فهرست مطالب
Toggleشاید برای شما هم سوال باشد که بهترین VoIP چه ویژگیهایی دارد؟ انتخاب بهترین نرم افزار VoIP برای مدیریت مرکز تماس، یک انتخاب حساس و مهم است. در واقع، تماسهای ورودی و خروجی یک کسب و کار با استفاده از نرم افزار مرکز تماس انجام می شود. با توجه به اینکه راهکار مرکز تماس نقش کلیدی در پیشبرد اهداف یک شرکت دارد، وجود یک نرم افزار مدیریت مرکز تماس ایدهآل میتواند باعث رشد و توسعه ارتقای کسب و کارها و جلب رضایت مشتریان شود. برای اینکه با ویژگی ها و لیست بهترین سیستم ویپ آشنا شوید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید!
بهترین نرم افزار VoIP
در هر سازمان، مرکز تماس جزو ابزارهای کاربردی و مهم برای مدیریت تماسها محسوب میشود. نرم افزار مرکز تماس VoIP این امکان را برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک فراهم میکند که بتوانند بخش پشتیبانی و منابع انسانی سازمان را با کیفیت بالاتری مدیریت کنند. از آنجا که هر کسب و کاری به منظور موفقیت خود نیاز به برقراری ارتباط با مشتری دارد، نرم افزار VoIP پرکاربردترین نرم افزار در سازمان شما به شمار می آید. اما آنچه که احتمالا مورد سوال شماست این است که: “یک نرم افزار مرکز تماس VoIP ایده آل چه ویژگیهایی دارد؟”
بهترین VoIP (ویپ) چه ویژگیهایی دارد؟
با رشد کسب و کارتان، ضرورت رسیدگی به تماس مشتریان اغلب یک مسئله مهم و حائز اهمیت است. بنابراین، با انتخاب نرم افزار مرکز تماس مناسب میتوانید رضایت مشتریان بیشتری را جلب کنید. قبل از اقدام باید مطمئن شوید که نرم افزار مرکز تماسی که قصد راه اندازی و نصب آن را دارید، دارای چه ویژگیهایی است.
پیش تر در مقاله ای به تعریف سیستم VoIP و ویژگی های آن پرداختیم و گفتیم که چه ویژگی هایی دارد. اما یک سری ویژگی ها هستند که یک ویپ را از بقیه متمایز میکند. ویژگیهای بهترین VoIP عبارتند از:
قابلیت توزیع خودکار تماس نرم افزار ویپ
یکی از ویژگیهای نرم افزار مرکز تماس باید قابلیت توزیع خودکار تماس باشد. توزیع خودکار تماس این امکان را برای کاربران فراهم میکند تا تماس ها به صورت خودکار به واحدهای مختلف مرکز تماس هدایت شوند. در نتیجه، مدت زمان انتظار مشتری کاهش مییابد. موضوع به همین جا ختم نمیشود. اصولا یک نرم افزار مرکز تماس ایده آل این قابلیت را برای شما فراهم میکند تا استراتژی و سناریوهای مختلفی برای پاسخگویی به تماسها داشته باشید. این استراتژیها و سناریوهای مختلف به شما کمک میکنند تا زمان انتظار مشتریان را کاهش دهید، پاسخگویی هدفمندی داشته باشید و رضایت مشتریان خود را جلب کنید.
باید توجه داشته باشید که کاهش بازه ی انتظار مشتری برای دریافت پاسخ از سمت شما از اهمیت زیادی برخوردار است. با استفاده از نرم افزار VoIP میتوانید معیارهای مسیریابی تماس مشتریان را تنظیم کرده و با توجه به میزان تماس مشتری آنها را مدیریت کنید.
قابلیت ضبط تماس نرم افزار ویپ
نرم افزار مرکز تماس این قابلیت را دارد که تماسها را ضبط کند و گزارشی از تماسهای انجام شده ارائه دهد. ضبط تماسها میتواند به بهبود ارتباطات با مشتری کمک کند. همچنین این امکان را برای کاربران فراهم میکند تا بتوانند میزان رضایت مشتریان خود را مورد سنجش و بررسی قرار دهند.
قابلیت انتقال تماس نرم افزار مرکز تماس
قابلیت انتقال تماسها، یکی از ویژگیهای بهترین نرم افزار VoIP محسوب میشود. این قابلیت میتواند تماسها را به واحد پشتیبانی انتقال دهد. همچنین، در صورت عدم توانایی پشتیبان در حل مشکل، تماس به سایر بخشها ارجاع داده میشود. ویژگی انتقال تماس میتواند مدت زمان انتظار مشتری را کاهش داده و در نتیجه رضایت مشتری را افزایش دهد.
قابلیت گزارش دهی نرم افزار مرکز تماس
از قابلیتهای مهم در انتخاب بهترین نرم افزار ویپ، قابلیت گزارش دهی آن است. چنین قابلیتی این امکان را برای کسب و کارها فراهم میکند تا بتوانند به آرشیو مکالمات دسترسی داشته باشند و بعد با دقت بیشتری به مکالمات صورت گرفته رسیدگی کنند. همچنین بر اساس دادهها و اطلاعاتی که در اختیار شما قرار میگیرد، میتوانید تحلیل دقیقی از فرآیندهای مرکز تماس خود داشته باشید.
منشی تلفنی هوشمند نرم افزار مرکز تماس
از ویژگیهای دیگر نرم افزار مرکز تماس، سیستم تلفن گویا (IVR) است. یک IVR هوشمند، اولین صدایی است که مشتری پس از تماس با سازمانتان خواهد شنید. از طریق سیستم گویای تلفنی اداری امکان پاسخگویی سریع به مشتری به وجود میآید. این ویژگی نرم افزار مرکز تماس برای کاربران امکان پاسخگویی ۲۴ ساعته به تماسهای تلفنی را فراهم میکند. قابلیت تماس گویا، امکان جمع آوری داده و مسیریابی مناسب را تسهیل کرده و کاهش زمان مشتری و کسب و کارها میتواند به بهبود عملیات مرکز تماس کمک کند. سیستم تلفن گویا داری گزینههایی است که امکان پردازش تماس را برای کاربران فراهم میکند تا در صورت لزوم کاربر را به کارشناسان مربوطه ارجاع دهند.
قابلیت مانیتورینگ در بهترین نرم افزار ویپ
بی شک مدیریت تماسها، خصوصا در صورت بالا بودن حجم تماسها، پروسه ای سخت و دشوار است. در حال حاضر، تکنولوژی که در طراحی نرم افزار مرکز تماس به کار رفته است، این پروسه را راحت و آسان کرده است. با استفاده از ویژگی قابلیت مانیتورینگ و پیگیری تماس، میتوانید تماسها را ردیابی کنید و از این طریق بر عملکرد کارکنانتان نیز نظارت کنید.
قابلیت دسترسی مداوم نرم افزار مرکز تماس
با استفاده از نرم افزار مرکز تماس به عنوان صاحبان کسب و کار میتوانید همیشه در دسترس مشتریان خود باشید. در واقع، با استفاده از نرم افزار مرکز تماس میتوانید همیشه پاسخگوی سوالات و نیازهای مشتری باشید. پاسخگویی به مشتریان نیز میتواند به بهبود کسب و کارتان کمک زیادی کند. پس اگر به دنبال راهی هستید که مشتری به صورت مداوم به شما دسترسی داشته باشد، استفاده از نرم افزار مرکز تماس را فراموش نکنید.
قابلیت بایگانی مکالمات تلفنی نرم افزار مرکز تماس
یک ویژگی مهمی که در خرید VoIP باید به آن توجه کنید، قابلیت بایگانی مکالمات تلفنی است. قابلیت بایگانی مکالمات تلفنی میتواند نقش مهمی در جلب رضایت کارکنان سازمان و مشتریان و بهبود روند مدیریت سازمان داشته باشد.
قابلیت شناسایی تماس های فوری نرم افزار مرکز تماس
اولویت بندی تماس ها برای کسب مشتری های بیشتری در سازمانهای مختلف لازم و ضروری است. با استفاده از این نرم افزار میتوانید تماس های فوری را شناسایی کنید. بنابراین، هنگام تماس مشتری با سازمانتان، این نرم افزار این قابلیت را دارد که با وارد کردن شماره های خاص پشتیبان به آن شماره ها سریعتر پاسخ دهد. بنابراین، تماسها از این طریق اولویت بندی میشوند و پشتیبانها میتوانند به سرعت به مشتریان نیازمند دریافت خدمات سریع پاسخ دهند.
قابلیت شناسایی تماس های فوری، از ویژگی های بهترین VoIP است.
قابلیت صف انتظار نرم افزار مرکز تماس
صف انتظار به این معنی است که اگر خط تلفن سازمان اشغال باشد، تماسهای از دست رفته در صف انتظار باقی میماند و بعد از به اتمام رسیدن تماس قبلی میتوانید به آن تماسها پاسخ دهید. با استفاده از این ویژگی نرم افزار مرکز تماس، دیگر هیچ تماس مهمی را از دست نخواهید داد. از دست ندادن تماسها میتواند در افزایش تعداد مشتری نقش مهمی داشته باشد.
خرید بهترین نرم افزار VoIPبرای کسب و کارها چقدر اهمیت دارد؟
امروزه کسب و کارها در تلاش برای جلب رضایت مشتری و موفقیت بیشتر هستند. مشتریان در کسب و کارهای مختلف به منظور رفع نیازهای خود یا دریافت پاسخ برای سوالاتشان با شرکتها تماس برقرار میکنند. بنابراین، شرکتها باید دارای مرکز تماس باشند. مرکز تماس میتواند به مدیریت تماس مشتریان کمک زیادی کند. شما میتوانید با نصب و راه اندازی VoIP، از ویژگیهای متعدد این نرم افزار برای توسعه کسب و کارتان استفاده کنید. این مراکز تماس خدمات کاربردی را به مشتریان خود عرضه میکنند. به منظور رشد کسب و کارها نیاز به پاسخگویی به تماس مشتری روز به روز افزایش می یابد. بنابراین، استفاده از بهترین نرم افزار مرکز تماس با جلب رضایتمندی مشتری میتواند گزینه خوبی باشد.
مزایای کلیدی بهترین VoIP
شرکتهای تجاری، شرکتهای بازاریابی آنلاین و سایر سازمانها از تلفن به منظور فروش و ارائه محصولات و خدمات خود استفاده میکنند. نرم افزار مرکز تماس دارای مزایای مختلفی است که این مزایا عبارتند از:
- بهبود مدیریت خدمات مشتری
- بهبود گزارشات
- افزایش بهره وری و کارایی
- دسترسی به داده های پیشرفته
- ارتباطات تلفنی هوشمندانه
لیست بهترین نرم افزارهای VoIP
از آنجایی که مشاغل و کسب و کارها به طور فزاینده ای به دنبال راه حل های ارتباطی کارآمد و مقرون به صرفه هستند، تقاضا برای نرم افزار VoIP افزایش یافته است. انتخاب یک نرم افزار خوب و قابل اعتماد تاحد زیادی به شما کمک می کند تا ارتباطات خود را بهینه کنید.در ادامه به معرفی چند نمونه از بهترین نرم افزار VoIP میپردازیم.
Asterisk
استریسک، اولین و از بهترین نرم افزار های VoIP و PBX است که به وسیله Digium و به صورت متن باز ارائه شده است. Asterisk به دلیل انعطاف پذیری و قابلیت های سفارشی سازی، طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. با مجموعه وسیعی از ویژگیها مانند مسیریابی تماس، تلفن گویا (IVR)، کنفرانس و ضبط تماس، به کسبوکارها این امکان را میدهد تا زیرساخت VoIP خود را متناسب با نیازهای خاص خود تنظیم کنند.
Free PBX
FreePBX یک نرم افزار متن باز مبتنی بر رابط کاربری گرافیکی وب است که بر اساس پلتفرم Asterisk کار میکند. قابلیت ساده گرافیکی آن کاربران را قادر میسازد تا تمام تنظیمات و قسمت های سیستم تلفنی خود را بر اساس نوع کسب و کار و سلیقه خود شخصی سازی کنند.
Elastix
Elastix نرم افزاری است که بهترین ابزارهای موجود برای سانترال های مبتنی بر Asterisk را در یک رابط کاربری ساده و یکپارچه ادغام می کند. همچنین مجموعه ای از ابزارهای کمکی خود را اضافه می کند و امکان ایجاد ماژول های شخص ثالث را فراهم می کند تا بهترین بسته نرمافزاری موجود برای تلفنی متنباز شود. اهداف الستیکس قابلیت اطمینان، مدولار بودن و سهولت استفاده است. این ویژگیهای اضافه شده به قابلیتهای گزارشدهی قوی، آن را به بهترین انتخاب برای پیادهسازی سانترال مبتنی بر استریسک تبدیل میکند.
Issable
Issabel یک نرم افزار متن باز است که بر اساس پروژه Elastix توسعه یافته است. این پلتفرم شامل مجموعه ای از ابزارها و ویژگی های قدرتمند برای ساخت سیستم های تلفنی قوی و قابل اعتماد است. از ویژگی های قابل توجه Issabel می توان به قابلیت های امنیتی مانند رمزگذاری تماس، دسترسی محدود به منابع و مدیریت حقوق دسترسی اشاره کرد. علاوه بر این، ایزابل قابلیتهای یکپارچهسازی VoIP با سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و سایر نرمافزارها را ارائه میدهد و سازمانها را قادر میسازد تا ارتباطات بهتری برقرار کنند و تجربه مشتری را بهبود بخشند.
RingCentral
RingCentral یک پلتفرم ارتباطی پیشرو مبتنی بر ابر است که مجموعه ای جامع از خدمات VoIP را ارائه می دهد. از ویژگی های پیشرفته آن می توان به مسیریابی تماس، صف تماس و ارسال پست صوتی به ایمیل اشاره کرد. مقیاس پذیری و قابلیت اطمینان RingCentral آن را به یک انتخاب عالی برای مشاغلی تبدیل می کند که به دنبال راه حل VoIP انعطاف پذیر هستند.
Vonage
Vonage، یک سرویس VoIP یکپارچه است که هم ساده و هم مقرون به صرفه است. مقیاس پذیری و کیفیت صدای بالا، ازمهم ترین ویژگی های این نرم افزار است.Vonage گزینه خوبی برای مشاغل کوچک، متوسط و بزرگی است که به یک پلتفرم VoIP مقیاس پذیر و با استفاده آسان با وضوح صدای عالی نیاز دارند. Vonage یک پیشنهاد عالی برای سازمانهای SMB است که به دنبال یک پلتفرم ارتباطی یکپارچه هستند که کاربران را قادر میسازد از طریق صوتی، پیامرسانی، اس ام اس و ویدیو به یکدیگر متصل شوند
الوویپ؛ ارائه دهنده بهترین نرم افزار ویپ فارسی
هر کسب و کار کوچک و بزرگی برای برقراری ارتباط با مشتری و کنترل روند عملکرد کارکنان خود به امکانات متعددی نیاز دارد. مرکز تماس با توجه به اینکه یکی از مهمترین پلهای ارتباطی بین شرکت و مشتری است، اهمیت زیادی دارد. امروزه وظیفه مدیریت این بخش مهم بر عهده نرم افزار VoIP قرار گرفته است. در این مقاله هرآنچه که در خصوص ویژگی ها، مزایا و قابلیت های بهترین سیستم VoIP بود، بررسی کردیم.
اگر قصد خرید بهترین VoIP را دارید، میتوانید با اطمینان از خدمات سامانه مرکز تماس الوویپ استفاده کنید. الوویپ با پشتیبانی و ارائه خدمات به مشتریان حرفه ای، یکی از بهترین شرکت های ارائه دهنده در زمینه خدمات VoIP است. این سامانه با بیشترین کارایی و کمترین هزینه، امکانات فراوانی در اختیار مشتریان خود قرار میدهد.
سوالات متداول
0 دیدگاه دربارهٔ «۱۰ ویژگی بهترین VoIP + لیست بهترین نرم افزارهای ویپ»
من تجربه کار با vonage رو داشتم میتونم بگم بهترین ویژگیش کیفیت صدای بالاست. و بعلاوه میتونه به چند شبکه اصلی تو سراسر جهان وصل بشه. این یعنی مستقیماً از طریق تلفن با هر کسی که میخواید، میتونید با کیفیت بالا صحبت کنید.
بله از ویژگیهای خیلی خوب ویپ اینه که شما با استفاده از سافتفونها در کنار ویپ میتونین تماسهای بدون محدودیت و بینالمللی داشته باشین.
کنفرانس ویدیویی یک از بهترین ویژگی های یک VoIP خوب میتونه باشه. قابلیتی که نرم افزارهای تلفن عادی ندارن
بله کنفرانس ویدیویی و قابلیت برگزاری انواع میتینگها از مزیتهای سیستم تلفنی ویپه
سلام ممنون از مقاله خوبتون. امکانش هست بهترین اپلیکیشن های موبایل که برای تنظیم تلفن VoIP روی گوشی کاربرد دارند هم معرفی کنید؟
سلام. نرم افزارهای ۳CX و ZoiPer از بهترین سافتفونهایی هستند که میتونید ازشون استفاده کنید
تماس های بایگانی شده در نرم افزار ویپ معمولا تا چه مدتی در دسترس هستن؟ حداقل و حداکثر مدت زمان ممکن در حال حاضر آیا مشخص هست یا بستگی به عوامل دیگه داره؟
تماسهای مرکز شما از طریق ویپ برای همیشه قابل دسترس شما خواهد بود و میتونین تماسها رو بعد از مدتی هم بررسی کنید
آیا امکانش هست قبل از بستن قرارداد با ارائه دهنده ویپ همه مواردی که برای شرکت اهمیت داره روی نرم افزار مرکز تماس تست بشه؟
قبل از اینکه نرم افزار خریداری بشه، شما میتونین یه جلسه با کارشناسای ما داشته باشین تا به صورت کامل با محیط نرم افزار و ماژولهای اون آشنا بشین.