دلایل اصلی ضبط مکالمات در مرکز تماس

ضبط-مکالمات-تماس

امروزه توجه به دلایل ضبط مکالمات در کال ­سنتر، بسیار ضروری است؛ زیرا دستیابی به بینشی عمیق از کیفیت خدمات مشتری، مشکلات رایج پشتیبانی و شکاف موجود در موارد آموزشی اپراتورها را میسر می‌­سازد.

ضبط مکالمات در مراکز تماس نیز مانند بسیاری ویژگی­‌های دیگر، شامل قوانین و مقررات خاص خود است. نرم‌افزار مرکز تماس مناسب با ویژگی‌ها و مزایای پیشرفته‌ای از جمله قابلیت ضبط تماس‌­ها را در اختیار شما قرار می­‌دهد؛ و به این ترتیب منجر به بهبود و بهینه­‌سازی تجربه مشتریان می­‌شود.

تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا اهمیت ضبط تماس و مزایای آن برای سازمان­‌ها را باهم بررسی کنیم.

منظور از ضبط مکالمات مرکز تماس چیست؟

اصطلاح ضبط مکالمات به فرآیندی گفته می­‌شود، که یک مرکز تماس مکالمه صوتی بین کارشناسان خود و مشتریان را ضبط کند. شرکت­‌ها به‌طور کلی با هدف بهبود کیفیت خدمات، تمایل به ضبط و ذخیره تماس‌­های تلفنی بین اپراتورهای کال سنتر و مشتریان خود را دارند. همچنین ممکن است در مواردی مثل بررسی و گزارش هزینه­‌ها، یا در حالت­‌های خاص برای ارائه به مراجع قضایی، به این فایل‌­های ضبط شده نیاز پیدا کنند. اما اصلی­‌ترین دلیل استفاده از ضبط تماس‌­ها همواره، تضمین و افزایش کیفیت ارائه خدمات در نظر گرفته می­‌شود.

 

ضبط-مکالمات-تلفنی

 

با کمک نرم‌­افزار مرکز تماس، می­‌توانید به صورت خودکار تماس‌­ها را ضبط کنید، و فایل صوتی به‌دست آمده را در فضای ابری ذخیره نمایید. این فناوری­‌ها دارای ویژگی­‌های پردازشی و تحلیلی قوی، برای دستیابی به اهداف تضمین کیفیت کال سنتر هستند.

برخی کسب‌وکارها علاوه بر استفاده از امکان ضبط صدا، ممکن است تقاضای ذخیره­‌سازی فعالیت­‌های صفحه نمایش رایانه کارشناسان حین تعامل با مشتری را داشته باشند. به‌این‌ترتیب مدیر یا سرپرست آن­‌ها می­‌تواند کارایی تیم خود را بهتر ارزیابی و نظارت کند.

دلایل ضبط تماس در کال سنتر

فناوری ضبط تماس در صورتی که به خوبی اجرا شود، می‌­تواند عملکرد مرکز تماس ابری شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. در ادامه پنج مزیت کلیدی این سیستم بیان شده است:

کمک به آموزش بهتر کارشناسان مرکز تماس

گوش دادن به تماس‌­های ضبط شده قدیمی، یک راه­کار عالی برای شناسایی و تصحیح اشتباهات رایج است. به این شکل نیروهای تازه‌­کار می‌­توانند آمادگی لازم برای پاسخ­‌گویی به تماس‌­های واقعی مشتری را به‌دست آوردند.

همچنین افراد جدید می‌­توانند با گوش دادن به تماس‌­های ضبط شده برتر توسط اپراتورهای حرفه­‌ای، مهارت­‌های مورد نیاز برای مکالمات منجر به فروش را بیاموزند. حتی کارشناسان ماهر نیز قادر خواهند بود با تجزیه و تحلیل دوره‌­ای تماس‌­های ضبط شده خود با مشتریان چالش‌برانگیز، کیفیت عملکردشان را بهبود بخشند.

بهبود ارائه خدمات به مشتریان

در صورتی که سیستم نظارت بر کیفیت تماس را در کال سنتر خود راه‌اندازی کنید؛ می‌­توانید از این­که تمام تعاملات مشتری با تیم مرکز تماس از استاندارد کیفیت لازم برخوردار است، مطمئن شوید. زمانی که درصد زیادی از تماس‌ها با معیارهای شما مطابقت نداشته باشند؛ باید اقدامات لازم برای رفع مشکلات احتمالی را در نظر بگیرید.

اولین قدم برای دست‌یابی به چنین سیستمی، ضبط و ذخیره همه تماس‌­های مشتریان است. سپس تیم تضمین کیفیت (QA) شما می­‌تواند تماس‌­ها را تجزیه و تحلیل کند.

ضبط داده‌­های تماس از طریق دو روش زیر، می­‌تواند به بهبود تجربه مشتریان شما کمک کند:

  • دریافت بینش‌­های ارزشمند مشتری محور

تماس‌های ضبط‌‌ شده امکان دسترسی به اطلاعات زیادی در مورد انتظارات، اولویت‌ها، نارضایتی‌ها و نیازهای مشتری را برای شما فراهم می­‌آورد. می‌توانید در ادامه تعامل با مشتریان، از این بینش‌ها برای ارائه خدمات شخصی‌سازی‌شده‌تر استفاده کنید.

  • کاهش ارتباطات نادرست

ممکن است اپراتور مرکز تماس برخی از اطلاعات ضروری که مشتریان از طریق تماس‌­های تلفنی با او به اشتراک می­‌گذارند را از دست بدهد. چنین مواردی می­‌تواند به نارضایتی مشتری و تأثیر منفی بر رتبه­‌بندی تماس­‌ها منجر شود.

با ضبط مکالمات مشتری، کارشناس مرکز تماس می­‌تواند هر اطلاعاتی که در طول تماس به اشتراک گذاشته شده باشد، را در زمان نیاز بازیابی نماید. علاوه‌براین، ضبط تماس‌­های تلفنی اپراتور را قادر می­‌سازد که تمرکز خود را بیشتر بر مکالمه با مشتری بگذارد؛ و نگران ثبت جزئیات تماس نباشد.

افزایش بهره­‌وری عملیاتی مرکز تماس

مراکز تماس می‌­توانند با نظارت مداوم بر فرآیندهای خود، به سود حداکثری دست یابند. به این معنی که از بهره‌­وری کارمندان و اجرای کارآمد فرآیندها اطمینان حاصل کنند.

 

ضبط-مکالمات-تلفنی

 

هنگامی که معیارهای مرکز تماس مانند FCR (وضوح تماس اول)، NPS (امتیاز خالص ترویج کننده)، AHT (میانگین زمان رسیدگی) و غیره، با شاخص‌­های تعیین‌شده مطابق نباشند؛، ممکن است مشکل یا موانعی در روند فرآیندهای کال ­سنتر وجود داشته باشد.

تجزیه و تحلیل داده­‌های ضبط تماس می‌­تواند به مدیران کمک کند؛ تا علت چنین معضلاتی را شناسایی کنند؛ و اقدامات لازم برای اصلاح آن­‌ها را در دستور کار قرار دهند.

ایجاد اسکریپت‌­های بهتر

اسکریپت مرکز تماس یک سند از پیش نوشته شده است، که اپراتور را در طول مکالمه تلفنی راهنمایی می­‌کند. این راهنمایی شامل پاسخ به رایج­‌ترین پرسش‌­ها و سناریوهای مرکز تماس است، که ممکن است در هنگام تعامل با مشتریان ایجاد شود.

داده‌های ضبط صدا می­‌تواند در کشف الگوهای رفتاری خاص در طول تماس به شما کمک کند. نکات زیر نمونه­‌ای از مواردی هستند که ممکن است طی این فرآیند شناسایی کنید:

  • کلمات و عباراتی که باعث می­‌شود، مشتری علاقه خود به ادامه مکالمه را از دست بدهد.
  • جذابیت­‌های محصول در زمینه فروش که مشتری را وادار به تصمیم­‌گیری برای خرید می‌­کند.
  • آداب نامناسب مکالمه که موجب می‌­شود، مشتری درخواست برقراری ارتباط با یک مسئول و سرپرست را بدهد.

این الگوها به شما کمک می‌­کنند، تا بتوانید اسکریپت­‌های تماس را به‌گونه‌­ای تنظیم کنید؛ که تعاملات پربارتری را با مشتریانتان رقم بزنید.

ترویج و تشویق یادگیری مستمر

انتظارات و ترجیحات مشتری با سرعت بیشتری نسبت به گذشته در حال تغییر است. سهل انگاری در تطبیق با این تغییرات ممکن است منجر به بازخورد ضعیف و تأثیر منفی بر تصویر برند شما شود.

داده‌های ضبط تماس، یک راهکار عالی برای ردیابی چنین تغییراتی است. به‌این‌ترتیب مدیران و سرپرستان می‌­توانند بهبودهای لازم را در برنامه‌­های آموزشی جدید اعمال کنند. ضبط تماس‌­ها همچنین یک محیط یادگیری مداوم را در بین کارکنان شما ایجاد می‌­کند.

اهمیت ضبط مکالمات در مرکز تماس خود را ارزیابی کنید

با افزایش آگاهی از اهمیت ضبط تماس و اتخاذ رویکرد مشتری‌مداری شاهد ارتقا سیستم‌­های مرکز تماس در بیشتر کسب‌وکارها هستیم.

امروزه فناوری ضبط تماس راه­‌حلی قابل اعتماد و مقرون‌به‌صرفه برای بهبود عملکرد کلی مراکز تماس محسوب می­‌شود. شما می‌­توانید تماس‌­های مشتریان را برای تجزیه و تحلیل کارایی اپراتور و درک رضایت مشتری ضبط کنید.

با استفاده از ضبط مکالمات، مدیران مرکز تماس، کارکنان آموزش دیده و دارای درکی عمیق‌­تر، درباره نحوه تعامل با مشتری خواهند داشت.

به‌این‌ترتیب می­‌توانید به کارکنانی شادتر و آگاه‌­تر با صلاحیت و اعتمادبه‌نفس بیشتری دست یابید؛ در عین حال مشتریان شما نیز تجربه­‌ای کارآمد توام با رضایت از خدمات شما بدست خواهند آورد.

در صورت نیاز به درک بهتر اهمیت ضبط مکالمات در کال­ سنتر و دریافت مشاوره تخصصی در مورد نیازهای مرکز تماس خود، حتما با کارشناسان ما در الوویپ تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول

  • چرا ضبط مکالمات در کال سنتر مهم است؟

این کار امکان بازبینی اطلاعات گذشته و آموزش کارکنان را فراهم می­‌کند، و همچنین موجب جلوگیری از برداشت­‌های اشتباه از نتایج مکالمه می­‌شود.

  • منظور از ضبط مکالمات در مرکز تماس چیست؟

این اصطلاح به فرآیند ضبط تماس‌­های ورودی و خروجی که بین اپراتورهای مرکز تماس و مشتریان اتفاق می‌­افتد، گفته می­‌شود.

  • مزایای ضبط تماس چیست؟

مهم‌ترین مزایای ضبط تماس عبارتند از: بازبینی اطلاعات از دست رفته، ارائه وجهه حرفه‌­ای، نظارت و آموزش کارکنان، و کاهش احتمال خطا.

  • چگونه یک مرکز تماس می­‌تواند رضایت مشتری را بهبود بخشد؟

ساده‌­ترین راه برای بهبود رضایت مشتری در مراکز تماس، استفاده از پلت­فرمی است؛ که ویژگی‌­های پیشرفته مانند ضبط تماس، شماره‌­گیری خودکار و ادغام با سایر ابزارهای کال­‌سنتر را ارائه دهد.

  • چگونه می‌­توان کیفیت ارائه خدمات توسط کارکنان مرکز تماس را بهبود بخشید؟

ساده‌­ترین راه برای تضمین کیفیت خدمات، استفاده از یک سیستم ضبط تماس است. به‌این‌ترتیب می‌­توانید، در همه مکالمات مرکز تماس، سطح کیفیت ثابتی را حفظ کنید.

  • مراکز تماس چه مدت تماس‌­های ضبط شده را نگه‌می‌­دارند؟

دوره­‌های نگهداری ضبط تماس توسط مدیران نرم­‌افزار مرکز تماس و براساس عوامل متفاوتی تعیین می­‌شود؛ به‌طور معمول، این بازه زمانی بین ۳۰ روز تا ۶ ماه متغیر است.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نرخ-ریزش-مشتری
شاخص‌های مرکز تماس

نرخ ریزش مشتری (Customer churn rate) چیست؟

توجه به نرخ ریزش مشتری یا Customer Churn Rate، یکی از مهم‌­ترین نکات کاربردی در مراکز تماس است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید