۴روش اصلی برای ارائه خدمات در مرکز تماس چند زبانه

مرکز-تماس-چندزبانه

امروزه خدمات مرکز تماس چند زبانه، ارتباطات بسیاری از شرکت­های بزرگ و بین­المللی را تسهیل کرده است. زمانی که قصد ارائه خدمات و فروش محصول به کشورهای مختلف یا حتی مناطقی با فرهنگ متفاوت در یک کشور را دارید، باید اختلافات فرهنگی و زبانی را مد نظر داشته باشید. اگر اپراتور مرکز تماس شما زبان و لهجه مشتری را نمی­داند یا متوجه یک شوخی رایج در فرهنگ مشتری خود نمی­شود، این اتفاق یک نقطه ضعف برای سازمان شما محسوب می­شود و می­تواند منجر به ناامیدی مشتری از خدمات شما شود.

مراکز تماس چندزبانه برای حل این مشکل بوجود آمده­اند و مزایای بسیاری را برای کسب و کارهای بزرگ با خود به همراه دارند.  با داشتن اطلاعات کافی از نحوه مدیریت مرکز تماس چند زبانه، می­توانید ارتباط بهتری را بین مشتریان و کارشناسان خود ایجاد کنید؛ به نحوی که با خطاهای کمتر، زمان کوتاه­تر، وضوح تماس بیشتر و تماس­گیرندگان راضی­تری رو به رو شوید.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا باهم روش­های ارائه خدمات برتر در این نوع مراکز تماس را بررسی کنیم.

تعریف مرکز تماس چند زبانه

برخلاف مراکز تماسی که خدمات خود را  فقط به یک زبان ارائه می­دهند، مراکز چند زبانه کارشناسانی دارند که به چندین زبان مسلط هستند. این اپراتورها تماس‌هایی را از کشورهای مختلف یا شهرهایی با گویش­های متفاوت پاسخ می­دهند و به انگلیسی یا زبان دیگری که مورد نیاز مشتری است صحبت می­کنند تا بتوانند مشکل تماس­گیرنده را به بهترین شکل حل کنند.

بنابراین چنین مراکز تماسی می­توانند خدمات خود را به طیف وسیع­تری از افراد ارائه دهند و بازار هدف بزرگ­تری داشته باشند. مراکز خدمات پشتیبانی چند زبانه به طور موثری به درخواست­های مشتری پاسخ می­دهند و وظایفی چون پاسخ به سوالات تماس گیرنده، انجام فروش و ثبت سفارش را بدون درگیری با پیچیدگی­های تفاوت زبانی انجام می­دهند.

نشانه‌­های نیاز به یک مرکز تماس چند زبانه

در این بخش بعضی از نشانه­هایی که نیاز به انتخاب خدمات مرکز تماس چند زبانه را نشان می­دهند باهم بررسی می­کنیم:

  1. قصد گسترش فعالیت­های خود را دارید: آیا قصد دارید درهای جدیدی به روی بازارهای جدید و فرصت­های رشد بیشتر برای کسب و کار خود باز کنید؟ در این صورت، یک مرکز تماس چندزبانه برای ارائه خدمات به گروه‌ها و مخاطبان جدید از فرهنگ‌های مختلف، به شما کمک خواهد کرد.
  2. به چندین زبان مختلف تجارت می­کنید: اگر گروهی از مشتریان یا شرکای تجاری شما به زبان دیگری صحبت می­کنند، یک مرکز تماس چند زبانه برای شما بسیار مفید است.
  3. تماس‌های بین‌المللی زیادی دارید: اگر تماس­های مکرر از مشتریانی که به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند داشته باشید، یک مرکز تماس چندزبانه به شما این امکان را می‌دهد که هیچ یک از این افراد را به دلیل ضعف ارتباط کلامی از دست ندهید.

بهترین روش‌­ها برای پشتیبانی چند زبانه از مشتریان

مطالعات نشان می­دهد که بیشتر مشتریان وقتی واحد خدمات مشتری مشکل آن­ها را حل کند، احساس بهتری نسبت به ارتباط خود با یک برند دارند. ارائه پشتیبانی به چندین زبان می­تواند رضایت مشتری و فروش شرکت را افزایش دهد. در ادامه روش­های مفید برای بکارگیری خدمات چند زبانه در راستای رشد کسب و کار و جلب مشارکت مشتریان را بررسی می­کنیم.

پایگاه مشتری خود را درک کنید

قبل از استخدام اپراتور، باید زبان‌هایی که مشتریانتان به آن صحبت می­کنند را مشخص کنید. مخاطب هدف خود را تعیین کنید؛ سپس در مورد جمعیت شناسی و زبان بومی ایشان هدف خود تحقیق کنید. حتی می­توانید از گروه هدف خود در این مورد نظرسنجی کنید. می­توانید سوالاتی مشابه موارد زیر را از آن­ها بپرسید:

  • زبان های غالب منطقه شما کدامند؟
  • آیا به جز زبان مادری خود به زبان دیگری مسلط هستید؟ اگر چنین است، آن زبان چیست؟
  • ترجیح می دهید به چه زبان­هایی خدمات پشتیبانی مشتری دریافت کنید؟

بهبود فرآیندهای تضمین کیفیت و بازخورد

ارزیابی مداوم عملکرد و بازخورد جنبه­هایی حیاتی از خدمات با کیفیت به مشتریان است. در اینجا چند نکته برای ایجاد و تقویت فرآیند تضمین کیفیت موثر بیان شده است:

  • به مدیران کمک کنید ساختار فرهنگی تیم خود را درک کنند: آگاهی فرهنگی بالاتر به مدیران کمک می­کند تا با کارمندان خود در مرکز تماس چند زبانه ارتباط مؤثرتری برقرار کنند. آن­ها می­توانند بازخورد روشن­تری از عملکرد کارکنان ارائه دهند و عوامل افزایش انگیزه افراد را درک کنند.
  • بررسی­های استاندارد عملکرد را توسعه دهید: کارمندان چند زبانه می­توانند از یک فرآیند کاری منظم بهره­مند شوند و بدانند چه اطلاعاتی و چه زمانی در دسترس آن­ها قرار می­گیرد. الگوهای بررسی عملکرد را برای مدیران معین کنید و بستری برای ثبت و نظارت بر پیشرفت مرکز تماس ایجاد کنید.
  • فرصت‌های بازخورد متعددی را ایجاد کنید: علاوه بر بررسی‌های سالانه یا ماهانه، از شیوه­های دیگر مانند بازخورد موقت یا یک به یک برای کارکنان استفاده کنید.

وب­سایت و اپلیکیشن خود را چند زبانه کنید

بسیاری از مشتریان ترجیح می­دهند خودشان در میان اطلاعات مربوط به خدمات شما جستجو کنند تا این­که با واحد پشتیبانی خدمات تماس بگیرند؛ به خصوص زمانی که سوالات آن­ها ساده و پیش پا افتاده است. در این شرایط یک پورتال سلف سرویس چند زبانه و کاربرپسند برای شما بسیار مفید خواهد بود.

می‌توانید صفحه پرسش‌های متداول، پست‌های وبلاگ آموزنده یا راهنمای مراحل عیب‌یابی را به چندین زبان در اختیار مخاطب خود قرار دهید. بنابراین، مشتریان شما می­توانند مسائل خود را به سرعت و به طور مستقل حل کنند؛ و تیم شما زمان بیشتری برای رسیدگی به درخواست­های پیچیده­تر تماس­گیرندگان خواهد داشت.

بین خدمات مرکز تماس داخلی شرکت یا برون­‌سپاری خدمات انتخاب کنید

اگر قصد ارائه پشتیبانی چند زبانه به مشتریان خود را دارید، باید میان ایجاد یک مرکز تماس داخلی یا برون سپاری خدمات خود یکی را انتخاب کنید.

در مورد اول شما هزینه­های ساخت، استخدام و آموزش پرسنل را خواهید داشت که ممکن است بصرفه نباشد؛ مگر این­که تجهیزات و پرسنل مورد نیاز خود را از قبل داشته باشید. در این شرایط صرفا با گسترش منابع موجود خود، می­توانید اقدام به راه اندازی مرکز تماس چندزبانه داخل شرکت خود کنید.

اما برون­سپاری خدمات به معنای مشارکت با یک مرکز تماس شخص ثالث است، که خدمات چند زبانه ارائه می­دهد. زمانی که شریکی با تجربه آموزش، منابع و انعطاف لازم را برای تطبیق با نیازهای خود داشته باشید، می­توانید با هزینه بسیار کمتر از قابلیت­های بالای یک مرکز تماس چند زبانه بهره­مند شوید.

برون سپاری خدمات مرکز تماس، مزایای بسیاری برای کسب و کارها دارد. برای مثال، اپراتورهای این مراکز تماس اغلب به فناوری‌های مدرن – مانند واقعیت افزوده (AR) و اتوماسیون فرآیندهای روباتیک (RPA) مجهز هستند و پشتیبانی دقیق‌تر و کارآمدتری ارائه می­دهند. علاوه بر این، برون­سپاری خدمات مرکز تماس شما را قادر می­سازد تا بر جنبه­های دیگر کسب و کار خود مانند بهبود محصول و خدماتتان تمرکز کنید.

مشورت با یک متخصص در زمینه برون‌­سپاری خدمات مرکز تماس چند زبانه

استفاده از خدمات مرکز تماس چند زبانه، در رشد کسب و کار و جلب مشتریان و کسب رضایت آن­ها بسیار موثر است. برای بهره­مندی از مزایای چنین خدماتی لزوما نیازی به هزینه­های هنگفت ندارید، بلکه با برون­سپاری مرکز تماس خود به یک شرکت معتبر با امکانات پیشرفته VoIP می­توانید با حداقل هزینه به حداکثر بهره­وری در این زمینه برسید.

گام اول در این زمینه انتخاب یک ارائه­دهنده معتبر با تجربه و توانمندی کافی در مورد جنبه­های متفاوت خدمات مرکز تماس و فناوری­های مورد نیاز آن است. در این صورت مطمئن خواهید بود که از موارد معمول روزمره تا مسائل فنی پیچیده در مرکز تماس شما طبقه­بندی شده و بدرستی هدایت می­شوند. یک نرم­افزار مرکز تماس مدرن امروزه تمام کانال­های ارتباطی و چندزبانه شما را پوشش می­دهد. مشتریان شما می­توانند از طریق تلفن، ایمیل، وب­سایت، ابزارهای چت بات یا AR یا کانال­های دیگر با شما ارتباط بگیرند؛ زمانی که این ارتباط به زبان بومی و محلی هر یک از مشتریان باشد، رضایت مشتری و کیفیت بالاتری را در ارائه خدمات خود تجربه خواهید کرد.

بعد از مطالعه مطالب بالا می­توانید برای کسب آگاهی بیشتر در مورد نحوه مدیریت مرکز تماس چندزبانه، با کارشناسان ما در الوویپ تماس بگیرید و اطلاعات خود را کامل­تر کنید.

 

 

سوالات متداول

 

  • منظور از مرکز تماس چند زبانه چیست؟

مراکز چند زبانه کارشناسانی دارند که به چندین زبان مسلط هستند. این اپراتورها تماس‌هایی از کشورهای مختلف یا شهرهایی با گویش‌­های متفاوت را به زبان تماس‌­گیرنده پاسخ می‌­دهند.

 

  • نشانه‌های نیاز به یک مرکز تماس چند زبانه کدامند؟
  1. قصد گسترش فعالیت‌­های خود را دارید
  2. به چندین زبان مختلف تجارت می‌­کنید
  3. تماس‌های بین‌المللی زیادی دارید

 

  • برای بهبود فرآیندهای تضمین کیفیت و بازخورد چه مواردی را باید مدنظر قرار دهیم؟
  1. کمک به مدیران برای درک بهتر ساختار فرهنگی تیم مرکز تماس
  2. توسعه بررسی‌­های استاندارد عملکرد
  3. ایجاد فرصت­‌های متعدد برای دریافت بازخورد

 

  • خدمات مرکز تماس چند زبانه به چند روش ارائه می‌­شود؟

به دو روش، خدمات مرکز تماس چند زبانه داخلی یا برون­‌سپاری شده.

 

  • بهترین روش‌­ها برای پشتیبانی چند زبانه از مشتریان کدامند؟
  1. درک صحیح پایگاه مشتریان خود
  2. بهبود فرآیندهای تضمین کیفیت و بازخورد
  3. استفاده از وب‌­سایت و اپلیکیشن چند زبانه
  4. انتخاب بین خدمات مرکز تماس داخلی شرکت یا برون‌­سپاری آن

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید