بازگشت سرمایه با VoIP: چگونه نرخ ROI در سیستم ویپ را ارزیابی کنیم؟

ROI-با-VoIP

نکته ضروری بازگشت سرمایه با VoIP، این است که انتخاب سیستم ارتباط تجاری شما متناسب با صنعت و نیازهای سازمانتان باشد. امروزه، به دلیل بالا بودن نرخ ROI در سیستم ویپ، این فناوری به یکی از محبوب­‌ترین گزینه‌­ها برای ارتباطات تجاری شرکت‌­ها تبدیل شده است. راهکار ویپ، بازگشت سرمایه بهتری را در مدت زمان کوتاه‌­تر برای کاربران خود به ارمغان می­‌آورد.

پیش از تصمیم‌­گیری برای ارتقا به سیستم VoIP، بهتر است نیازها و اهداف ارتباطی فعلی و آینده خود را ارزیابی کنید. در حال حاضر چند کاربر، تجهیزات سخت­‌افزاری و چه میزان فضای کاری دارید؟ پهنای باند، سرعت و کیفیت اینترنت مورد نیاز شما چقدر است؟ کدام­یک از عملکردهای پست صوتی، کنفرانس، ارسال تماس یا تجزیه و تحلیل تماس در ویپ، برای شما اولویت دارد؟ میزان سرمایه‌­ای که می­‌خواهید به این کار اختصاص دهید چقدر است؟ با پاسخ به این سوالات، می‌­توانید مشخص کنید که به چه راهکار ویپی نیاز دارید.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا ویژگی­‌های نرم‌­افزار ویپ و نحوه بهبود نرخ ROI با کمک VoIP در کسب‌وکارها را باهم بررسی کنیم.

تعریف VoIP، و نحوه تأثیر آن بر بازگشت سرمایه شرکت­‌ها

سیستم VOIP (Voice over Internet Protocol) نوعی ارتباط مبتنی بر اینترنت است. این فناوری از اتصال اینترنت برای برقراری تماس تلفنی استفاده می‌کند. کافی­ست یک اتصال اینترنت پرسرعت داشته باشید، تا با استفاده از هر دستگاه موجود (کامپیوتر، لپ تاپ، گوشی هوشمند و غیره) تماس‌­های VoIP را برقرار کنید.

ROI-باVoIP

VoIP در ابتدا صدای شما را به بسته‌­های داده تبدیل می­‌کند تا آن را در بستر اینترنت انتقال دهد؛ بسته­­‌های داده از طریق یک شبکه IP، نزد گیرنده می‌رسند و سپس به فایل­‌های صوتی تبدیل می­‌شوند. راه‌­اندازی سیستم ویپ بسیار سریع و آسان­‌تر از تلفن­‌های قدیمی است، زیرا این فناوری مبتنی بر اینترنت است و به سخت‌­افزار چندانی نیاز ندارد.

VoIP بسیار مقیاس‌­پذیر است و نرخ بازگشت سرمایه در کسب‌وکارها را با تسریع فرآیندها و چابک‌­سازی شیوه‌­های ارتباطی، بصورت چشمگیری بهبود می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: ویپ (VoIP) چیست و چگونه کار می‌کند؟

نحوه بهبود نرخ ROI سازمان­‌ها با کمک VoIP

سرمایه‌­گذاری بر سیستم VoIP مزایای مالی و غیرمالی زیادی برای کسب‌وکارها دارد. این مزایا شامل موارد زیر می­‌شود:

تأثیر ویپ بر بازگشت سرمایه مالی

فناوری VoIP به دلیل سهولت در  نصب و بهره‌­برداری، تا حد زیادی منجر به صرفه­‌جویی در هزینه­‌های اولیه و عملیاتی کسب و کارها می­‌شود. این کاهش هزینه به طور میانگین بین ۳۰ تا ۵۰ درصد خواهد بود، و سبب می­‌شود شرکت­‌ها در مدت زمان کمی، همه هزینه‌­های خود در زمینه ویپ را با ارزش افزوده آن پس بگیرند.

سیستم­‌های ارتباطی VoIP می­‌توانند به روش­‌های زیر منجر به کاهش هزینه‌­های کسب و کارها شوند:

الف) حداقل سرمایه‌گذاری برای زیرساخت

فناوری VoIP در مقایسه با سیستم­‌های تلفن سنتی به زیرساخت سخت‌­افزاری بسیار کمتری نیاز دارد. به شکلی که صرفا با استفاده از اتصال اینترنتی موجود خود، می­‌توانید تلفن VoIP را راه‌­اندازی کنید.

همچنین، در این فناوری دیگر نیازی به چندین خط تلفن، جعبه سانترال یا سیستم تلفن ندارید.

VoIP ممکن است از طریق LAN موجود در شرکت که برای دسترسی به اینترنت بکار می‌­برید، اجرا شود. شرکت­‌ها همچنین می­‌توانند به جای تلفن­‌های IP، از تلفن­‌های نرم‌­افزاری استفاده کنند و نیازی به خرید دستگاه تلفن جدید نداشته باشند.

علاوه بر این­، نصب و راه‌اندازی سیستم VoIP به سخت‌­افزار داخلی نیازی ندارد، بنابراین کسب‌وکارها بدون هزینه قابل توجه، می­‌توانند استفاده از این فناوری را آغاز کنند.

ب) هزینه‌­های عملیاتی پایین

هزینه‌­های نگهداری سیستم تلفن­‌های سنتی بسیار بیشتر از فناوری ویپ است. به دلیل این­که سیستم VoIP با حداقل سخت­‌افزار ممکن کار می­‌کند، هزینه تعمیر و نگه­داری خاصی در این زمینه ندارد.

مراقبت و نگهداری و ارتقاء سیستم VoIP نیز معمولا بر عهده ارائه‌دهنده آن است و منجر به صرفه‌جویی در زمان و تعداد کارکنان شرکت شما می‌شود. هزینه اشتراک خدمات VoIP نیز بسیار کمتر از سیستم سنتی است.  به دلیل همین هزینه­‌های عملیاتی پایین، حاشیه بازگشت سرمایه ویپ بسیار بالا است.

ج) صرفه­‌جویی در هزینه ماهانه مکالمه تلفنی

قیمت تماس­‌های تلفنی VoIP به صورت قابل ملاحظه­‌ای نسبت به تلفن­‌های سنتی کمتر است. کسب‌وکارها از طریق جایگزینی شبکه تلفن سنتی با VoIP می­‌توانند بیش از ۶۰ درصد در هزینه مکالمات خود صرفه­‌جویی کنند.

همچنین با استفاده از VoIP، می‌­توانید تا حد زیادی هزینه تماس­‌های بین‌­المللی خود را کاهش دهید. بخصوص اگر کسب‌وکار شما دارای ارتباطات بین‌المللی باشد، مبلغ قابل ملاحظه­‌ای از هزینه­‌های ماهانه شما بابت تماس‌­های از راه دور کاهش خواهد یافت.

تأثیر ویپ بر بازگشت سرمایه (ROI) غیر مالی

راهکار VoIP تعامل کارشناسان مرکز تماس و مشتریان شما را ارتقا می­‌بخشد؛ زیرا به دلیل استفاده از بستر اینترنت، می­‌تواند طیف وسیعی از ویژگی­‌های پیشرفته را ارائه ­دهد. فناوری ویپ، با قابلیت­‌های تماس و پیام‌­رسانی به شما در بهبود معیارهای بهره‌­وری و رضایت مشتریان کمک می­‌کند.

استفاده از تکنولوژی ویپ سبب می‌­شود که ارتباطات تجاری شما بسیار انعطاف‌­پذیر باشد. این فناوری با بهره­‌گیری از بستر اینترنت و ویژگی‌های هوشمند خود، تعامل و رضایت مشتریان شما را به روش‌های زیر افزایش می­‌دهد:

الف) سهولت در جذب مشتری

سیستم تلفن ابری فرآیندهای ارتباطی را ساده‌­تر می‌­کند. VoIP به مشاغل کوچک با بودجه کم این امکان را می­‌دهد که صرف هزینه بسیار کم، تماس­‌های بین­‌المللی برقرار کنند.

VoIP به شما امکان می‌دهد شماره‌­های محلی را در کشورهای مختلف خریداری کنید، و شانس بیشتری برای دسترسی به مشتریان بالقوه خود داشته باشید.

بسیاری از نرم‌­افزارهای VoIP همچنین شامل ویژگی­‌هایی هستند که آن­ها را قادر می­‌سازد، به تیم­‌های بازاریابی در برگزاری کمپین­‌های تبلیغاتی کمک ­کنند. سرمایه­‌گذاری در سیستم VoIP می­‌تواند معیارهای تولید سرنخ و تبدیل آن به مشتری را بهبود بخشد.

ب) افزایش قابلیت حفظ و نگه­داری مشتری

حفظ مشتری یک فرآیند پرهزینه است. حفظ وفاداری مشتری در یک بازار رقابتی و جهانی، بسیار چالش برانگیز است. در جایگاه یک کسب‌وکار می­‌توانید استراتژی­‌های حفظ مشتری خود را با سرمایه­‌گذاری در سیستم VoIP بهبود ببخشید.

ROI-با-VoIP

معمولا سیستم­‌های VoIP با ابزارهای CRM موجود در سازمان­‌ها سازگار هستند. در فناوری VoIP بر خلاف سیستم تلفن‌­های سنتی، تبادل داده­‌ها بسیار ساده‌­تر است؛ و با استفاده از CRM و دریافت اطلاعات تماس، بینش دقیقی به کاربران خود می­‌دهد.

برای مثال، با دسترسی به داده‌های پیشین مشتری، می‌­توانید تماس‌های خود را متناسب با نیازهای مشتری سفارشی­‌سازی کنید. حفظ و وفادارسازی مشتریان منجر به رشد و سودآوری کسب و کارها می­‌شود.

بکارگیری VoIP برای بهبود نرخ ROI

فناوری VoIP ارتباطات جهانی را متحول کرده است؛ و مزایای ملموسی مانند صرفه­‌جویی در هزینه­‌ها، افزایش بهره­‌وری و بهبود رضایت مشتریان  را برای کسب‌وکارها به همراه دارد. ویژگی­‌های امنیتی یکپارچه و سازگاری آن با دورکاری، ویپ را به ابزاری حیاتی برای مشاغل مدرن تبدیل می­‌کند. برای ارزیابی نرخ ROI در سیستم ویپ، عواملی مانند کاهش هزینه­‌های کارکنان و افزایش بهره‌­وری را در نظر بگیرید، و با هزینه تمام شده اجرای ویپ مقایسه کنید. محاسبه میزان بازگشت سرمایه با VoIP، آن را به یک سرمایه­‌گذاری منطقی در دنیای تجارت تبدیل کرده است. زیرا کسب‌وکارها را قادر می­‌سازد در بازار متغیر و بشدت رقابتی امروزی، به رشد و توسعه خود ادامه دهند.

اگر برای رشد سازمان خود، تمایل به بهبود نرخ ROI با کمک VoIP دارید، با کارشناسان ما در الوویپ تماس بگیرید تا بهترین گزینه متناسب با ابعاد شرکت و زمینه کاری خود را دریافت کنید.

 

سوالات متداول: 

  • مزایای VoIP چیست؟

بجز صرفه­‌جویی در هزینه‌­ها، انعطاف­‌پذیری، مقیاس‌­پذیری و بهبود دسترسی از بزرگ‌ترین مزایای VoIP برای کسب‌وکارها هستند.

  • بازگشت سرمایه در سیستم ویپ به چه شکلی است؟

بازگشت سرمایه در ویپ، می­‌تواند مستقیما به صورت مالی باشد، یا بصورت غیر مستقیم، مثلا از طریق تسهیل فرآیند جذب مشتری جدید، باعث صرفه‌جویی در هزینه­‌های شما شود.

  • ویپ چگونه منجر به کاهش هزینه­‌های سازمان­‌ها می­‌شود؟
  1.  حداقل سرمایه­‌گذاری برای زیرساخت
  2.  هزینه­‌های عملیاتی پایین
  3.  صرفه­‌جویی در هزینه ماهانه مکالمه تلفنی
  4.  حداقل هزینه برای تغییر مقیاس شرکت
  • تأثیر ویپ بر بازگشت سرمایه غیرمالی چگونه است؟

سهولت در جذب مشتری

افزایش قابلیت حفظ و نگه­داری مشتری

بهبود خدمات مشتری

  • آیا VoIP باعث صرفه­‌جویی در هزینه­‌های سازمان می­‌شود؟

VoIP نه تنها صرفه­‌جویی قابل توجهی در هزینه‌­های شما دارد؛ بلکه ویژگی‌­ها و قابلیت‌­هایی را نیز ارائه می­‌دهد که سیستم تلفن­‌های سنتی نمی‌­توانند با آن رقابت کنند.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

تلفن ابری
سیستم تلفنی ویپ

تلفن ابری چیست + مزایا و معایب

یک ارتباط موثر و قابل اعتماد، سنگ بنای هر کسب و کار موفق محسوب می‌شود. سیستم‌های تلفن ابری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید