نکات مهمی که قبل از مهاجرت به سیستم تلفن ابری باید بدانید

تلفن-ابری

آگاهی از نکات مهاجرت به تلفن ابری، کمک می­‌کند تا تغییری حساب­‌شده و با برنامه­‌ریزی به این سیستم نوین داشته باشید. با در نظر گرفتن این موارد می­‌توانید مراحل ایده‌­پردازی و برنامه­‌ریزی، راه­‌اندازی زیرساخت، انتقال سیستم و داده‌­ها و نصب نرم‌­افزار را با موفقیت طی کنید.

همان­طور که می­‌دانیم، تکنولوژی امروز به سرعت در حال رشد و تحول است. سازمان­‌های مدرن دائماً به دنبال راه­کارهایی برای بهینه­‌سازی فرآیندها، افزایش مقیاس‌­پذیری و ارتقاء کیفیت خدمات خود هستند. ایجاد و اجرای یک استراتژی موثر در مهاجرت به فناوری ابری، راه‌­حلی متحول­‌کننده در مسیر پشتیبانی مشتریان و رشد سازمان محسوب می­‌شود. رعایت دقیق نکات تغییر به تکنولوژی ابری، به کسب‌وکارها این امکان را می‌­دهد، که به شیوه‌ای چابک و امن از سیستم‌های سنتی خود به زیرساخت‌های مبتنی‌بر ابر انتقال پیدا کنند.

مانند هر تحول تکنولوژیکی در کسب‌وکارها، روند مهاجرت به فناوری ابری نیز به یک استراتژی کاملاً تعریف شده و مشخص نیاز دارد؛ تا بتوانید یک سفر یکپارچه و موفق را تضمین کنید. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا باهم، به بررسی نکات مهاجرت از تلفن معمولی به تلفن ابری، و راهکارهای تسهیل این فرآیند بپردازیم.

نکات مهم قبل از مهاجرت به تلفن ابری

برای این­که بتوانید از مزایای تغییر به تکنولوژی ابری، بخوبی بهره­‌مند شوید، بهتر است در ابتدای کار درک روشنی از نکات زیر داشته باشید:

هدف شما از مهاجرت به سیستم ابری چیست؟

مهم است بدانید که با حرکت به سمت فضای تلفن ابری، به دنبال چه چیزی هستید و اهدافتان تا حد امکان مکتوب و قابل اندازه‌­گیری باشد. اهداف شما ممکن است شامل بهبود کیفیت و قابلیت اطمینان واحدهای دورکار شما نیز باشد. با افزایش تعداد کارمندانی که به صورت تمام‌وقت یا پاره‌وقت از خانه کار می­‌کنند، نیاز به اطمینان از حفظ کیفیت ارتباط این افراد با سازمان و مشتریان، بیشتر احساس می­‌شود.

تلفن-ابری

استفاده از مرکز تماس ابری، تا حد زیادی شما را از دغدغه­‌های مربوط به تعمیر و نگهداری سیستم­‌ها بی­‌نیاز می­‌سازد. بنابراین در زمان برنامه‌­ریزی در مهاجرت به این فناوری جدید این مورد را نیز مد‌نظر قرار دهید، و با دیدگاهی بیش از سه سال مزایای این انتقال را بررسی کنید.

برنامه زمان‌­بندی و معیارهای سنجش موفقیت شما چیست؟

گام‌به‌گام مراحل سفر به فناوری جدید را به‌صورتی که برای کسب‌وکارتان منطقی باشد، ترسیم کنید. مطمئن‌­ترین حالت برای داشتن مهاجرتی امن و روان را با کمک یک ارائه­‌دهنده توانمند در زمینه این خدمات به‌دست آورید. مشخص کنید که در هر مرحله به چه ویژگی­‌های خاصی نیاز دارید و از منطقی بودن برنامه زمانی خود اطمینان حاصل کنید.

اختلالات احتمالی که ممکن است در این مسیر با آن­‌ها روبه‌رو شوید چیست؟

حتی در بهترین حالت نیز، باید بروز اختلالات احتمالی را در برنامه‌­ریزی‌­­های تجاری خود در نظر بگیرید. داشتن یک برنامه جایگزین برای به حداقل رساندن مشکلات، باعث آسودگی خاطر شما خواهد بود. برای مثال بهتر است بدانید در صورتی که بخشی از سیستم شما در حین انتقال به فناوری ابری به‌صورت موقت از دسترس خارج شود، چه راهکار جایگزینی خواهید داشت؟ بهتر است تمام مواردی که ممکن است به‌صورت ناخواسته با آن­‌ها مواجه شوید، لیست کنید؛ و در مورد اقدامات مقتضی در این شرایط با ارائه­‌دهنده خدمات ویپ خود مشورت کنید.

آیا انتقال یکپارچه سیستم‌­های موجود به فضای ابری ممکن است؟

یکپارچه‌­سازی داخلی سایر زیرساخت‌­های ابری مرکز تماس از طریق فناوری ویپ امکان‌­پذیر است. به‌این‌ترتیب از همان مراحل ابتدای مهاجرت به فضای ابری، می‌­توانید از سایر نرم‌­افزارهای مبتنی‌بر اینترنت خود نیز در کنار فناوری مرکز تماس نوین بهره‌­مند شوید. این انتقال یکپارچه مبنایی برای عملیات کارآمد، مقیاس‌­بندی و ایجاد زیرساخت قابل توسعه در کال­‌سنتر است.

اقدامات مهم پیش از تغییر به تکنولوژی ابری چیست؟

ممکن است بعضی از سازمان­‌ها قبل از مهاجرت به فضای ابری نیاز به انجام برخی اقدامات اولیه در این زمینه داشته باشند. این فعالیت­‌ها پایه‌­ای استوار برای مهاجرتی آگاهانه و مطمئن خواهند بود. برخی از نکاتی که نیاز دارید در نظر بگیرید، شامل موارد زیر هستند:

  • برای یک مهاجرت روان در کسب‌وکار خود نیاز دارید، که یکپارچه­‌سازی سایت­‌ها و خدمات SIP مرکز تماس را در نظر بگیرید.
  • دانش و اطلاعات کاربردی مرکز تماس را مستند کنید. برای این­که بتوانید اطلاعات را براحتی انتقال دهید باید منبعی جامع و منظم در اختیار داشته باشید.
  • با همه ذینفعان کلیدی در سازمان خود مشورت کنید؛ الزامات خاص هر واحد را در تدوین اصولی سیستم جدید در نظر بگیرید.

با رعایت این موارد می­‌توانید مشکلات احتمالی در مسیر انتقال به فضای ابری را تا حد زیادی کاهش دهید.

یک ارائه­‌دهنده آگاه و توانمند برای تغییر به تکنولوژی ابری انتخاب کنید

مهاجرت به فضای ابری برای هر شرکتی با توجه به زمینه فعالیت، شرایط و امکانات موجود، می‌­تواند متفاوت باشد. بعضی از کسب‌وکارها سیستم‌هایی در مرکز تماس خود دارند، که بعد از انتقال به فناوری ابری نیز می‌­توانند آن­ها را به‌کار ببرند. امکان یکپارچه‌­سازی ابزارهای مختلف در مرکز تماس ابری و به‌کارگیری آن بدون توجه به موقعیت جغرافیایی از مزایای مهم این تکنولوژی محسوب می­‌شود.

تلفن-ابری

از آنجا که امکانات و ساختار سازمانی، صنعت مورد فعالیت و تاریخچه سازمان در نحوه انتقال به مرکز تلفن ابری تأثیرگذار هستند، بسیار مهم است که بتوانید از یک شرکت با تجربه و توانمند در زمینه این تکنولوژی کمک بگیرید. در صورتی که شرکت ارائه‌­دهنده خدمات ابری سابقه خوبی در صنعت ویپ داشته باشد، می‌­تواند نیازهای خاص شما را درک کند، و سهولت بیشتری برای جابجایی مرکز تماس شما به فضای ابری فراهم نماید. به این ترتیب می‌توانید مشخص کنید که کدام­یک از برنامه­‌های قدیمی باید حذف شوند؛ و کدام موارد و به چه ترتیبی می­توانند به سیستم مبتنی‌بر ابر منتقل شوند.

با مهاجرت به ابزار مدرن تلفن ابری، از آخرین تکنولوژی ارتباطی روز دنیا بهره‌مند شوید.

رعایت نکات مهاجرت به تلفن ابری، به شما کمک می­‌کند سفری آرام و مطمئن به این تکنولوژی نوین داشته باشید. در بسیاری مواقع شرکت­‌هایی که در استفاده از تکنولوژی ابری به مشکل می‌­خورند، دلیل این چالش‌­ها را در مهاجرت سریع و بدون مطالعه صحیح در این زمینه پیدا می‌کنند. درصورتی که از یک شرکت ارائه­‌دهنده باتجربه و معتبر برای انتقال به مرکز تماس ابری کمک بگیرید، دیگر نگران رعایت صحیح نکات تغییر به تکنولوژی ابری نخواهید بود. زیرا افراد متخصص در این زمینه همه موارد مورد نیاز برای سازمان شما را قبل از انتقال به فناوری جدید، بررسی خواهند نمود.

برای آشنایی بیشتر با نکات مهاجرت از تلفن معمولی به تلفن ابری، دریافت پاسخ سوالات و اطمینان از دستیابی به بهترین نتیجه در مقابل هزینه مالی و زمانی که صرف انتقال به این تکنولوژی می­‌کنید، حتما با کارشناسان ما در الوویپ تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول

  • ملاحظات کلیدی قبل از مهاجرت به تلفن ابری شامل چه مواردی هستند؟

این ملاحظات شامل تعریف اهداف مهاجرت، تعیین اهداف روشن و درک اختلالات احتمالی در مسیر انتقال است.

  • سازمان‌­ها چگونه می­‌توانند موفقیت مهاجرت خود به تلفن ابری را بسنجند؟

موفقیت در این زمینه را می­‌توان از طریق برنامه‌­ریزی مدون، تعیین معیارها و ارزیابی میزان بهره­‌وری و رضایت کارکنان و مشتریان سنجید.

  • سازمان­‌ها در طول فرآیند مهاجرت با چه اختلالات احتمالی ممکن است مواجه شوند؟

در این مسیر امکان مواجه شدن با اختلالاتی مانند قطع موقت سرویس وجود دارد؛ همچنین ممکن است در مواردی به طرح‌های اضطراری و مشاوره با ارائه‌دهندگان خدمات نیاز باشد.

  • آیا امکان ادغام سیستم‌­های موجود به صورت یکپارچه در فضای ابری وجود دارد؟

بله، ادغام داخلی سایر اجزای زیرساخت ابری، مانند سرویس‌های SIP، امکان‌پذیر است؛ و مبنایی برای عملیات کارآمد و مقیاس‌­پذیر مرکز تماس فراهم می­‌کند.

  • چند مرحله مهم قبل از مهاجرت برای انتقال دقیق به فناوری ابری چیست؟

مراحل قبل از مهاجرت شامل اطمینان از یکپارچگی سایت و سرویس SIP، مستندسازی دانش مرکز تماس و مشاوره با سهامداران کلیدی برای الزامات بخش‌­های خاص است.

  • چرا انتخاب یک ارائه­‌دهنده VoIP منعطف و آگاه برای انتقال به فناوری ابری حیاتی است؟

ارائه­‌دهنده مناسب نیازهای منحصربه­‌فرد سازمان را درک می‌­کند، سیستم­‌های مناسب برای مهاجرت ابری را شناسایی و این­که کدام برنامه‌­های قدیمی می‌­توانند به ابر منتقل شوند را تعیین می­‌کند.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

ضبط-مکالمات-تلفنی
سیستم تلفنی ویپ

آیا امکان ضبط مکالمات VoIP وجود دارد؟

امروزه قابلیت ضبط مکالمات، به دلیل تأثیری که در حل و فصل اختلافات، اعتبار بخشیدن به توافقات شفاهی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید