فهرست مطالب
Toggleاستفاده صحیح از ابزار مرکز تماس، به سهولت فرآیندها و تحقق اهداف سازمانی کمک میکند. روند سنتی کسب و کارها در حال تغییر است. امروزه نسبت به گذشته، تعداد بیشتری از افراد هستند که بصورت دورکاری مشغول فعالیت هستند. رایجترین این شاغلین، کارشناسان مرکز تماس هستند که با استفاده از نرم افزارهای مرکز تماس، در هر مکان یا زمانی از شبانه روز، تماسگیرندگان را راهنمایی میکنند. خلاصه بگوییم، شما به ابزار کال سنتر برای مدیریت جامع مرکز تماس نیاز دارید، اما مدیریت با کیفیت نیروهای دورکار بدون نرم افزارها و ابزارهای پیشرفته امروزی، تقریبا غیر ممکن بنظر میرسد. برای آشنایی با ابزارهای برتری که شما را در فرآیند مرکز تماستان یاری میدهند در این مقاله همراه ما باشید.
ابزار مرکز تماس
منظور ابزارها و ویژگیهایی هستند که بصورت مستقیم یا غیر مستقیم، به کارشناسان مرکز تماس شما در پاسخگویی به تماسها و حل مشکلات مشتریان یاری میرسانند. در اینجا برخی از مهمترین این ابزارها را آوردهایم.
سیستم VoIP
سیستم تلفن ویپ به مراکز تماس امکان میدهد، تا تعاملات تلفنی را از طریق اینترنت مدیریت کنند و نیاز به خطوط تلفن سنتی را از بین میبرد. این راه حل مقرون به صرفه از دورکاری کارکنان و مدیریت تماس منعطف پشتیبانی میکند و در عین حال مراکز تماس را قادر میسازد که به راحتی و بدون محدودیت سخت افزاری فعالیتهای خود را توسعه دهند.
نرم افزار Help Desk
لزوما همه مشتریان شما علاقه به مکالمه تلفنی با مرکز تماس شما ندارند، یا لااقل صحبت تلفنی با کارشناسان شما انتخاب اول ایشان نیست. امروزه افراد به دلایل زیادی از جمله مشغله کاری، بیش از پیش تمایل دارند تا از رویکرد سلفسرویس، برای رفع نیاز خود به خدمات پشتیبانی شما استفاده کنند. تحقیقات نشان میدهد که بخش زیادی از مشتریان بجای تماس تلفنی با پشتیبانی برای دریافت خدمات، ابزارهای زیر را به ترتیب اولویت انتخاب میکنند:
- ابزار ایمیل
- چت آنلاین سایت
- شبکههای اجتماعی
- پیامک
نرم افزار Help Desk به مراکز تماس، برای ارائه این نوع پشتیبانی همه جانبه کمک میکند. مشتریان از روش ارتباطی مد نظر خود، استفاده میکنند و فشار کاری کمتری به کارشناسان مرکز تماس شما وارد میشود. بهویژه اگر سؤالات متداول و تکراری را از طریق رباتهای گفتگوی وب پاسخ دهید.
با استفاده از این نرم افزار، تیمهای پشتیبانی مشتری به سادگی پیامهای دریافتی خود را پاسخ میدهند. آنها برای مدیریت ایمیلها، تماسهای تلفنی یا پیامهای چت آنلاین، به نرم افزار جداگانه نیاز ندارند و همه تعاملات در یک فضای واحد انجام میشود.
نرمافزار ضبط تماس
این ابزار مکالمات مشتریان را برای مراجعات آتی، تضمین کیفیت و با اهداف انطباقی ضبط میکند. فرآیند ضبط تماسها برای آموزش کارشناسان، حل و فصل اختلافات و نظارت بر اثربخشی تلاشهای خدمات مشتری ارزشمند است؛ و موجب حصول اطمینان از کیفیت خدمات مرکز تماس میشود.
نرمافزار چت آنلاین
گزینههای چت بلادرنگ در وبسایتها دسترسی فوری به تیم های پشتیبانی را برای مشتریان فراهم میکند. چت آنلاین اغلب با سایر ابزارهای مرکز تماس ادغام میشود، و با ارائه یک راهکار ارتباطی فوری، رضایت مشتریان را افزایش میده بهویژه برای کسانی که ترجیح میدهند تماس نگیرند یا از خدمات سلف سرویس استفاده کنند، بسیار ایده آل است.
نرم افزار CRM
هرقدر همکاری تیمهای فروش و پشتیبانی مشتری در کسب و کار شما بیشتر باشد، اینکه نرمافزار مرکز تماس شما با پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یکپارچه شود، منطقیتر به نظر میرسد. در حالت ایدهآل، نرم افزار مرکز تماس میتواند دادههای ابزارهای مختلف را با یکدیگر همگامسازی کند و بدین وسیله دیدی جامعتر از مکالمات مشتریان به شما ارائه دهد. برخی از ابزارهای مرکز تماس همچنین، یک ابزار CRM داخلی با ویژگیهایی مانند Screen Pop دارند که پس از دریافت شماره تلفن تماسگیرنده، تطبیق آن با CRM شما را بررسی میکند. اگر اطلاعاتی از قبل موجود باشد، آن را مشاهده خواهید کرد؛ برای مثال:
- نام فرد
- نام شرکت
- پاسخ نظرسنجی
- ارزش حساب
- امتیاز تجربه مشتری
برای مشتریانی که برای رفع مشکل خود با شما تماس میگیرند، چیزی ناامید کنندهتر از این نیست که مجبور شوند مسائل خود را برای چندین نفر در واحدهای مختلف شما توضیح دهند تا نهایتا، بتوانند از پشتیبانی لازم برخوردار شوند. تطبیق ابزار مرکز تماس با CRM بروز این مشکل را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.
نرم افزار دسکتاپ و برنامه موبایل
هرقدر کارشناسان بیشتری بصورت دورکار پاسخگوی مرکز تماس شما باشند، اهمیت کیفیت و قابلیت نرم افزار مرکز تماس شما بیشتر میشود. این نرم افزار دورکاری باید دارای ویژگیهایی باشد که کارشناسان را قادر سازد هر کجا که هستند، بتوانند بدون مشکلی پاسخگوی مشتریان باشند.
استفاده از راهکار مرکز تماس مبتنی بر ابر، به جای حضور فیزیکی در محل، تیم شما را انعطاف پذیر میسازد. کارشناسان شما قادر خواهند بود با استفاده از دستگاه تلفن همراه یا تبلت خود، تماسهای تجاری برقرار کنند؛ در حالی که به جای استفاده از خطوط شخصی خود برای تماسهای پشتیبانی، از شمارههای مجازی مختص کسب و کار شما استفاده میکنند.
تنها چیزی که اعضای تیم شما برای برقراری تماسهای کاری نیاز دارند، دستگاهی با قابلیت اتصال به اینترنت مانند لپ تاپ، تلفن هوشمند یا تبلت است. زمانی که اپلیکیشن تلفن همراه ارائه دهنده مرکز تماس خود را دانلود کردید، مجوزهای لازم را تخصیص دهید؛ اینک برای شروع آماده هستید! اما فراموش نکنید، قبل از اینکه قرارداد مرکز تماس خود را با یک ارائه دهنده VoIP نهایی کنید؛ بررسی کنید که آیا برنامهای که ارائه میدهند با سیستم عامل دستگاههای تلفن شما (مانند iOS و Android ) سازگار است یا خیر.
تلفن گویا (IVR)
مراکز تماس در آغاز همه گیری کرونا، شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی حجم تماس بودند. در مورد کسب و کارهایی که پرسنل کم دارند، یک سیستم پاسخ صوتی تعاملی (IVR) قادر است افزایش حجم تماسها را بدون تحمیل بار کاری بیش از حد به کارشناسان مرکز تماس شما مدیریت کند.
این سیستم خودکار، اطلاعات مربوط به درخواست تماس گیرندگان را جمع آوری میکند. پس از آن، در صورت لزوم تماس گیرنده را به منبع مناسب برای حل مشکل یا یک کارشناس متخصص هدایت میکند.
مسیریابی تماس از طریق سیستم تلفن گویا، بصورت موثری تجربه مشتری شما را بهبود میبخشد. تماس گیرندگان شما دیگر مجبور نیستند؛ برای دریافت پاسخ سوالات خود از تیم پشتببانی، مدت طولانی در صف انتظار بمانند. تماسهای دریافتی به شیوهای سریع و کارآمد به کارشناسی که به بهترین وجه توانایی رسیدگی به این مشکل را دارد، هدایت میشوند.
توزیع خودکار تماس (ACD)
توزیع خودکار تماس (ACD) یک ویژگی نرم افزار مرکز تماس است که تماس گیرندگان را شناسایی میکند، آنها را در یک صف قرار میدهد و به طور خودکار به تیم مناسب هدایت میکند. نرم افزار مرکز تماس به جای اینکه از تماسگیرندگان بخواهد روی شمارهای که بیشترین تطبیق را با درخواست آنها دارد، کلیک کنند؛ از اطلاعاتی که در تماسهای قبلی در مورد آن فرد بدست آورده است، استفاده میکند تا مشتریان را به واحدی که به بهترین شکل نیاز ایشان را رفع خواهد نمود، هدایت کند.
برای بیان واضحتر، فرض میکنیم که یک شماره تلفن اصلی برای کسب و کار خود دارید. همه تماسگیرندگان بدون در نظر گرفتن اینکه در گروه مشتریان جدید، قدیمی یا بالقوه باشند، به وسیله همین شماره تلفن با شما تماس میگیرند. یک ACD میتواند تشخیص دهد، در صورتی که تماس دریافتی از شمارهای باشد که پیش از این ثبت شده است پس فرد تماس گیرنده، یک مشتری قدیمی است.
در نتیجه، قبل از اینکه تماس به منوی عمومی متصل شود، به بخش خدمات مشتریان شما ارتباط داده میشود. این گزینه، یکی دیگر از ویژگیهایی است که برای کاهش حجم بالای تماسها طراحی شده است.
نرم افزار مرکز تماس الوویپ؛ مجموع ابزارها و ویژگیهایی که در کال سنتر خود نیاز دارید
مشتری شما در دنیای مدرن، انتظار پشتیبانی عالی و همه جانبه از طریق روشهای ارتباطی مختلف همچون چت آنلاین، ایمیل و تلفن را از شما دارد. در این راه یک ویژگی از ابزار مرکز تماس به تنهایی پاسخگو نیست و شما به مجموعهای جامع از نرم افزارهای مرکز تماس احتیاج دارید. با نرمافزار مرکز تماس الوویپ، تیم شما میتواند به جای سردرگمی از تنوع ابزارهای کال سنتر، هرآنچه برای ارائه خدمات پشتیبانی مشتریان با کیفیت نیاز دارد؛ بصورت جامع و در یک ابزار کارامد و یکپارچه در اختیار داشته باشد.
سوالات متداول:
ابزار مرکز تماس چیست؟
نرم افزار مرکز تماس، جریان تماسهای ورودی و خروجی را خودکار میکند. سیستمهای IVR از ویژگیهای رایج این نرمافزار، از خوشامدگوییهای ضبط شده و پاسخ به سؤالات متداول استفاده میکنند.
چگونه میتوانم کسب و کار مرکز تماس خود را بهبود بخشم؟
یکی از موثرترین روش ها در این راستا این است که در کنار آموزش اصولی تیم اپراتورهای خود، بهترین نرم افزار مرکز تماس ممکن را برای سامانه خود انتخاب کنید.
آیا منظور از مرکز تماس یک نرم افزار است؟
بلی، هر نرم افزاری که به کارشناسان مرکز تماس کمک میکند تا جریان ارتباطات را بهتر مدیریت کنند. در دسته نرم افزارهای مرکز تماس قرار میگیرد.
ویژگی مهم یک مرکز تماس موفق چیست؟
ارتباط موثر کلید موفقیت یک مرکز تماس است، مدیران باید به طور منظم این مورد را با کارشناسان بررسی کنند تا از خوشحال بودن آنها مطمئن شوند.
فناوری مراکز تماس چه مولفههایی دارد؟
برخی از مهم ترین اجزای فناوری مرکز تماس عبارتند از تلفن نرم افزاری VoIP، تلفن گویا، پیامهای پست صوتی، پاسخهای از پیش ضبط شده و گزینههای مدیریت صف مرکز تماس.
0 دیدگاه دربارهٔ «۸ ابزار برتر مرکز تماس در کسب و کار شما»
اینکه نرم افزار مرکز تماس بین همه این ابزارها ارتباط برقرار میکنه و باعث میشه اطلاعات همگی در آن واحد در دسترس اپراتور باشه، علاوه بر بالا بردن سرعت کار، از سردرگمی اپراتور، و در نتیجه خستگی بیشتر و فرسایش نیروی کار هم جلوگیری میکنه.
بلع همینطوره، همچنین دقت فعالیت و عملکرد کارشناس رو هم افزایش میده
آیا همه این نرم افزارها برای سازمانهای با زمینه کاری یا با ابعاد مختلف مشترک هست یا ممکنه اولویت بندی استفاده از نرم افزارها، نسبت به صنعت یا اندازه سازمان یا موارد دیگه تغییر کنه؟
شما میتونین با توجه به نوع کسب و کار خودتون از نرم افزارهای مورد نیاز استفاده کنین. با توجه به اهمیت هر بخش هم داخل سازمان نرم افزارهای مختلفی اهمیت پیدا میکنن