کاربرد سیستم ویپ (VoIP) در شرکت‌های بزرگ

ویپ-در-شرکت‌های-بزرگ

امروزه استفاده از ویپ (VoIP) در شرکت­‌های بزرگ، به صورت چشم‌گیری در حال گسترش است. هرچند این فناوری برای همه مشاغل با هر اندازه‌ای می­‌تواند مفید و موثر باشد؛ اما کسب‌وکارهای بزرگ به دلیل نیازهای متنوع و هزینه‌­های بالایی که دارند، بیشترین بهره را از این تکنولوژی مدرن می‌­برند.

برخلاف سالیان گذشته، تلفن‌های ثابت سنتی و رومیزی دیگر پاسخگوی نیازهای ارتباطی ما نیستند. همزمان با این­که سازمان­‌ها به طور فزاینده‌ای چابک، انعطاف‌پذیر و جهانی می‌شوند؛ به سیستم­‌های ارتباطی مدرن با انعطاف­‌پذیری و مقیاس‌­پذیری بالا نیاز دارند. کمک گرفتن از قابلیت­‌های مهم ویپ مانند گزینه­‌های استقرار انبوه آن، برای شرکت‌­های بزرگ امروزی به یک ضرورت تبدیل شده است.

قبل از اقدام به ارتقای ارتباطات تلفنی کسب‌وکار خود، بهتر است با کاربرد ویپ در شرکت‌های بزرگ بیشتر آشنا شوید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بعضی از ویژگی­‌های مهم و مناسب ویپ برای مشاغل بزرگ را باهم بررسی کنیم.

ویژگی­‌های استقرار انبوه VoIP در شرکت‌­های بزرگ

ارائه دهنده­‌ای را برای سیستم ویپ خود انتخاب کنید که بتواند فرآیند راه­‌اندازی این پلتفرم را متناسب با امکانات شما ساده­‌سازی ­کند. حتی در صورتی که سایر شرایط کاری سازمان تغییری نکند، تسهیل فرآیند استقرار و بکارگیری نرم افزار ویپ برای کارکنان، به معنی آزاد شدن ذهن آن­‌ها برای تمرکز بر اهداف شرکت است.

ویپ-در-شرکت‌های-بزرگ

قابلیت استقرار انبوه ویپ سبب می­‌شود از کارآمد بودن ارتقا سیستم خود به VoIP اطمینان حاصل کنید. مشکلات ناشی از تغییر و انتقال پلتفرم کاری از مهم‌ترین نگرانی‌­های مدیران کسب‌وکارهای بزرگ با تعداد کارمندان بالا است. هر ابزار یا قابلیتی که دردسرهای این مسیر را کمتر کند، بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

ارتباطات یکپارچه با استفاده از سیستم ویپ در شرکت‌­های بزرگ

یکی از بزرگترین مزیت­‌های ویپ، قابلیت یکپارچه­‌سازی ارتباطات در سرتاسر سازمان شما است. در یک شرکت بزرگ، تلفن تجاری تنها بخشی از پازل پلتفرم­‌های مورد استفاده کارمندان است؛ برقراری ارتباط بهینه و یکپارچه بین این ابزارهای تجاری، برای بهبود عملکرد تیم­‌ها و افزایش بهره­‌وری آن­‌ها ضروری است.

برای دریافت خدمات ویپ، ارائه­‌دهنده‌­ای را انتخاب کنید که یک پایگاه برنامه­‌نویسی قوی داشته باشد؛ آینده‌­نگری، دانش و پویایی این شرکت در بروزرسانی نرم­‌افزار و افزودن ویژگی­‌های جدید و راهکارهای خلاقانه به محصول، سبب تسهیل فرآیندهای کاری شما خواهد شد.

با استفاده از ویزگی یکپارچه‌­سازی VoIP با پلتفرم­ CRM، کارکنان شما در مدت زمان کمتری به تماس‌­های مشتریان پاسخ می­‌دهند؛ در نتیجه علاوه بر کمتر شدن فرسایش تیم مرکز تماس، رضایت مشتریان شما نیز افزایش می­‌یابد، زیرا مشکل آن­‌ها به شیوه‌­ای سریع و با کیفیت حل می­‌شود.

ارتباطات یکپارچه از طریق حذف جستجوهای غیرضروری و بالا بردن سرعت فرآیندهای سازمان فشار کاری شما را کاهش می­‌دهد. این ویژگی برای سازمان­‌های بزرگ با تعداد مشتریان بالا، یک امتیاز مثبت محسوب می­‌شود.

کاهش هزینه­‌ها در ابعاد مختلف با بکارگیری ویپ در شرکت­‌های بزرگ

زمانی کاربردهای ویپ در محیط کسب‌وکار را بررسی کنیم، متوجه می­‌شویم که سیستم ویپ موجب صرفه­‌جویی در ابعاد مختلف سازمان­‌ها می‌­شود؛ از هزینه­‌های ماهانه تعمیر و تگه­داری تجهیزات گرفته تا هزینه خدمات و برقراری تماس‌­های تلفنی، همه این موارد با کمک ویپ کاهش چشمگیری خواهند داشت؛ به عبارتی یک سیستم ویپ خوب، نه تنها به سرعت هزینه­‌ای که برای آن پرداخت کرده­اید را ­به شما بازمی‌­گرداند؛ بلکه هزینه‌­های کلی شما را نسبت به قبل کاهش می­‌دهد. با بکارگیری این فناوری مدرن، با یک تیر دو نشان زده‌­اید؛ علاوه بر این­که بهره­‌وری سازمان را افزایش می­‌دهید، هزینه­‌های خود را کاهش داده به نوعی پس انداز می­‌کنید.

ویپ-در-شرکت‌های-بزرگ

یک مثال ساده در این مورد، هزینه تماس‌­های بین­‌المللی است که در سیستم ویپ، مبلغ تمام شده آن حدود ۹۷درصد کمتر از تلفن­‌های سنتی است. همچنین با توجه به اینکه فناوری ویپ مبتنی بر اینترنت است، دیگر نیازی به خرید تلفن­‌های فیزیکی و سخت­‌افزارهای گران­‌قیمت برای سیستم تلفن خود ندارید؛ این مورد نیز به تنهایی تا حد زیادی در هزینه­‌های شرکت و حتی هزینه استخدام نیروهای جدید و تهیه امکانات مورد نیاز ایشان، صرفه­‌جویی می­‌کند.

ذخیره اطلاعات و قابلیت جابجایی­ آن­‌ها با کمک سیستم ویپ

خدمات VoIP به شما این امکان را می­‌دهند که شماره تلفن­‌های موجود خود را حفظ کنید و در صورت جابجایی شرکت نیز، نگران اختلال ناخواسته در خدمات تجاری خود نباشید. این ویژگی برای کسب و کارهایی که تماس‌­های ورودی زیادی دارند، یا واحد خدمات مشتریان آن­‌ها فعال است، بسیار کمک دهنده است. انتقال آسان شماره تلفن و اطلاعات مشتریان شما، تصمیم­‌گیری برای فرآیند جابجایی و انتقال سازمان شما را تا حد زیادی ساده می­‌کند.

خصوصیات پیشرفته VoIP در شرکت­‌های بزرگ

با استفاده از سیستم VoIP، شما نه تنها همه ویژگی­‌های اساسی تلفن­‌های سنتی را به شیوه‌­ای با کیفیت­‌تر و ارزان­‌تر در دسترس دارید؛ بلکه ویژگی­‌های پیشرفت‌ه­ای همچون انتقال تماس، نظارت بر تماس، صف تماس و بسیاری موارد دیگر نیز از طریق فناوری VoIP در اختیار سازمان شما قرار می­‌گیرد.

تعداد ویژگی­‌هایی که ویپ به کسب‌وکارها ارائه می­‌دهد، تفاوت چشم‌گیری با امکانات تلفن­‌های سنتی دارد. برخی از این ویژگی­‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • قابلیت گزارش‌­گیری از تعداد تماس‌­های خروجی
  • ضبط خودکار تماس‌­ها و ذخیره­‌سازی در فضای ابری
  • صف تماس با پخش صدای ضبط شده که متناسب با موقعیت، قابلیت تغییر یا به روز رسانی سریع دارد
  • امکان برگزاری کنفرانس ویدئویی
  • خدمات چت تجاری

تسهیل دورکاری در سازمان­‌های بزرگ با کمک VoIP

در سال­‌های اخیر، به ویژه پس از همه­‌گیری ویروس کرونا، دورکاری به بخش جدایی‌­ناپذیری از بسیاری از کسب‌وکارها تبدیل شده است. یکی از بزرگ‌ترین مزایای ملموس بکارگیری سیستم ویپ، مدیریت دورکاری بخصوص در سازمان­‌های بزرگ است. راه‌حل‌های VoIP سازمانی به تیم‌ها کمک می‌کند تا با استفاده از حداقل امکانات سخت‌­افزاری، از هر مکان دلخواه باهم همکاری داشته باشند. به این معنی که کارمندان می­‌توانند از شرایط کاری منعطف، ترکیبی و از راه دور بهره­‌مند شوند. با این شرایط سازما­ن­‌ها حتی می­‌توانند با برترین­‌های یک حرفه­ در هر نقطه­‌ای از جهان شروع به همکاری کنند!

ویپ-در-شرکت‌های-بزرگ

با استفاده از امکانات VoIP یک ارائه‌دهنده‌­ی معتبر که دارای خدمات بین­‌المللی باشد، موقعیت مکانی شما یا کارمندان و همکارانتان اهمیت خاصی ندارد. زیرا تنها از طریق یک اتصال اینترنت پرسرعت و یک گوشی تلفن یا تبلت می­‌توانید با سرتاسر دنیا ارتباط موثری برقرار کنید.

انتخاب نرم افزار VoIP مناسب برای بکارگیری در شرکت­‌های بزرگ

در صورتی که صاحب یک کسب‌وکار بزرگ باشید، ارتقا به سیستم VoIP برای شما هزینه ­چندانی ندارد؛ در حالی که مزایای آن حتی قابل مقایسه با تلفن‌های سنتی قدیمی نیست. در بازار رقابتی امروز، سازمانی که سرعت بیشتری در تطبیق با تکنولوژی­‌های روز و بکارگیری آن­ها در بهبود فرآیندهای خود داشته باشد، به میزان قابل توجهی نسبت به رقبای خود پیشتاز خواهد بود.

نرم­‌افزار مرکز تماس الوویپ، ویژگی­‌های ارتباطی پیشرفت‌ه­ای را برای مشاغل در ابعاد مختلف ارائه می­‌دهد. با استفاده از این نرم­‌افزار می‌­توانید به یک تلفن سازمانی که بیشتر نیازهای مرکز تماس شما را تأمین می­‌کند دسترسی داشته باشید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر یا دریافت دمو نرم‌افزار ویپ حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  • چگونه می‌توان از VoIP در مشاغل استفاده کرد؟

نرم‌­افزار VoIP قابلیت­‌هایی چون انعطاف در جابجایی، کنفرانس ویدئویی، تماس­‌های بین­‌المللی، ضبط و نظارت بر تماس­‌ها و مسیریابی تماس را در اختیار کاربران قرار می­‌دهد.

  • چگونه VoIP را برای کسب‌وکار خود راه‌­اندازی کنیم؟
  1. ارزیابی نیازها و مقایسه با تکنولوژی روز
  2. تحقیق در مورد انواع VoIP
  3. تنظیم بودجه
  4. انتخاب ارائه­‌دهنده مناسب
  5. خرید نرم­‌افزار
  6. انتقال شماره‌­ها به سیستم جدید
  7. پیکربندی VoIP
  8. تست شبکه و سیستم
  • مهم‌ترین مزایای ویپ برای شرکت­‌های بزرگ کدامند؟
  1. ارتباطات یکپارچه
  2. کاهش هزینه­‌های سازمان
  3. قابلیت جابجایی
  4. خصوصیات پیشرفته
  5. تسهیل دورکاری
  6. عدم نیاز به خرید سخت‌­افزار جدید
  • چرا سازمان‌­ها به سیستم VoIP نیاز دارند؟

مهم‌ترین دلیل نیاز به فناوری VoIP برای کسب‌وکارها افزایش بهره­‌وری کارکنان، و بهبود نرخ رضایت مشتریان است.

  • VoIP چگونه بر کسب و کارها تأثیر می­‌گذارد؟

با کمک وبپ به سخت­‌افزارهای گران­‌قیمت مانند سیستم‌­های PBX و تلفن اختصاصی نیازی ندارید، هزینه تماس‌­های بین­‌المللی کاهش می­‌یابد.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید