فهرست مطالب
Toggleفناوری نرمافزارهای مانیتورینگ تماس، از جمله مواردی است که همراه با رشد سیستمهای مراکز تماس در طول زمان تکامل مییابد. این ابزارها به کارشناسان کالسنتر و سرپرستان آنها امکان گوش دادن به مکالمات مشتریان گذشته یا کنونی را میدهند. مدیران همچنین میتوانند کارمندان جدید را در حین مکالمه با مشتری راهنمایی نمایند و در صورت نیاز، مسئولیت ادامه تماس را بر عهده بگیرند.
امروزه با پیشرفتهای بدست آمده در هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی، ویژگیهای پیچیدهتری از جمله تجزیه و تحلیل بلادرنگ، بررسی احساسات و ارائه بینشهای پیشبینی کننده به این ابزارها افزوده شده است. در این مقاله، بهترین نرمافزارهای نظارت بر تماس در سال ۲۰۲۵ را بررسی میکنیم و به بیان ویژگیها، مزایا و گزینههای ایدهآل برای نیازهای مختلف کسب و کار میپردازیم. برای آشنایی بیشتر با آخرین آپدیتهای این فناوری و تأثیر آن بر بهبود کیفیت ارائه خدمات، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.
آشنایی با نرمافزار مانیتورینگ تماس
نرمافزار نظارت بر تماس ابزاری است که توسط کسب و کارها برای ردیابی و تجزیه و تحلیل مکالمات تلفنی به کار میرود. این فناوری قابلیتهایی مانند گوش دادن به تماس زنده، ضبط تماس، مربیگری زمزمه (هدایت اپراتور بدون شنیدن مشتری) و تجزیه و تحلیل بلادرنگ را ارائه میدهد. این ویژگیها مدیران را قادر میسازد تا عملکرد کارشناسان را ارزیابی کنند؛ و در کنار اطمینان از انطباق با مقررات صنعت، بینش جامعی در مورد تعاملات مشتری به دست آورند.
بهترین نرمافزار نظارت بر تماس در سال ۲۰۲۵
در این بخش بهترین گزینهها برای انتخاب یک نرمافزار نظارت بر تماس مدرن وجود دارد؛ که هر کدام دارای ویژگیهای منحصر به فردی هستند، و نیازهای خاص کسب و کارهای مختلف را برآورده میسازند:
Talkdesk
Talkdesk یک پلتفرم مرکز تماس پیشرو با فناوری مبتنی بر ابر است؛ که با قابلیتهای نظارت بر تماس قوی خود شناخته میشود. تجزیه و تحلیل گفتار مبتنی بر هوش مصنوعی، نظارت در زمان واقعی و مدیریت کیفیت خودکار از مهمترین ویژگیهای آن هستند. رابط کاربری این نرمافزار کاربرپسند است و آن را برای مشاغل در هر اندازهای ایدهآل میسازد. با وجود ویژگیهای پیشرفته هوش مصنوعی، گزینههای ادغام عالی و ابزارهای مدیریت کیفیت قابل تنظیم این فناوری در مقایسه با گزینههای مشابه خود قیمت بالاتری دارد.
Five9
این پلتفرم راهحل کاملی برای مراکز تماس شامل نظارت بر تماس و ابزارهای مدیریت کیفیت را ارائه میدهد. نظارت بر تماسهای بلادرنگ آن به مدیران امکان میدهد، در طول تماسها شنونده باشند و مربیگری یا مداخله کنند. این سیستم همچنین دارای قابلیت تجزیه و تحلیل احساسات مبتنی بر هوش مصنوعی و ادغام با سیستمهای CRM محبوب است. امکاناتی مثل یکپارچهسازی CRM بدون درز، هوش مصنوعی قوی و رابط کاربر پسند در این ابزار فراهم است؛ اما راهاندازی آن در ابتدا ممکن است برای مشاغل کوچکتر پیچیده باشد.
Five9 برای شرکتهایی که بر بهبود خدمات مشتری متمرکز هستند؛ و به یکپارچهسازی قوی با نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتریان نیاز دارند، مناسب است.
مرکز تماس RingCentral
RingCentral یک نام شناخته شده در صنعت ارتباطات است؛ که راهحل جامعی برای مراکز تماس، همراه با نظارت بر تماس در زمان واقعی ارائه میدهد. این فناوری دارای بینشهای مبتنی بر هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل پیشرفته، و ادغام یکپارچه با سایر محصولات تولیدی این شرکت است؛ که آن را برای مشاغلی که سایر محصولات این شرکت را تهیه نمودهاند، به گزینهای عالی تبدیل میکند. این سیستم با داشتن قابلیت ادغام عالی با سایر محصولات RingCentral، تجزیه و تحلیل قوی و استقرار انعطافپذیر ممکن است؛ برای مشاغل کوچکتر گران به نظر برسد.
در نهایت نرمافزار رینگ سنترال برای مشاغلی که از مجموعه محصولات این شرکت استفاده میکنند، ایدهآل است.
Aircall
Aircall یک سیستم تلفن VoIP مبتنی بر ابر با ویژگیهای عالی نظارت بر تماس است. این برنامه نظارت بلادرنگ، ضبط تماس و ادغام آسان با سیستم های CRM را فراهم میکند. کاربرپسند بودن نرمافزار ایرکال آن را به گزینهای عالی برای مشاغل کوچک تا متوسط تبدیل میکند.
راهاندازی ساده، قیمت مقرون به صرفه، یکپارچهسازی عالی CRM مهمترین مزایای این سرویس هستند؛ اما ویژگیهای پیشرفته AI آن در مقایسه با رقبا محدودتر است.
نرمافزار Aircall برای مشاغل کوچک تا متوسط که به دنبال یک راهحل نظارت بر تماس ساده و مقرون به صرفه هستند؛ ایدهآل است.
Zoho Desk
این فناوری ویژگیهای نظارت بر تماس را به صورت بخشی از راهحل جامع Helpdesk خود ارائه میدهد؛ و به خوبی با CRM Zoho و سایر ابزارهای تجاری ادغام میشود. Zoho Assist مجهز به هوش مصنوعی، به تجزیه و تحلیل دادههای تماس کمک میکند؛ و به شما امکان میدهد رویکردی ساده برای مدیریت خدمات مشتری داشته باشید.
مزایای این سیستم شامل ادغام عالی با اکوسیستم Zoho، مقرون به صرفه و مناسب بودن برای مشاغل کوچکتر است؛ اما برخی ویژگیهای پیشرفته هوش مصنوعی برای راهحلهای اختصاصی نظارت بر تماس را ندارد. چنین نرمافزاری برای مشاغل کوچک که از محصولات Zoho استفاده میکنند؛ و به دنبال یک پلتفرم یکپارچه هستند، مناسب است.
انتخاب نرمافزار نظارت بر تماس مناسب
با ادامه پیشرفت فناوریهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، نرمافزارهای نظارت بر تماس نیز هوشمندتر میشوند. به این ترتیب میتوان انتظار تحلیل احساسات دقیقتر، نتایج تماس پیشبینیکننده و یکپارچهسازی عمیقتر با ابزارهای تحلیل کسبوکار را داشت. نرمافزار نظارت بر تماس یک ابزار حیاتی برای کسب و کارها در سال ۲۰۲۵ است و ویژگیهایی فراتر از ضبط تماس اولیه را ارائه میدهد.
نرمافزار مرکز تماس ویپ فارسی، امروزه نیازهای نظارت بر تماس کسب و کارها در هر اندازه و هر صنعتی را برآورده میسازد. مطابقت با قوانین منطقهای و ارائه خدمات پشتیبانی با کیفیت و قابل اعتماد از مهمترین ویژگیهای این نرمافزار است؛ و قابلیتهای فنی و امکانات متناسب با تکنولوژی روز نیز آن را به ابزاری ایدهآل به ویژه برای شرکتهای فارسی زبان تبدیل میکند. با این حال، هنگام انتخاب نرمافزار مناسب، بهتر است الزامات تجاری منحصر به فرد صنعت را در نظر داشته باشید، تا تصمیمی آگاهانه بگیرید. کارشناسان ما در نرم افزار callcenterالوویپ در همه مراحل کار و تا رسیدن به بهترین نتیجه ممکن همراه شما هستند؛ برای دریافت اطلاعات تکمیلی و مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید.
سوالات متداول:
۱. آیا تماسهای نظارت شده ضبط میشوند؟
این مسأله، به پیکربندی سیستم نظارت بر تماس شما بستگی دارد. حتی میتوانید نرمافزار را طوری تنظیم کنید که فقط تماسهای خاصی را ضبط نماید.
۲. نظارت بر عملکرد مرکز تماس از چه روشهایی انجامپذیر است؟
- ردیابی شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI)
- استفاده از نرمافزار نظارت بر تماس
- انجام نظرسنجی رضایت مشتری
- بررسی گزارشها و دادهها
- ارزیابی اپراتورها
۳. ویژگیهای کلیدی نرمافزارهای نظارت بر تماس کدامند؟
نظارت بلادرنگ، ضبط تماس، تجزیه و تحلیل احساسات، و مدیریت کیفیت.
۴. مزایای اصلی استفاده از این نرمافزارها چیست؟
بهبود عملکرد اپراتورها، ارتقاء تجربه مشتری و تضمین انطباق.
۵. نرمافزار نظارت بر تماس چگونه میتواند عملکرد تیم را بهبود بخشد؟
با ارائه بازخورد فوری و تجزیه و تحلیل دادهها برای بهبود مستمر.