فهرست مطالب
Toggleپیشبینی ترندهای VoIP در سال ۲۰۲۴، نقش بسیار مهمی در تحول ارتباطات شغلی و تجاری ایفا میکند. با گسترش روزافزون فناوریهای ارتباطی، آگاهی از آخرین اخبار VoIP و ترندهای مرتبط با آن برای سازمانها امری ضروری است؛ زیرا استفاده بهینه از این فناوری، مزایایی همچون کاهش هزینهها، افزایش بهرهوری، و ارتقاء کیفیت خدمات را برای کسبوکارها به ارمغان میآورد. از جمله ترندهای مهم در دنیای VoIP در سال ۲۰۲۴، میتوان به استفاده گسترده از فناوریهای هوش مصنوعی، امنیت بالاتر اطلاعات، و انعطافپذیری بیشتر این سیستمها اشاره کرد.
برای آشنایی بیشتر با مهمترین ترندهای سیستم تلفن ویپ، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
مهمترین ترندهای سیستم تلفن ویپ برای سال ۲۰۲۴
برای اینکه بتوانیم از مزیتهای نوآوری و رشد فناوری VoIP برای کسبوکارها بهره ببریم، ابتدا لازم است این نوآوریها را بشناسیم. به همین منظور در این مقاله، مهمترین روندهای VoIP که در ۲۰۲۴ نیز در حال توسعه هستند را باهم بررسی میکنیم.
فراگیری اینترنت پرسرعت (۵G)
مبحث شبکههای ۵G یکی از پرطرفدارترین روندها در بازار نرمافزار VoIP امروزی است. شبکههای G5یا نسل پنجم اینترنت، فناوریای است که قدرت اتصال اینترنت شما را به طرز محسوسی ارتقا میدهد. این برنامه به گونهای ساخته شده که سرعت ارتباط و امکان پاسخگویی سریع را افزایش مییدهد؛ و در عین حال از کاهش کیفیت مکالمه جلوگیری میکند. در نتیجه، پهنای باند بهتری برای اتصال تلفنی، و مرورگری سریعتر خواهید داشت. در کنار اینکه ظرفیت شبکه شما نیز افزایش خواهد داشت.
هوش مصنوعی در خدمت پشتیبانی مشتریان
این روزها هوش مصنوعی در همه جا حضور دارد. در شبکههای اجتماعی خبرها یا ویدئوهایی که جذابیت بیشتری برای شما دارند را به شما نمایش میدهد و کمک میکند تا بهروزرسانیهای افراد مورد علاقه خود را از دست ندهید. علاوه بر این، در سایتهایی که بازدید میکنید، با شما ارتباط میگیرد و از طریق چت از شما میپرسد که در کدام مورد به کمک نیاز دارید.
بررسیهای انجام شده نشان میدهد که تا سال ۲۰۲۵، بیش از ۹۵ درصد تعاملات با مشتریان سازمانها، از طریق هوش مصنوعی در مرکز تماس انجام خواهد شد.
دستیاران VoIP هوشمندتر
با پیشرفتهای روزافزون در پردازش زبان، میتوان انتظار داشت که دستیاران مجازی نیز در سال جدید هوشمندتر شوند؛ به این معنی که بتوانند به سؤالات پیچیدهتری پاسخ دهند.
دستیارهای مجازی میتوانند به شما در خودکارسازی بسیاری از فرآیندهای پیشپاافتاده مانند مسیریابی تماس یا ارسال تماس به پست صوتی کمک کنند. علاوهبراین، با کمک این تکنولوژی، دیگر نیازی به انتقال مسائل ساده به اپراتورها ندارید، زیرا دستیار مجازی میتواند به این قبیل سوالات پاسخ دهد.
UCaaS رشد خواهد کرد
آینده زیرساختهای ارتباطی مدرن، مبتنی بر ابر خواهد بود. با دسترسی به اینترنت، سیستمهای تلفن ابری برای کسبوکارها، گزینه مقرونبهصرفهتری نسبت به سیستمهای سنتی محسوب میشوند. در نتیجه، پیشبینی میشود که بازار UCaaS در سال ۲۰۲۴ بهطور چشمگیری رشد کند.
از طریق UCaaS، سازمانها میتوانند بر عملکردهای حیاتی کسبوکارشان تمرکز کنند؛ و از طریق هر دستگاه متصل به اینترنتی، به دادهها و ارتباطات صوتی و تصویری خود دسترسی سریع داشته باشند. علاوهبراین، پلتفرمهای UC مبتنیبرابر مقیاسپذیر و انعطافپذیر هستند، بهطوریکه ارائهدهندگان میتوانند به طور مرتب خدمات خود را بهروزرسانی کنند.
افزایش ارتباطات یکپارچه با قابلیت جابهجایی
تلفنهای امروزی دیگر فقط برای تماس و پیامک نیستند. این دستگاهها مانند رایانههای کوچکی هستند که به افراد اجازه میدهند رسانههای اجتماعی را بررسی کنند؛ با دوستان خود در گروههای مختلف ارتباط بگیرند یا حتی بهراحتی از خانه به صورت آنلاین خرید کنند.
قابلیت جابهجایی و دورکاری فرصتهای جدیدی را برای کسبوکارها ایجاد کرده است تا کارایی و بهرهوری خود را افزایش دهند. این ویژگی کمک میکند که تیمهای سازمان راحتتر با یکدیگر ارتباط بگیرند؛ علاوهبراین، احتمال از دست رفتن مشتریان شما را به حداقل میرساند. انعطافپذیری ایجاد شده توسط راهحلهای ارتباط سیار در طول همهگیری ویروس کرونا نیز بسیار مفید بود؛ زیرا بسیاری از کارمندان شرکتها در این دوران مجبور به دورکاری بودند.
سیستمهای VoIP از بهترین راهکارهای کمک به دورکاری هستند، که شرکتهای پیشرو بر روی آن سرمایهگذاری میکنند. با راه اندازی شبکه ۵G، انتظار میرود عملکرد سیستمهای VoIP روی تلفن همراه افزایش یابد؛ به این ترتیب کسبوکارهای بیشتری به استفاده از این فناوری روی خواهند آورد.
پشتیبانی VoIP از اینترنت اشیا
سیستمهای VoIP همواره روبهرشد هستند و اهدافی فراتر از ارسال دادههای صوتی و تصویری را دنبال میکنند. رشد سیستم VoIP به کارایی اتصال دوربینها و بلندگوها در ارتباط با دستگاههای دیگر نیز، وابسته است؛ و همین امر دلیل پشتیبانی فناوری VoIP با اینترنت اشیا است.
اینترنت اشیا همه دستگاههای دارای اینترنت را به یکدیگر متصل میکند تا تبادل دادهها را ساده کند. با پیچیدهتر شدن این فناوری، نقش VoIP در سطح ضبط و انتقال داده IOT پررنگتر میشود.
مرگ سیستمهای تلفن آنالوگ
مدتی است که شاهد نابودی تدریجی سیستم تلفنهای ثابت سنتی هستیم و بهنظر میرسد که این روند متوقف نخواهد شد. امروزه با دسترسی به اینترنت و همچنین گوشیهای هوشمند پیشرفته، راههای متنوعی برای برقراری ارتباط وجود دارد. بنابراین، کسبوکارها سعی میکنند با ایجاد امکان ارتباط از طریق کانالهای مختلف، مشتریان خود را حفظ کنند.
به همین دلیل است که انتظار میرود در سالهای پیش رو، کسبوکارهای بیشتری روی فناوری ویپ سرمایهگذاری کنند؛ به این ترتیب میتوانند پشتیبانی مشتریان، چت، پیامک، ایمیل، تماسهای ویدیویی، تماسهای تلفنی و رسانههای اجتماعی را روی یک پلتفرم داشته باشند.
رقابت با سرویس چت تصویری
امکانات خدمات VoIP، رقابت تنگاتنگی با سرویسهای چت تصویری دارند. این سرویسها شامل مواردی مانند فیس تایم، فیسبوک مسنجر و سایر خدمات تلفن همراه میشود.
ابزارهای VoIP از نظر فناوری همواره در حال ارتقا و بهبود است. برای مثال، راهحلهای VoIP امروزی قادر به پشتیبانی از چندین کانال ارتباطی هستند. به این ترتیب، دیگر لازم نیست برای ارتباطات تجاری به پلتفرمهای مختلف متکی باشید.
از طرف دیگر، برخی راهحلهای VoIP میتوانند با خدمات چت تصویری ادغام شود. با استفاده از این امکان، شما میتوانید هر دو سرویس را بهصورت یکپارچه بهکار ببرید.
مزایای روز افزون VoIP برای کسبوکارها
فناوری VoIP مزایای تجاری ملموسی را با خود به همراه دارد. در هر صنعتی که فعالیت کنید یا هر اندازهای که سازمان شما داشته باشد؛ مزیتهای متناسب با خود را در فناوری ویپ خواهید یافت. بررسیها نشان میدهد، در سال ۲۰۲۴ نیز ترندهای سیستم تلفن ویپ از مهمترین و جذابترین ابزارها در صنعت ارتباطات محسوب میشوند؛ که همچنان روبهرشد و توسعه هستند.
از جمله ترندهای VoIP میتوان به افزایش استفاده از فناوریهای جدید، ارتقاء امنیت، و توسعه سرویسهای نوآورانه اشاره کرد. این موارد درکنار ۹مورد اصلی که در این مقاله به آنها پرداختیم، مهمترین روندهایی هستند که مراکز تماس مدرن را به خود جذب میکنند.
آخرین اخبار VoIP نیز نشان میدهد که این صنعت همچنان در حال تکامل و پیشرفت است؛ و شرکتها تمایل به استفاده از فرصتهای جدید در این زمینه، و ارتقاء خدمات و بهبود تجربه کاربری مشتریان خود را دارند.
سوالات متداول:
- روندهای VoIP چه نقشی در تکامل تجارت و ارتباطات تجاری دارند؟
روندهای VoIP با تسهیل فرآیندها موجب کاهش هزینه، افزایش بهرهوری و ارتقای کیفیت خدمات میشوند؛ و نقش مهمی در بهبود ارتباطات تجاری ایفا میکنند.
- چرا به روز ماندن در آخرین اخبار و روند VoIP برای سازمانها ضروری است؟
بهروز ماندن از آخرین اخبار و روندهای VoIP، به دلیل مزایایی مانند افزایش سرعت و دقت پاسخگویی، بهبود عملکرد و پیشی گرفتن از رقبا، برای سازمانها ضروری است.
- برخی از روندهای مهم VoIP برای سال ۲۰۲۴ چیست؟
برخی از روندهای مهم VoIP برای سال ۲۰۲۴ شامل پذیرش گسترده فناوریهای هوش مصنوعی، امنیت بالاتر دادهها و افزایش انعطافپذیری در این سیستمها است.
- استفاده از اینترنت پرسرعت (۵G) چگونه بر سیستمهای VoIP تأثیر میگذارد؟
اینترنت پرسرعت (۵G) سیستمهای VoIP را با ارائه سرعت ارتباطی بالاتر و بهبود ظرفیت شبکه ارتقا میدهد؛ در حالی که از دست رفتن دادهها را به نزدیک صفر میرساند.
- اهمیت هوش مصنوعی در پشتیبانی مشتری برای سیستمهای VoIP چیست؟
هوش مصنوعی با کمکهای خودکار، بهبود ارائه خدمات، و توانمندسازی کارکنان مرکز تماس برای تمرکز بر مسائل پیچیدهتر، نقش مهمی در پشتیبانی مشتری ایفا می کند.