مهم ترین تجهیزات VoIP برای راه اندازی مرکز تماس

تجهیزات-ویپ

برای راه اندازی مرکز تماس VoIP در مجموعه خود، ابتدا باید از تجهیزات VoIP به طور کامل آگاهی داشته باشید. مرکز تلفن VoIP، این امکان را به سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌دهد تا تماس را از طریق شبکه برقرار کنند. برای این امر، دیگر نیازی به سیستم سنتی تلفن ثابت (PSTN) و استفاده از خطوط فیزیکی ارتباطی نیست. تجهیزات VoIPبرای بسیاری از سیستم‌ها و سازمان‌ها، نقش کلیدی ایفا می‌کند. سخت‌افزار‌هایی که وظیفه دارند تا سیستم تلفن شما را به سیستمی مدرن مبتنی بر اینترنت تبدیل کند. در این مقاله به بررسی مهم‌ترین و ضروری‌ترین تجهیزات ویپ (VoIP) خواهیم پرداخت. تا پایان همراه ما باشید.

 

مهم‌ترین تجهیزات ویپ

سیستم تلفن معمولی یا سیستم ویپ (VoIP

پیش از آن که به بررسی تجهیزات ویپ (تجهیزات VoIP) بپردازیم، ابتدا به این پرسش پاسخ می‌دهیم که تلفن‌های معمولی با سیستم ویپ چه فرقی دارد. در سیستم آنالوگ، تلفن‌های ثابت صدا از طریق پالس‌های الکتریکی و سیم‌های مسی منتقل می‌شوند. اگر برای کسب و کار خود از مرکز تلفن ثابت استفاده می‌نمایید، احتمالاً مرکز تماس شما از سیستم تبادل PBX بهره می‌برد. یک PBX مرکز تلفن شما را به یک شبکه تلفن داخلی تبدیل می‌کند. این شبکه داخلی یک سیستم تماس مشترک را به وجود می‌آورد و بدون نیاز به چند خط تلفن، کارمندان یا بخش‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند.

اما کاربرد سیستم ویپ به این شکل است که داده‌های تماس از طریق اینترنت ارسال می‌شوند. بنابراین تنها به یک اتصال اینترنتی مناسب احتیاج دارید تا تماس‌های تلفنی خود را برقرار سازید. یکی از مزیت‌های سیستم VoIP، کاربرد چند وجهی و مدرن آن است که می‌تواند تمامی کانال‌ها ارتباطی مانند چت زنده، ایمیل، رسانه‌های مجازی و غیره را پوشش دهد. علاوه بر پوشش ارتباطی گسترده این فناوری، باید به امکان دورکاری کارمندان اشاره کرد. کارمندان شما با اتصال به اینترنت و بدون نیاز به پریز تلفن و در هر موقعیت مکانی می‌توانند با مشتریان در تماس باشند.

تفاوت VoIP و تلفن معمولی

از دیگر خدمات کال سنتر مبتنی بر اینترنت، سرعت بیشتر انتقال داده‌های صوتی است. همچنین در زمینه کیفیت نیز در سطحی بسیار بالاتر از تلفن سنتی قرار دارد و هزینه‌های اضافی بابت تماس‌های طولانی مدت وجود نخواهد داشت. تجهیزات VoIP که شامل سخت‌افزار و نرم‌افزار‌های مخصوصی هستند، توسط شرکت ارائه‌دهنده این فناوری، مدیریت و نگهداری می‌شوند و در بسیاری از موارد نیاز به منابع و بخش IT ندارید. البته بحث تجهیزات ویپ در حوزه مسائل نرم افزار هم باید مورد توجه شما قرار بگیرد.

مهم‌ترین تجهیزات VoIP 

اکنون که در خصوص سیستم ویپ توصیحات کوتاهی داده شد، زمان آن رسید به تجهیزات ویپ بپردازیم. ما در اینجا برخی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تجهیزات VoIP را با هم مرور خواهیم کرد. برای راه‌اندازی سرویس تلفن به تجهیزاتی نیاز دارید که موارد زیر چند نمونه رایج آن است:

آداپتور تلفن آنالوگ (ATA)

یکی از تجهیزات VoIP برای راه اندازی مرکز تماس، آداپتور تلفن آنالوگ (ATA) است. این دستگاه نوعی آداپتور است که برقراری تماس از طریق شبکه IP را برای تلفن ثابت ممکن می‌سازد. ATA یک قطعه سخت‌افزاری حیاتی برای تلفن IP است. به عنوان یکی از تجهیزات VoIP، این آداپتور وظیفه دارد به عنوان پلی سخت‌افزاری بین تلفن‌های سنتی (PSTN) و سیستم دیجیتالی ویپ عمل کند. استفاده از آداپتور ATA باعث صرفه‌جویی در هزینه خرید تلفن‌های VoIP اضافی خواهد شد. چنانچه خدمات کال سنتر شما مبتنی بر VoIP است، استفاده از این آداپتور به عنوان یکی از تجهیزات ویپ به منظور راه اندازی مرکز تماس VoIP برای تلفن‌های آنالوگ ضروری است.

تجهیزات VoIP مرتبط با شبکه

اولین چیزی که سیستم VoIP به آن نیاز دارد، یک اتصال شبکه با کیفیت و ترجیحا پر سرعت است. برای برآورده کردن این نیاز می‌توان از DSL، T1 یا سرویس کابلی معمولی استفاده کرد. البته گزینه اتصال فیبر نوری نیز وجود دارد که احتمالاً بهترین انتخاب به شمار می‌رود؛ اما به همان اندازه نیز گران قیمت است. قدم بعدی در تجهیزات VoIP، یک سری تجهیزات فیزیکی است که بسته به نوع سرویس و ارائه‌دهنده VoIP، ممکن است متفاوت باشند. در برخی موارد به جز یک رایانه شخصی، یک جفت هدفون با میکروفون یا تلفن IP به تجهیزات VoIP دیگری احتیاج نیست.

کامپیوتر و لپ تاپ

استفاده از لپ‌تاپ یا کامپیوتر دسکتاپ، برای برقراری و دریافت تماس‌های ویپ از طریق یک تلفن نرم‌افزاری صورت می‌گیرد. به این ترتیب، کاربران می‌توانند تماس‌ها را مدیریت کرده و سابقه تماس‌ها را بدون وقفه، به روز کنند. کاربران دور کار شما نیز می‌توانند از لپ‌تاپ خود برای اتصال از طریق نرم‌افزار‌های مبتنی بر ابر و مجازی استفاده کنند. این تجهیزات VoIP ، از ضروریات یک مرکز تلفن ایده‌آل می‌باشد. با کامپیوتر و لپ تاپ و با استفاده از نرم‌افزار‌های مدیریت تماس می‌توانید به تجزیه و تحلیل ورودی و خروجی مرکز تلفن خود بپردازید.

تجهیزات VoIP مرتبط سوئیچ دیتا (QoS)

هنگام تنظیم شبکه، با ارائه‌دهنده خدمات شبکه و تیم IT همکاری داشته باشید تا  QoSویپ را راه‌اندازی کنند. این سرویس ویپ، می‌تواند به عیب‌یابی ایرادات صدا مبتنی بر شبکه، کمک کند. زمانی که سوئیچ دیتا راه‌اندازی شد، این امکان وجود دارد تا ترافیک شبکه را اولویت‌بندی کنید. برای مثال، می‌توانید تماس‌های تجاری را در اولویت قرار دهید تا حتی با وجود ترافیک استفاده از شبکه، کیفیت تماس‌های تجاری افت نداشته باشند. این مورد از تجهیزات VoIP در واقع نقش تقویت‌کننده را در رد و بدل شدن داده‌های شبکه، ایفا می‌کند.

خدمات مبتنی بر سرویس ابری

شرکت‌های کوچکی که به دنبال فناوری ویپ از طریق شبکه هستند، یک سرویس مبتنی بر ابر (cloud-based)، نیاز آن‌ها را برآورده خواهد کرد. برای این کار، داشتن تلفن VoIP با تعداد کافی روتر‌های ویپ، بیشتر اهداف مرکز تلفن کسب و کار شما را محقق می‌کند. همان طور که قبل‌تر نیز گفته شد، چنانچه تلفن‌های مرکز تماس شما آنالوگ است، می‌توانید از تجهیزات VoIP مانند آداپتور‌های تلفن آنالوگ (ATA) بهره ببرید. همچنین، اگر شرکت شما برای ارتباط با مشتری از تلفن‌های همراه استفاده می‌کند، به راحتی قادر هستید با ارسال تماس‌ها به شماره تلفن‌های مجازی، آن‌ها را مدیریت کنید. استفاده از موبایل حتی نیاز شما به تلفن‌های رومیزی را از بین خواهد برد. برای اطلاعات بیشتر از خدمات و پشتیبانی VoIP به مقاله “چگونه با خدمات و پشتیبانی VoIP از مشتریان خود حمایت کنیم؟” مراجعه کنید.

تجهیزات ویپ مرتبط با تلفن IP

با پیشرفت‌هایی که در حوزه اینترنت صورت گرفته است، دستگاه‌های مخابراتی نیز با استفاده از شبکه و اینترنت توانسته‌اند اتصالات قوی‌تری را ایجاد کنند. تلفن‌های IP در سیستم ویپ کار می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت دستگاه‌های تلفن IP دستگاه‌های دیجیتالی هستند که از طریق آدرس آی پی و شبکه لن می‌توانند اتصال را برقرار کنند. ممکن است از نظر ظاهری تلفن‌های IP و تلفن‌های آنالوگ قدیمی تفاوت چندانی نداشته باشند، اما تلفن‌های IP می‌توانند همچون یک کامپیوتر عمل کرده و اطلاعات را در خود ذخیره کنند.

در میان تجهیزات نرم افزار VoIP ، تلفن IP دستگاهی است که ارسال و دریافت تماس‌های تصویری، تماس‌های صوتی، کنفرانس‌های ویدیویی، فکس‌ها و سایر خدمات را از طریق IP امکان‌پذیر می‌کند. در گذشته این اطلاعات از طریق شبکه مخابراتی عمومی (PSTN) منتقل می‌شد. اما فناوری تلفن‌های IP تمام اطلاعات را به داده تبدیل کرده و در خطوط شبکه کامپیوتری حرکت می‌کنند.

مزایای تلفن IP

در گذشته کسب وکارها برای تماس تلفنی از یک شبکه و برای اینترنت به شبکه دیگری نیاز داشتند، اما با ادغام صدا و داده تنها به یک تلفن و اتصال LAN نیاز است. از مهم‌ترین مزیت تلفن IP می‌توان به هزینه‌های پایین، زیرساخت کارآمد و مقیاس‌پذیری بهتر اشاره کرد. اساساً اتصال تلفن IP می‌تواند در هر مکانی حتی در حال حرکت، توسط تلفن‌های هوشمند نیز برقرار شود. برخی از تنظیمات اتصال همچون فوروارد یا مسدود کردن تماس گیرنده را می‌توان به راحتی از طریق شبکه و اینترنت پیکربندی کرد. مهم‌ترین مزیت این نوع تلفن‌ها کیفیت بهتر انتقال است که باید از پروتکل SIP, که یک پروتکل مورد حمایت اغلب سیستم‌های تلفن IP است، پشتیبانی شود.

نصب و راه اندازی تجهیزات نرم افزار ویپ از جمله تلفن‌های IP بسیار آسان است و به راحتی می‌توان به شبکه متصل شد. تنظیمات به طور خودکار انجام می‌شود که این موضوع می‌تواند درصد اشتباه و خطا را بسیار کم کند. کیفیت صدا در تلفن‌های IP نسبت به تلفن‌های قدیمی بسیار بالاتر است که این کیفیت تحت تاثیر میزان پهنای باند خواهد بود. در تلفن‌های قدیمی اغلب صدا با نویز همراه بود؛ اما در این دستگاه این فناوری دیجیتال است که به کمک انتقال صدا آمده و هیچ اکو و نویزی را در صدا ایجاد نمی‌کند. حتی اگر تنظیمات تلفن به درستی انجام شود می‌توان کیفیت صدا را به حالت HD تغییر داد.

انواع تلفن IP

با توجه به انواع تجهیزات نرم افزار VoIP، تلفن‌های IP در انواع مختلف با سیم، بی‌سیم و نرم افزاری به فروش می‌رسند. معمولاً در نوع با سیم اتصال این تلفن‌ها از طریق شبکه Rj45 برقرار می‌شود. نوع بی‌سیم در دو نوع وای فای و دکت تولید می‌شود. دستگاه از طریق وای فای به یک وایرلس مادر سپس به شبکه متصل می‌شود. از این طریق دستگاه قابلیت جابه جایی پیدا خواهد کرد. البته ممکن است در مدل وای فای افت سیگنال و اختلال در مکالمه ایجاد شود. در مدل دکت، دستگاه از طریق دکت به دستگاه مادر و دستگاه مادر با کابل به شبکه متصل می‌شود. از دیگر انواع تلفن IP، اتصال از طریق پورت USB است. بدون نیاز به کابل، USB به کامپیوتر متصل و اتصال برقرار می‌شود. از طریق نرم‌افزار نیز می‌توانید تلفن IP را بر روی کامپیوتر یا موبایل نصب کنید.

تجهیزات ویپ مرتبط با تلفن IP

کاربرد تلفن IP به عنوان یکی از تجهیزات نرم افزار VoIP

این تلفن‌ها با توجه به عملکرد گسترده‌ای که دارند برای کاربران بسیاری قابل استفاده است. از کارمندان عادی تا منشی‌ها و کارشناسان فروش می‌توانند با دسترسی آسان به خدمات، از تلفن IP استفاده کنند. همچنین مدیران و روسا برای مدیریت بهتر و ارائه خدمات مناسب‌تر می‌توانند انتخاب مناسبی باشد. برای سازمان و شرکت‌هایی که کنفرانس‌های تصویری باید برقرار شود نیز یک گزینه ایده آل است.

روتر VoIP

این همان چیزی است که مسئولیت کیفیت تماس و اتصال شما را بر عهده دارد. روتر VoIP، با رد و بدل کردن بسته‌های دیتا بین شبکه‌های کامپیوتری، ترافیک اینترنت را هدایت و تقویت می‌کند. روتر ویپ در واقع یک سخت‌افزار شبکه است که به رایانه‌ها و دستگاه‌های ارتباطی شما، اجازه ارتباط به اینترنت را می‌دهد. این دستگاه شبکه ارتباطی شما را ایمن نگه می‌دارد که برای کسب و کار شما بسیار حیاتی است.

روتر‌ها برای شرکت‌هایی که دارای چندین فضای اداری مشترک هستند، مناسب است. به غیر از امنیت بیشتر برای مرکز تلفن که ناشی از احتمال هک و نشت اطلاعات است، داشتن چندین روتر ویپ، حجم تماس‌ها و ارتباطات را توزیع می‌کند. داشتن این تجهیزات ویپ، برای مشاغلی که روزانه با تماس‌های ورودی و خروجی زیادی روبرو هستند، یک نعمت به حساب می‌آید.

روتر VoIP

تجهیزات ویپ (VoIP) مرتبط با چنل بانک (Channel Bank)

همان طور که گفته شد، سیستم VoIP سیگنال‌های آنالوگ را به سیگنال‌های دیجیتال تبدیل می‌کند. این تبدیل آنالوگ به دیجیتال توسط چنل بانک انجام می‌شود. سیگنال‌های دیجیتال، توسط اینترنت و از طریق تلفن ثابت، دسکتاپ، لپ تاپ و غیره منتقل خواهند شد.

آداپتور PoE

یکی دیگر از تجهیزات ویپ در بخش سخت افزاری، آداپتور PoE است. در واقع این آداپتور یک انژکتور است که وظیفه تغذیه فیزیکی کابل اترنت را بر عهده دارد. کابل اترنت به پریز و ابزار یا تلفن مورد نظر وصل می‌شود و به وسیله PoE تغذیه شده و شروع به کار می‌کند.

تجهیزات VoIP مرتبط با منبع تغذیه UPS

از جمله تجهیزات ویپ می‌توان به منبع تغذیه UPS اشاره کرد. تماس‌های IP به برق و اتصال به اینترنت نیاز دارند. منبع تغذیه UPS، یک باتری پشتیبان است که در مواقع ضروری و در مواقعی که برق قطع می‌شود، برقراری تماس را ممکن می‌سازد.

تجهیزات ویپ مرتبط با گیت وی

این گیت‌ها به عنوان پلی بین زیرساخت تلفن سنتی و یک شبکه کامپیوتری، می‌باشند. این دستگاه سیگنال‌های تلفن آنالوگ را به SIP و بالعکس تبدیل می‌کند. گیت‌های قوی‌تر، توانایی انجام ۲۵۶ تماس در یک زمان را دارند.

انواع گیتوی

در میان تجهیزات نرم افزار ویپ، گیتوی‌ها دارای ظرفیت بسیار بالایی هستند و در دو نوع آنالوگ و دیجیتال قابل دسترس هستند. در انواع آنالوگ، یک گیتوی سیستم تلفن شما را که از نوع آنالوگ است را به خطوط تلفن ثابت PSTN یا به سانترال IP متصل می‌کند. اگر گیتوی آنالوگ از نوع FXO باشد تنها خطوط تلفن ثابت را به سانترال IP متصل می‌کنند. نوع گیتوی آنالوگ FXS گوشی تلفن یا دستگاه فکس آنالوگ را به سانترال IP متصل می‌کند و اگر از نوع FXO/FXS باشد، این امکان را به شما می‌دهد تا هر دو اتصال صورت گیرد. اما اگر گیتوی از نوع دیجیتال است، خطوط تلفن دیجیتال به سانترال IP متصل می‌شوند.

تجهیزات VoIP مرتبط با هدست

هدست‌ها از امکانات و تجهیزات voip است که استفاده از آن‌ها بستگی به نوع کسب و کار و سلیقه شما دارد. این دستگاه دارای هدفون و میکروفون داخلی است که برقراری هر نوع تماس را به شکل هندزفری امکان‌پذیر می‌کند.

سرور IP PBX

یک سرور مبادله PBX است که به عنوان مرکز استعاری سیستم تلفن شما فعالیت می‌کند. به زبان ساده، این دستگاه یک سرور کامپیوتری است که تماس‌ها را از طریق کانالی مخصوص، هدایت می‌کند تا به اینترنت متصل شوید.

مبدل آنالوگ به دیجیتال

از دیگر تجهیزات نرم افزار ویپ می‌توان به مبدل آنالوگ به دیجیتال اشاره کرد. اگر سیستم تلفن شما از نوع آنالوگ است، می‌توانید برای تبدیل آن به دیجیتال، از مبدل استفاده کنید. مبدل ATA که تحت سیستم ویپ کار می‌کند، می‌تواند انواع تماس‌ها را در بستر شبکه برای شما فراهم کند. مبدل تلفن معمولی یا آنالوگ به مرکز تلفن IP متصل و تماس‌ها برقرار می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت از مبدل به عنوان یک پل استفاده می‌کنند و تلفن‌های آنالوگ که تلفن‌های رومیزی هستند و با سیستم PSTN کار می‌کنند را به شبکه IP متصل می‌کنند.

عملکرد مبدل آنالوگ به دیجیتال

عملکرد این مبدل به این گونه است که یک سمت آن که دارای پورت شبکه است، از طریق کابل به شبکه متصل می‌شود که طول این کابل نیز می‌تواند بسیار طولانی باشد. سمت دیگر آن دارای یک پورت RJ11 است که به تلفن آنالوگ متصل می‌شود. با ایجاد یک ترافیک صوتی از تلفن آنالوگ، مبدل سیگنال‌های دریافتی را به دیجیتال تبدیل می‌کند، سیگنال‌های تبدیل شده از طریق کدک فشرده‌سازی می‌شوند، بسته‌بندی می‌شوند، از طریق پروتکل‌ها به شبکه IP منتقل می‌شوند تا به مقصد برسند. این مبدل می‌تواند برعکس نیز عمل کند، اگر ایجاد ترافیک صوتی از طریق تلفن IP باشد، سیگنال‌های دیجیتال را به دیجیتال غیر فشرده تبدیل کرده، سپس به آنالوگ تبدیل و در شبکه PSTN ارسال می‌شود.

ویژگی‌های مبدل آنالوگ به دیجیتال

این مبدل‌های تجهیزات نرم افزار VoIP معمولاً دارای ظرفیت داخلی آنالوگ ۲ پورت FXS، ۲ پورت RJ11 و ۲ پورت اترنت شبکه هستند. از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به پشتیبانی از فکس با پروتکل‌های T. ۳۸ و G. ۷۱۱ اشاره کرد. وجود چراغ LED نیز وضعیت روشن یا خاموش بودن و استفاده از پورت‌ها را نشان می‌دهد. از نظر امنیتی نیز این مبدل‌ها از انواع پروتکل‌ها از جمله TLS, SIPS و SRTP پشتیبانی می‌کنند. این مبدل‌ها از کدک‌های صوتی G. ۷۲۹A، G. ۷۲۶، G. ۷۲۳.۱، G. ۷۱۱ نیز پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این از تکنولوژی‌های روز از جمله CNG, VAD, Jitter buffer برای حذف پژواک برخوردار هستند.

انواع مبدل آنالوگ به دیجیتال

این مبدل‌ها می‌توانند دارای یک پورت خروجی FXS باشند که تنها اتصال یک تلفن را برقرار می‌کنند. اگر در نوع دو پورت خروجیFXS باشند، علاوه بر اینکه دارای دو پورت شبکه هستند می‌توانند به دو دستگاه تلفن متصل شده و خدمات بهتری ارائه دهند. اما بهترین نوع مبدل‌ها، مبدل‌های هستند که یک خروجی دیجیتال و یک خروجی آنالوگ ۱FXO/1FXS را پشتیبانی می‌کنند.

مزایا و معایب مبدل آنالوگ به دیجیتال

از مهمترین مزیت‌های این مبدل‌ها این است که شرکت‌های بزرگ که قصد سرمایه‌گذاری برای تبدیل سیستم‌های آنالوگ به دیجیتال را ندارند، می‌توانند از طریق این مبدل‌ها و هزینه کمتر تجهیزات آنالوگ را به دیجیتال تبدیل کنند. همچنین دستگاه‌های مبدل به راحتی بر روی دستگاه‌های فکس نیز نصب می‌شوند. برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی که از تعداد تلفن و دستگاه‌های فکس کمتری برخوردار هستند، این مدل‌ها می‌توانند بسیار کارایی داشته باشد و از طریق آن به شبکه سیستم تلفنی ویپ متصل شوند. اما برای کسانی که دارای شرکت‌های بزرگی هستند، توصیه می‌شود از سیستم گیت وی استفاده کنند. از معایب این مبدل این است که تنها یک یا دو خروجی دارند و بیشتر از این نمی‌تواند دستگاه‌های دیگر را پشتیبانی کند.

دو روش نصب نرم‌افزار‌ها بر روی تجهیزات VoIP

نرم‌افزار‌های ویپ را معمولاً به یکی از دو روش زیر بر روی تجهیزات VoIP نصب می‌کنند:

  • نرم‌افزار داخلی (On-premise)

نرم‌افزار on-premise به این معنی است که راه حل‌ها بر روی سرور داخلی یا زیر ساخت IT واقع در محل شرکت شما، اجرا می‌شود. با این روش، امنیت و کنترل بیشتری بر روی نرم‌افزار‌های خود خواهید داشت. اما باید هزینه‌های اضافی مدیریت، تعمیر و نگهداری برخی تجهیزات voip و استخدام کارمندان متخصص در حوزه IT را تقبل کنید.

  • نرم‌افزار میزبانی شده (Hosted)

نرم‌افزار hosted، به این معنی است که یک ارائه‌دهنده خدمات خارج از سازمان، کنترل و مدیریت سرور شما را بر عهده دارد. شما با استفاده از شبکه ابری به این نرم‌افزار دسترسی دارید و از خدمات آن استفاده می‌کنید. مزیت این انتخاب، مقرون به صرفه‌تر بودن آن نسبت به نرم‌افزار On-premise است و فضای فیزیکی کمتری را در شرکت شما اشغال می‌کند. شما بر اساس نیاز خود به خرید، افزایش یا کاهش خدمات کالسنتر شرکت خود دست می‌زنید. روش Hosted در حال تبدیل شدن به محبوب‌ترین انتخاب برای سازمان‌ها و شرکت‌ها است.

جمع‌بندی

در این مقاله ما سعی کردیم برخی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تجهیزات VoIP را برای شما شرح دهیم. این تجهیزات اغلب برای راه‌اندازی تلفن شرکت شما لازم و ضروری است. اما آنچه که باید به آن اشاره کرد این است که در تهیه و خرید تجهیزات ویپ می‌توان متناسب با نیاز مجموعه خود اقدام به خرید بخشی از این تجهیزات کنید.

شما با خرید خط تلفن اینترنتی، می‌توانید با کمترین هزینه از جدیدترین فناوری‌های ارتباطی روز دنیا بهره‌مند شوید. این خطوط تلفن اینترنتی امکان جابجایی، توسعه‌پذیری و گسترش سازمان شما و از همه مهم‌تر کاهش هزینه‌ها را برای شما فراهم خواهد کرد.

 

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

0 دیدگاه دربارهٔ «مهم ترین تجهیزات VoIP برای راه اندازی مرکز تماس»

  1. مسئولیت تهیه و تجهیز زیرساخت سخت افزارهای لازم به عهده کارفرما هست یا شرکت تهیه کننده نرم افزار قادر هست که زیرساخت لازم رو در شرکت مشتری تنظیم و راه اندازی کنه؟!

    1. علیرضا سلطانی

      شرکت تهیه کننده نرم افزار رو برای شما فراهم می‌کنه اما موردی مثل خط اینترنتی باید توسط کارفرما از ارائه دهنده‌های اینترنت تهیه بشه. برای مشاوره کامل و دقیق می‌تونین با ما تماس بگیرین تا کارشناس‌های ما شما رو کامل راهنمایی کنن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید