چگونه با ضبط تماس می‌توان خدمات مشتری را ارتقا داد؟

ضبط-تماس-و-خدمات مشتری

ارتباط فناوری ضبط تماس و خدمات مشتری در بهبود کیفیت تعامل در مراکز تماس امروزی تا حد زیادی مشخص شده است. این فناوری مدیران و سرپرستان مراکز تماس را قادر می­‌سازد، تا مکالمات را بازبینی کنند و نقاط قوت و ضعف عملکرد اپراتورها را شناسایی نمایند. با استفاده از اطلاعات به دست آمده از این فرآیند، سازمان‌ها می‌توانند آموزش‌های لازم را به کارکنان خود ارائه دهند؛ به این ترتیب ارتقای خدمات مشتری با ضبط تماس میسر می­‌شود.

در این مقاله قصد داریم رابطه فناوری ضبط مکالمات و خدمات مشتری در کال سنتر را بررسی کنیم. برای آشنایی بیشتر با مزایای این تکنولوژی در مراکز تماس نوین، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

چرا باید تماس‌­های مشتری را ضبط کنیم؟

در مراکز تماس، ضبط مکالمات مزایای زیادی را برای واحدهای مختلف سازمان­‌های امروزی به همراه دارد و می­‌تواند فرآیند گردش کار را برای تیم­‌های خدمات مشتری، فروش، بازاریابی و موارد دیگر بهبود بخشد. با کمک این فناوری می­‌توانید اهداف زیر را در واحد خدمات مشتریان خود رقم بزنید:

بینش و بازخورد مشتری را به دست آورید

بررسی تماس‌­های ضبط شده، می‌­تواند بینش‌­های ارزشمندی را در اختیار کسب‌وکار شما قرار دهد. برای مثال شنود و نجوای تماس‌­ها، می­‌تواند به شما در درک بهتر موارد زیر کمک کند:

  • نیازها، ترجیحات و نقاط درد مشتریان.
  • رقبای مورد نظر مشتریان شما.
  • هرگونه اعتراض مشتری، از جمله قیمت، عملکرد محصول، یا شرایط قرارداد.
  • نظرات مشتریان در مورد برند یا محصول.
  • تجربه آن­‌ها از برند یا محصول شما.
  • شناسایی نقاطی که محصول یا خدمات شما ممکن است نیاز به بهبود داشته باشد.

این اطلاعات می تواند به اصلاح محصولات، خدمات و به‌طور کلی بهبود تجربه مشتریان شما کمک کند.

ضبط تماس‌­ها معمولاً برای جمع­‌آوری و بررسی بازخوردها در واحدهای مختلف یک سازمان مشتری‌محور به‌کار می‌­رود.

کیفیت خدمات مرکز تماس را تضمین کنید

مراکز تماس بخش­‌های ارزشمندی برای بسیاری از مشاغل هستند و نظارت منظم بر عملکرد مرکز تماس برای اطمینان از این­که مشتریان شما تجربه‌ای مطلوب را دریافت می‌کنند، مهم است.

به همین منظور، بسیاری از سیستم‌­های تلفن مرکز تماس، فرآیند ضبط تماس را به‌کار می­‌گیرند تا بتوانند علاوه‌بر گزارش مکالمات، در صورت نیاز به مکالمه اصلی نیز دسترسی داشته باشند.

از افزایش هزینه اختلافات احتمالی با مشتری جلوگیری کنید

ضرب المثل قدیمی «همیشه حق با مشتری است» از نظر تئوری عالی است، اما همیشه در عمل جواب نمی‌­دهد. مشتریان گاهی اشتباه می­‌کنند و ممکن است فردی عمدا دروغ بگوید.

ضبط تماس‌ها و مکالمات تلفنی مشتریان، محافظت قانونی از کسب‌وکار شما را فراهم می‌کند؛ به‌ویژه زمانی که به مدرک محکمی از آنچه مورد بحث یا توافق قرار گرفته است، نیاز دارید.

برخی از صنایع ممکن است الزام به ضبط تماس داشته باشند و انجام این کار بخشی از فرآیندهای قانونی سازمان محسوب شود.

درخواست های واقعی برای آموزش و توسعه تیم را نشان دهید

تماس­‌های ضبط شده اغلب برای آموزش کارکنان جدید و فعلی استفاده می­‌شوند. آن­‌ها می­‌توانند نمونه‌­های برقراری ارتباط موثر و حل مسئله را در مثال‌های واقعی بررسی کنند؛ و به این ترتیب مهارت­‌های ارتباطی خود را ارتقا دهند.

مدیران اغلب به نمونه‌های تصادفی تماس‌های تیم خود گوش می‌دهند، تا بر عملکرد آن‌ها نظارت داشته باشند؛ و فرصت‌های رشد را شناسایی نمایند. ضبط تماس‌ها همچنین برای بررسی توانمندی و کیفیت عملکرد کارکنان مورد استفاده قرار می­‌گیرد؛ به این ترتیب مدیر نظرات مثبت خود، یا مواردی که نیاز به بهبود دارند، را به آن‌ها انتقال می­‌دهد.

 

ضبط-تماس-و-خدمات مشتری

 

خدمات مشتری چگونه با کمک ضبط تماس ارتقا پیدا می­‌کند؟

ضبط تماس یک ابزار قدرتمند برای ارتقای خدمات مشتری در مراکز تماس است. این فناوری با فراهم کردن امکان بازبینی مکالمات، مدیران و سرپرستان را قادر می­‌سازد عملکرد کارشناسان خود را به دقت ارزیابی نمایند. با تحلیل تماس‌های ضبط‌شده، می‌توان نقاط قوت و ضعف در ارتباطات را شناسایی نموده و برای بهبود آن‌ها برنامه‌ریزی کرد. همچنین، ضبط مکالمات یک منبع آموزشی معتبر برای کارکنان جدید یا نیازمند بهبود محسوب می‌شود؛ به‌طوری که آن‌ها می‌توانند با شنیدن مکالمات نمونه، بهترین شیوه‌های ارتباطی را بیاموزند.

از سوی دیگر، این فناوری به حل سریع‌­تر شکایات و مسائل مشتریان کمک می‌کند؛ زیرا مدیران می‌توانند به مکالمات ضبط‌شده رجوع کرده و مشکل را دقیق‌تر بررسی نمایند. بنابراین، استفاده از ضبط تماس منجر به افزایش رضایت مشتری، بهبود عملکرد کارشناسان و ارتقای کلی کیفیت خدمات مشتری می‌شود.

تماس‌­های خدمات مشتری را بدون زحمت ضبط کنید

فناوری ضبط تماس، خدمات مشتری شما را به میزان قابل توجهی بهبود می­بخشد؛ تیم‌های فروش، بازاریابی و محصول همگی می‌توانند از بینش‌های به‌دست‌آمده از تماس‌های ضبط‌شده بیاموزند، و کیفیت خدمات خود را ارتقا دهند. با توجه به این­که ارتقای خدمات مشتری با ضبط تماس بر رشد کسب‌وکارهای امروزی، تأثیر زیادی دارد؛ انتخاب یک ارائه‌دهنده VoIP که کیفیت تماس و ضبط آن، حفظ حریم خصوصی داده‌ها و سهولت مدیریت را برای تیم شما در اولویت قرار می‌دهد، بسیار مهم است.

اگر تماس­‌های تلفنی جزء مهمی از کسب‌وکار شما هستند؛ و تا کنون از ضبط تماس استفاده نکرده‌­اید، فرصت مناسبی برای به حداکثر رساندن بازدهی مرکز تماس در اختیار شما قرار گرفته است. نرم افزار مرکز تماس الوویپ سیستمی ایده‌­آل برای ضبط تماس‌­های تجاری ارائه می­‌دهد؛ و می­‌توانید به سادگی آن را برای تماس‌­های کال سنتر خود تنظیم نمایید، و از تمام مزایای فوق به‌طور خودکار استفاده کنید.

 

 

 

سوالات متداول

  • چرا ضبط تماس برای خدمات مشتری مهم است؟

ضبط تماس به شناسایی نقاط قوت و ضعف اپراتورها و بهبود کیفیت خدمات کمک می‌کند.

  • چگونه ضبط مکالمات می‌تواند به ارتقای خدمات مشتری منجر شود؟

با تحلیل تماس‌های ضبط‌شده و آموزش‌های مناسب به کارکنان، خدمات مشتری بهبود می‌یابد.

  • ضبط تماس‌ها چگونه می‌تواند به حل اختلافات مشتری کمک کند؟

با ارائه مدارک دقیق از مکالمات، می‌توان اختلافات را سریع‌تر و دقیق‌تر حل نمود.

  • مزیت استفاده از سیستم‌های VoIP در ضبط تماس چیست؟

سیستم‌های VoIP امکان ضبط با کیفیت بالا و دسترسی آسان به داده‌های ضبط شده را فراهم می‌کنند.

  • چگونه ضبط تماس به بهبود فرآیندهای آموزشی کمک می‌کند؟

تماس‌های ضبط‌شده به‌صورت منابع آموزشی برای کارکنان جدید و نیازمند بهبود به‌کار می‌­روند.

  • چه بینش‌هایی از طریق ضبط تماس‌ها به دست می‌آید؟

ضبط تماس‌ها به کسب‌و کارها بینش‌هایی درباره نیازها و نظرات مشتریان ارائه می‌دهد، که می‌تواند به بهبود محصولات و خدمات آن­‌ها کمک کند.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

بهبود-صف-تماس
تجربه مشتری

راه‌هایی برای بهبود عملکرد صف تماس

امروزه به‌کارگیری راهکارهای بهبود عملکرد صف تماس، نقش مهمی در رشد ارتباطات تجاری مدرن ایفا می­‌کند. صف تماس،

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید