چگونه از تبلیغات تلفنی به شکل هوشمندانه‌ای استفاده کنیم؟

تبلیغات تلفنی

تبلیغات تلفنی یکی از چالش‌هایی است که بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها در مدیریت مرکز تماس با آن روبرو هستند. متاسفانه این روش تبلیغاتی و کاربرد آن به شکل اشتباهی در کشور ما جا افتاده است و به همین دلیل اغلب افراد دیدگاه منفی نسبت به آن دارند. اکنون ممکن است در بحث مدیریت مرکز تماس و تلفن مارکتینگ، این سوال برای شما مطرح شود که چگونه می‌توان بهترین بهره‌وری را از این روش داشت؟

ما در این مقاله سعی کرده ایم به این سوال پاسخ دهیم. همراه ما باشید تا چالش‌های پیش‌روی این روش تلفنی را با هم مرور و سپس چگونگی استفاده اصولی از این تبلیغات تلفنی را بررسی کنیم.

تبلیغات تلفنی

یکی از روش‌های تبلیغات در دنیای امروز، تبلیغات انبوه تلفنی است. متاسفانه این روش تبلیغاتی در کشور ما به شکل هوشمندانه‌ای مورد استفاده قرار نگرفته است و گاها بازخوردهای منفی در میان مخاطبان ایجاد کرد. طبیعتا دلیل آن را می‌توان در استفاده غیر اصولی از این روش جست‌و‌جو کرد.

تبلیغات تلفنی مستقیم، روشی برای بازاریابی کالا یا خدمات به مشتریان بالقوه از طریق تلفن سنتی یا تلفن اینترنتی است. به این معنی که به جای استفاده از نوعی رسانه جمعی برای دسترسی به مصرف کنندگان، به صورت جداگانه و فرد به فرد با مشتریان احتمالی خود تماس می­‌گیریم. چهار نوع رایج بازاریابی تلفنی شامل تماس‌­های خروجی، تماس‌­های ورودی، تولید سرنخ و تماس‌­های فروش است.

اما سوالی که مطرح می‌شود این است که ما چگونه باید از این روش تبلیغاتی استفاده کنیم؟ در ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که ما باید برای اهداف مشخص و در شرایط درست از این روش استفاده کنیم. زیرا می‌خواهیم از این طریق برای مخاطب خود ارزش خلق کرده باشیم. به همین دلیل در گام اول چالش‌های این مدل از تبلیغات را با هم برسی می‌کنیم.

مزایای بازاریابی تلفنی

استفاده از روش­‌های بازاریابی تلفنی، می‌­تواند مزایای زیادی برای تجارت شما داشته باشد. از جمله این مزیت‌­ها می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ارائه خدمات فروش تعاملی و شخصی بیشتر
  2. دسترسی به افراد بیشتر برای برقراری تعامل مستقیم
  3. ایجاد سرنخ و افزایش درآمد
  4. کاهش هزینه­‌های عملیاتی
  5. دریافت بازخورد مستقیم از مشتریان
  6. ایجاد پایگاه داده بازاریابی موثر
  7. کمک به پیگیری عملکرد و دستیابی به نتیجه

بازاریابی تلفنی به شما کمک می کند تا نتایج عملکرد خود را پیگیری کنید؛ در نتیجه این روش شما می‌­دانید که با چه کسی تماس می‌گیرید و چند وقت یکبار باید این تماس را تکرار کنید.

با ردیابی مخاطب خود، می توانید درک کنید که کمپین تبلیغات تلفنی شما چقدر موثر است و همچنین چه عواملی بر نتیجه آن تأثیر می گذارد. بدون تجزیه و تحلیل تبلیغات تلفنی تشخیص اینکه برای ایجاد درآمد بیشتر به چه چیزی نیاز دارید، و چه مسأله­‌ای در  استراتژی بازاریابی محصولات و خدمات شما باید تغییر کند، بسیار دشوار خواهد بود.

چالش‌های تبلیغات تلفنی

امروزه روش‌های مختلفی در حوزه بازاریابی و تبلیغات مطرح شده است. با رشد تکنولوژی این روش‌ها روز به روز در حال افزایش است. بیشتر این روش‌ها اگر به صورت هوشمندانه‌ای از آن‌ها استفاده نشود، نتیجه مناسبی برای شما نخواهند داشت. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های مطرح دنیا برای استفاده از روش‌های نوین تبلیغات و بازاریابی از متخصصین آن حوزه استفاده می‌کنند. دلیل آن هم این است که از روش‌های نوین تبلیغاتی به شکل هوشمندانه‌ای استفاده کنند.

تبلیغات تلفنی هم یکی از همین روش‌هاست که اگر به صورت اصولی مورد استفاده و بهره‌برداری قرار نگیرد، نتایج مثبتی برای ما نخواهد داشت. البته که تبلیغات تلفنی و در کل بحث مدیریت مرکز تماس موضوع جدیدی نیست، اما آن‌چه واضح است این است که برای نتیجه‌گیری درست از این روش باید اصولی رفتار کرد.

استفاده هوشمندانه از تبلیغات تلفنی

اما سوال اصلی ما این است که چگونه باید به شکل هوشمندانه‌ای از تبلیغات تلفنی استفاده کنیم؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است شیوه نگرشمان به تبلیغات تلفنی را تغییر دهیم. یعنی نباید به تبلیغاتی تلفنی به صورت یک آگهی نگاه کنید. اجازه دهید یک مثالی در این خصوص داشته باشیم. فرض کنید شما از خدمات یک شرکت استفاده می‌کنید و سرویس این شرکت قرار است در یک روز و ساعت خاص به دلیل مشکلات فنی متوقف شود. اگر آن شرکت در قالب یک پیامک تلفنی این موضوع را سریعا به شما اطلاع دهد، می‌توانید برای کار خود برنامه‌ریزی لازم را داشته باشید. یا به عنوان مثال دیگر، اگر شرکتی که شما مشتری آن هستید، برای دریافت نظرات شما یک پیام صوتی برای شما ارسال کند، طبیعتا احساس مناسبی نسبت به این کار پیدا خواهید کرد.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، آن چه که باید در تبلیغات تلفنی هدفمند در نظر داشته باشید، این است که تبلیغات تلفنی باید یک نیاز از مخاطب را برای شما حل و فصل کنند؛ نه اینکه صرفا یک بستر تبلیغاتی باشد. بنابراین پیشنهاد ما این است که از این روش تبلیغاتی برای اطلاع‌رسانی انبوه در خصوص رویداد‌ها، تغییرات، آپدیت‌ها و نظرسنجی‌ها استفاده شود. برای اینکه نگاه دقیق‌تری به این موضوع و چالش‌های پیش روی آن داشته باشیم، هر یک از این موارد با هم بررسی خواهیم کرد.

استفاده از تبلیغات تلفنی در اطلاع رسانی‌ها

اینکه چگونه از تلفن مارکتینگ برای اطلاع‌رسانی به مشتریان خود استفاده کنید، وابسته به استراتژی شماست. اما در اینجا یک نمونه از کاربرد تبلیغات تلفنی در اطلاع رسانی انبوه را با هم مرور خواهیم کرد. فرض کنید شرکت شما برای شیوه استفاده از محصول خود یک همایش یا دوره آموزشی مجازی می‌خواهد برگزار کند. شما از طریق سیستم تبلیغات تلفنی برای مشتریان خود اطلاع رسانی انبوه داشته باشید و به همه آن‌ها این موضوع را اطلاع دهید.

حتی می‌توانید از این روش برای مواقعی که نمی‌خواهید زمان را از دست بدهید استفاده کنید. فرض کنید سرویس یا خدماتی که شما ارائه می‌دهید، به دلایل فنی دچار ایراد و مشکل شده است. شما از این طریق می‌توانید مشتریان خود را مطلع سازید یا آن‌ها را در جریان روند کار قرار دهید. یا اینکه محصول شما تغییراتی کرده است که لازم است در اسرع وقت به طیف وسیعی از مخاطبان اطلاع رسانی شود.

دریافت نظر مشتریان

از دیگر کاربردهایی که تلفن مارکتینگ برای شما به ارمغان می‌آورد، دریافت نظر مشتریان است. در مواردی که نیاز است نظر مشتریان خود را هم در خصوص سازمان بدانید این روش بسیار کارآمد خواهد بود. شما می‌توانید در قالب پیام صوتی یک نظرسنجی را برای مشتریان خود تشکیل دهید. مشتری شما بعد از دریافت پیام صوتی می‌تواند نظر خود را با رهنمایی که شما در منشی تلفنی خود دارید ثبت کند.

یکی از دلایل این­که بازاریابی تلفنی به طور گسترده مورد استفاده قرار می­‌گیرد “قابلیت ردیابی” آن است؛ به این معنی که به راحتی می‌توان تعیین کرد که در نتیجه این تما‌س‌­ها چه تعداد پاسخ مثبت از سوی مصرف کنندگان دریافت شده است.

تبلیغات رفت و برگشتی داشته باشید

یکی از روش‌های هوشمندانه‌ای که در تبلیغات تلفنی می‌توانید از آن استفاده کنید، تبلیغات رفت و برگشتی است. به این صورت که شما در قالب یک تماس گرم یا سرد به صورت خودکار با مشتریان خود تماس می‌گیرید و یک پیام صوتی را برای آن‌ها پخش می‌کنید. اکنون مشتریان شما می‌توانند از طریق همان تماسی که با آن‌ها گرفته شده و با راهنمایی منشی تلفنی به اپراتورهای شما متصل شوند. به عنوان مثال فرض کنید در خصوص سرویس جدید خود یا آپدیت‌های ان یک پیام صوتی برای مشتری پخش می‌شود، اکنون مشتری می‌تواند با وارد کردن کلید شماره ۲ به اپراتور متصل شود تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کند.

نکته مهم در استفاده از تلفن مارکتینگ

یکی از روش‌هایی پرکاربرد در تبلیغات و معرفی شرکت‌ها، استفاده از تبلیغات تلفنی است. اما متاسفانه این روش تبلیغاتی در ایران به صورت غیراصولی و غلط مورد استفاده بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها قرار گرفته است. همین موضوع باعث شده است که این روش تبلیغاتی، اثرگذاری بالای خود را از دست بدهد. نکته‌ای که باعث ارزشمند شدن و تاثیرگذاری این روش تبلیغاتی می‌شود این است که برای اهداف مشخص و در شرایط صحیح از آن استفاده کنید. بهتر است از این روش برای اطلاع‌رسانی انبوه در خصوص رویداد‌ها، تغییرات، آپدیت‌ها، تبلیغات رفت و برگشتی و نظرسنجی‌ها استفاده شود. شما با این کار می‌توانید ارزش واقعی کار خود را به مخاطب انتقال دهید.

با کمک یک کارشناس فروش ماهر، می‌توانید رابطه خوبی با مشتریان خود ایجاد کنید، به شکلی که احتمال بازگشت مشتری شما نیز بیشتر شود. الوویپ با ارائه ابزارهای حرفه‌­ای و تسهیل­گر در زمینه مدیریت تماس با مشتریان، به شما کمک می‌­کند تا تماس‌­های حرفه‌ای با تلفن تجاری خود برقرار کنید.

سامانه اطلاع رسانی انبوه الوویپ

در این مقاله از چالش‌هایی که تبلیغات تلفنی برای مدیران و صاحبان کسب و کار دارد صحبت کردیم و همچنین چند راهکار برای استفاده هوشمندانه از تبلیغات تلفنی ارائه کردیم. اکنون می‌خواهیم از ویژگی‌های سامانه مدیریت مرکز تماس الوویپ در این خصوص بگوییم تا بتوانید با انتخاب این سامانه از تبلیغات تلفنی خود بیشتر بهره را کسب کنید.

سیستم تبلیغات انبوه تلفنی الوویپ یکی از سرویس‌هایی است که از آن می‌توانید برای برطرف کردن برخی از مهم‌ترین چالش‌های مرکز تماس استفاده کنید. به کمک این سرویس می‌توانید هر نوع پیام صوتی را  که می‌خواهید ضبط و برای مخاطبان خود ارسال کنید. همچنین این قابلیت برای شما وجود دارد که از این سرویس برای تبلیغات رفت و برگشتی خود استفاده کنید و  امکان شرکت در نظرسنجی را برای مشتریان خود فراهم سازید. برخی از مهم‌ترین امکانات این سامانه در حوزه تبلیغات تلفنی را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • تبلیغات رفت و برگشتی
  • اطلاع رسانی
  • ارسال نامحدود پیام
  • امکان گزارش‌گیری از پیام‌ها
  • ارسال به لیست‌های دلخواه
  • ایجاد نظرسنجی
  • قابلیت دریافت پیام صوتی

بازاریابی تلفنی در حالت کلی، یک استراتژی مؤثر برای فروش، دستیابی به درآمد و سود بیشتر و ایجاد تعامل با مشتریان است. برای رسیدن به نتیجه بهتر از بازاریابی تلفنی، توصیه می‌شود آن را با سایر روش‌های بازاریابی همراه کنید. به این ترتیب، چندین کمپین بازاریابی خواهید داشت که منجر به برقراری ارتباط شما با گروه‌­های مختلف مخاطبان هدف می­‌شود.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

4 دیدگاه دربارهٔ «چگونه از تبلیغات تلفنی به شکل هوشمندانه‌ای استفاده کنیم؟»

  1. مهارت های ارتباطی اپراتور نقش بسیار مهمی در موفقیت این روش داره، باید بتونه بسنجه زمان درست و فرد درست رو برای مکالمه انتخاب کرده، و در صورتی که اینطور نبود به سرعت روند مکالمه رو اصلاح کنه.

    1. علیرضا سلطانی

      کاملا درسته، برقراری ارتباط با مشتری توسط اپراتور و مهارت‌های فردی اپراتور نقش بسزایی در موفقیت داره و می‌تونه روند مکالمه رو کاملا به نفع سازمان شما تغییر بده.

  2. این تعریف از بازاریابی تلفنی خیلی با تجربه ای که در ایران ازش داریم متفاوت هست. معمولا بخصوص اگر پیام ضبط شده باشه بدون شنیدن قطعش میکنیم. ولی تعریفی که نوشتین جالبه بیشتر از تبلیغات بنظر میرسه میتونه ابزاری برای کمک به حفظ و پشتیبانی مشتریان باشه.

    1. خیلی از مفاهیم و کابردا که در دنیا استفاده میشن با تجربه ما متفاوته اما تاثیر بسیار زیادی تو کسب‌وکارها دارن و اگه مورد استفاده قرار بگیرن، روندهای سازمان رو تغییر میدن و باعث بهبودش میشن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید