فهرست مطالب
Toggleشناخت کافی از تفاوت ارسال تماس و انتقال تماس، به شما در مدیریت بهینه مرکز تماس کمک میکند. اگر امکانات لازم برای مدیریت تماس ها را در سازمان خود به ویژه در ساعات کاری شلوغ نداشته باشید، ، احتمال از دست رفتن بعضی از مشتریان شما وجود دارد.
نرم افزار حرفه ای VoIP برای سازماندهی و حل مسائل پیچیده مرکز تماس طراحی شده است. برای رسیدگی به حجم بالای تماس ها، میتوانید از ویژگیهای پیشرفته این نرم افزار استفاده کنید. مقایسه و بررسی تفاوت Call Forwarding و Call Transfer، این امکان را به شما میدهد تا از هر یک از این ابزارها، برای حل مسائل مختلف در مرکز تماس خود بهره ببرید.
هرچند این ویژگی ها در ابتدا مشابه هم بنظر می رسند، اما تفاوت های اساسی در کاربرد آنها وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با مفهوم از یک از این اصطلاحات و مقایسه Call Forwarding و Call Transfer و کاربرد آنها در مرکز تماس، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
تعریف Call Forwarding یا ارسال تماس
ارسال تماس یکی از ویژگی های مهم سیستم مرکز تماس است و به شما امکان میدهد تماس های ورودی را به شماره یا پست صوتی دیگری ارسال کنید. از آنجایی که این روش، تماسهای تلفنی را از یک شماره به شماره دیگر هدایت میکند، به آن دایورت تماس نیز گفته میشود.
شما باید قوانین مشخصی را در مورد زمان و موقعیت انجام Call Forwarding (ارسال تماس) تعریف کنید. در بیشتر موارد، تماسهای فوروارد شده نتیجه خطوط بیپاسخ، غیرقابل دسترس یا مشغول هستند.
در این روش، تماسها از شماره میزبان به شماره دیگری که به آن پیوند داده شده است، هدایت میشوند و شماره جدید با توجه به تنظیمات انجام شده، به صورت همزمان با تلفن اصلی یا بعد از آن زنگ میخورد. اگر هیچ یک از این تلفن ها پاسخگو نباشند تماس به پست صوتی ارسال میشود.
تعریف Call Transfer یا انتقال تماس
انتقال تماس یک ویژگی نرمافزار مرکز تماس است که با کمک آن می توانید مکالمه زنده را از یک شخص به شخص دیگری منتقل کنید. این روش برای مسیریابی تماس هایی به کار میرود که در همان لحظه در حال انجام هستند. برای مثال بجای قطع تلفن تماسگیرندگانی که به اشتباه به بخش دیگری وصل شدهاند، میتوان آنها را به واحد مد نظرشان انتقال داد.
با استفاده از Call Transfer (انتقال تماس)، میتوانید بهرهوری مرکز تماس خود را به حداکثر برسانید؛ زیرا این ویژگی، ارتباط بین اعضای تیم و مشتریان را تسهیل میکند و کیفیت ارائه خدمات به تماسگیرندگان را بالاتر میبرد.
Call Forwarding در مقایسه با Call Transfer
Forwarding یا ارسال تماس یک ویژگی با تنظیمات خودکار است. بر خلاف Call Transfer یا انتقال تماس که در آن کارشناسان مرکز تماس باید به صورت دستی تماسها را به شخص دیگری هدایت کنند، این فرد میتواند سرپرست مرکز تماس، یا کارشناس بخش دیگری باشد که در مورد مشکل مشتری اطلاعات تخصصی تری دارد؛ به شکل مرکز تماس شما کیفیت ارائه خدمات بالاتری خواهد داشت.
تفاوت عمده بین انتقال تماس و انتقال تماس عبارتند از:
مزایای ارسال تماس
ارسال تماس یا Call Forwarding مزایای بسیاری دارد، که میتواند برای افراد و سازمانها مفید باشد. در زیر به تعدادی از این مزایا اشاره میکنیم:
- افزایش دسترسیپذیری
- افزایش بهرهوری
- راحتی و آسایش
- حفظ حریم خصوصی
- افزایش رضایت مشتریان
- کاهش هزینهها
- مدیریت بهتر تماسها
- پشتیبانی از دورکاری
استفاده از قابلیت ارسال تماس، انعطافپذیری و بهرهوری شما را افزایش میدهد؛ و امکان پاسخگویی بهتر به تماسها را فراهم میکند. این ویژگی برای افراد و کسبوکارها بسیار مفید است و میتواند به بهبود عملکرد مرکز تماس و رضایت مشتریان کمک کند.
مزایای انتقال تماس
این فناوری مزایای بسیاری برای افراد و کسبوکارها دارد. در زیر به برخی از این مزایا اشاره میکنیم:
- بهبود خدمات مشتری
- افزایش بهرهوری
- افزایش انعطافپذیری
- بهبود همکاری تیمی
- کاهش هزینهها
- بهبود تجربه مشتری
- پشتیبانی بهتر در شرایط اضطراری
انتقال تماس میتواند به بهبود عملکرد و کارایی سازمانها کمک کند؛ و تجربه بهتری برای مشتریان فراهم آورد. این ویژگی میتواند در کاهش هزینهها، افزایش رضایت مشتریان و بهبود همکاریهای داخلی تاثیرگذار باشد.
انواع روشهای Call Forwarding
Call Forwarding با هدایت تماس به یک شماره تلفن جایگزین انجام میشود. این فرآیند در صورتی که شماره اصلی به دلایلی در دسترس نباشد، تماسها را یه شماره از قبل تنظیم شده هدایت میکند. برای آشنایی بیشتر با نحوه انجام فرآیند ارسال تماس بهتر است نگاهی به نحوه عملکرد هر یک از انواع آن یندازیم:
ارسال تماس بدون قید و شرط
این گزینه به شما این امکان را می دهد که تمام تماس های خود را بدون تعریف هیچ شرطی انتقال دهید. این بدان معناست که تماسهای شما در همه شرایط وصل و مستقیماً به شماره مقصد تعیین شده هدایت می شوند.
ارسال تماسها به صورت زنجیرهای
این روش ارسال تماسهای ورودی کمی پیچیدهتر است. این امکان را به شما میدهد که با زمانبندی مشخص شده، به ترتیب تماس دریافتی را به صورت سلسله مراتبی به فرد دیگری در سازمان ارتباط دهید. در این فرآیند تلفنهای دیگر بصورت همزمان زنگ نمیخورند، بلکه به ترتیب و در صورت پاسخگو نبودن همکار قبلی، تماس به نفر بعدی ارسال میشود.
روش حلقهای در Call Forwarding
با استفاده از این گزینه میتوانید تماس را بین گروهی از کارمندان به صورت رفت و برگشتی توزیع کنید. اول خط شماره یک زنگ میزند. اگر مشغول بود، تماس به خط دوم ارسال میشود و به همین ترتیب ادامه پیدا میکند تا زمانی که هیچ خط جدیدی در دسترس نباشد. تماسی که در خط آخر در این حلقه بدون پاسخ بماند، مجددا به خط اول هدایت شده و همان فرآیند تکرار میشود.
غربالگری تماس
برنامه غربالگری تماس این امکان را فراهم میکند که تماسهای دریافتی توسط گیرنده مورد بررسی قرار بگیرد. به این ترتیب فرد میتواند تصمیم بگیرد که به کدام تماسها پاسخ دهد و چه تماسهایی را به پست صوتی یا شماره دیگری ارسال کند. در این حالت زمانی که تماسگیرنده در انتظار پاسخگویی است، از او خواسته میشود که نام خود را بیان کند.
ارسال تماس در Hunting groups
چنین الگوریتمی برای تعیین اینکه کدام خط تلفن بیشترین یا کمترین تعداد تماس را دارد، به کار میرود. بر اساس آن، خط تلفن غیرفعال یا خلوتتر انتخاب شده و تماس به آن شماره ارسال میشود. با استفاده از این سیستم، حجم کاری کارکنان مرکز تماس به صورتی یکنواخت و عادلانه توزیع میشود.
انواع مختلف Call Transfer
انتقال تماس را میتوان به طور کلی در دو روش زیر طبقهبندی کرد:
انتقال کور یا انتقال سرد
منظور از این روش، انتقال تماس به کارشناس یا متخصص دیگر بدون هماهنگی قبلی است. با این گزینه می کارشناس جدید زنگ تلفن خود را میشنود و میتواند انتخاب کند که تماس تلفنی را بپذیرد یا رد کند. زمانی که کارمند دوم به تماس پاسخ دهد، پاسخگوی اول از تماس حذف خواهد شد.
انتقال گرم
در روش انتقال گرم، اپراتور اول به یک تماس تلفنی پاسخ میدهد و در صورت نیاز با همکار خود هماهنگ میکند و پس از توضیح اطلاعات لازم تماس مشتری را به ایشان انتقال می دهد. در این شرایط مشتری نیازی به تکرار درخواست و سابقه تعامل خود نخواهد داشت.
بیشتر بخوانید: تفاوت تماس گرم و سرد
مزیت آشنایی با تفاوت Call Forwarding و Call Transfer
مقایسه و درک تفاوت Call Forwarding و Call Transfer، نقش مهمی در تدوین استراتژیهای مرکز تماس دارد؛ زیرا این دو فرآیند از ویژگیهای مهم هر سیستم تلفن تجاری هستند. هر یک از ابزارهای نرم افزار ویپ، نقش خاصی در کمک به مشتریان و حل مشکلات آنها ایفا میکنند. با شناخت تفاوت ارسال تماس و انتقال تماس، میتوانید از حداکثر توانمندی سیستم مرکز تماس خود برای افزایش بهرهوری کسب و کارتان بهرهمند شوید.
به این ترتیب میتوانید از توزیع یکپارچه تماسها، و تجربه رضایتبخش مشتریان مرکز تماس خود اطمینان حاصل کنید. اگر تمایل به ارتقا سرویس مرکز تماس خود یه فناوری VoIP را دارید، یا در مورد جزییات یا تنظیمات ویژگیهای کاربردی این فناوری مدرن به مشاوره نیاز دارید؛ حتما با کارشناسان ما در الوویپ تماس بگیرید.
سوالات متداول
- ارسال تماس چیست؟
ارسال تماس یا Call Forwarding یکی از ویژگیهای مهم سیستم مرکز تماس است، و به شما امکان میدهد تماسهای ورودی را به شماره یا پست صوتی دیگری هدایت کنید.
- انتقال تماس چیست؟
انتقال تماس یک ویژگی نرمافزار مرکز تماس است که با کمک آن میتوانید، مکالمه زنده را از یک شخص به شخص دیگری منتقل کنید.
- تفاوت کلیدی Call Forwarding و Call Transfer در چیست؟
ارسال تماس یک ویژگی با تنظیمات خودکار است؛ اما در Call Transfer یا انتقال تماس، کارشناسان به صورت دستی تماسها را به شخص دیگری هدایت میکنند.
- انواع روشهای Call Forwarding کدامند؟
- مستقیم و بدون قید و شرط
- زنجیرهای
- حلقه ای یا دایرهای
- غربالگری تماس
- Hunting groups
- انواع مختلف Call Transfer کدامند؟
- انتقال تماس سرد یا کور
- انتقال تماس گرم
2 دیدگاه دربارهٔ «تفاوت بین Call Forwarding و Call Transfer چیست؟»
در واقع انتقال تماس همون حالت پیشرفته تر دایورت محسوب میشه که از قدیم روی تلفنهای خونگی هم امکانش ایجاد شده بود؟
بهنوعی میشه گفت که انتقال تماس جدیدتر از دایورت و با امکانات متنوعتره