۵ نکته مهم در خرید خط اینترنتی

در خصوص خرید خط اینترنتی به اعتبار شرکت فروشنده خط اینترنتی، مجوز ارائه خط اینترنتی، پشتیبانی حرفه‌ای و باتجربه و سهولت و دسترسی ساده برای شارژ خطوط اینترنتی توجه کنید.

ارتباطات تلفنی روزانه در حال تغییر و تحول و پیشروی به سوی راهکار‌ها و تکنولوژی‌های نوین هستند. دیگر روش‌های منسوخ مانند تلفن‌های آنالوگ، کاربرد گذشته را ندارند و در حال جایگزین شدن با تکنولوژی‌های جدیدی مانند خطوط تلفن اینترنتی هستند. بنابراین دانستن نکات خرید خط اینترنتی توسط شرکت‌ها ضرورت زیادی پیدا کرده است.

امروزه خطوط اینترنتی برای ارتباط بین کسب و کار‌ها و مردم روی کار آمده‌اند که همانند تلفن‌های ثابت هستند، با این تفاوت که محدودیت جغرافیایی برای آن‌ها معنی ندارد. ۵ عامل مهم در خرید خط اینترنتی وجود دارند که زمانی که برای خرید این خطوط اقدام می‌کنید، باید به آن ها توجه نمایید. در ادامه به ذکر این موارد می‌پردازیم؛ همراهمان باشید.

خط اینترنتی چیست؟

خط اینترنتی در واقع همانند خطوط قدیمی تلفن ثابت است؛ با این تفاوت که از سیم‌های قدیمی استفاده نمی‌کند و اطلاعات آن بر روی بستر اینترنت قرار دارند. به عبارت دیگر، با خرید این خطوط می‌توانید از بستر اینترنت خود نیز برای برقراری تماس کمک بگیرید. خطوط تلفن اینترنتی با نام‌های دیگری مانند سیپ ترانک، سیپ لاین و ویپ لاین نیز شناخته می‌شوند که همه آن‌ها به یک عبارت اشاره دارند. با استفاده از این خطوط می‌توانید تماس‌های ورودی را برقرار کنید و تماس‌های خروجی را نیز دریافت نمایید. علاوه بر این، با کمک مرکز تماس می‌توانید تماس‌های خود را مدیریت کنید. با خرید خطوط تلفن اینترنتی، از تلفن ثابت و مجازی بی‌نیاز خواهید شد.

مزایای خرید خط اینترنتی

اغلب شرکت‌­های امروزی برای ارتقای سیستم ارتباطی خود، به خرید خط تلفن اینترنتی روی آورده‌اند. استفاده از این فناوری امکان برقراری تماس‌­های با کیفیت بالا و هزینه کمتر و بدون توجه به محدودیت­‌های جغرافیایی را برای سازمان­ها فراهم می­‌کند. مزایای بی‌شماری برای خط تلفن اینترنتی وجود دارد و امروزه کسب و کار‌ها به میزان زیادی از آن استفاده می‌کنند. برخی مزایای آن عبارتند از:

صرف هزینه کمتر

یکی از مزایای خرید خط اینترنتی (VoIP)، هزینه کمتری است که به دنبال دارد. خط تلفن اینترنتی از طریق آدرس IP و بر روی بستر اینترنت ارائه می‌شود؛ به همین دلیل تنها به یک روتر نیاز دارد. روتر نیز برای ارتباط با شرکت سرویس‌دهنده تهیه می‌شود و با خرید آن دیگر نیازی به سایر سخت‌افزار‌ها نخواهید داشت. همین مسأله باعث شده است که خرید خط اینترنتی در مقایسه با سایر خطوط، هزینه کمتری به همراه داشته باشد.

امکان نقل مکان بدون از دست رفتن خط تلفن

خط تلفن اینترنتی همانطور که از نامش پیدا است، بر روی بستر اینترنت واقع شده است؛ در حالی‌که خطوط تلفن مخابرات این ویژگی را ندارند. زمانی که شما بخواهید نقل مکان کنید و محل زندگی یا کار خود را تغییر دهید، به ناچار مجبور به تغییر خط تلفن یا انتقال آن به محل جدید خواهید شد. این مسأله در رابطه با خط تلفن اینترنتی وجود ندارد و این خطوط به مکانی خاص وابسته نیستند. شما می‌توانید بدون مشکل و بدون از دست رفتن خطوط قبلی، نقل مکان کنید و خط اینترنتی خود را نیز همراه خود داشته باشید.

عدم وجود هزینه‌های جانبی و آبونمان

یکی از هزینه‌های رایج در خطوط مخابراتی، سیستم آبونمان است که بر روی قبوض اعمال می‌شود. به طور کلی، حتی در صورت عدم استفاده از خطوط آنالوگ، باز هم هزینه آبونمان برای شما اضافه خواهد شد. در صورت استفاده از خطوط نیز باید هزینه جانبی پرداخت کنید. این هزینه جانبی نیز به گونه‌ای است که در صورت عدم استفاده از خط، باز هم پرداخت آن واجب است.

یکی دیگر از مزایای خرید خط اینترنتی، عدم وجود آبونمان است‌. این خطوط هزینه‌ای تحت عنوان هزینه جانبی یا آبونمان برای شما در نظر نخواهند گرفت.

ارزان‌تر بودن مکالمات

از دیگر مزایای خرید خط اینترنتی، پایین‌تر بودن تعرفه مکالمات در مقایسه با تلفن ثابت مخابرات است. این مسأله برای شرکت‌ها و کسب و کار‌هایی که تماس خروجی فراوانی دارند، از اهمیت زیادی برخوردار است. برای مثال شرکت‌های تبلیغاتی که بازاریابی تلفنی انجام می‌دهند یا از تماس‌ خودکار استفاده می‌کنند، به خطوطی با تعرفه ارزان برای مکالمات نیاز دارند. خط تلفن اینترنتی می‌تواند حجم بالای تماس را با هزینه اندک در اختیار شما قرار دهد.

قابل استفاده برای مناطق محروم

از آنجایی که در اکثر مناطق کشور، سرویس‌دهی مخابرات وجود ندارد و زیرساخت‌های مناسبی برای آن در نظر نگرفته‌اند، مشکلات ارتباطی زیادی وجود دارد. با خرید خط اینترنتی می‌توانید مشکل ارتباط در این مناطق را برطرف کنید. با سرویس اینترنتی پایدار از خدمات مرکز تلفن ابری بهره ببرید و از اینترنت آن برای کسب و کار خود کمک بگیرید.

در نظر داشته باشید که با بررسی دقیق و مقایسه خطوط تلفن اینترنتی، می­‌توانید بهترین گزینه را بر اساس قیمت و کیفیت آن انتخاب کنید؛ امکاناتی که این تلفن در اختیار شما قرار می‌­دهد، از جمله خدمات پشتیبانی و تناسب آن با پهنای باند اینترنت در این مناطق از اهمیت بالایی برخوردار است.

کیفیت صدای بالاتر

خط اینترنتی برای برقراری ارتباط از پروتکل سیپ (SIP) کمک می‌گیرد و شما می‌توانید به راحتی با موبایل، تلفن رومیزی یا مرکز تلفن ارتباط بگیرید. پروتکل سیپ به همراه پروتکل دیگری با نام پروتکل RTP برای بالا بردن کیفیت صدای تماس استفاده می‌شوند. علاوه بر این، انتقال صدا را با حجم کم انجام می‌دهند‌. از این رو به دلیل وجود پهنای باند پایدار، کیفیت صدای متفاوتی از خطوط آنالوگ خواهید داشت.

پشتیبانی اختصاصی خط اینترنتی

شرکت‌های ارائه‌دهنده خطوط اینترنتی از افراد متخصص در این زمینه کمک می‌گیرند. تجربه مشتریان نشان داده است که این شرکت‌ها، بهترین پشتیبانی را در مقایسه با سایر شرکت‌های فعال در حوزه ارتباطات ارائه می‌دهند. بعلاوه این شرکت‌ها به رضایت مشتری اهمیت بیشتری خواهند داد. در نتیجه شرکت‌های ارائه‌دهنده خطوط اینترنتی همواره تلاش می‌کنند که پشتیبانی حرفه‌ای و باکیفیتی در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

مالکیت دائمی خط اینترنتی

برخلاف تصور بسیاری از افراد، خطوط اینترنتی نیز دارای مالکیت دائمی هستند و همانند خطوط آنالوگ می‌توانند به صورت رسمی و دائمی به نام خریدار ثبت شوند. تفاوت مالکیت خطوط اینترنتی با آنالوگ این است که در صورت تغییر مکان، دیگر نیازی نیست مالکیت خط تلفن را به شخص دیگری واگذار کنید و می‌توانید همیشه آن را همراه با خود داشته باشید.

انعطاف‌پذیری

انعطاف‌پذیری خط اینترنتی بر اساس زیرساخت آن است که این زیرساخت‌ها بر پایه پروتکل‌های شبکه خواهند بود. این خطوط را می‌توانید به یک تلفن رومیزی یا بی‌سیم، یک مرکز تلفن هوشمند یا تبلت، موبایل و لپ‌تاپ متصل کنید و از طریق آن‌ها تماس‌های خود را برقرار نمایید.

معایب خط تلفن اینترنتی

یکی از معایبی که برای خطوط اینترنتی وجود دارد، وابسته بودن کیفیت آن به اینترنت است. اگر اینترنت شما سرعت پایینی داشته باشد، نباید انتظار تماس‌های باکیفیتی از آن داشته باشید. این خطوط به برق نیز وابستگی شدیدی دارند و در صورت قطعی آن، اتصال اینترنت نیز قطع خواهد شد و شما موفق به برقراری تماس یا دریافت تماس نخواهید شد. البته برخی از خطوط این مشکل را به میزان زیادی حل کرده‌اند و خدمات ابری را در اختیار کاربران قرار داده‌اند تا در صورت قطعی برق یا اینترنت، همچنان اتصال شما به خطوط برقرار باشد.

یکی دیگر از معایب این خطوط، عدم امکان برقراری تماس با خارج از کشور است. بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهنده خطوط تلفن اینترنتی به دلایل فنی و امنیتی، از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند و مشترکین نمی‌توانند از طریق این خطوط با خارج از کشور در ارتباط باشند.

نکات مهم در خرید خط اینترنتی

می­‌توان گفت امروزه خرید خط­های اینترنتی، یک سرمایه‌­گذاری برای آینده کاری و پیشرفت شرکت محسوب می‌­شود. با استفاده از این فناوری نوین، شرکت‌­ها می­توانند به ارتباطات پایدار و انعطاف­‌پذیر با سراسر جهان دست یابند.

با افزایش اینترنت و همه‌گیری آن، تلفن‌های اینترنتی به میزان بیشتری مورد توجه عموم قرار گرفتند. بهتر است شما نیز هر چه سریع‌تر از این تکنولوژی استفاده کنید و یک خط اینترنتی تهیه نمایید. پیش از خرید خط اینترنتی باید به نکات مهمی توجه داشته باشید تا در زمان خرید دچار اشتباه و مشکل نشوید.

۱- اعتبار شرکت فروشنده خط اینترنتی

در زمان خرید خط تلفن اینترنتی به اعتبار شرکت فروشنده توجه ویژه‌ای داشته باشید و پول را مستقیماً به حساب شرکت واریز کنید. برای برخی از افراد پیش آمده است که از طریق یک واسطه به خرید خط اینترنتی پرداخته‌اند و در نهایت مالکیت شماره‌ای که به آن‌ها داده شده است را نداشتند.

یکی از انواع خطوط اینترنتی، شماره‌های مجازی هستند که توسط شرکت‌های دفتر مجازی در اختیار شما قرار می‌گیرند. این دفاتر به شما اجازه می‌دهند که از شماره‌های مجازی استفاده کنید، اما آن را به طور کامل به شما واگذار نخواهند کرد. بنابراین پس از گذشت زمان یا با تعطیل شدن شرکت، شما نیز خط خود را از دست می‌دهید.

۲- مجوز ارائه خط اینترنتی

یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمان خرید خط اینترنتی باید به آن توجه کنید، مجوز ارائه خطوط است. شرکت‌های فعال در این زمینه باید مجوز خود را از سازمان تنظیم مقررات دریافت کرده باشند. این سازمان مجوز FCP برای شرکت‌های مختلف در نظر می‌گیرد و در سایت خود نیز به معرفی این شرکت‌ها می‌پردازد تا خریداران به راحتی با این شرکت‌های معتبر آشنا شوند.

در مناطقی که دسترسی به اینترنت محدود است، بهتر است در ابتدای کار استعلام خط اینترنت مخابرات را بگیرید. به این شکل می‌­توانید مقایسه بهتری بین شرکت­‌های ارائه دهنده دیگر داشته باشید.

۳- پشتیبانی حرفه‌ای و باتجربه

شرکت‌های ارائه‌دهنده شماره‌های اینترنتی باید دارای پشتیبانی حرفه‌ای و باتجربه باشند تا به تمامی سؤالات مشتریان پاسخ دهند و برای رفع این مشکلات تلاش کنند. به همین دلیل باید خطوط اینترنتی را از شرکت‌های معروف و مشتری‌مدار تهیه کنید. این موضوع شاید در ابتدا برای شما اهمیتی نداشته باشد، اما می‌تواند در آینده به یک مشکل بزرگ تبدیل شود. پشتیبانی خط اینترنتی (VoIP)، اگر با اخلاق و حرفه ای باشد، به خوبی نیاز‌های شما را برطرف می‌کند به تمامی سؤالات شما با صبر و حوصله پاسخ خواهد داد.

۴- سهولت و دسترسی ساده برای شارژ خطوط اینترنتی

از مهم‌ترین نکات خرید خط اینترنتی که باید به آن توجه کنید، شارژ کردن آن است. شارژ کردن خطوط اینترنتی شبیه به شارژ کردن شماره موبایل یا تلفن ثابت نیست. در واقع این خطوط باید پیش از استفاده شارژ شوند. پیش از خرید خطوط اینترنتی حتماً در رابطه با نحوه شارژ کردن آن‌ها تحقیق کنید. تاکنون پیش آمده است که شرکت‌های دارای مجوز FCP به فروش خط اینترنتی بپردازند، بدون اینکه نحوه فروش شارژ را تکمیل کرده باشند. در این صورت شما پس از خرید خط، درگیر مشکلات شارژ کردن آن خواهید شد.

۵- سابقه و نظرات کاربران

به سابقه فروشنده و کسب و کار دقت نمایید. امروزه شرکت‌های فعال در این حوزه افزایش یافته‌اند و بسیاری از افراد نیز بدون داشتن پیش‌زمینه و تنها با ثبت سایت در حال فروش این خطوط هستند. سایت‌های نامعتبر و نوپا نمی‌توانند به خوبی مشکلات را برطرف نمایند. خرید خود را از سایت‌های معتبر و باتجربه انجام دهید تا هر گونه مشکل را به حداقل برسانید‌. پیش از خرید خط اینترنتی مطمئن شوید که سایت فروشنده دارای نماد اعتماد الکترونیکی است.

حفاظت از اطلاعات شخصی در خرید خط اینترنتی

یکی از موارد مهمی که در مورد خط اینترنتی باید به آن توجه داشته باشید، تضمین امنیت خرید خط اینترنتی و حفاظت از اطلاعات شخصی است. برای آگاهی از میزان امنیت خدماتی که قصد تهیه آن را دارید، باید به اعتبار و مجوزهای شرکت تأمین کننده توجه کنید.  سازمان­‌های معتبر خدمات تلفن مجازی، سیاست­‌های امنیتی قوی در ارتباط با اطلاعات مشتریان خود دارند؛ بنابراین بهترین راهکار برای بهره­مندی از امنیت حریم شخصی، استفاده از خدمات ارائه دهندگان معتبر خط اینترنتی است.

انتخاب خدمات یک شرکت معتبر به معنی دسترسی به محصول با کیفیت در کنار پشتیبانی فنی قوی است. بنابراین بخاطر داشته باشید که قبل از تهیه چنین محصولی حتما سابقه شرکت مد نظر خود را بررسی کنید، و نظرات کاربران قبلی آن­ها را در نظر داشته باشید.

خط اینترنتی، تکنولوژی نوین

خطوط تلفن اینترنتی یکی از جدیدترین روش‌ها برای ارتباطات هستند که کمک فراوانی به کسب و کار‌ها کرده‌اند و امکانات جدید و زیادی در اختیار کاربران قرار داده‌اند. این خطوط علاوه بر مزایای زیادی که دارند، ممکن است معایبی نیز به همراه داشته باشند که با آگاهی از آن‌ها باید دست به خرید بزنید. در این مقاله به نکاتی در رابطه با خرید خط اینترنتی پرداختیم. برای اینکه بتوانید از خرید خود راضی باشید و از شرکت‌های معتبر خط تلفن اینترنتی خود را خریداری نمایید، به نکات ذکر شده توجه کنید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم مقاله “ویپ (VoIP) چیست؟” را هم مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری در خصوص فناوری ویپ به دست آورید.

سوالات متداول

  1. قیمت خط اینترنتی بر چه اساسی تعیین می‌­شود؟

قیمت این نوع خط تلفن معمولا با توجه به کیفیت و ویژگی‌های ارائه شده توسط شرکت سرویس‌دهنده تعیین می­‌شود.

  1. آیا نحوه خرید خطوط اینترنتی از قوانین مشخصی پیروی می­‌کند؟

نحوه خرید خط اینترنتی شامل انتخاب سرویس‌دهنده، بررسی بسته‌های خدماتی و تکمیل فرآیند خرید است که نسبت به شرکت تأمین کننده، ممکن است متفاوت باشد.

  1. برای انتخاب بهترین خط تلفن اینترنتی چه ویژگی­‌هایی را باید در نظر بگیریم؟

انتخاب بهترین خط اینترنتی نیازمند تحقیق و مقایسه دقیق ارائه ­دهندگان است؛ به نحوی که ترکیبی از کیفیت بالا، قیمت مناسب و پشتیبانی مطلوب را بدست بیاورید.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

0 دیدگاه دربارهٔ «۵ نکته مهم در خرید خط اینترنتی»

  1. یاسمن جواهریان

    آیا خط تلفن اینترنتی فقط ویژه استفاده در شرکتها و کسب و کارهاست یا در مصارف خانگی هم میشه تهیه کرد؟

    1. علیرضا سلطانی

      استفاده کردن از خط اینترنتی و سیستم ویپ برای کسب و کارهاس و برای مصارف خانگی استفاده نمی‌شه. مزیت اصلی این نرم افزار برای کسب و کارهاست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید