۷ مورد از مهم‌‎ترین چالش‌های سیپ ترانک

چالش‌های-سیپ-ترانک

آشنایی با معایب و چالش‌­های سیپ ترانک، به شناخت بهتر و استفاده اصولی­‌تر از این تکنولوژی کمک می­‌کند. امروزه استفاده از سیستم­‌های ارتباطی موثر، قلب تپنده کسب‌وکارهای موفق محسوب می­‌شوند. سیستم تلفن مدرن سیپ ترانک خدمات قابل اعتماد، مقرون‌به‌صرفه و مدرنی را به سازمان­‌ها ارائه می­‌دهد. این سرویس با وجود مزایا و قابلیت­‌های زیادی که دارد به‌صورت طبیعی بعضی مشکلات و چالش‌­ها را نیز خواهد داشت. در ادامه این مطلب قصد داریم معایب  SIP TRUNK و راهکارهایی برای رفع آن­‌ها را باهم بررسی کنیم.

 شناسایی و عیب­‌یابی چالش‌­های رایج SIP

تکنولوژی سیپ ترانکینگ از بستر اینترنت برای مسیریابی تماس‌­ها استفاده می­‌کند و موجب می­‌شود ارتباطات تجاری شما آسان­‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌­تر شود. این فناوری خدمات ارتباطی قابل اعتماد و پایداری را ارائه می­‌دهد، اما مانند هر فناوری دیگری، SIP نیز ممکن است با مشکلات فنی مواجه شود. اگرچه، احتمال بروز خرابی در این سرویس معمولاً بسیار پایین است، دانستن نکاتی برای عیب یابی مشکلات آن بسیار مفید خواهد بود.

در این مطلب قصد داریم به ۷ مورد از چالش‌­هایی که ممکن است در تعامل با این تکنولوژی با آن­‌ها مواجه شوید، بپردازیم:

کسب آمادگی لازم برای انتقال به تکنولوژی جدید

قبل از انتقال به تکنولوژی جدید، در مورد آن مطالعه کنید و با تغییراتی که در فرآیندهای شما به‌وجود می­‌آورد آشنا شوید. درست است که فناوری سیپ ترانک مزایای زیادی دارد و مبالغ قابل ­توجهی را برای شما صرفه­‌جویی می­‌کند؛ اما قبل از اجرای کامل آن در سازمان، باید آمادگی­‌های لازم را کسب کنید.

چالش‌های-سیپ-ترانک

اولین مسأله‌­ای که در این زمینه با آن مواجه می­‌شوید، در صورت انتقال سریع و بدون کسب آمادگی و آموزش کارکنان رخ می­‌دهد. بنابراین دریافت مشاوره و راهنمایی­‌های لازم و انتخاب ارائه­‌دهنده توانمند و با تجربه اهمیت بسیار زیادی برای دستیابی به نتیجه مطلوب خواهد داشت.

تطبیق فرآیندها و تجهیزات موجود با سیستم جدید

سازگاری پلتفرم‌­های مختلف مورد استفاده در سازمان اهمیت زیادی دارد. هر سیستم تلفنی ممکن است با SIP سازگار نباشد. حتی اگر سازگار باشد، باید مطمئن شوید که کیفیت تماس‌­های شما در حد بالایی حفظ می­‌شود. این موارد را باید قبل از خرید، با ارائه­‌دهنده خدمات خود چک کنید. همچنین، بررسی کنید که آیا ادغام SIP با سیستم‌­های موجود در مرکز تماس، هزینه­‌های بیشتری را در برخواهد داشت یا نه.

بیشتر بخوانید: ویپ بهتر است یا سیپ ترانک؟

اطمینان از وجود زیرساخت اینترنت مورد نیاز

وجود اینترنت با پهنای باند مورد نیاز در سازمان، تأثیر زیادی بر سرعت و کیفیت سیپ ترانک دارد. قبل از انتقال به این فناوری، باید از وجود اینترنت پرسرعت و با کیفیت در مرکز تماس خود اطمینان حاصل کنید. درنظر داشته باشید که حتی موقعیت مکانی شرکت شما می­‌تواند بر کیفیت اینترنتی که تهیه می­‌کنید تأثیر بگذارد.

قابلیت یکپارچه‌­سازی پلتفرم‌­ها

امکان یکپارچه­‌سازی پلتفرم­‌های مختلف که از ارائه‌­دهندگان متفاوتی تهیه کرده‌اید، بسیار مهم است. در فرآیندهای مرکز تماس، فناوری­‌های مختلفی به‌کار می‌­روند که باید باهم سازگار و تا حد امکان یکپارچه باشند. نرم‌­افزار SIP Trunk، روتر، اتصال به اینترنت، پورت شماره­‌گیر و حتی نرم‌افزار فایروال و موارد مشابه باید هماهنگ شوند.

چالش‌های-سیپ-ترانک

سعی کنید تا جای ممکن تنوع ارائه­‌دهندگان مختلف را کم کنید؛ در زمان تهیه نرم‌­افزار جدید نیز از شرکت تأمین­‌کننده در مورد قابلیت یکپارچه­‌سازی با نرم‌افزارهای موجود در سازمان، سوال کنید.

ناتوانی در برقراری تماس خروجی

ممکن است در برخی از سرویس­‌های سیپ ترانک، امکان برقراری تماس خروجی مسدود یا غیرفعال باشد. در بسیاری از سازمان­‌ها این قابلیت و کیفیت بخش مهمی از فرآیندهای مرکز تماس را تشکیل می­‌دهد.

در زمان تهیه نرم‌­افزار جدید از افزودن قابلیت تماس خروجی به حساب خود اطمینان حاصل کنید. برای اطلاع از این امر می‌­توانید با ارائه­‌دهنده خدمات یا پشتیبانی فناوری اطلاعات تماس بگیرید.

علاوه‌براین، بهتر است بررسی کنید که SIP Trunk شما روی کدک مناسب تنظیم شده باشد. کدک‌ها وظیفه فشرده­‌سازی داده‌­ها و نیز خارج کردن آن­‌ها از حالت فشرده را برعهده دارند؛ به این ترتیب حجم فایل را برای انتقال کاهش می­‌دهند و پهنای باند کمتری مصرف می­‌کنند.

تعیین اولویت­ نرم‌­افزارها در مصرف اینترنت

تنظیم اولویت­‌ها در میان پلتفرم­‌های مبتنی در اینترنت اهمیت بسیار زیادی دارد. باید سطح QoS (کیفیت خدمات) بالایی از ارائه­‌دهنده خدمات اینترنتی خود درخواست کنید؛ تا بتوانید از ترافیک شبکه کافی برای پشتیبانی از سیستم تماس خود استفاده کنید.

کیفیت تماس از طریق سیپ ترانک تنها به ارائه­‌دهنده این خدمات بستگی ندارد؛ بلکه کیفیت و پهنای باند اینترنت شما نیز نقش اساسی در این مسئله دارد. سعی کنید اولویت­‌بندی درستی در تخصیص پهنای باند اینترنت بین خطوط ویپ، و ابزارهای آنلاین دیگر مورد استفاده در مرکز تماس برقرار نمایید. در صورت نیاز می‌­توانید از دو خط اینترنت با پهنای باند مجزا در این زمینه استفاده کنید.

قابلیت حفظ شماره تلفن قدیمی

هنگامی که سیستم مرکز تماس خود را به فناوری ویپ ارتقا می­‌دهید؛ بسته به قدمت شرکت و شماره تلفن قدیمی یا میزان رند بودن این شماره، احتمالا تمایل به حفظ و تداوم استفاده از آن خواهید داشت.

در این صورت فناوری نوین با شما همراهی می­‌کند، اما نگهداری این شماره به ارائه­‌دهنده­ شماره قدیمی شما نیز بستگی دارد.

جلوگیری یا رفع معایب SIP با کمک یک ارائه‌­دهنده معتبر

فناوری نوین SIP پتانسیل بالایی دارد و امکانات جذابی را در اختیار مراکز تماس مدرن قرار می‌­دهد. اما مانند هر تحول دیگری، تغییر به این تکنولوژی نیز به مطالعه کافی و کسب آمادگی از لحاظ زیرساخت­‌های مورد نیاز دارد.

انتخاب ارائه‌­دهنده VoIP مناسب به شما کمک می­‌کند تا معایب SIP TRUNK را در سازمان خود رفع کنید؛ چه بسا با برنامه­‌ریزی صحیح و اصولی، هرگز با چالش‌­ها و معایب سیپ ترانک مواجه نخواهید شد.

از طرفی زمانی که یک شرکت ارائه­‌دهنده قابل اعتماد، نیازهای کسب‌وکار شما را درک کند؛ می­‌تواند مرکز تماستان را به سیستمی بسیار مناسب برای ارتقا و بهبود کاری، تجهیز کند. خدمات پشتیبانی با کیفیت و ارائه پنل مدیریت کاربر محور، همچنین مقرون‌به‌صرفه‌بودن از مهم‌ترین معیارهایی است که در انتخاب شرکت ارائه‌دهنده ویپ باید در نظر بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این تکنولوژی یا استفاده از نسخه آزمایشی با کارشناسان ما در الوویپ تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول

  • قبل از انتقال به هر فناوری جدید چه آمادگی­‌هایی لازم است؟

قبل از هر تحولی در تکنولوژی مورد استفاده، مطالعه در مورد آن و آشنایی با تغییراتی که در فرآیندهای شما ایجاد می­‌کند، ضروری است.

  • چرا سازگاری بین فرآیندها و تجهیزات موجود با سیستم جدید مهم است؟

اطمینان از سازگاری پلت­فرم‌­های مختلف مورد استفاده در سازمان بسیار مهم است، زیرا ممکن است هر سیستم تلفنی با SIP سازگار نباشد. بنابراین امکان یکپارچه­‌سازی را از دست خواهید داد.

  • به‌جز توانمندی ارائه‌­دهنده، چه مسئله‌­ای بر کیفیت ترانک SIP تأثیر می­‌گذارد؟

کیفیت ترانک SIP به‌طور قابل توجهی تحت تأثیر در دسترس بودن اینترنت پرسرعت و با کیفیت در مرکز تماس است.

  • چرا ادغام پلتفرم‌­های مختلف در فرآیندهای مرکز تماس ضروری است؟

ادغام پلتفرم‌های مختلف حیاتی است زیرا فناوری‌های مختلف در فرآیندهای مرکز تماس استفاده می‌شوند و باید علاوه‌بر سازگاری، به آسانی در دسترس اپراتور باشند.

  • در مورد تماس خروجی در برخی از خدمات ترانکینگ SIP چه چالشی ممکن است وجود داشته باشد؟

برخی از سرویس‌های ترانکینگ SIP ممکن است تماس خروجی را مسدود یا غیرفعال کنند، که نکته مهمی در فرآیندهای مرکز تماس است.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

ضبط-مکالمات-تلفنی
سیستم تلفنی ویپ

آیا امکان ضبط مکالمات VoIP وجود دارد؟

امروزه قابلیت ضبط مکالمات، به دلیل تأثیری که در حل و فصل اختلافات، اعتبار بخشیدن به توافقات شفاهی

ترند-سیپ-ترانک
سیستم تلفنی ویپ

۴ ترند مهم در آینده سیپ ترانکینگ

امروزه صحبت از آینده سیپ ترانک، ما را به کسب دیدگاهی جامع از روندهای پیشرو در ارتباطات صوتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید