راهنمای گام‌به‌گام خرید خط ویپ (VoIP)

خظ-تلفن-ویپ

مطالعه راهنمای خرید خط VoIP به شما کمک می­‌کند تا برنامه مناسبی، برای استقرار سیستم ویپ در سازمان خود تنظیم کنید. اگر تمایل به ارتقا سیستم مرکز تماس خود با فناوری ویپ را دارید، این مطلب برای شما بسیار مفید خواهد بود. زیرا در ادامه قصد داریم راهنمای جامع برای خرید خط ویپ و نیازمندی­‌های آن را بصورت گام‌به‌گام شرح دهیم.

تکنولوژی VoIP مزایای زیادی را در اختیار سازمان­‌ها قرار می­‌دهد به شکلی که سیستم تلفن سنتی توانایی رقابت با قابلیت­‌های آن را ندارد. از جمله این مزیت‌­ها می­‌توان به انعطاف­‌پذیری بالا، اتصال جهانی بدون ­واسطه، بهینه­‌سازی هزینه­‌ها و کاربرپسند بودن آن اشاره کرد.

شماره VoIP چیست؟

منظور از شماره VoIP، شماره تلفنی است که به جای خط تلفن سنتی بر روی یک سیستم VoIP کار می­‌کند، تماس‌های بین‌المللی را تسهیل می‌کند و به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بدون هزینه‌های بالا، ارتباطات گسترده و بدون محدودیت جغرافیایی داشته باشند.

با استفاده از خط تلفن ویپ (VoIP)، سازمان‌ها می‌توانند یک شماره تلفن ثابت داشته باشند که در صورت جابجایی شرکت نیز می­توانند براحتی شماره خود را به مکان جدید انتقال دهند. حتی کارمندان دورکار نیز می­توانند از همین شماره تلفن استفاده کنند، بدون این­که مشتری متوجه عدم حضور آن­ها در مکان شرکت شود.

انواع شماره­‌های VoIP

این شماره­ تلفن‌ها به جای تکیه بر PSTN (شبکه تلفن سوئیچ شده عمومی)، بر فناوری VoIP متکی هستند؛ با این حال، همه شماره­‌های VoIP یکسان نیستند و به سه نوع اصلی تقسیم می­‌شوند:

شماره‌­های VoIP محلی

این شماره‌­ها مربوط به یک منطقه جغرافیایی یا شهر خاص هستند. با وجود این­که مبتنی بر اینترنت هستند، همچنان از کدهای سنتی منطقه­‌ای استفاده می­‌کنند.

اگر می‌خواهید خود را در جایگاه یک کسب‌وکار محلی معرفی کنید، شماره‌های VoIP محلی برای شما مفید هستند؛ در صورت استفاده از این نوع شماره­‌ها به نظر می‌رسد که در یک منطقه خاص حضور دارید. بنابراین مشتریان آن منطقه مشخص، می­‌توانند با نرخ مکالمه محلی با شما تماس بگیرند، حتی اگر در واقعیت در آن محدوده جغرافیایی حضور نداشته باشید!

شماره‌­های VoIP تماس رایگان

این نوع شماره ویپ، معادلی دیجیتال برای شماره­‌های رایگان سنتی است. هنگامی که با یک شماره VoIP رایگان تماس بگیرید، بدون توجه به این­که از کدام منطقه جغرافیایی باشید، هزینه‌­ای برای مکالمه پرداخت نخواهید کرد.

اغلب از این نوع شماره‌ها برای واحدهای خدمات مشتریان یا فروش استفاده می‌­شود؛ بنابراین، مشتریان بدون نگرانی در مورد هزینه‌ تماس‌­های راه دور، با شرکت تماس می­‌گیرند.

شماره‌­های VoIP ملی

همان­طور که از نام این مورد مشخص است، این نوع شماره­‌ها به یک منطقه جغرافیایی خاص مرتبط نیستند. چنین شماره‌هایی برای کسب‌وکارهایی که در سطح ملی فعالیت دارند؛ یا در چندین منطقه مختلف کار می‌کنند و می­‌خواهند یک شماره تماس ثابت و مستقل از مکان داشته باشند، مناسب است.

شماره‌­های VoIP بین­‌المللی

این نوع شماره­‌ها به یک کشور اختصاص دارند، اما در کشور دیگری استفاده می­‌شوند. بسته به سیستم کشور صادرکننده، شماره ویپ بین­‌المللی می‌تواند محلی، رایگان یا ملی باشد.

خط-تلفن-ویپ

این شماره­‌ها به کسب و کارها کمک می­‌کنند تا در مقیاس جهانی، فعالیتی راحت­‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌­تر داشته باشند. به این ترتیب، سازمان­‌ها بدون صرف هزینه­‌های هنگفت خطوط تلفن سنتی، می­‌توانند در کشورهایی غیر از کشور خودشان حضور فعال داشته باشند.

با توجه به اهداف تجاری و نیازهای مشتریان خود، می­‌توانید شماره ویپ مناسب کسب‌وکارتان را انتخاب کنید. اگر در درجه اول به یک جامعه کوچک خدمات می­‌دهید، یک شماره VoIP محلی مناسب شماست. اما اگر در مقیاس ملی یا بین المللی فعالیت دارید، باید یک شماره VoIP ملی یا بین المللی را انتخاب کنید.

شماره VoIP را از کجا باید تهیه کرد؟

برای خرید شماره VoIP، در گام اول یک ارائه­‌دهنده معتبر خدمات ویپ را انتخاب کنید؛ سپس با استفاده از راهنمایی­‌های آن‌ها، شماره مناسب خود را انتخاب و خریداری نمایید.

فرآیند خرید خط ویپ، تقریبا مشابه روال خرید شماره تلفن ثابت سنتی است؛ با این تفاوت که سرعت و سهولت بیشتری دارد. در اغلب موارد می­‌توانید روند خرید را با استفاده از ابزارهای خودکار روی وبسایت ارائه‌­دهنده انجام دهید. به این ترتیب، انتخاب ارائه دهنده VoIP شما مهم‌ترین و موثرترین مرحله در فرآیند دریافت شماره VoIP است.

مشکل شماره‌­های VoIP رایگان

زمانی که در مورد خطوط VoIP مطالعه می­‌کنید، احتمالاً با مطالبی در مورد شماره­‌هایی که به صورت رایگان در دسترس هستند نیز مواجه می­‌شوید. در نگاه اول ممکن است شماره­‌های ویپ رایگان به مقرون به صرفه بودن، جذاب باشند، اما دلایل متعددی وجود دارد که نیاز  کسب‌وکارها به استفاده از خدمات ارائه­‌دهندگان معتبر را ثابت می­‌کنند:

  • ارائه­‌دهنده مناسب سطح بالایی از قابلیت اطمینان و کارایی را در خدمات VoIP به شما تضمین می­‌دهد؛ در حالی که ویپ رایگان فاقد آن است.
  • کیفیت تماس، از جمله انتقال صدای واضح و حداقل وقفه یا تاخیر، در خدمات ویپ خریداری شده در سطح بسیار بالاتری است.
  • در شماره­‌های ویپ رایگان، در صورت مواجهه با مشکل، یا سوال فنی شخص مسئولی برای پاسخگویی به شما وجود ندارد؛ در حالی که ارائه‌دهندگان خدمات VoIP معتبر، دارای تیم پشتیبانی اختصاصی برای کمک به مشتریان خود هستند.
  • در ویپ رایگان صرفا عملکردهای اولیه در اختیار کاربران قرار می‌­گیرد، در حالی که خدمات VoIP تجاری، ویژگی­‌های پیشرفته و اختصاصی متناسب با نیازهای کسب‌وکار شما را ارائه می­‌دهند.
  • با توجه به این­که ویپ رایگان، تضمینی برای تأمین امنیت کسب‌وکارها ندارد، ممکن است سبب آسیب‌­پذیر شدن خطوط ارتباطی سازمان شما شود. اما در خدمات VoIP تجاری، ارائه­‌دهنده شما موظف است اقدامات امنیتی قدرتمندی را برای محافظت از داده­‌ها و مکالمات شما بکار گیرد.
  • با استفاده از شماره VoIP رایگان معمولا نمی­‌توانید وجه­‌ای حرفه‌­ای ایجاد کنید. در حالی که سرویس VoIP تجاری معتبر امکان انتخاب بین شماره‌های محلی، تماس رایگان یا حتی بین­‌المللی را به کسب‌وکارها می­‌دهد؛ به این شکل خط تلفن شما با برند و جایگاهی که در بازار تجارت دارید، هماهنگ خواهد بود.

البته شماره‌های VoIP رایگان برای کاربران فردی با نیازهای محدود، انتخاب خوبی محسوب می­‌شوند؛ اما برای اغلب کسب‌وکارها مزایای خدمات VoIP دریافتی از یک ارائه­‌دهنده معتبر، بسیار بیشتر از هزینه‌ آن است. هرچند هزینه انجام شده برای ویپ نیز در مدت زمان کوتاهی به سازمان برمی­‌گردد؛ و نهایتا منجر به صرفه‌­جویی مبلغ قابل توجهی در هزینه­‌های سازمان خواهد شد.

هزینه خرید خط تلفن ویپ

هزینه خرید خط VoIP می‌تواند با توجه به نیازها و انتخاب‌های شما متفاوت باشد. اگر کسب‌وکاری هستید که در سطح جهانی فعالیت دارد؛ و نیاز به یک شماره تماس مستقل از مکان دارید، خطوط VoIP بین‌المللی مختص شما هستند. در این حالت ویپ بهترین امکانات یک خط تلفن راه دور را در اختیارتان قرار می­دهد تا به طریقی مقرون‌به‌صرفه و راحت‌تر، فعالیت‌های خود را در سطح جهانی گسترش دهید.

در حالت کلی معمولا با توجه به پلن‌ها و ویژگی‌های مورد نیاز شما و خدمات ارائه‌دهنده، قیمت این فناوری برای سازمان شما مشخص می­‌شود. ارائه‌دهندگان معتبر خدمات VoIP معمولاً برنامه‌­های متنوعی را با توجه به اندازه، صنعت و نیازهای سازمان شما پیشنهاد می­دهند. بسته به شرایط کسب‌وکار خود می‌توانید پلنی را انتخاب کنید که در کنار افزایش کارایی، بهره ­وری و امنیت، نیاز به پرداخت هزینه اضافی برای امکاناتی غیر ضروری نداشته باشید. هرچند در هر صورت هزینه‌ تمام شده این خدمات نسبت به هزینه‌های سیستم‌های تلفن سنتی، بسیار کمتر است.

راهنمای گام‌به‌گام خرید شماره VoIP

اگر از مزایای VoIP برای مشاغل آگاه شده باشید، به احتمال زیاد به دنبال روشی برای تهیه خط VoIP مناسب برای کسب‌وکار خود هستید. در این بخش، مراحل تهیه یک شماره ویپ  را به صورت گام به گام توضیح می­دهیم:

 نیازهای خود را شناسایی کنید

مشخص کنید که انتظار شما از سرویس VoIP چیست؛ و کدام­یک از نیازهای شما باید با کمک این فناوری رفع شود.. عواملی مانند تعداد تماس‌­های دریافتی یا تعداد کارمندانی که خواهید داشت، ویژگی‌های مورد نیاز (مانند ارسال تماس، پست صوتی، ضبط تماس و غیره) را تعیین کنید؛ همچنین در نظر بگیرید که به کدام­یک از به شماره‌های محلی، تماس رایگان یا بین‌المللی نیاز دارید.

یک ارائه‌­دهنده قابل اعتماد برای خدمات VoIP انتخاب کنید

بر اساس نیاز و شرایط سازمان خود تحقیق کنید و ارائه­‌دهنده توانمندی را برای خدمات VoIP انتخاب کنید. بهترین گزینه ارائه­‌دهنده­ای است که سابقه‌­ای درخشان در این زمینه دارد؛ و خدمات قابل اعتماد با پشتیبانی خوب از مشتریان را با قیمتی رقابتی ارائه می­‌دهد.

خظ-تلفن-ویپ

شماره VoIP خود را انتخاب کنید

معمولا ارائه­‌دهندگان خدمات لیستی از شماره­‌های VoIP موجود را در اختیار شما قرار می‌­دهند؛ تا بتوانید گزینه مدنظر خود را انتخاب کنید. بسته به تمایل و نیاز خود، می­‌توانید یک شماره محلی، تماس رایگان یا بین­‌المللی را انتخاب کنید. همچنین برخی از ارائه­‌دهندگان توانایی انتقال شماره تلفن موجود شما بر روی تلفن ویپ را دارند.

سیستم VoIP خود را پیکربندی کنید

پس از دریافت شماره، باید تنظیمات سرویس VoIP را بر اساس نیاز خود انجام دهید. فرآیند راه‌اندازی ویپ شامل پیکربندی برنامه‌های افزودنی کاربر، تنظیم پست صوتی و سفارشی‌سازی قوانین مسیریابی، ارسال تماس و سایر موارد مورد نیاز است؛ معمولا ارائه­‌دهندگان VoIP داشبوردهای آنلاینی را برای ساده­‌سازی این فرآیند به شما ارائه می­‌دهند.

نرم‌­افزار VoIP، یا سخت­‌افزار مورد نیاز آن را نصب کنید

با توجه به برنامه­‌ای که برای استفاده از سرویس VoIP دارید، ممکن است نیاز به نصب نرم­‌افزار ویپ بر روی دستگاه­‌های موجود یا راه‌­اندازی دستگاه­‌های تلفن داشته باشید. ارائه­‌دهندگان مدرن، همچنین برنامه­‌هایی ویژه تلفن همراه را در اختیار شما قرار می­‌دهند تا بتوانید از سرویس VoIP بر روی تلفن­‌های هوشمند خود استفاده کنید.

شماره VoIP خود را تست کنید

در نهایت، چند تماس آزمایشی برقرار کنید تا مطمئن شوید همه ابزارها به درستی کار می­‌کنند. کیفیت صدا را بررسی کنید و همه ویژگی‌هایی که تنظیم کرده‌اید را امتحان کنید تا عملکردی مطابق با انتظارات شما داشته باشند.

در صورتی که مراحل ذکر شده را به درستی اجرا کنید، می­‌توانید با خیال راحت یک شماره VoIP تهیه کنید و از مزایای این فناوری ارتباطی مدرن بهره‌­مند شوید.

با خرید شماره ویپ کسب‌وکار خود را رشد دهید

همه موارد مهمی که از یک راهنمای خرید خط ویپ (VoIP انتظار می‌­‌‌رود در مطالب بالا بیان شد. زمان آن رسیده که کسب‌وکار خود را از مزایای داشتن یک شماره تلفن حرفه­‌ای مانند تحرک، انعطاف‌­پذیری، مقیاس‌­پذیری و طیف وسیعی از سایر ویژگی­‌های پیشرفته بهره­‌مند سازید.

با استفاده از راهنمای خرید شماره VoIP، می­‌توانید یک سیستم تلفن VoIP جامع و قابل اعتماد برای سازمان خود در هر اندازه‌­ای که باشد، فراهم کنید. در صورت بکارگیری فناوری ویپ، کسب‌وکارها می‌­توانند ابزارهای مدیریت تماس با کاربری آسان، مانند انتقال تماس، مسیریابی تماس، و ضبط تماس را در اختیار داشته باشند و بهره‌وری مرکز تماس خود را افزایش دهند؛ همچنین این سیستم، منجر به ارائه تصویری حرفه‌ای­‌تر در مقابل مشتریان آن­‌ها خواهد شد. قیمت مقرون‌به‌صرفه نرم­‌افزار مرکز تماس الوویپ، در کنار رابط کاربرپسند و پشتیبانی همه‌جانبه از مشتریان، آن را به انتخابی ایده‌آل تبدیل می­‌کند؛ بنابراین کسب‌وکارهایی که به دنبال ارتقای سیستم تلفن خود هستند، بیش از پیش به این خدمات تمایل دارند.

 

 

 

سوالات متداول

  • چند نوع شماره ویپ تجاری، در سازمان‌­های امروزی رایج هستند؟

سه نوع اصلی شماره ویپ مورد استفاده سازمان­‌ها شامل موارد زیر هستند:

  1. شماره­‌های VoIP محلی
  2. شماره‌­های VoIP تماس رایگان
  3. شماره­‌های VoIP غیرجغرافیایی یا ملی
  • شماره­‌های VoIP بین‌­المللی، کدام­یک از انواع شماره­‌های ویپ را شامل می­‌شوند؟

بسته به نوع نیاز شماره­‌های VoIP بین­‌المللی، می­‌توانند از شماره‌­های محلی، تماس رایگان یا ملی ویپ استفاده کنند.

  • آیا شماره‌­های رایگان ویپ برای کسب‌وکارها مناسب هستند؟

این نوع شماره­‌ها در حد استفاده فردی با نیازهای محدود مناسبند، اما امنیت و امکانات مورد نیاز سازمان­‌ها را ندارند.

  • شماره ویپ تجاری را از کجا می‌­توان تهیه کرد؟

برای تهیه این شماره‌­ها بهترین گزینه استفاده از خدمات یک ارائه­‌دهنده توانمند خدمات ویپ است.

  • مراحل خرید خط اینترنتی ویپ به طور خلاصه کدامند؟
  1. شناسایی نیازها
  2. انتخاب ارائه‌­دهنده
  3. انتخاب شماره
  4. پیکربندی سیستم VoIP
  5. نصب نرم‌­افزار و سخت‌­افزار مورد نیاز
  6. تست شماره VoIP

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید