فهرست مطالب
Toggleامروزه، استفاده از VoIP در شرکتهای تجارت الکترونیک، امری رایج و ضروری محسوب میشود. با محبوبیت بیشتر VOIP در امور تجارت الکترونیک، تعداد ارائه دهندگان این خدمات نیز بیشتر میشود؛ به همین جهت رقابت در این بازار افزایش یافته و قیمت خدمات را تا حد زیادی برای کاربر پایین میآورد.
مطالعه پیشرفتهای رقبا و دستاوردهای کاربرد تلفن ویپ در امور تجارت الکترونیک، نشان میدهد هر کسی زودتر به این سیستم روی بیاورد؛ سرمایه گذاری بهتری برای رشد کسب و کار خود انجام داده است. ارائه دهندگان VoIP خدمات خود را با اطمینان و تضمین رشد کسب و کارتان، در اختیار تیم شما قرار میدهند. اما این تضمین چیست؟ و آیا VoIP به همان اندازه که برای خرده فروشان مفید است؛ برای مشاغل تجارت الکترونیک نیز مفید است؟ در مقاله امروز، همراه ما باشید تا با مزایای ویپ در تجارت الکترونیک بیشتر آشنا شوید.
کاهش قابل توجه هزینهها در امور تجارت الکترونیک
یکی از بارزترین مزایای نرم افزار ویپ (VoIP) برای کسب و کار تجارت الکترونیک شما، هزینههای کمتر آن نسبت به تلفن معمولی است. ارائهدهنده خدمات تلفن ثابت فعلی شما بر اساس دقایقی که تیم شما از تلفن استفاده میکنند، از شما هزینه دریافت میکند. علاوه بر این، در سیستم ویپ نیازی به پرداخت هزینههای اجاره تلفن ثابت، تعمیرات خط و کابل و سایر هزینههای مربوط به تعمیر و نگهداری را ندارید.
سیستم تلفن VoIP، تماسها را از طریق پهنای باند شبکه اینترنتی شما منتقل میکند. کسب و کار آنلاین شما در حال حاضر به آن شبکه با توجه به پهنای باند وابسته است، و همه تجهیزات و زیرساخت لازم برای استفاده از ویپ را دارید. بنابراین برای نصب و راه اندازی VoIP، سرمایه بسیار اندکی را صرف خواهید کرد. نیازی به افزودن خطوط جدید و یا سیستم سخت افزار خاصی وجود ندارد.
در نهایت، با یک سرمایه گذاری اندک، هزینههای سربار خود را تا حد زیادی کاهش خواهید داد. علاوه بر این، بسیاری از شرکتها امکانات رایگان و امتیازات اضافی را در اختیار کاربران قرار میدهند. تماسهای بین المللی نیز هزینه زیادی نخواهد داشت؛ این قبیل تماسها، معمولاً با همان نرخ تماس عادی انجام میشوند.
افزایش در دسترس بودن و افزایش تعامل با مشتری در شرکتهای تجارت الکترونیک
در چنین کسب و کاری، شما ویترین فروشگاهی با زمان معین باز و بسته شدن ندارید؛ این خود مزیت تجارت الکترونیک است. مشتریان شما میتوانند به صورت شبانه روزی، مشغول خرید باشند و شما مجبور نیستید همزمان با فرآیند خرید ایشان، مشغول کار باشید.
اما اگر مشتریان شما نیاز به کمک یا راهنمایی داشته باشند، چه اتفاقی رخ میدهد؟ تیم دفتر کار شما مطمئناً دارای الگوهای شیفتی است، زیرا هیچ کس نمی تواند ۲۴ ساعت کار کند. بنابراین، اگر کسب و کار شما، هفت روز هفته را بصورت ۲۴ ساعته کار نمیکند، ابزارهایی وجود دارد که میتوانید از آنها برای تعامل با مشتریان و حل مشکلات متداول ایشان، استفاده کنید.
با یک شبکه پشتیبانی VoIP، راه اندازی یک سیستم پیامگیر صوتی هوشمند آسان است. همچنین میتوانید پیامهای خودکاری را پخش کنید، که ساعات پشتیبانی تیم مرکز تماس شما را به اشتراک میگذارند. ممکن است بخواهید اطلاعات بازاریابی را به صورت، بخشی از استراتژی بازاریابی خود با مشتریان به اشتراک بگذارید.
با وجود یک سیستم VoIP، میتوانید تماسهایی که با یکی از شعب بسته شما گرفته شده است را به دفاتری که کارکنان آن در حال پاسخگویی هستند، هدایت کنید. در نتیجه، پس از این هرگز درخواستی از مشتری را از دست نخواهید داد.
خدمات بهتر به مشتریان در امور تجارت الکترونیک
هنگامی که در سیستم VoIP سرمایه گذاری کنید، به مجموعهای از ابزارها دسترسی پیدا خواهید کرد؛ که میتوانید برای بهبود خدمات مشتریان تیم خود، از آنها استفاده کنید. این ابزارها میتوانند به سادگی امکان ضبط تماس باشند. هنگامی که مجموعهای از سناریوهای تماس مختلف را ایجاد کردید، میتوانید از آنها برای آموزش کارکنان خود در شرایط متفاوت و دشوار استفاده کنید.
اگر کسب و کار شما از VoIP برای ارائه خدمات ۲۴ ساعته به مشتریان استفاده میکند، در این صورت همیشه در حال تعامل با مشتریان خواهید بود. این ویژگی به شما کمک میکند، بلافاصله به شکایات آنها گوش دهید و به سرعت پاسخگو باشید. در غیر این صورت، مشتریان باید منتظر بمانند تا شما در دسترس قرار بگیرید، و بدون پاسخدهی به موقع مشکلات مشتریان تشدید میشود.
در بدترین سناریو، ممکن است شکایات آنها ویروسی شود. اما زمانی که تیم شما از VoIP برای برقراری ارتباط شبانه روزی استفاده میکند، این اتفاق نمیافتد. البته به شرطی که کارکنان به طور کامل از آموزشهای لازم VoIP بهره مند شده باشند.
فناوری جدید و تجربه بهبود یافته مشتری در شرکتهای تجارت الکترونیک
تلفنهای VoIP میتوانند خدماتی فراتر از امکان ضبط آسان مکالمه، را به شما ارائه دهند. انتظار تماس و ارسال تماس دو ویژگی ساده VoIP هستند. این ویژگیها شما را قادر میسازند تا با زدن یک دکمه، تماسها را به هر یک از اعضای تیم هدایت کنید.
پیامگیر صوتی هوشمند و پاسخهای خودکار نیز به تعامل با مشتری کمک میکنند. علاوه بر این، VoIP همچنین فرصتی برای استفاده از سیستم پاسخ صوتی تعاملی (IVR) ایجاد میکند.
وقتی مشتریان به کمک نیاز داشته باشند، کارشناسان شما از انعطاف بیشتری نسبت به شبکه تلفن ثابت قبلی برخوردار خواهند بود. با راهاندازی VoIP، هر اپراتور میتواند یک نمایه کاربری و یک شماره اختصاصی منحصر به فرد داشته باشد.
کارکنان شما تا زمانی که امکان اتصال به اینترنت را داشته باشند، میتوانند پاسخگوی تماسهای مشتریان باشند یا با آنها تماس بگیرند. کارشناسان میتوانند یک حالت ویژه در دسترس بودن را با VoIP برای خود، تنظیم کنند؛ به این صورت میدانند چه زمانی فردی از تیم تماس، آماده پاسخگویی است یا اینکه موقتا در دسترس نیست.
هنگامی که با یک مشتری صحبت میکنید، میتوانید اطلاعات خرید و تاریخچه سفارش قبلی او را نیز روی صفحه مشاهده کنید. این ویژگی به تیم شما کمک میکند تا خدمات شخصیسازی شدهای را به مشتریان ارائه دهند. از این قابلیتها میتوان برای بهبود تجربه مشتری استفاده کرد.
مزایای VoIP برای تجارت الکترونیک در ابعاد مختلف
VoIP در شرکتهای تجارت الکترونیک، فرآیندهای شما را از طرق مختلف بهبود میبخشد. اگر تا کنون، به تلفنهای سنتی برای پشتیبانی مشتری تکیه نمودهاید، استفاده از فناوری VoIP خدمات بهتر و ارزانتر و با کارایی بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد. این مزایا به ویژه هنگامی با توسعه زیرساختهای اینترنت همراه، گستردهتر و جذابتر میشوند.
در مرکز تماس شما، سیستم تلفن اینترنتی بدون نیاز به خط تلفن یا کابل جدید توسعه خواهد یافت. اما اگر به هر دلیلی به یک دفتر کار بزرگتر نیاز داشته باشید؛ میتوانید به سادگی سرویس VoIP خود را با همان شمارههای تلفن شرکت، به دفتر جدید انتقال دهید. امیدواریم اطلاعاتی که از کاربرد تلفن ویپ در امور تجارت الکترونیک، ارائه دادیم برای شما مفید باشد. در صورت نیاز به مشاوره تخصصی یا اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در الوویپ تماس بگیرید.
سوالات متداول:
- ویپ چه مزایایی برای شرکتهای تجارت الکترونیک دارد؟
- کاهش هزینههای تماس
- افزایش در دسترس بودن
- تعامل بهتر با مشتری
- خدمات بهتر
- بهبود تجربه مشتری
- مزایای افزایش کارایی با VoIP چیست؟
استفاده از VoIP به طور قابل توجهی کارایی و بهرهوری را برای مشاغل بهبود میبخشد. این ویژگیهای ارتباطی پیشرفته، افزایش امنیت و صرفه جویی در هزینهها را شامل میشود.
- نقش اینترنت در تجارت الکترونیک چیست؟
اینترنت، بستری را برای کسبوکارها فراهم میکند تا به مخاطبان جهانی دست یابند و معاملات آنلاین انجام دهند. بدون اینترنت، تجارت الکترونیک امکانپذیر نخواهد بود.
- چرا VoIP بهتر از تلفنهای سنتی است؟
اینکه تلفنهای VoIP معمولاً سریعتر و قابل اطمینانتر هستند، آن را به انتخاب بهتری برای خدمات مشتری بدون مشکل، تبدیل میکند.
- نحوه انتقال اطلاعات در VoIP از چه طریقی است؟
در سیستم ویپ، تمام دادههای ارتباطی از طریق شبکه IP ارسال میشود. منظور ازشبکه IP، میتواند اتصال اینترنت، اتصال IP مستقیم به ارائه دهنده یا ترکیبی از هر دو باشد.
0 دیدگاه دربارهٔ «کاربرد سیستم تلفن VoIP در تجارت الکترونیک»
در کسب و کارهای تجارت الکترونیک، اینکه سیستم تلفن هم اینترنتی باشه و اتکا به سخت افزارها رو کمتر کنه، باعث سهولت روندهای کاری و همینطور کاهش هزینه ها میشه.
بله کاملا همینطوره. روند کارها زمانی که افزایش پیدا کنه فرایند ارائه خدمات هم بهبود پیدا میکنه که در نهایت منجر به رضایت مشتریها میشه