۵ راه‌ افزایش فروش با VoIP

افزایش فروش با VoIP

پروتکل صدا از طریق اینترنت، معروف به VoIP، می‌تواند به شما کمک کند ارتباطات خود را ساده کنید و نتایج را در استراتژی‌های فروش و بازاریابی گسترده‌تر خود، ادغام کنید. راه‌های افزایش فروش با VoIP می‌تواند شما را در سوددهی بیشتر کسب و کار کمک کند. در حقیقت VoIP و افزایش فروش رابطه مستقیم دارند و می‌توان از ویپ برای کارآمد شدن پشتیبانی کمک گرفت. ویپ یک سرویس تلفن مبتنی بر اینترنت است. به این معنی که شما می‌توانید بسیاری از هزینه‌ها و محدودیت‌های مربوط به خطوط تلفن سنتی را کاهش دهید. به طور کلی VoIP می‌تواند تماس‌های فروش را خودکار کند، ردیابی کند و بازبینی تماس‌ها را انجام دهد تا با داده‌های بهتر، فرآیندهای کارآمدتر و ارتباطات یکپارچه، سرنخ‌های شما را افزایش دهد. برای اینکه با سیستم ویپ و فروش بیشتر آشنا شوید، تا انتهای متن همراه ما باشید.

تلفن VOIP چیست؟

بهتر است قبل از اینکه درباره رابطه VoIP و افزایش فروش برای کسب و کار شما صحبت کنیم، درباره تعریف و عملکرد تلفن ویپ اطلاعات بیشتری داشته باشید.

اگر شما از سیستم‌های تلفنی سازمانی استفاده کرده باشید، با کلیت سیستم تلفن ویپ آشنا هستید؛ زیرا عملکردی مشابه دارند و کار با آن بسیار راحت‌تر از سیستم‌های تلفنی سنتی است. در حقیقت شما به جای تلفن‌های سانترال و سنتی یک سیستم ویپ دارید که از طریق شبکه کار می‌کند و می‌تواند با اتصال به اینترنت شما را در پشتیبانی کسب و کارتان کمک کند. این تنها یکی از تفاوت تلفن VoIP و خط تلفن ثابت معمولی است.

به طور کلی با بهره‌مندی از اتصال به یک پهنای باند و شبکه، می‌توان تماس‌های صوتی برقراری کرد و خدمات مختلفی را برای ارتقای سازمان به کار گرفت.

استفاده از VoIP برای افزایش فروش

همانطور که اشاره شد، VoIP و افزایش فروش رابطه مستقیم با یکدیگر دارند و می‌توان از راه‌های افزایش فروش با VoIP بهره‌مند شد. اگر کسب و کار شما به صورت تلفنی است یا حداقل پشتیبانی تلفنی دارید، بهتر است که به فکر نصب و راه اندازی سیستم ویپ برای مجموعه باشید. سیستم ویپ میزان سوددهی کسب و کار شما را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. برای اینکه بدانید استفاده از ویپ چه مزیت‌هایی برای کسب و کار شما دارد، بهتر است که به نکات استفاده از VoIP برای افزایش فروش دقت داشته باشید.

افزایش فروش با VoIP

ذخیره کردن یادداشت‌ها

ذخیره یادداشت‌های هر مخاطب مزایای زیادی برای تیم فروش شما دارد. به شما این امکان را می‌دهد که سوابق به‌روز را در قالبی خوانا نگه دارید تا به شما کمک کند از طریق قیف فروش خود، سرنخ‌ها را بررسی کنید. تعامل هدفمند با مشتری‌ها از طریق ذخیره‌سازی اطلاعات و یادداشت‌های مهم مشتری به ایجاد یک رابطه قوی و ایجاد اعتماد کمک می‌کند.

با ذخیره اطلاعات مرتبط در رابط کاربری خود، نمایندگان فروش می‌توانند جزئیات تعاملات گذشته را نیز بازگو کنند که می‌تواند مشتریان بالقوه را خوشحال کند. حتی اطلاعات مربوط به علایق آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند شخصیت‌ها را با پیام‌های فروش سفارشی مطابقت دهید و شانس موفقیت خود را با یک طرح شخصی‌تر افزایش دهید.

بررسی آمار تماس‌ها

وقتی صحبت از افزایش فروش می‌شود، گزارش‌گیری بسیار مهم است. با تجزیه و تحلیل نرم افزار VoIP، می‌توانید آماری قابل مشاهده ارائه دهید که به شما درک بیشتری از عملکرد تیم‌های فروش می‌دهد. استفاده از سیستم VoIP همچنین به شما این امکان را می‌دهد آمار تماس‌ها را در زمان واقعی مشاهده کنید و بینش بیشتری برای برنامه‌ریزی و عملکرد داشته باشید. رابطه  VoIP و افزایش فروش در اینجا به‌طور واضح مشخص است، با تفسیر داده‌ها می‌توانید میانگین هزینه هر تماس را به دست آورید و در نهایت نرخ تبدیل سرنخ‌های آینده را افزایش دهید.

همچنین می‌توانید با اجرای بهبودهای مبتنی بر بینش، بهره‌وری کارمندان خود را افزایش دهید. منابع کارکنان را می‌توان با بررسی پیک تماس‌ها، مدت زمان تماس و مدت زمانی که برای پاسخگویی به طول انجامید، برنامه‌ریزی و تخصیص داد که همه این موارد در زمان واقعی با استفاده از سیستم VoIP نشان داده می‌شوند.

صرفه جویی در زمان

سیستم ویپ و فروش به گونه‌ای عمل می‌کند که باید در لحظه قرار گرفت و به‌سرعت برای پاسخ‌دهی اقدام کرد. اغلب حجم تماس‌های زیاد کلید کسب سرنخ هستند. اگرچه ممکن است شماره‌گیری فقط چند لحظه به نظر برسد، اما زمانی که صدها تماس در روز دارید، این ثانیه‌ها به سرعت جمع می‌شوند. خودکار کردن تماس‌ها با VoIP باعث صرفه جویی در زمان می‌شود. نه تنها خطای انسانی را از بین می‌برد، بلکه یک سیستم VoIP نیز به طور خودکار با پایان تماس قبلی، مشتری بعدی را در دسترس قرار می‌دهد.

صرفه جویی در زمان با VoIP

بالاترین نرخ پاسخگویی به تماس‌ها

هر ساله مقدار قابل توجهی از درآمد کسب و کارهایی که وابسته به پشتیبانی و برقراری ارتباط با کارشناس هستند، در تماس‌های پاسخ داده نشده کارشناس‌های فروش از دست می‌رود. اما از آنجایی که VoIP از فناوری دیجیتال استفاده می‌کند، شما به موقعیت مکانی محدود نیستید.

خدمات مشتری‌های تلفن همراه یکی از مزایای VoIP است که باعث افزایش فروش می‌شود. برای کار با آن نیازی به تلفن ثابت فیزیکی ندارید و شما و کارکنان شما را آزاد می‌گذارد تا از هر کجا با استفاده از گوشی VoIP یا از دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه، کار کنید. تنها چیزی که نیاز دارید اتصال به اینترنت است و می‌توانید در هر کجا که هستید به تماس‌ها پاسخ دهید. وقتی خطوط مشغول هستند، می‌توان تماس‌ها را مدیریت کرد و بدون توجه به موقعیت مکانی، به سایر کاربران یا دستگاه‌ها هدایت کرد تا اطمینان حاصل شود که یک مشتری یا فرصت را از دست ندهید.

اشتراک تماس‌ها

یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از VoIP هنگام فروش تلفنی این است که به شما این امکان را می‌دهد چندین کاربر در یک سیستم داشته باشید. تمام اطلاعات در مورد مشتری با کلیک یک دکمه صرف نظر از اینکه چه کسی تماس فروش را برقرار می‌کند، در دسترس است. همانطور که با سایر سیستم‌های CRM شما یکپارچه می‌شود، می‌توانید همکاری را در تیم خود تقویت کنید.

این سیستم همچنین می‌تواند یک لیست تماس را در بین یک تیم توزیع کند و به کارشناس‌ها یا نماینده‌هایی که در دسترس هستند، برقراری تماس ارائه دهد. همچنین تماس را در صورت نیاز، بین تیم انتقال دهد. به این ترتیب، تضمین می‌کند که یک نماینده با تمام اطلاعات مربوطه در هنگام پاسخگویی آماده است.

چگونه می‌توان فروش بیشتری را با VoIP ایجاد کرد؟

VoIP یک دارایی حیاتی برای یک تجارت در حال رشد است که سازگاری و پویایی آن را آسان‌تر می‌کند و در عین حال به آن اجازه می‌دهد تا برای پاسخگویی به نیازهای یک تیم در حال گسترش، مقیاس‌پذیر باشد. نه تنها مؤثرتر و کارآمدتر است، بلکه ارزان‌تر نیز هست. بنابراین، ادغام VoIP در استراتژی بازاریابی شما، هزینه‌های فروش را کاهش می‌دهد و همچنین درآمد شما را افزایش خواهد داد و سودآوری شما را به حداکثر می‌رساند.

الوویپ ارائه‌کننده تلفن‌های VOIP

به طور کلی کسب و کارها در تلاش هستند که شرایط سوددهی خود و خدمات‌دهی بیشتر به مشتری‌ها را در دستور کار خود قرار دهند. حال اگر سیستمی‌ بر پایه پشتیبانی یا خدمات‌دهی تلفنی باشد، باید با دقت بیشتری این کار انجام شود. زیرا مخاطب، شما را به صورت حضوری نمی‌بیند، بنابراین توقع دارد در تماس ابتدایی که با مجموعه و شرکت برقرار می‌کند به بهترین پاسخ برسد.

با استفاده از تلفن‌های VOIP نگرانی‌ برای پاسخ‌دهی و خدمات‌رسانی به مشتری‌ها کاهش پیدا می‌کند و می‌توان استراتژی‌های مختلفی را با توجه به رفتار مشتری پیاده‌سازی کرد.

در این شرایط سامانه الوویپ در کنار شما است تا به‌راحتی بتوانید بهترین پاسخ‌دهی را برای مشتری‌های خود در نظر بگیرید. الوویپ، نرم افزاری برای مدیریت مرکز تماس است که مدیریت مرکز تماس یا کال سنتر را برعهده دارد و می‌توان از طریق این نرم افزار، فرایند‌های تلفن مجموعه خود را بهبود دهید و به بهترین شکل مدیریت کنید.

سوالات متداول:

  • اهمیت استفاده از ویپ در فروش چیست؟

با استفاده از ویپ می‌توانید مدیریت تماس‌ها را داشته باشید و استراتژی‌های مختلفی را در فروش پیاده‌سازی کنید تا میزان رضایت مشتری‌ها افزایش پیدا کند.

  • چگونه فروش VoIP و شبکه خود را افزایش دهیم؟
  1. یک فروشنده مجرب را انتخاب کنید.
  2. یک تیم فروش واجد شرایط استخدام کنید.
  3. استراتژی بازاریابی خود را برنامه‌ریزی کنید، در بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کنید.
  4. در رویدادها و جلسات شرکت کنید.
  5. چندین روش پرداخت را ارائه دهید.
  6. برنامه‌های قیمت گذاری، پیشنهادات و تخفیف‌های خود را بهبود بخشید.
  7. خدمات پس از فروش داشته باشید.
  • مزیت‌های استفاده از تلفن‌های ویپ در سازمان چیست؟
  1. بهره‌وری و همکاری بیشتر
  2. صرفه‌جویی در زمان
  3. انعطاف پذیری
  4. پاسخ‌دهی سریع
  • تجزیه و تحلیل تماس چه نقشی در افزایش فروش از طریق VoIP دارد؟

تجزیه و تحلیل تماس، بینش ارزشمندی در مورد رفتار و ترجیحات مشتری ارائه می دهد. با تجزیه و تحلیل داده‌های تماس، کسب‌وکارها می‌توانند روندها را شناسایی کنند، استراتژی‌های فروش را بهینه کنند و رویکرد خود را برای برآورده کردن بهتر نیازهای مشتری شخصی‌سازی کنند.

  • آیا VoIP می تواند با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یکپارچه شود؟

بله، بسیاری از سیستم های VoIP می توانند به طور یکپارچه با پلتفرم های CRM ادغام شوند. این ادغام VoIP با CRM به کارشناسان فروش اجازه می دهد تا به داده های مشتری، تاریخچه تماس ها و یادداشت ها در همان رابط دسترسی داشته باشند و تعاملات شخصی تر را ممکن می سازد.

 

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

0 دیدگاه دربارهٔ «۵ راه‌ افزایش فروش با VoIP»

  1. با توجه به اینکه فناوری ویپ نسبت به سیستم سنتی سریع تر و ارزانتر هست و بازدهی بیشتری هم داره طبیعتا منجر به افزایش فروش و سودآوری سازمان هم میشه، نسبت به زمینه کاری و اندازه سازمان میزان این سودآوری میتونه متفاوت باشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید