انتقال تماس چیست؟

انتقال-تماس

ابزار انتقال تماس (دایورت) به اپراتورها کمک می­‌کند تا حتی در شرایطی که برای پاسخ­گویی مساعد نیستند نیز تماسی را از دست ندهند! به این ترتیب با هدایت تماس به کارشناسی که در دسترس است؛ یا تخصص بیشتری در زمینه سوال مشتری دارد، تجربه بهتری را برای مشتریان مرکز تماس رقم می‌­زنید. به‌طور خلاصه با کمک فناوری انتقال تماس می­‌توانید همیشه در دسترس مشتریان و پاسخ­گوی نیازهای آن‌ها باشید.

برای آشنایی بیشتر با مزایای call transfer و نحوه فعال‌­سازی آن در مرکز تماس، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

انتقال تماس به چه معناست؟

انتقال تماس یک مکانیسم ارتباطی است که اپراتور را قادر می‌سازد با استفاده از این ابزار، تماس تلفنی موجود را به تلفن شخص یا واحد دیگری منتقل کند. جزئیات تماس منتقل شده ممکن است از قبل به طرف مقابل اعلام شود یا این­که بدون اطلاع قبلی باشد. این فرآیند معمولاً با قرار دادن مشتری در حالت انتظار و شماره­‌گیری داخلی مورد نظر انجام می­‌شود.

به‌طور خلاصه انتقال تماس، فرآیندی است که یک تماس ورودی را به تلفن یا سیستم پیام‌رسان متفاوتی هدایت می­‌کند. این کار اغلب با یک دکمه در تلفن فیزیکی یا به کمک برنامه نرم‌­افزاری انجام می­‌شود.

انتقال-تماس

call transfer یک مکانیسم مخابراتی است که به شما امکان می­‌دهد، یک تماس تلفنی که در حال حاضر در حال انجام است را به تلفن دیگری ارسال کنید.

به‌این‌ترتیب، این ابزار برای خدمات مشتری بهتر و به حداکثر رساندن بهره‌وری عملکرد کارشناسان مرکز تماس بسیار مفید است. زمانی که بتوانید مشتریان خود را به سرعت با کارشناسان مناسب ارتباط دهید، اپراتورهای مرکز تماس نیز می‌­­توانند وظایف خود را بهتر انجام دهند.

مزایا و ویژگی‌­های انتقال تماس کدامند؟

ابزار انتقال تماس مزایای زیادی را برای سازمان­‌های بزرگ و کوچک به همراه دارد. این راه‌حل‌ها باعث می‌شود تا کارمندان شما حتی زمانی که خارج از دفتر هستند، در صورت نیاز برای ارائه پشتیبانی مشتریان در دسترس باشند. برای مثال، یک کارمند زمانی که در مأموریت یا سفر است، می‌تواند تماس‌­های ضروری را از تلفن دفترکار به تلفن همراه خود انتقال دهد. این ویژگی قابلیت جابجایی و انعطاف­‌پذیری زیادی را برای کارکنان شما فراهم می­‌کند.

انتقال-تماس

انتقال تماس در زمینه خدمات مشتریان نیز مزایای قابل توجهی ارائه می­‌دهد. مراکز تماس با کدهای تماس منطقه‌ای می‌توانند تماس‌ها را به یک پلتفرم انتقال دهند. به‌طور کلی می­‌توان مزایای زیر را برای قابلیت انتقال تماس در کال سنتر در نظر گرفت:

بهبود بهره‌­وری

انتقال تماس‌ها به شما اطمینان می‌­بخشد که تماسی را از دست نخواهید داد. این ابزار نحوه عملکرد و فرآیندهای مرکزتماس شما را ساده‌تر می­‌کند. همچنین به مدیریت ارتباطات آسان‌­تر کمک می­‌کند، به‌خصوص اگر دفاتر کاری شما در مناطق جغرافیایی مختلفی فعالیت دارند.

انعطاف­‌پذیری فرآیندهای مرکز تماس

با سیستم‌های انتقال تماس، می‌توانید فرآیندهای خودکاری را تنظیم کنید و به‌طور یکپارچه امکان جابجایی بین گزینه‌های مختلف را داشته باشید؛ بدون این­که به عوامل جغرافیایی یا زمانی محدود شوید. بنابراین احتمال خطای انسانی در ساعات اوج کاری یا زمانی که کارمندان دچار خستگی و استرس شده‌­اند، به حداقل می‌­رسد.

بهبود اتوماسیون

با توجه به این­که کل فرآیند انتقال می­‌تواند به‌صورت خودکار انجام شود، نیازی به اپراتور یا نیروی اضافی برای آن نخواهید داشت. این سیستم کارمندان را قادر می­‌سازد تا به‌سرعت و بدون اتلاف وقت تماس را انتقال دهند، و به سایر وظایف خود بپردازند.

ارائه خدمات بهتر به مشتریان

انتقال تماس به کسب‌وکارها امکان می‌­دهد تا صف­‌های تماس را بهتر مدیریت کنند و مطمئن شوند که هیچ تماسی برای مدت طولانی در حالت تعلیق قرار نمی­‌گیرد. همچنین تضمین می­‌کند که مشتریان مجبور نباشند اطلاعات خود را چندین بار تکرار کنند؛ زیرا اطلاعات مربوط به مشتری نیز همزمان با انتقال تماس، در اختیار کارشناس جدید قرار می­‌گیرد.

تسهیل مدیریت چند شعبه‌ای

سیستم‌های انتقال تماس برای کسب‌وکارهایی با چندین دفترکار مختلف یا نیروهای دورکار ایده‌آل هستند؛ زیرا تنظیم صف‌های فردی و مدیریت رسیدگی به تماس را در میان مناطق یا شهرهای مختلف امکان‌­پذیر می­‌سازند.

صرفه‌­جویی در هزینه

انتقال­ تماس راهی ارزان برای به حداکثر رساندن منابع کسب‌وکار شما است. به‌این‌ترتیب می­‌توانید ترافیک تماس‌­های ورودی را مدیریت کنید و صف تماس‌­ها را به شیوه‌ای مقرون‌به‌صرفه هدایت نمایید. به‌طوری که از بهبود عملکرد مرکز تماس، بدون صرف هزینه قابل توجه اطمینان حاصل کنید.

کاهش احتمال خطای انسانی

سرویس call transfer احتمال خطای انسانی را به حداقل می­‌رساند؛ و به شما کنترل بیشتری بر روی تماس‌­های دریافتی و نحوه رسیدگی به آن­‌ها می‌دهد. این سیستم تضمین می‌­کند که اطلاعات در مسیر انتقال بین کارمندان از بین نرود و مشتریان به بخش یا شخص اشتباهی هدایت نشوند.

کاهش خستگی کارکنان

هنگامی که قابلیت انتقال تماس با ابزار تلفن گویا ترکیب شود، می‌توانید پروتکل‌های انتقال برای بخش‌های مختلف را به‌صورت ویژه تنظیم کنید؛ به‌این‌ترتیب کارکنان درگیر مسائل واحدهای دیگر که از حیطه آموزش و مهارت­‌های آن‌ها خارج باشد، نخواهند شد.

انتقال تماس چند نوع است؟

در حالت کلی این کار به دو روش اصلی انجام می­‌شود، که در اصطلاح به این روش‌­ها انتقال تماس سرد و گرم می­‌گوییم.

انتقال گرم را تحت عنوان انتقال اعلام شده، انتقال نرم نیز می­‌شناسیم. ممکن است در بعضی منابع به آن انتقال حضوری نیز گفته شود. در نوع دیگر که کارشناس جدید در جریان انتقال تماس نیست، از اصطلاح انتقال سرد، بدون اعلام یا کور استفاده می­‌کنیم.

از قابلیت انتقال تماس در مرکز تماس خود بهره‌­مند شوید.

اگر کسب‌وکاری دارید که باید با مشتریان و جامعه هدف خود در ارتباط باشید؛ پس داشتن یک سیستم تلفن VoIP یا پلتفرم تعامل با مشتری با قابلیت انتقال تماس برای شما ضروری است.

مراکز تماس امروزی نیاز به خودکارسازی برخی فرآیندهای خود دارند؛ ابزارهایی مانند سیستم تلفن گویا، و دایورت مکالمات برای هدایت تماس‌­ها و مدیریت بهینه آن‌ها بسیار کمک‌­دهنده هستند. هر اندازه که سرعت و کیفیت خدمات مرکز تماس خود را بالاتر ببرید، تجربه بهتری برای مشتریان خود رقم خواهید زد.

برای دریافت مشاوره تخصصی در مورد نیازهای ارتباطی کسب‌وکار و مرکز تماس خود، حتما با کارشناسان ما در الوویپ تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول

  • انتقال تماس چیست؟

انتقال تماس ابزاری است که اپراتورها را قادر می­‌سازد، تماس‌­های دریافتی را به یکدیگر منتقل کنند و برای ارتباط سریع مشتریان با فرد یا بخش مناسب استفاده می‌شود.

  • تعریف انتقال تماس سرد چیست؟

با انتقال تماس سرد، یک کارشناس تماس را با یکی دیگر از اعضای تیم بدون اطلاع قبلی در مورد پرونده هدایت می­‌کند.

  • تعریف انتقال تماس گرم چیست؟

این روش اپراتور را قادر می­‌سازد قبل از اینکه تماس را به فرد دیگری هدایت کند، موضوع را به ایشان توضیح دهد. در نتیجه، مشتری نیازی به تکرار ماجرا ندارد.

  • مزایای انتقال تماس در کال سنتر چیست؟

انتقال تماس با اتصال سریع مشتریان به شخص یا بخش مناسب، زمان انتظار آن­‌ها را کاهش می­‌دهد. همچنین کارمندان می­‌توانند با سرعت بالای پاسخ‌­گویی، رضایت مشتری را افزایش دهند.

  • چرا کارشناسان تماس‌­ها را انتقال می­‌دهند؟

در اغلب موارد، اگر مشتری مشکل فنی پیچیده‌­ای داشته باشد؛ یا حل و فصل تماس بیش از حد طول بکشد، اپراتورها ممکن است تماس‌­ها را انتقال دهند.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

انتقال-تماس
تجربه مشتری

انتقال تماس چیست؟

ابزار انتقال تماس (دایورت) به اپراتورها کمک می­‌کند تا حتی در شرایطی که برای پاسخ­گویی مساعد نیستند نیز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید