۶ روش برای ایجاد فرهنگ عالی در مرکز تماس

فرهنگ-مرکز-تماس

امروزه اهمیت نقش فرهنگ مرکز تماس در تحقق اهداف سازمان بر کسی پوشیده نیست. کارشناسان شما هر روز با چالش‌­هایی نظیر بالا بودن انتظارات مشتریان، افزایش حجم تماس‌­ها و آرام کردن مشتریان ناراضی مواجه هستند. تداوم این روند به معنی ایجاد استرس روزانه و دشواری برقراری تعادل میان کار و زندگی این افراد است.

اپراتور مرکز تماس وظیفه کسب رضایت مشتریان عصبانی شما را بر عهده دارند، بنابراین این افراد برای حفظ روحیه و انرژی خود نیازمند توجه ویژه‌­ای از جانب سازمان هستند. ایجاد فرهنگ کال سنتر قوی، به کارشناسان شما در مدیریت بهتر سختی­‌های کار خود کمک می­‌کند.

استفاده از راه‌­های ایجاد فرهنگ عالی در مرکز تماس، به کسب‌وکار شما کمک می­‌کند تا تجربه مشتریان و کارشناسان خود را تا حد زیادی بهبود دهید؛ به این معنی که محیطی باانگیزه و ارتباطات قوی و کار تیمی موثر در سازمان خود ایجاد کنید.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا مهم­ترین روش­‌های ایجاد فرهنگ مثبت در مرکز تماس را باهم بررسی کنیم.

به خواسته­‌ها و بازخورد کارشناسان مرکز تماس خود توجه کنید

استقلال در انجام وظایف کاری، رشد و داشتن دستاوردهای شغلی از مهم‌ترین نیازها و ارزش‌­های کارکنان مرکز تماس محسوب می‌­شوند. ارائه فرصت‌های یادگیری مهارت‌ها و استفاده از فناوری‌های جدید، تجربه‌ موقعیت‌­های متفاوت و مواردی از این قبیل، مشارکت کارکنان را بالاتر می­‌برد؛ ­­و به آن­ها احساس شنیده و درک شدن از سوی سازمان را القا می­‌کند.

فرهنگ-مرکز-تماس

کارکنان مرکز تماس به نوعی خط مقدم شرکت شما را پوشش می­‌دهند؛ بنابراین دریافت بازخورد و نظرات ایشان، منبع ارزشمندی برای ارزیابی استراتژی‌های مدیریت کارکنان محسوب می‌­شود. همچنین این نظرات تا حد زیادی به شناسایی نیازهای واقعی و بهبود تجربه مشتریان شما کمک می‌کند.

برای آسایش بیشتر کارکنان، شیفت­‌های کاری انعطاف‌­پذیری قرار دهید

دلیل بیشتر کارکنانی که شغل خود در مرکز تماس را ترک می‌­کنند، تمایل به ساعات کاری انعطاف­‌پذیر به‌ویژه امکان دورکاری است؛ زیرا در این صورت، زمان بیشتری برای انجام کارهای شخصی خود خواهند داشت.

هرچند در سال­‌های اخیر سازمان­‌های زیادی سیاست استفاده از کارمندان دورکار را پیش گرفته­‌اند؛ اما همچنان برخی شرکت­‌ها انعطاف­‌پذیری لازم برای استفاده از چنین امکانی را ندارند. استفاده از گزینه‌هایی مانند شیفت‌های کاری منعطف یا نیمه­‌وقت، همچنین سیاست‌های مرخصی بر اساس ساعات کار به جای روز کاری، می‌تواند به بهبود تعادل کار و زندگی کارمندان شما تا حد زیادی کمک کند.

به سلامت روان و رفاه کارکنان توجه کنید

ارتباط با مشتریان به ویژه افراد عصبانی، از کارشناسان مرکز تماس انرژی زیادی می­‌گیرد. با استفاده از ابزارهای مدرن مانند، گزینه‌های چند کاناله و همه‌کاناله، اختصاص کارکنان به بخش‌­های مختلف برای تنوع و توزیع کار منصفانه، از فرسودگی نیروهای خود جلوگیری کنید.

فرهنگ-مرکز-تماس

همچنین می­‌توانید به کمک ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی کار پس از تماس کارشناسان خود را کاهش دهید؛ و با ایجاد فرصت کافی برای استراحت ذهنی افراد، بهره‌­وری ایشان را بالاتر ببرید. به نیروهای خود آموزش دهید که پس از صرف انرژی زیاد برای مکالمات تلفنی نیاز به استراحت و تجدید نیرو دارند؛ زیرا سلامت روانی اپراتورها منجر به حمایت بهتر و رضایت­‌بخش‌­تر ایشان در ارتباط با مشتریان مرکز تماس می­‌شود.

بیشتر بخوانید: مواجهه با مشتریان عصبانی در مراکز تماس

فرهنگ همدلی و مربی‌گری را در سازمان تقویت کنید

یک فرهنگ قوی و مؤثر در کسب‌وکارها بر اساس همدلی افراد با یکدیگر شکل می­‌گیرد. در چنین سازمانی کارکنان احساس می‌­کنند که ارزشمند هستند و خواسته یا نظرات آن‌ها شنیده و درک می‌شود.

فرهنگ مربی­‌گری سازنده، سبب می­‌شود افراد دائما در حال بررسی عملکرد خود باشند. آن­‌ها توجه می‌­کنند که در چه کارهایی توانمندتر هستند، و کدام کارها را می­‌توانند بهتر انجام دهند، بنابراین مهارت­‌هایی که باید بهبود دهند یا شناسایی و تقویت می­‌کنند.

فرهنگ همکاری تعاملی و پر جنب‌وجوش ایجاد کنید

در مرکز تماس افرادی را که علاقه­‌مند به کارگروهی و همکاری با سایرین هستند، جذب کنید. بازدهی این افراد می‌­تواند در تعامل با همکاران خود و محیط پویای مرکز تماس دو چندان شود.

با بهره­‌گیری از امکانات فناوری مرکز تماس مدرن مانند ابزارهای کمک به همکاری فعال، می‌­توانید حس رفاقت و مشارکت بیشتری بین کارکنان خود ایجاد کنید و آن­‌ها را به اشتراک‌گذاری دانش، تبادل‌نظر و بحث در مورد دغدغه­‌های کاری شخصی و گروهی تشویق کنید.

فرهنگ-مرکز-تماس

همچنین تعامل اجتماعی بین اعضای تیم و روابط انعطاف‌­پذیر غیررسمی تا حد زیادی استرس کاری را کاهش داده، موجب هم­‌افزایی افراد می­‌شود. برای کمک به ایجاد این فرهنگ، به رهبران تیم­‌ها زمان، فضا و اختیارات کافی برای ایجاد انگیزه، حمایت و مربی‌گری اعضای تیم را بدهید. یک رهبر خوب ارزیابی و تشویق اعضای گروه خود را در اولویت قرار می­‌دهد، و تیمی متعهد و موثر را سازمان‌دهی می­‌کند.

فناوری پایه مرکز تماس خود را به‌درستی انتخاب کنید

حتما برای شما هم پیش آمده که در تماس با یک مرکز تماس، اپراتور به دلیل کند بودن یا قطع سیستم عذرخواهی کند و احتمالا حل مشکل شما را به زمان دیگری موکول نماید! در حالی که تکنولوژی با سرعت زیادی رو به پیشرفت است و هر روز راهکارهای تازه‌­ای برای حل مسائل مختلف ارائه می­‌شود؛ درصورتی که در ارتقا مرکز تماس خود تعلل کنید به رقبای خود فرصت بیشتری برای گرفتن سهم بازار بزرگتر می‌­دهید.

طبق نظرسنجی­‌های انجام شده از کارشناسان مراکز تماس، تکنولوژی قدیمی یا نامناسب در راس دلایل فرسایش و نتایج ضعیف یک مرکز تماس قرار دارد. گاهی مدیران از ضعف فناوری مرکز تماس چشم‌پوشی می­‌کنند؛ اما تجربه نشان داده که وجود نقص در سیستم فنی، می­‌تواند دلیل اصلی فرسودگی کارکنان و نارضایتی مشتریان شما باشد.

در فناوری مدرن ویپ، هوش مصنوعی در ترکیب با نیروی کار ماهر، بهره‌­وری مرکز تماس شما را به شکل چشمگیر و موثری افزایش می‌­دهد. بعضی از وظایف اداری پیش‌پاافتاده را حذف می‌­شوند و کارشناسان زمان بیشتری برای ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان شما خواهند داشت.

برای ایجاد فرهنگ عالی در مرکز تماس خود از همین امروز اقدام کنید

امروزه کسب‌وکارها آگاهی بیشتری از لزوم ارائه خدمات رضایت­‌بخش به مشتریان خود دارند. از طرفی هر موردی که به انگیزه کارکنان شما در ارائه بهتر خدمات مشتریان کمک کند، تأثیر مثبتی بر فرهنگ مرکز تماس خواهد داشت. به‌ویژه زمانی که از نیروهای دورکار استفاده می‌­کنید، اهمیت وجود یک فرهنگ کال سنتر قوی در میان اعضای تیم بیشتر می­‌شود، علاوه بر قدرت رهبری و نیروهای کاری ماهر، استفاده از فناوری مرکز تماس مدرن تا حد زیادی در این زمینه راه­گشا خواهد بود.

با استفاده از راه‌­های ایجاد فرهنگ عالی در مرکز تماس، که در این مطلب بیان شد، می‌­توانید به نتایج مطلوبی در زمینه بهره‌­وری و دستیابی به رضایت مشتریان خود برسید؛ هرچند اطمینان از برقراری یک فرهنگ مثبت همواره نیازمند صرف زمان و انرژی خواهد بود. بنابراین بهتر است بصورت مداوم و دوره‌­ای دستاوردها و اصول حاکم بر مرکز تماس خود را بررسی کنید، و عوامل نیازمند تغییر را قبل از این­که مشکل­‌ساز شوند شناسایی کنید.

در صورتی که هرگونه سوالی در بکارگیری راهکارهای پیشنهادی مرکز تماس یا مشاوره تخصصی در مورد فناوری مدرن الوویپ دارید؛ حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید، و متناسب با شرایط و نیازمندی‌­های مرکز تماس خود راهنمایی­‌های لازم را دریافت کنید.

 

سوالات متداول

  • منظور از فرهنگ مرکز تماس چیست؟

فرهنگ مرکز تماس در مورد ارزش­‌های کلی کسب‌وکار شما است که نحوه عملکرد کارکنان، نظارت بر کار و آداب و رسوم خاص رایج در محیط را نشان می‌دهد.

  • فرهنگ مرکز تماس چه تأثیری بر عملکرد آن دارد؟

فرهنگ صحیح برند شما را تقویت می­‌کند و سبب می­‌شود کارمندان نسبت به کاری که انجام می­‌دهند احساس تعهد بیشتری داشته باشند.

  • چگونه می­‌توانم مرکز تماس خود را ارتقا دهم؟
  1. تعامل سازنده در محیط کار
  2. کاربرد اتوماسیون در خدمات مشتریان
  3. آموزش تیم براساس تجربه مشتری
  4. استفاده از فناوری مدرن مرکز تماس
  • فرهنگ چه نقشی در ارائه خدمات به مشتریان دارد؟

فرهنگ خدمات مشتریان مجموعه­‌ای از ارزش‌­ها، باورها و رفتارهایی است که نحوه تعامل شما با مشتریان و نحوه ارائه ارزش به ایشان را نشان می­‌دهد.

  • فرهنگ خدمات مشتری چگونه سبب رشد یک کسب و کار می‌­شود؟

فرهنگ خدمات مشتریان می­‌تواند با افزایش رضایت، وفاداری، حفظ مشتری و درآمدزایی بالاتر، کسب و کار شما را رشد دهد.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

ضبط-مکالمات-تلفنی
سیستم تلفنی ویپ

آیا امکان ضبط مکالمات VoIP وجود دارد؟

امروزه قابلیت ضبط مکالمات، به دلیل تأثیری که در حل و فصل اختلافات، اعتبار بخشیدن به توافقات شفاهی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید