فهرست مطالب
Toggleامروزه، VoIP در دیجیتال مارکتینگ بدون در نظر گرفتن اینکه اندازه شرکتتان چقدر است یا در کدام صنعت فعالیت دارید، نقش مهمی در موفقیت کسبوکارتان دارند. با گسترش روزافزون دنیای تجارت الکترونیک، حفظ حضور در فضای آنلاین برای هر سازمانی تبدیل به یک امر حیاتی میشود. به همین دلیل است که مبحث بازاریابی دیجیتال با VoIP برای کسب و کارهای امروزی برجستهتر شده است.
هر روز به تعداد شرکتهایی که از سیستم تلفن VoIP به عنوان راهکاری برای سادهسازی سیستمهای ارتباطی تجاری استفاده میکنند، افزوده میشود. از طرفی، بازاریابی دیجیتال یک ابزار ضروری برای متمایز کردن کسب و کار شما در برابر رقبا است. هنگامی که استراتژی بازاریابی دیجیتال شما به طور کامل اجرا شده و از طریق خدمات VoIP با پهنای باند تجاری قوی، پایدار و ایمن نیز پشتیبانی میشود، کسب و کار شما به معنی واقعی کلمه قابلیت پیشرفت دارد
در این مقاله، بررسی میکنیم که کاربرد VoIP در دیجیتال مارکتینگ تا چه اندازه میتواند، رشد کسب و کار شما را تحت تأثیر خود قرار دهد.
خدمات VoIP از چه طریقی تأثیر فعالیتهای دیجیتال مارکتینگ را افزایش میدهند؟
سیستم ویپ به روشهای مختلفی به کسب و کارها این امکان را میدهد تا به طور موثرتری به مشتریان هدف خدمت رسانی کنند. در ادامه به معرفی و تشریح هر یک از این روشها میپردازیم.
VoIP قابلیت اطمینان دارد
اینکه نرم افزار ویپ یا VoIP مبتنی بر اینترنت است، نسبت به تلفن ثابت سنتی، ویپ را به گزینه مطمئنتری برای کسب و کارها تبدیل میکند. افزایش دسترسی به Wi-Fi و اینترنت موبایل، همراه با پهنای باند تجاری سوپرشارژ که به عنوان بخشی از بستههای سیستم تلفن VoIP ارائه میشود، امکان برقراری تماس از طریق اینترنت را بدون معطلی و به روش مقرون به صرفهتری فراهم میکند.
علاوه بر این، VoIP اعضای تیم مرکز تماس شما را قادر میسازد تا یک شماره تلفن را در چندین دستگاه مختلف داشته باشند؛ به این معنی که کارشناسان تیم فروش شما میتوانند ارتباط با مخاطب را از هر مکانی ادامه دهند.
ویپ، انتظار تماس را از میان برمیدارد
زمان با ارزش است و برای مشتریان بالقوه، انتظار در آن سوی خط تلفن منجر به ثبت تجربه منفی خواهد شد. در یک سیستم تلفن اینترنتی، گزینه خودکارسازی تماسهای تلفنی وجود دارد تا تماسگیرندگان فوراً تأیید شوند؛ بهویژه اگر کسبوکار شما مشتریانی داشته باشد که از مناطق جغرافیایی مختلف با زمان بندی متفاوت تماس میگیرند.
علاوه بر این، به دلیل انعطافپذیری این سیستم تلفن، اعضای تیم میتوانند بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی خود، تماسهای مشتریان را دریافت کنند.
VoIP راه حلهای سریع و کارآمدی را به مشتریان ارائه میدهد
اینکه سیستم ویپ، در هنگام تماس مشتریان با مرکز تماس یا کال سنتر شما بتواند تا حد ممکن ایشان را به بخش مناسب هدایت کند، یک مزیت بزرگ برای کسب و کار شماست.
با کمک سیستمهای تلفن VoIP، سازمانها میتوانند از ویژگیهای مدیریت تماس، برای راهنمایی سریع مشتریان به سمت خدمات مورد نیازشان استفاده کنند. میتوانید آن را به صورت یک مرکز پذیرش مجازی در نظر بگیرید، که امکان برنامهریزی با اطلاعات ضروری فروش را دارد.
VoIP امکان ارتباط از طریق کانالهای متنوعی را فراهم میکند
امروزه، مشتریان به روشهای مختلفی با کسبوکارها ارتباط برقرار میکنند؛ و داشتن سیستم تلفنی که بتواند چندین کانال ارتباطی را مدیریت کند، یک مزیت بزرگ است.
VoIP این توانایی را دارد که CRM را با چتهای آنلاین وبسایت ادغام کند. همچنین به تیم فروش این امکان را میدهد که با استفاده از هر دستگاهی که دارند، به سادگی با مشتریان صحبت کنند. در نتیجه راهکاری منعطف و کارآمد برای برقراری ارتباط با مشتریان است که خدمات و تجربه کلی ایشان را بهبود میبخشد. مصرف کنندگان همواره در هنگام برقراری ارتباط با یک کسب و کار به دنبال تسهیل فرایندها و تعاملات انسانی هستند.
با سیستم VoIP میتوانید هزینههای بازاریابی خود را نوعی سرمایه گذاری محسوب کنید
داشتن سیستم تلفن VoIP برای مشاغل مقرون به صرفهتر است. با استفاده از ویژگیهایی که این سیستم ارائه میدهد، مشاغل میتوانند از طریق کانالهای مختلف با مشتریان خود، در داخل و یا در خارج از کشور ارتباط برقرار کنند.
علاوه بر این، نیازی به پرداخت هزینه بالای سختافزاری مشابه آنچه که برای خطوط تلفن سنتی بکار میرفت، وجود ندارد؛ زیرا از مزایای سیستمهای تلفن VoIP این است که روی زیرساختهایی که از قبل در اکثر فضاهای اداری نصب شدهاند، اجرا میشوند.
ویپ به شما امکان میدهد تا حداکثر تعداد سرنخها را به مشتری تبدیل کنید
یکی از اساسیترین اصول بازاریابی این است که هر چه تجربه مشتری بهتر باشد؛ احتمال خرید محصول یا خدمات پیشنهادی توسط مشتریان بالاتر میرود. با وجود ارتباط یکپارچهای که سیستم تلفن VoIP ارائه میدهد، تعامل بین مشتری و تیم فروش تشویق و پشتیبانی میشود.
سیستم تلفن VoIP برای مشاغل مقرون به صرفهتر و انعطافپذیرتر است. همچنین، امکان تعامل بیشتر با مشتری را فراهم میکند؛ درنتیجه به نوبه خود فروش بیشتری ایجاد میکند و منجر به نرخ تبدیل بالاتر میشود.
VoIP کمک میکند تا برای مشتریان خود یک تجربه عالی را رقم بزنید
وجود یک سیستم VoIP امکان نظارت و اندازهگیری تماسهای اعضای تیم را ایجاد میکند. به این معنی که مدیر هر بخش میتواند از این ویژگی برای مربیگری تیم، و اطمینان از یکپارچگی در پیامها استفاده کند. در مجموع، این روند منجر به بهبود تجربه مشتری میشود.
چگونه VoIP به کسب و کار شما در بازاریابی دیجیتال کمک میکند؟
فناوری ویپ امکان ارتباطات صوتی و تصویری از طریق اینترنت را فراهم میکند و به شما امکان میدهد تا در محیط دیجیتال به طور موثری کیفیت خدمات خود را بهبود دهید. بیایید نگاهی به تاثیر ویپ در بهبود بازاریابی دیجیتال بیاندازیم.
VoIP تمام ارتباطات شما را یکپارچه میکند
یک استراتژی بازاریابی قوی با جمعآوری همه ارتباطات شما شروع میشود تا تیمهای تجاری بتوانند از هر مکانی که هستند با یکدیگر همکاری کنند. یکپارچه سازی عناصر تلفن، پیام، ویدیو، ایمیل و چت در یک سیستم ارتباطی منجر به یک کمپین بازاریابی واضحتر میشود که میتوان آن را به سرعت تطبیق داد و اجرا نمود.
VoIP فرصتی برای گسترش جهانی ایجاد میکند
کسب و کارها میتوانند با کمک طیف وسیعی از امکاناتی که راه اندازی سیستم تلفن ویپ ارائه میدهد، از اتوماسیون تماس گرفته تا اتصال در همه پلتفرمها، با مشتریانش خود در سراسر جهان ارتباط گرفته و آن را حفظ کنند. فاصلههای مکانی دیگر مانعی برای ایجاد پایگاههای مشتریان در سراسر جهان نیست.
VoIP روندهای شما را یکپارچه میسازد
اگر از یک بازاریاب با تجربه در حوزه دیجیتال بپرسید که کلید موفقیت یک کمپین بازاریابی چیست، به شما خواهند گفت یکپارچگی آن! داشتن توانایی حفظ حضور یکپارچه در همه پلتفرمها ضروری است و یک سیستم VoIP این امکان را فراهم میکند.
اعضای تیم با توانایی دسترسی به همه پلتفرمها، میتوانند با مشتریان خود در سراسر جهان تعامل داشته باشند؛ این روند منجر به پیامرسانی واضح و منسجم در راستای کمپین بازاریابی و همچنین ارائه یک رویکرد شخصیتر در هنگام برقراری ارتباط با مشتریان میشود.
VoIP در تجزیه و تحلیل و گزارشگیری به شما کمک میکند
یکی از عوامل مهم در موفقیت یک کمپین بازاریابی، توانایی واکنش سریع به نحوه تأثیرگذاری کمپین و در صورت لزوم تطبیق با آن است. سیستم VoIP به کسب و کارها این امکان را میدهد، که موفقیت کمپینهای فردی را با ایجاد یک شماره تلفن منحصر به فرد برای هر یک اندازهگیری کنند؛ سپس حجم تماسها با هر شماره و همچنین فروش ایجاد شده را ردیابی کنند.
علاوه بر این، هزینه پایین اجرای یک سیستم VoIP، آن را به گزینهای بسیار مقرون به صرفه برای دستیابی به موفقیت تبدیل میکند.
اهمیت VoIP برای بازاریابی دیجیتال شما
هر کسبوکاری که میخواهد از بازاریابی دیجیتال برای رشد و پیشرفت استفاده کند، باید سیستم ارتباطی مناسبی میان VoIP و دیجیتال مارکتینگ خود برقرار کند، تا از رقبای خود پیشی بگیرد.
دیجیتال مارکتینگ با VoIP قابل اعتمادترین و منعطف ترین راهکار را برای کسب و کار شما در دنیای تجارت آنلاین ارائه میدهد. کسب و کار شما میتواند در پیوند با پهنای باند تجاری قوی، پایدار و ایمن، ابزارهایی را بیابد تا حضور خود را در سراسر دنیای دیجیتال پر رنگ سازد.
الوویپ میتواند خدمات VoIP مطمئن و مناسب با کسب و کار شما ارائه دهد. برای درک هرچه بهتر کاربرد VoIP در دیجیتال مارکتینگ و دستیابی به بالاترین کیفیت این خدمات همین امروز با ما تماس بگیرید و مطمئن شوید که بازاریابی دیجیتال شما پایه و اساس لازم برای کمک به توسعه کسبوکارتان را دارد.
سوالات متداول:
- نحوه استفاده از VoIP به چه صورت است؟
شما به کامپیوتر، آداپتور یا گوشی تلفن نیاز دارید. تلفنهای VoIP مستقیماً به پهنای باند شما متصل میشوند و تا حد زیادی مانند یک تلفن سنتی کار میکنند.
- مزیت استفاده از VoIP چیست؟
محدود نبودن به مکان، مقیاسپذیری بالاتر، ویژگیهای پیشرفته برای شرکتهای کوچک و بزرگ و کیفیت صدای واضحتر از مزایای استفاده از ویپ است.
- VoIP در بازاریابی چیست؟
این فناوری شرکتها را قادر میسازد تا خدمات ارتباطی کمهزینه و تبادل ویدیویی، صوتی و دادهای غنی را ارائه دهند.
- آیا VoIP برای تجارت قابل اعتماد است؟
بله، VoIP یک فناوری قابل اعتماد برای استفاده مشاغل است. برخلاف گذشته، اتصالات اینترنتی امروزه کیفیت تماس بالایی را ارائه میدهند.
- VoIP چگونه سطح بهرهوری را افزایش میدهد؟
با پیادهسازی VoIP در فضای کاری، شرکتها میتوانند فرآیندهای ارتباطی خود را ساده کرده و بهرهوری را افزایش دهند. VoIP مزایای متعددی مانند انعطافپذیری، تحرک، مقیاسپذیری، قابلیت اطمینان و امنیت را دارد.
0 دیدگاه دربارهٔ «چگونه از VoIP در دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟»
با توجه به اینکه ویپ مبتنی بر اینترنت و یکپارچه ساز هست، بهترین نتیجه رو در دیجیتال مارکتینگ وی بیشتر از اون در آنلاین مارکتینگ میشه با کمک ویپ رقم زد!
بله دقیقا همینطوره، چون با یکپارچگی نرم افزارهای مختلف فرایندهای کاری حتی تو دیجیتال مارکتینگ فرایندهای کاری سریعتر و دقیقتر میشه