاسخ‌گویی سریع‌ را افزایش میی‌دهد؛ و در عین حال از کاهش کیفیت مکالمه جلوگیری می‌کند. در نتیجه، پهنای باند بهتری برای اتصال تلفنی، و مرورگری سریع‌­تر خواهید داشت. در کنار این­که ظرفیت شبکه شما نیز افزایش خواهد داشت.

پشتیبانی-ویپ-از-5G

هوش مصنوعی در خدمت پشتیبانی مشتریان

این روزها هوش مصنوعی در همه جا حضور دارد. در شبکه­‌های اجتماعی خبرها یا ویدئوهایی که جذابیت بیشتری برای شما دارند را به شما نمایش می‌دهد و کمک می­‌کند تا به‌روزرسانی­‌های افراد مورد علاقه خود را از دست ندهید. علاوه بر این، در سایت­‌هایی که بازدید می­‌کنید، با شما ارتباط می‌گیرد و از طریق چت از شما می‌پرسد که در کدام مورد به کمک نیاز دارید.

بررسی­‌های انجام شده نشان می­‌دهد که تا سال ۲۰۲۵، بیش از ۹۵ درصد تعاملات با مشتریان سازمان‌­ها، از طریق هوش مصنوعی در مرکز تماس انجام خواهد شد.

 

دستیاران VoIP هوشمندتر

با پیشرفت‌های روزافزون در پردازش زبان، می‌توان انتظار داشت که دستیاران مجازی نیز در سال جدید هوشمندتر شوند؛ به این معنی که بتوانند به سؤالات پیچیده‌تری پاسخ دهند.

دستیارهای مجازی می‌­توانند به شما در خودکارسازی بسیاری از فرآیندهای پیش‌پاافتاده مانند مسیریابی تماس یا ارسال تماس به پست صوتی کمک کنند. علاوه‌براین، با کمک این تکنولوژی، دیگر نیازی به انتقال مسائل ساده به اپراتورها ندارید، زیرا دستیار مجازی می­‌تواند به این قبیل سوالات پاسخ دهد.

 

UCaaS رشد خواهد کرد

آینده زیرساخت­‌های ارتباطی مدرن، مبتنی بر ابر خواهد بود. با دسترسی به اینترنت، سیستم­‌های تلفن ابری برای کسب‌وکارها، گزینه­ مقرون‌به‌صرفه‌­تری نسبت به سیستم‌­های سنتی محسوب می­‌شوند. در نتیجه، پیش‌بینی می‌شود که بازار UCaaS در سال ۲۰۲۴ به‌طور چشمگیری رشد کند.

از طریق UCaaS، سازمان­‌ها می‌توانند بر عملکردهای حیاتی کسب‌وکارشان تمرکز کنند؛ و از طریق هر دستگاه متصل به اینترنتی، به داده‌ها و ارتباطات صوتی و تصویری خود دسترسی سریع داشته باشند. علاوه‌براین، پلتفرم‌های UC مبتنی‌برابر مقیاس‌­پذیر و انعطاف­‌پذیر هستند، به‌طوری­‌که ارائه­‌دهندگان می­‌توانند به طور مرتب خدمات خود را به­‌روزرسانی کنند.

 

افزایش ارتباطات یکپارچه با قابلیت جابه‌جایی

تلفن­‌های امروزی دیگر فقط برای تماس و پیامک نیستند. این دستگاه‌ها مانند رایانه‌های کوچکی هستند که به افراد اجازه می‌دهند رسانه‌های اجتماعی را بررسی کنند؛ با دوستان خود در گروه­‌های مختلف ارتباط بگیرند یا حتی به‌راحتی از خانه به صورت آنلاین خرید کنند.

قابلیت جابه‌جایی و دورکاری فرصت­‌های جدیدی را برای کسب‌وکارها ایجاد کرده است تا کارایی و بهره‌­وری خود را افزایش دهند. این ویژگی کمک می­‌کند که تیم‌­های سازمان راحت­‌تر با یکدیگر ارتباط بگیرند؛ علاوه‌براین، احتمال از دست رفتن مشتریان شما را به حداقل می‌­رساند. انعطاف‌پذیری ایجاد شده توسط راه‌حل‌های ارتباط سیار در طول همه‌گیری ویروس کرونا نیز بسیار مفید بود؛ زیرا بسیاری از کارمندان شرکت‌­ها در این دوران مجبور به دورکاری بودند.

ترندهای-ویپ

سیستم­‌های VoIP از بهترین راهکارهای کمک به دورکاری هستند، که شرکت­‌های پیشرو بر روی آن سرمایه­‌گذاری می­‌کنند. با راه اندازی شبکه ۵G، انتظار می­‌رود عملکرد سیستم‌­های VoIP روی تلفن همراه افزایش یابد؛ به این ترتیب کسب‌وکارهای بیشتری به استفاده از این فناوری روی خواهند آورد.

 

پشتیبانی VoIP از اینترنت اشیا

سیستم­‌های VoIP همواره روبه‌رشد هستند و اهدافی فراتر از ارسال داده‌­های صوتی و تصویری را دنبال می‌­کنند. رشد سیستم VoIP به کارایی اتصال دوربین‌ها و بلندگوها در ارتباط با دستگاه­‌های دیگر نیز، وابسته است؛ و همین امر دلیل پشتیبانی فناوری VoIP با اینترنت اشیا است.

اینترنت اشیا همه دستگاه­‌های دارای اینترنت را به یکدیگر متصل می­‌کند تا تبادل داده­‌ها را ساده کند. با پیچیده‌­تر شدن این فناوری، نقش VoIP در سطح ضبط و انتقال داده IOT پررنگ‌­تر می­‌شود.

 

مرگ سیستم‌های تلفن‌­ آنالوگ

مدتی است که شاهد نابودی تدریجی سیستم تلفن­‌های ثابت سنتی هستیم و به‌نظر می‌رسد که این روند متوقف نخواهد شد. امروزه با دسترسی به اینترنت و همچنین گوشی‌های هوشمند پیشرفته، راه‌­های متنوعی برای برقراری ارتباط وجود دارد. بنابراین، کسب‌وکارها سعی می‌کنند با ایجاد امکان ارتباط از طریق کانال‌­های مختلف، مشتریان خود را حفظ کنند.

به همین دلیل است که انتظار می‌­رود در سال‌های پیش رو، کسب‌وکارهای بیشتری روی فناوری ویپ سرمایه‌گذاری کنند؛ به این ترتیب می‌توانند پشتیبانی مشتریان، چت، پیامک، ایمیل، تماس‌های ویدیویی، تماس‌های تلفنی و رسانه‌های اجتماعی را روی یک پلتفرم داشته باشند.

 

رقابت با سرویس چت تصویری

امکانات خدمات VoIP، رقابت تنگاتنگی با سرویس‌­های چت تصویری دارند. این سرویس‌­ها شامل مواردی مانند فیس تایم، فیس‌بوک مسنجر و سایر خدمات تلفن همراه می­‌شود­.

ابزارهای VoIP از نظر فناوری همواره در حال ارتقا و بهبود است. برای مثال، راه­‌حل‌­های VoIP امروزی قادر به پشتیبانی از چندین کانال ارتباطی هستند. به این ترتیب، دیگر لازم نیست برای ارتباطات تجاری به پلتفرم‌­های مختلف متکی باشید.

از طرف دیگر، برخی راه­‌حل‌­های VoIP می‌­توانند با خدمات چت تصویری ادغام شود. با استفاده از این امکان، شما می­‌توانید هر دو سرویس را به‌صورت یکپارچه به‌کار ببرید.

مزایای روز افزون VoIP برای کسب‌وکارها

فناوری VoIP مزایای تجاری ملموسی را با خود به همراه دارد. در هر صنعتی که فعالیت کنید یا هر اندازه‌­ای که سازمان شما داشته باشد؛ مزیت­‌های متناسب با خود را در فناوری ویپ خواهید یافت. بررسی­‌ها نشان می‌­دهد، در سال ۲۰۲۴ نیز ترندهای سیستم تلفن ویپ از مهم­‌ترین و جذاب­‌ترین ابزارها در صنعت ارتباطات محسوب می­‌شوند؛ که همچنان روبه‌رشد و توسعه هستند.

از جمله ترندهای VoIP می‌توان به افزایش استفاده از فناوری‌های جدید، ارتقاء امنیت، و توسعه سرویس‌های نوآورانه اشاره کرد. این موارد درکنار ۹مورد اصلی که در این مقاله به آن­‌ها پرداختیم، مهم­‌ترین روندهایی هستند که مراکز تماس مدرن را به خود جذب می­‌کنند.

 آخرین اخبار VoIP نیز نشان می‌دهد که این صنعت همچنان در حال تکامل و پیشرفت است؛ و شرکت‌ها تمایل به استفاده از فرصت‌های جدید در این زمینه، و ارتقاء خدمات و بهبود تجربه کاربری مشتریان خود را دارند.

 

 

سوالات متداول:

  • روندهای VoIP چه نقشی در تکامل تجارت و ارتباطات تجاری دارند؟

روندهای VoIP با تسهیل فرآیندها موجب کاهش هزینه، افزایش بهره­وری و ارتقای کیفیت خدمات می­شوند؛ و نقش مهمی در بهبود ارتباطات تجاری ایفا می­کنند.

  • چرا به روز ماندن در آخرین اخبار و روند VoIP برای سازمان­ها ضروری است؟

به‌روز ماندن از آخرین اخبار و روندهای VoIP، به دلیل مزایایی مانند افزایش سرعت و دقت پاسخگویی، بهبود عملکرد و پیشی گرفتن از رقبا، برای سازمان­ها ضروری است.

  • برخی از روندهای مهم VoIP برای سال ۲۰۲۴ چیست؟

برخی از روندهای مهم VoIP برای سال ۲۰۲۴ شامل پذیرش گسترده فناوری­های هوش مصنوعی، امنیت بالاتر داده­ها و افزایش انعطاف­پذیری در این سیستم­ها است.

  • استفاده از اینترنت پرسرعت (۵G) چگونه بر سیستم­های VoIP تأثیر می­گذارد؟

اینترنت پرسرعت (۵G) سیستم‌های VoIP را با ارائه سرعت‌ ارتباطی بالاتر و بهبود ظرفیت شبکه ارتقا می­دهد؛ در حالی که از دست رفتن داده­ها را به نزدیک صفر می­رساند.

  • اهمیت هوش مصنوعی در پشتیبانی مشتری برای سیستم­های VoIP چیست؟

هوش مصنوعی با کمک­های خودکار، بهبود ارائه خدمات، و توانمندسازی کارکنان مرکز تماس برای تمرکز بر مسائل پیچیده­تر، نقش مهمی در پشتیبانی مشتری ایفا می کند.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

تلفن ابری
سیستم تلفنی ویپ

تلفن ابری چیست + مزایا و معایب

یک ارتباط موثر و قابل اعتماد، سنگ بنای هر کسب و کار موفق محسوب می‌شود. سیستم‌های تلفن ابری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید