۴ راهکار مرکز تماس برای مدیریت مراکز درمانی

راهکار های مرکز تماس

از آنجایی که مرکز تماس در مراکز درمانی مزایا و قابلیت‌های زیادی به همراه دارد، امروزه مراکز درمانی زیادی به استفاده از مرکز تماس در مجموعه خود روی آورده اند. مرکز درمانی چه یک بیمارستان و کلینیک باشد و چه یک مرکز مشاوره روان‌شناسی، نیازمند یک بستر ارتباطی قوی با بیماران است. مهارت‌های ارتباطی در مرکز تماس درمانی از فرآیند نوبت‌دهی گرفته تا بررسی وضعیت بیمار و ارائه مشاوره تلفنی، همه بر تجربه مشتری یا مراجع تاثیرگذار است. به همین دلیل بیمارستان‌ها و کلینیک‌های درمانی تمایل به راه اندازی مرکز تماس برای مجموعه خود و استفاده از مزایای مدیریت مرکز تماس دارند.

اما سوالی که اکثرا با آن مواجه می‌شوند، این است که چگونه می‌توان با راه اندازی مرکز تماس در بیمارستان‌ها از مزایای مدیریت مرکز تماس استفاده کرد؟ آیا راهکار های مرکز تماس برای مراکز درمانی موثر است؟ ما در این مقاله می‌خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم و بدانیم که چگونه می‌توان به بهبود فرایندهای درمانی در مراکز تماس کمک کرد. با ما همراه باشید.

اهمیت راه اندازی مرکز تماس در مراکز درمانی و پزشکی

پیش از آنکه به راهکار های مرکز تماس بپردازیم و از اهمیت مدیریت مرکز تماس سخن بگوییم، بهتر است به مزایای راه اندازی مرکز تماس اشاره کنیم. برای اینکه از اهمیت راه‌اندازی مرکز تماس مطلع شوید، تصور کنید شما هنگام تماس با یک کلینیک می‌توانید به راحتی و بدون فوت وقت، برای مراجعه به پزشک نوبت بگیرید. همچنین به کمک برخی از راهکارهای مرکز تماس می‌توانید اطلاعات جامعی از بیماران خود داشته باشید و متناسب با اطلاعات و سابقه مندرج در پرونده هر بیمار از طریق تماس تلفنی آن‌ها را راهنمایی کنید.

کال سنتر یک مرکز درمانی نقش مهمی در ارتقاء خدمات به مراجعین دارد. طبیعتا هر مرکز بهداشتی و درمانی در درجه اول نیاز به یک پل ارتباطی مطمئن و سریع با بیماران خود دارد و این ارتباط در بستر قابلیت‌ها و راهکارهای مرکز تماس صورت می‌گیرد. شما با راه اندازی مرکز تماس در مرکز درمانی، می‌توانید به شکل هوشمندانه‌ای از راهکارهای مرکز تماس و مزایای مدیریت مرکز تماس بهره‌مند شوید و آسایش خاطر بیماران و پرسنل خود را فراهم کنید.

راهکار های مرکز تماس در مراکز درمانی و سلامت

اصولا بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها جزو آن دسته از مراکزی هستند که روزانه تماس‌های ورودی و خروجی زیادی دارند؛ به همین دلیل نیاز به راه اندازی مرکز تماس و بهره‌وری منابع درمانی یک نیاز ضروری است. برای اثبات این موضوع کافی است به تجربه خودمان مراجعه کنیم که هر زمانی که دچار مشکل یا بیماری خاصی می‌شویم به این مراکز مراجعه می‌کنیم و معمولا قبل از حضور با آن‌ها تماس می‌گیریم. طبیعتا این موضوع چالش‌هایی را به همراه دارد که ما با استفاده از راهکار های مرکز تماس آن‌ها را مدیریت می‌کنیم.

برای روشن تر شدن این موضوع ما به سراغ قابلیت‌ها و مزایای مدیریت مرکز تماس می‌رویم. برای اینکه با راهکارهای مرکز تماس بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بیشتر آشنا شویم، برخی از مهم‌ترین چالش‌ها پیش روی این مراکز و راه‌حل آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

مزایای مرکز تماس برای مراکز درمانی
با استفاده از راهکار های مرکز تماس در مراکز درمانی، می‌توانید مجموعه خود را به بهترین شکل مدیریت کنید.

راهکار های مرکز تماس برای خدمت‌رسانی به بیماران

یکی از راهکارهای مرکز تماس برای ارائه خدمات بهتر به بیماران، ارتباط مرکز تماس ویپ با سیستم CRM است. یکپارچه‌سازی ویپ با نرم‌افزار CRM، از جمله مزایای مدیریت مرکز تماس است که چالش‌های مربوط به خدمت‌رسانی به بیماران را تا حد زیادی برطرف می‌کند. برای اینکه موضوع را بهتر درک کنیم و با راهکار های مرکز تماس برای این چالش بیشتر آشنا شویم، مثالی را ذکر می‌کنیم. به یک کلینیک پزشکی یا یک مرکز مشاوره روان‌شناسی فکر کنید که باید اطلاعات جامعی از بیماران خود داشته باشد تا بتواند امور درمان را دقیق‌تر پیگیری کند. برای اینکه بتواند خدمات مناسبی را به بیماران ارائه دهد نیاز به بررسی پرونده و سابقه بیمار دارد.

شما با راه اندازی مرکز تماس و استفاده از راهکار های مرکز تماس مانند یکپارچه‌سازی با CRM، می‌توانید هنگام تماس بیمار اطلاعات لازم را در دست داشته باشید. این موضوع به این صورت است که با گروه‌بندی بیماران و مراجعه‌کنندگان، هنگام تماس افراد با مجموعه، اطلاعات آن‌ها در یک داشبورد برای شما نمایش داده می‌شود. این موضوع تنها یکی از مزایای مدیریت مرکز تماس در مراکز درمانی و بهداشتی است و شما با استفاده از راهکار های مرکز تماس می‌توانید سناریوهای مختلفی برای مجموعه خود تعریف کنید.

راهکارهای مرکز تماس در خصوص مدیریت زمان انتظار بیماران

یکی دیگر از مهارت‌های مدیریتی در مرکز تماس درمانی، مدیریت زمان انتظار بیماران است. احتمالا شما هم تجربه انتظار طولانی مدت هنگام تماس با یک کلینیک درمانی را داشته‌اید و موضوع زمان انتظار را به خوبی درک می‌کنید. در این خصوص شما با راه اندازی مرکز تماس می‌توانید سناریویی طراحی کنید که بیماران در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد مورد نظر خود انتقال یابد و در شرایط شلوغ و پرترافیک صف‌ها به خوبی مدیریت شوند.

از جمله راهکار های مرکز تماس در این خصوص سناریویی است که اگر تماس‌گیرنده از زمان معینی بیشتر در صف انتظار بود، تماس وی به اپراتوری دیگر منتقل شوند. در صورتی که تماس‌گیرنده باز هم نتواند به اپراتور متصل شود می‌توان از دیگر مزایای مدیریت مرکز تماس استفاده کرد. به این صورت که سناریویی تعیین کرد تا تماس به تلفن همراه یک کارشناس متصل شود. همه این‌ها تاثیر مرکز تماس بر کاهش زمان انتظار مشتریان را نشان می‌دهد.

راهکار های مرکز تماس برای اصلاح روند ارتباطی

معمولا مراکز درمانی در برقراری ارتباط مناسب با بیماران خود درگیر چالش‌های مختلفی هستند. از جمله چالش‌های این مراکز قطع تماس هنگام گفت‌وگو با بیماران است. یکی از راهکارهای مرکز تماس برای برطرف کردن این چالش، مربوط به تغییر روند ارتباط با بیماران است. به عبارتی دیگر، اولین موضوعی که بعد از راه اندازی مرکز تماس به آن روبرو می‌شوید، تغییر و تحول مثبت در روند ارتباط با بیماران است. با راه اندازی مرکز تماس اگر فردی قبلا با مجموعه شما تماس گرفته باشد و خدمات لازم را از یک پزشک خاص دریافت کرده باشد، هنگام تماس مجدد، دوباره به همان اپراتور متصل می‌شود.

بنابراین با راه اندازی مرکز تماس، دیگر لازم نیست بیمار مسیری طولانی و تکراری را طی کند تا به کارشناس مورد نظر خود متصل شود. این موضوع یکی دیگر از مزایای مدیریت مرکز تماس است که به وسیله آن می‌توانید این روند ارتباطی را کوتاه‌تر و ساده‌تر کنید. شما با راه اندازی مرکز تماس این امکان را برای بیمار فراهم می‌کنید که به محض تماس، به صورت خودکار به کارشناس خود متصل می‌شود.

نظارت بر عملکرد مجموعه با راه اندازی مرکز تماس

از قابلیت‌های ویژه مدیریت کال سنتر، استفاده از فناوری‌های نوین در مرکز تماس درمانی است. این قابلیت مربوط به موضوع نظارت بر عملکرد مرکز تماس است. از جمله راهکار های مرکز تماس برای این منظور، ارائه یک داشبورد گسترده گرافیکی است. شما با راه اندازی مرکز تماس می‌توانید در هر لحظه عملکرد مجموعه خود را رصد کنید. از دیگر راهکار های مرکز تماس برای نظارت بر عملکرد مجموعه، سیستم ضبط تماس و شنود است. به کمک این قابلیت می‌توانید مکالمات صورت گرفته در کال سنتر خود را در هر بازه زمانی که می‌خواهید بررسی کنید. این عمل منجر به به بهبود عملکرد کارشناسان شما در کال سنتر خواهد شد.

مزایای مدیریت مرکز تماس الوویپ 

مراکز درمانی و بهداشتی معمولا در طول روز تماس‌های ورودی و خروجی زیادی دارند و طبیعتا با چالش‌های مختلفی در این زمینه روبرو می‌شوند. برای برطرف کردن این مسائل می‌‌توان از قابلیت‌ها و مزایای مرکز تماس VoIP در مراکز درمانی استفاده کرد.

با راه اندازی مرکز تماس الوویپ، شما قادر خواهید بود به خوبی از پس مدیریت داده‌های مراجعین درمانی برآیید. از جمله راهکارهای مرکز تماس برای این موضوع می‌توان به اصلاح نحوه ارتباط با بیماران و روند پاسخگویی به نیازهای آن‌ها اشاره کرد. همچنین مدیریت زمان انتظار بیماران و ارائه خدمات به آن‌ها بخشی دیگر از راهکار های مرکز تماس در مدیریت مراکز درمانی و بیمارستان‌هاست.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

0 دیدگاه دربارهٔ «۴ راهکار مرکز تماس برای مدیریت مراکز درمانی»

  1. کمک بزرگی که مرکز تماس در مورد مراکز درمانی میتونه داشته باشه همین هست که از طریق اتصال به CRM، بیماران با شرایط خاص و ضروری رو شناسایی کنه و اولویت بده!

    1. علیرضا سلطانی

      بله کاملا درسته شما از طریق ارتباط با CRM می‌تونین اولویت بندی مراجعین خودتون رو مشخص کنین تا به افرادی که نیاز ضروری‌تری دارن، سریع‌تر رسیدگی بشه

  2. بسیاری از بیماران مراکز درمانی افراد سالمند یا کم توانی هستن که متاسفانه گاهی در بیان دقیق مسآله ای که دارن به مشکل میخورن و زمان زیادی باید انرژی صرف کنن تا بتونن با خیال راحت مشکلشون رو مطرح کنن. زمانی که اپراتور از روی شماره یا کد بیمار به پزشک معالج و کامنتهای مهم درمورد بیمار دسترسی داشته باشه خیلی سریع و راحت مسأله ور حل میکنه و کسی دچار سردرگمی نمیشه.

    1. بله دقیقا در این حالت چون اطلاعات بیمار برای اپراتور مشخصه خیلی راحت می‌تونه بیمار رو راهنمایی کنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید