چرا تکنولوژی ابری (Cloud) برای کارمندان دورکار ضروری است؟

تکنولوژی-ابری-در-دورکاری

در دهه‌ی اخیر تکنولوژی ابری و دورکاری، نقش مهمی در فضای کسب و کارها ایفا می­کند. با پیشرفت این فناوری، دورکاری در فضای ابری، یک روش‌ مرسوم برای انجام وظایف کارمندان محسوب می‌شود؛ به این ترتیب افراد می­توانند از هر کجا که هستند، به کار خود ادامه ‌دهند. تکنولوژی ابری برای کارمندان دورکار، امکان دسترسی به منابع و ابزارهای مورد نیازشان را فراهم کرده است. کارشناسان شما بدون این­که تحت تأثیر محدودیت‌های مکانی و زمانی قرار بگیرند، همواره در دسترس خواهند بود. این سیستم، به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا تیم­های کاری خود را به‌صورت بهینه مدیریت کنند؛ در سازماندهی و اجرای فرآیندهای کاری انعطاف­پذیر باشند.

تا پایان این مطلب با ما همراه باشید، تا مزایای تکنولوژی ابری و نحوه بکارگیری آن برای سازمان­هایی با کارکنان دورکار را باهم بررسی کنیم.

مزیت­های دورکاری در فضای ابری برای سازمان­ها چیست؟

در صورتی که فرآیند کار از راه دور به درستی اجرا شود، می­تواند بهره­وری کارکنان و رضایت شغلی آن­ها را بهبود بخشد. این سیستم کاری پیش از این نیز توسط بسیاری از شرکت­ها پذیرفته شده بود؛ اما همه­گیری ویروس کرونا در سال­های اخیر موجب گسترش بیش از پیش تمایل به دورکاری شده است. شرکت­ها نیز رفته رفته بیشتر با مزایای دورکاری کارمندان آشنا شده­اند. استفاده از سیستم ابری کمک بزرگی برای مدیریت کارکنان و انجام وظایف کاری از راه دور محسوب می­شود.

بیشتر بخوانید: مزایای نرم افزار مرکز تماس در دورکاری

کارفرمایان امروزی، می­توانند با تعداد افراد بیشتری همکاری داشته باشند؛ زیرا دیگر موانعی مانند محدودیت جغرافیایی برای آن­ها وجود ندارد؛ این ویژگی  به ویژه برای شرکت­های فناوری یک مزیت بزرگ است؛ وجود امکان دورکاری برای جویندگان کار نیز یک مزیت ایده­آل به حساب می­آید.

تکنولوژی-ابری-در-دورکاری

حتی ممکن است بسیاری از شرکت­ها به طور کامل دفاتر فیزیکی خود را جمع کنند یا برای صرفه­جویی در اجاره و هزینه­های جانبی، تعداد شعبات حضوری را کاهش دهند. این روش کار همچنین باعث صرفه­جویی در وقت و هزینه کارکنان می­شود؛ زیرا طبق آمار، افراد شاغل سالانه بیش از ۲۰۰ ساعت را صرف رفت و آمد به محل کار خود می­کنند. به این ترتیب مبلغ قابلی توجهی را نیز صرف هزینه­های رفت و آمد مانند خرید بنزین و استهلاک وسیله نقلیه یا استفاده از وسایل نقلیه عمومی و تاکسی­های  اینترنتی می­کنند.

چگونه فناوری ابری بهره­وری کارمندان دورکار را تضمین می­کند؟

زمانی که یک سیستم تلفن ابری مطابق با نیازهای شرکت باشد، موجب افزایش بهره­وری کارکنان دورکار می­شود.  این فناوری بدون وابستگی به موقعیت مکانی کارکنان، اتصال مستقیم به سیستم تلفن شرکت را برای ایشان میسر می­سازد. به این ترتیب کارمندان شما نرم­افزارها و اپلیکیشن­های مورد نیازشان را با تمامی امکانات یک تلفن اداری، در منزل خود خوهند داشت. همچنین آن‌ها قادر خواهند بود که از افزونه‌های صوتی، تصویری و کنفرانس تحت وب برای برگزاری جلسات استفاده کنند و بسیاری از مسائل را بدون ملاقات حضوری با همکاران، مشتریان یا شرکای خود حل کنند.

تکنولوژی-ابری-در-دورکاری

اگر کارمندی در منزل یا در حال حرکت باشد حتی در صورت حضور در هتل یا فرودگاه، می­تواند از طریق دستگاه تلفن همراه خود به سیستم تلفن شرکت متصل باشد. استفاده از تکنولوژی ابری در نرم­افزار مرکز تماس شما تضمین می­کند که هرگز تماس مهمی را از دست نخواهید داد. با استفاده از شماره تلفن کسب و کار در روی موبایل کارمندان، به نظر می­رسد که فرد دورکار همیشه در دفتر سازمان است. کارمندان شما می­توانند هر یک از دستگاه­های زیر که برایشان راحت­تر است را برای ارتباط با شرکت یا مشتریان انتخاب کنند:

  • تلفن ویپ
  • تبلت یا گوشی هوشمند
  • لپ تاپ یا رایانه شخصی مجهز به برنامه تلفن

نقش تکنولوژی ابری در کاهش هزینه­های ارتباطی مشاغل چیست؟

تلفن ابری یک راه حل مقرون به صرفه برای برقراری ارتباط با تیم­های دورکار شما است. افزودن یا حذف خطوط جدید در سیستم تلفن مجازی به سادگی و سهولت امکان­پذیر است. این قابلیت­ها، هزینه­های راه اندازی را کاهش می­دهد و مقیاس­پذیری کسب­ و کارها را آسان­تر می­کند. فرآیند صورت‌حساب برای خدمات تلفن ابری نیز مثل آب خوردن است. شرکت استفاده کننده از این سرویس یک فاکتور ماهانه با اطلاعات دقیق از تمام خطوط خود دریافت می­کند؛ به این ترتیب، مدیران می­توانند عملکرد اعضای تیم خود را با جزئیات تجزیه و تحلیل کنند.

بیشتر بخوانید: راهکارهای مدیریت دورکاری تیم

تکنولوژی ابری امکان تحرک بیشتری برای کارمندان دورکار فراهم می­کند.

فناوری تلفن ابری یکپارچه امکان ادغام شماره تلفن ثابت و همراه را فراهم نموده است. این قابلیت کارکنان دورکار شما را قادر می­سازد تا وظایف خود را به خوبی انجام دهند؛ بدون این­که تماس مهمی را از دست داده باشند. با برنامه تلفن همراه الوویپ، می­توانید تماس‌های تجاری ورودی را به‌طور همزمان با تلفن روی میز کار یا با فاصله زمانی تنظیم شده از طریق تلفن همراه خود دریافت کنید. (درسته؟) اگر کارمند شما مشغول باشد، می‌تواند تنظیمات را به صورتی انجام دهد که تماس ورودی به همکار دیگری ارسال شود.

دورکاری در فضای ابری انعطاف­پذیری بیشتری برای مدیران دارد.

سیستم­های تلفن ابری را می­توان به راحتی با نیازهای تجاری سازمان­ها تطبیق داد. در صورتی که یک شرکت نیاز به افزایش یا کاهش تعداد کارمندان دورکار داشته باشد؛ این تغییر مقیاس بسادگی و تنها با چند کلیک امکان­پذیر خواهد بود

افزودن بدون زحمت کارمندان دورکار بیشتر در زمان اوج شلوغی کار با کمک تکنولوژی ابری، شرکت­ها را قادر می­سازد تا با شرایط بازار کاری که به سرعت در حال تغییر است سازگار شوند. با استفاده از ارتباطات مدرن، می­توانید فضای کاری شاد و کارکنانی با انگیزه در سازمان خود داشته باشید.

ضرورت تکنولوژی ابری برای کارمندان دورکار چیست؟

به طور خلاصه، استفاده از تکنولوژی ابری و دورکاری در فضای کسب و کارهای امروزی، بسیار ضروری است. این فناوری نه‌تنها به کارمندان این امکان را می‌دهد که از هر کجا که هستند، به کار خود ادامه دهند؛ بلکه شرکت­ها را نیز قادر می­سازد تا با بهینه‌ترین روش ممکن از نیروی کار خود استفاده کنند. با تکنولوژی ابری، کارمندان دیگر نیازی به حضور فیزیکی در دفترهای کار سنتی را ندارند؛ و می‌توانند از انعطاف کاری بیشتری برخوردار شوند. این رویکرد نه‌تنها به کارایی و بهره‌وری کارکنان افزوده، بلکه هزینه‌های مربوط به اجاره و نگهداری املاک را نیز کاهش می­دهد. تکنولوژی ابری برای کارمندان دورکار، محیطی ایده‌آل و با امکانات کامل یک فضای کاری حرفه­ای را ایجاد می­کند.

برای دریافت مشاوره تخصصی درباره روش­های دورکاری در فضای ابری، متناسب با شرایط کسب و کار خود با کارشناسان با در نرم افزار مرکز تماس الوویپ تماس بگیرید.

 

 

 

 

سوالات متداول

 

  • آیا سیستم تلفن ابری امنیت لازم برای دورکاری را دارد؟

بله، ارائه‌­دهندگان خدمات ابری از روش­‌هایی مانند رمزگذاری، پروتکل­‌های احراز هویت و به‌روزرسانی­‌های امنیتی منظم برای محافظت از اطلاعات استفاده می­‌کنند.

  • آیا به‌روزرسانی و نگهداری نرم‌افزار به طور خودکار در تکنولوژی ابری انجام می­‌شود؟

بله، ارائه‌دهندگان این خدمات به‌طور خودکار به‌روزرسانی‌های لازم را منتشر می‌کنند و تیم‌های دورکار به آخرین نسخه‌های برنامه‌ها دسترسی دارند.

  • تکنولوژی ابری چگونه به پایداری زیست محیطی و دورکاری کمک می‌­کند؟

دورکاری زمانی که توسط فناوری ابری پشتیبانی می­‌شود، نیاز به رفت‌وآمد و تجهیز فضای اداری را کاهش می­‌دهد و منجر به کاهش مصرف انرژی می‌شود.

  • در صورت خرابی سیستم چه اتفاقی برای داده­‌های شرکت‌­های مصرف کننده تکنولوژی ابری می­‌افتد؟

داده‌­ها به‌طور ایمن در پلتفرم‌­های ابری ذخیره و در چندین سرور تکثیر می‌شوند؛ به‌این‌ترتیب حتی در صورت بروز خرابی سیستم، داده‌های شما می‌توانند به سرعت بازیابی شوند.

  • آیا می‌­توان راه­‌حل­‌های مبتنی‌بر ابر را متناسب با نیازهای اختصاصی سفارشی­‌سازی کرد؟

بله، شما می­‌توانید تنظیمات، گردش کار و مجوزهای دسترسی را متناسب با نیازهای سازمان خود پیکربندی و فرآیندهای دورکاری سازمان را بهینه کنید.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید