مهم‌ترین مزایای تغییر و تحول نرم‌افزار ضبط مرکز تماس

مزایای-نرم‌افزار-ضبط-مرکز-تماس

تغییر و تحول نرم­‌افزار ضبط مرکز تماس و ارتقا تکنولوژی آن، کمک بزرگی به افزایش سرعت و بهبود فرآیندهای کال ­سنتر محسوب می­‌شود. مراکز تماس در اغلب کسب‌وکارها معمولا از طریق کانال­‌های صوتی با مشتریان خود ارتباط برقرار می­‌کنند و برای دستیابی به حداکثر رضایت مشتری از طریق این کانال­‌های صوتی، از فناوری­‌هایی مانند ضبط تماس بهره می­‌برند.

ضبط مکالمات از مدت­‌ها قبل با هدف مدیریت و نظارت با کیفیت، بهبود حل اختلافات و آموزش اپراتورها، در مراکز تماس رایج بوده است؛ اما تحلیل مکالمات ضبط شده معمولا زمان­‌بر بود و استخراج اطلاعات آن به صرف زمان و انرژی مضاعفی نیاز داشت. امروزه تکنولوژی ضبط مکالمات مرکز تماس، تحول بزرگی در این فرآیند به‌وجود آورده است؛ به‌نحوی که فایل­‌های ضبط شده به‌سادگی توسط نرم‌­افزار مرکز تماس غربال شده و اطلاعات مهم از آن­ها استخراج می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با تغییر نرم‌­افزار ضبط مکالمات، در عصر تکنولوژی کنونی، و مزایایی که برای سازمان­‌ها به همراه دارد؛ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فناوری ضبط مکالمات در مرکز تماس چیست؟

تکنولوژی ضبط تماس، ظرفیتی برای ضبط تماس‌های تلفنی و فعالیت­‌های صفحه نمایش را در مرکز تماس ایجاد می­‌کند. شرکت‌­های امروزی به‌طور کلی با هدف بهبود کیفیت خدمات خود، تماس‌­های تلفنی بین کارشناسان مرکز تماس و مشتریان را ضبط می­‌کنند. مراکز تماس به دلایل مختلفی از جمله بررسی و بازبینی عملکرد اپراتورها یا در موارد حاد، در صورت نیاز به اقدامات قضایی، به مکالمات ضبط شده نیاز پیدا می‌­کنند. اما در حالت کلی، دلیل اصلی شرکت­‌ها برای استفاده از تکنولوژی ضبط مکالمات، اهداف تضمین کیفیت در مرکز تماس است.

 

مزایای-نرم‌افزار-ضبط-مرکز-تماس

 

ضبط مکالمات مرکز تماس مدرن چه مزایایی نسبت به گذشته دارد؟

ضبط و تجزیه و تحلیل مکالمات مرکز تماس در گذشته نه چندان دور شامل ضبط دستی تماس‌ها و در صورت نیاز، بررسی آن­‌ها بود. امروزه، ضبط مرکز تماس پیشرفته زیادی داشته است؛ و فراتر از ضبط صدا عمل می­‌کند.

ضبط صفحه نمایش

علاوه بر ضبط صدا، راه‌حل‌های مرکز تماس مدرن فعالیت­‌های صفحه دسکتاپ اپراتور را نیز ثبت می­‌کنند و آنچه که در طول تماس تلفنی انجام می‌­شود را نشان می‌دهند. این فعالیت‌­ها به‌طور معمول، شامل نرم‌افزارهای تجربه مشتری و CRM هستند.

ضبط صفحه نمایش می­‌تواند برای دستیابی به اهداف زیر مفید باشد:

  • عیب‌­یابی تعاملات با مشتری: با این روش، شناسایی و ردیابی مسائل فنی موثر بر تعاملات مشتری برای حل سریع‌­تر آن­‌ها ممکن می‌­شود.
  • اهداف آموزشی کارکنان: می‌­توانید از تماس‌­های ضبط شده برای ارائه منابع آموزشی با مثال­‌های واقعی، به نیروهای جدید استفاده کنید. به این منظور تماس­‌های کارشناسان برای نشان دادن بهترین شیوه­‌های پیمایش سیستم­‌ها و برنامه­‌های داخلی ثبت می­‌شوند.
  • بهبود فرآیندهای داخلی: با این روش می­‌توان مشاهده کرد، که کارشناسان چگونه از نرم‌افزار تجربه مشتری در طول تماس‌ها استفاده می‌کنند و موارد بالقوه برای بهبود و فرصت‌های بهینه‌سازی فرآیندها یا خط‌مشی‌های خدمات مشتری را شناسایی نمود.

جمع‌­آوری داده‌­های یکپارچه

بسیاری از مراکز تماس از تلفن تحت شبکه استفاده می‌­کنند و عملکردهای پیشرفته زیادی از جمله ضبط یکپارچه داده­‌ها را در دسترس خود دارند. علاوه‌بر فایل صوتی، و احتمالاً ضبط صفحه، سیستم‌های پیشرفته ضبط تماس، سایر داده­‌های مرتبط با تماس را نیز جمع‌آوری می‌کنند، مانند موارد زیر:

مزایای-نرم‌افزار-ضبط-مرکز-تماس

  • شناسه تماس‌­گیرنده: به‌این‌ترتیب، امکان شناسایی تماس­‌گیرندگان تکراری و ردیابی سابقه تماس‌­های مرتبط با شماره‌­های یکسان به سادگی فراهم می­‌شود.
  • گزینه‌­های انتخاب‌شده در پاسخ صوتی تعاملی (IVR): این قابلیت، مسیری که تماس‌­گیرنده از طریق سیستم تلفن گویا طی می­‌کند؛ از جمله اطلاعاتی که به آن­‌ها دسترسی داشته و اقداماتی که انجام داده است (مثلاً پرداخت صورتحساب یا بررسی موجودی حساب) را نشان می­‌دهد.
  • عناصر مرتبط با زمان: این قابلیت لحظات خاص در تماس برای ارجاع سریع را مشخص می­‌کند؛ از جمله زمانی که مشتری راه‌­حلی را دریافت کرده یا به اپراتور دیگری منتقل شده است.
  • ضبط صفحه: یک فیلم ضبط شده از صفحه مانیتور کارشناس مرکز تماس ارائه می­‌دهد؛ که می‌­توان آن را برای تأیید اطلاعاتی که کارکنان در کنار مکالمات شفاهی خود ثبت می­‌کنند، به کار برد.

چگونه ضبط تماس منجر به بهبود تجربه مشتریان یا کارکنان مرکز تماس می‌شود؟

مراکز تماسی که از قابلیت ضبط تماس برخوردار هستند، از موارد ضبط شده در موقعیت­‌های مختلفی استفاده می­‌کنند؛ در ادامه چند زمینه مهم که ضبط تماس منجر به بهبود تجربه مشتریان یا کارکنان مرکز تماس می‌­شود، بیان شده است:

  1. تطبیق با قوانین: با توجه به نوع کسب‌وکار و زمینه فعالیت آن، قوانین صنعتی و محلی متنوعی وجود دارد؛ که نحوه ضبط، ذخیره و به‌کارگیری تماس­‌های ضبط شده توسط سازمان­‌ها را کنترل می‌­کند. علاوه‌بر این، ضبط مکالمات مرکز تماس در برخی صنایع اجباری است. قابلیت ضبط تماس‌ها به کسب‌وکارهای فعال در چنین صنایعی کمک می­‌کند تا با رعایت قوانین مربوطه، از جریمه­‌های پرهزینه اجتناب کنند. بهترین نرم‌افزارهای ضبط تماس دارای ویژگی‌هایی هستند، تطبیق‌­پذیری بالایی را با استانداردهای هر کسب‌وکار میسر می‌­سازند. هرچند در نهایت مسئولیت اصلی در این زمینه، بر عهده خود کسب‌وکار است.
  2. تضمین کیفیت: ضبط تماس یکی از ابزارهای رایج در برنامه­‌های مدیریت کیفیت است. در یک فرآیند QA معمولی، تحلیلگران هر ماه به درصد کمی (۲-۳٪) از تماس­‌های هر یک از کارشناسان مرکز تماس گوش می­‌دهند. مراکز تماس، معیارهای ارزیابی خود را بر اساس نوعی از تجربه مشتری که می‌­خواهند ارائه دهند، تعیین می­‌کنند. برای مثال، اپراتورها ممکن است در مورد کیفیت برقراری ارتباط با تماس‌­گیرنده یا میزان دقیق حل مشکل مخاطب، مورد ارزیابی قرار بگیرند. هدف از این فرآیند بهبود عملکرد کارشناسان مرکز تماس است که با کمک ضبط تما‌س‌­ها امکان‌­پذیر می­‌شود.

۳. آموزش اولیه کارکنان: ضبط تماس‌­ها می‌­تواند با اهداف آموزشی انجام شود. بسیاری از مراکز تماس، تماس‌های فوق‌العاده و یا ناموفق را برای استفاده در آموزش اپراتورهای جدید، به کار می­‌گیرند. گوش دادن به این تماس‌­ها اغلب نمونه‌­های واضح از تکنیک‌­های تماس خوب و بد را به افراد ارائه می‌دهد؛ و مربیان فرصت خوبی دارند تا قسمت­‌های مورد نیاز از تماس را به فایل­‌های آموزشی تقسیم کنند.

۴. حل اختلافات: متأسفانه، پیشامد اختلاف نظر میان مشتریان و تیم مرکز تماس، در بعضی موارد اجتناب‌ناپذیر است. ممکن است مشتری ادعایی داشته باشد که کارمند شما آن را تأیید نمی­‌کند. ضبط تماس، در چنین شرایطی می­‌تواند به حل مشکلات پیش آمده کمک کند.

۵. شناسایی مسائل تاثیرگذار بر مشتری: سازمان­‌ها می­‌توانند از طریق ضبط تماس‌ها، مسائلی را شناسایی کنند، که پتانسیل ایجاد مشکل در روند ارتباطات سازمانی را دارند. این امر به‌ویژه زمانی صادق است، که از ابزارهای تجزیه و تحلیل گفتار استفاده کنیم؛ زیرا در این شرایط همه تماس‌­ها را ارزیابی شده و دلایل بروز مشکل شناسایی می­‌شوند. به‌این‌ترتیب، حل سریع‌تر مشکل منجر به رضایت بیشتر مشتریان می‌شود.

راه حل ضبط مرکز تماس همه در یک نرم‌افزار؛ شما انتخاب کنید

مراکز تماس امروزی از ابزارهای سنتی ضبط مرکز تماس دور شده‌­اند؛ و بیشتر به راه­‌حل­‌های یکپارچه و جامع با ویژگی‌­های پیشرفته روی آورده‌­اند. این تحول و تغییر نرم‌­افزار ضبط مرکز تماس، منجر به محبوبیت روز­افزون نرم‌­افزارهای مدرن کال­ سنتر با راه­‌حل ضبط همه‌کاره شده است.

با استفاده از راهکارهای یکپارچه در مرکز تماس، می‌­توانید به گردش کار بهینه­‌تر و امنیت و انطباق بیشتر با استاندارهای صنعت خود دست یابید.

الوویپ، راهکارهایی اختصاصی برای انواع مرکز تماس ارائه می‌­دهد؛ این فناوری شامل ویژگی­‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای تعاملات همه‌جانبه با مشتری است. برای دریافت مشاوره تخصصی یا آشنایی بیشتر با تغییر نرم‌­افزار ضبط مکالمات مدرن، حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول

  • تکنولوژی ضبط تماس چیست؟

یک فناوری است که، ظرفیتی برای ضبط تماس‌های تلفنی و فعالیت‌های صفحه نمایش در مرکز تماس ایجاد می­‌کند.

  • دلایل اصلی استفاده از تکنولوژی ضبط تماس چیست؟

دلایل اصلی استفاده از این سیستم تضمین کیفیت، مدیریت و نظارت با کیفیت، بهبود شیوه حل اختلافات و آموزش اپراتورها است.

  • مزایای ضبط مکالمات مدرن چیست؟

ضبط صفحه نمایش، جمع‌آوری داده‌های یکپارچه و تحلیل سریع‌تر و کارآمدتر اطلاعات تماس بخشی از مزایای این فناوری هستند.

  • چگونه ضبط مکالمات به بهبود تجربه مشتری کمک می‌کند؟

این سیستم تطبیق با قوانین، تضمین کیفیت، آموزش کارکنان و حل سریع‌تر مشکلات فنی را ممکن می­‌سازد.

  • چه داده‌هایی توسط سیستم‌های پیشرفته ضبط تماس جمع‌آوری می‌شود؟

شناسه تماس‌گیرنده، گزینه‌های IVR، عناصر مرتبط با زمان و ضبط صفحه نمایش.

  • چگونه ضبط تماس به آموزش کارکنان کمک می‌کند؟

ضبط تماس با ارائه منابع آموزشی همراه مثال‌های واقعی و شناسایی بهترین شیوه‌های پیمایش سیستم‌ها و برنامه‌های داخلی به آموزش کارکنان کمک می­‌کند.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نرخ-ریزش-مشتری
شاخص‌های مرکز تماس

نرخ ریزش مشتری (Customer churn rate) چیست؟

توجه به نرخ ریزش مشتری یا Customer Churn Rate، یکی از مهم‌­ترین نکات کاربردی در مراکز تماس است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید