مزایا و انواع ادغام VoIP با ابزاهای دیگر در مرکز تماس

ادغام-VoIP-با-نرم-افزارهای-دیگر

امروزه، امکان ادغام VoIP با ابزاهای دیگر در مراکز تماس، موجب سهولت و چابکی در فرآیندهای ارتباطی شده است. فناوری ویپ برای مشاغلی که به دنبال توسعه روابط و در عین حال کاهش هزینه­‌های خود هستند، بسیار مناسب است. زمانی که از قابلیت یکپارچه‌­سازی ویپ با سایر پلتفرم­‌های مورد استفاده در سازمان استفاده کنید، علاوه بر سرعت پاسخگویی بیشتر به مشتریان و افزایش رضایت آن‌ها، کمتر شاهد فرسودگی کارکنان مرکز تماس خواهید بود.

تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا یکپارچه­گی VoIP با سایر ابزارهای تجاری و مزایایی که برای سازمان دارد را باهم بررسی کنیم.

تعریف یکپارچه‌­سازی VoIP

این اصطلاح به ادغام فناوری Voice over Internet Protocol (VoIP) با سایر ابزارهای تجاری مانند نرم‌­افزار CRM اشاره دارد. این قابلیت کسب‌وکارها را قادر می‌­سازد، تا فرآیندهای ارتباطی و همکاری در سازمان را تسهیل نمایند و اثربخشی و بهره‌­وری مرکز تماس را افزایش دهند.

سازمان­‌ها می­‌توانند با کمک نرم‌افزار VoIP ، تماس‌­های تلفنی را به جای خطوط تلفن سنتی از طریق اینترنت برقرار کنند؛ به این ترتیب هزینه‌­های کال سنتر کاهش یافته و کیفیت مدیریت تماس‌­ها افزایش پیدا می­‌کند. هنگامی که VoIP با سایر ابزارهای تجاری ادغام می­‌شود، ویژگی­‌ها و عملکردهای جدیدی در دسترس اپراتورها قرار می­‌گیرد؛ امکاناتی که در سیستم­‌های تلفن سنتی وجود ندارند.

ادغام-VoIP-با-نرم-افزارهای-دیگر

برای مثال، یکپارچه‌سازی VoIP با نرم‌افزار CRM به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا روابط مشتری را ردیابی کنند و ارتباطات را به‌طور مؤثرتری مدیریت کنند. این تکنولوژی می‌تواند به‌طور خودکار تماس‌های تلفنی و پست‌های صوتی را ثبت کند و پیگیری تبادلات مشتری و بهبود خدمات پشتیبانی را آسان‌تر می­‌سازد.

قابلیت ادغام VoIP به کسب‌وکارها برای افزایش قابلیت­‌های ارتباطی و تسهیل گردش کار کمک می­‌کند. بااین‌حال، بهتر است چالش‌های تخصصی، آموزش کارکنان و ترک سیستم قبلی، همچنین ملاحظات هزینه‌ای مرتبط با این فرایند را پیش از همه در نظر بگیرید؛ تا در طول انجام فرآیند نسبت به همه مراحل آن آگاه باشید.

مزایای یکپارچه‌­سازی VoIP برای کسب‌وکارها

با توجه به صنعت و نحوه استفاده­‌ای که از فناوری ویپ دارید؛ می‌­توانید از مزایای بی­شمار یکپارچه­‌سازی این تکنولوژی با سیستم‌­های دیگر در سازمان خود، بهره‌­مند شوید. بعضی از مهم‌­ترین مزایای ادغام VoIP شامل موارد زیر هستند:

 

  • ایجاد امکان تطبیق­‌پذیری برای فرآیندهای چندوظیفه‌ای به طور کارآمد
  • تمایل و سرعت عمل بیشتر کارشناسان مرکز تماس برای همکاری و اشتراک­‌گذاری داده‌­ها و فایل­‌ها
  • اتصال کامپیوتر و تلفن به یکدیگر به‌طور یکپارچه
  • ساده­‌سازی ارتباطات با مرتبط ساختن ابزارهای ضروری
  • کارکنان شما می‌­توانند از هر دستگاه یا هر مکانی، ارتباط خود با سیستم را حفظ کنند.
  • وجود قابلیت مقیاس‌­بندی در صورت نیاز
  • استفاده از یک پلت­فرم متمرکز و یکپارچه برای همه ابزارهای ضروری کسب‌وکار
  • پشتیبانی موثر از تیم­‌های دورکار
  • انعطاف در نوآوری، سفارشی­‌سازی و انجام تنظیمات مطابق با نیازهای کسب‌وکار شما
  • کاهش قابل توجه هزینه­‌های مربوط به ارتباطات سازمان
  • دسترسی به شماره­‌های محلی، ملی و بین‌المللی برای افزایش تعاملات و ارتباطات جهانی
  • افزایش بهره‌­وری و کارایی اداری با ساده‌­سازی گردش کار
  • امکان یکپارچه­‌سازی VoIP با هر تعداد ابزار دلخواه

انواع ادغام VoIP

با توجه به سیستم­‌هایی که در سازمان خود به‌کار می‌­برید، می‌­توانید از انواع مختلف یکپارچه‌­سازی VoIP بهره‌­مند شوید. دریافت این نکته که کدام یک از این ادغام‌­ها بهره­‌وری کسب‌وکار شما را افزایش خواهد داد، بستگی به زمینه کاری و اهدافتان دارد. در اینجا ۵ نوع از رایج‌­ترین ادغام­‌هایی که فناوری ویپ با آن­‌ها سر و کار دارد را مطرح می­‌کنیم:

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

نرم­‌افزار CRM بیشتر برای ردیابی سابقه ارتباط با مخاطبین و مشتریان شرکت، پیگیری تماس‌­های تلفنی، پیامک، فکس، ایمیل­‌ها و غیره بکار می­‌رود. بااین‌حال، بیشتر CRMهای موجود همچنان برای ثبت و به‌روزرسانی اطلاعات، به کاربرانی که داده‌­ها را به‌صورت دستی وارد می­‌کنند، وابسته هستند.

ادغام-VoIP-با-نرم-افزارهای-دیگر

یکپارچه­‌سازی سیستم VoIP و CRM می­‌تواند فرآیند ورود اطلاعات را بسیار ساده­‌تر کند، به شکلی که با همگام‌­سازی خودکار این دو پلتفرم جزئیات مرتبط با مشتریان بصورت اتوماتیک در CRM به‌روزرسانی شود. همچنین در زمان تماس مشتری، از طریق شماره تلفن شناسایی شده، اطلاعات مربوط به فرد تماس‌­گیرنده در صفحه نمایش کارشناسان مرکز تماس نشان داده می‌­شود. به‌این‌ترتیب با کاهش کارهای مورد نیاز برای دستیابی به سابقه مشتری و صرف زمان کمتر، کارایی مرکز تماس شما افزایش پیدا می‌­کند.

بیشتر بخوانید: CRM چیست؟

نرم‌­افزار Helpdesk

نرم‌­افزار Helpdesk یا پشتیبانی مشتری یک سیستم مرکزی برای مدیریت و رسیدگی به سوالات و مسائل مشتریان محسوب می­‌شود. این ابزار معمولاً مواردی مانند مدیریت تیک­ت‌ها، افزایش درخواست­‌ها، پشتیبانی چند کاناله، ابزارهای همکاری و غیره را پوشش می‌­دهد.

ادغام Helpdesk، VoIP و نرم‌افزار پشتیبانی مشتری، تیم‌­های کاری شما را برای ارائه پشتیبانی با کیفیت و پاسخ‌گویی بهینه به مشتریان تجهیز می‌­کند.

این فرآیند به شما کمک می­‌کند، که تمام تعاملات و ارتباطات با مشتریان خود را در یک پلتفرم واحد پیگیری کنید و از سردرگمی و گردش درمیان صفحات نرم­‌افزارهای مختلف آسوده شوید. درعین‌حال، کانال­‌ها و گزینه­‌های متعددی را برای ارائه پشتیبانی با کیفیت به کاربران در اختیار خواهید داشت.

یکپارچه­‌سازی PBX

شما همچنین می­‌توانید VoIP را با سیستم PBX موجود در مرکز تماس خود، ادغام کنید. بنابراین، این امکان را خواهید داشت که سیستم تلفن قدیمی خود را با افزودن قابلیت مدرن VoIP به آن ارتقا دهید. با افزودن فناوری VoIP به تلفن­‌های PBX، می­‌توانید از پوشش جهانی بیشتر، تماس‌­های با کیفیت‌­تر، شبکه ارتباطی ایمن و موارد دیگر بهره­‌مند شوید.

APIهای صوتی

APIهای VoIP یکی دیگر از ادغام­‌های رایجی است، که این فناوری به کاربران خود ارائه می­‌دهد. رابط­‌های برنامه­‌نویسی کاربردی (API) توسعه­‌دهندگان را قادر می­‌سازند، تا سیستم‌­هایی را ادغام نموده و بسازند که نیازهای اختصاصی کسب‌وکارها را برآورده کند.

تیم فناوری اطلاعات شما می­‌تواند از APIهای صوتی یا تلفنی برای ادغام عملکرد VoIP در برنامه‌­ها یا وب­سایت­‌های سفارشی خود استفاده کند. این انعطاف­‌پذیری برای ایجاد راه‌­حل‌­های ویژه، متناسب با نیازهای ارتباطی هر شرکتی بسیار مطلوب است. در این حالت می‌توانید ویژگی‌های کلیدی مانند کلیک برای تماس یا ضبط تماس را در سیستم خود داشته باشید.

یکپارچه­‌سازی با اپلیکیشن موبایل

قابلیت ادغام VoIP با برنامه­‌های تلفن همراه، به کاربران این امکان را می­‌دهد که تماس‌­های صوتی یا تصویری را در بستر اینترنت مستقیماً از طریق برنامه موبایل خود برقرار کنند.

ادغام­‌های تلفن همراه و VoIP، تحرک و انعطاف­‌پذیری بیشتری را برای کارکنان شما فراهم می­‌کند؛ کارمندان شما می‌­توانند با استفاده از تلفن­‌های هوشمند و تبلت­‌های خود از هرجایی که هستند، مشابه زمان حضور در شرکت با مشتریان ارتباط برقرار کنند.

یکپارچه­‌سازی ویپ برای تقویت و رشد تجارت

ادغام VoIP با ابزارهای دیگر، مانند CRM و مدیریت پروژه، می‌تواند ارتباطات سازمانی، همکاری و بهره‌­وری در مراکز تماس را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. با تکمیل عملیات ارتباط با مشتری، ساده‌سازی جریان‌های کاری، افزایش اثربخشی و بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها، کسب‌وکارها می‌توانند مزیت رقابتی چشمگیری در مقایسه با رقبای خود به دست آورند.

یکپارچه­‌سازی VoIP با سایر ابزارهای تجاری راهکاری مقرون‌به‌صرفه است و در صورت پیاده­‌سازی صحیح، منجر به رشد سازمان و بهبود تجربه مشتری خواهد شد.

VoIP یک سرویس ارتباطی پیشرفته است، که کارکنان شما را به ابزارهای مورد نیاز برای انجام بهتر و راحت­‌تر وظایف خود، تجهیز می­‌کند. برای آشنایی بهتر با جزئیات یکپارچه­‌سازی ویپ و امکاناتی تخصصی که برای مرکز تماس شما فراهم می­‌کند، حتما با کارشناسان ما در الوویپ تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول

  • فایده اصلی ادغام VoIP با سیستم‌های دیگر برای کسب‌وکارها چیست؟

ادغام VoIP با سیستم‌های دیگر، تطبیق‌پذیری فرآیندهای چندوظیفه‌ای و تسهیل همکاری در سازمان را فراهم می‌کند.

  • از چه روشی می‌توان اطلاعات مرتبط با مشتریان را به‌طور اتوماتیک در CRM به‌روزرسانی کرد؟

این اطلاعات می‌توانند از طریق همگام‌سازی خودکار بین پلتفرم‌­های VoIP و CRM به‌روزرسانی شوند.

  • ادغام Helpdesk و VoIP از چه طریقی موجب بهبود پشتیبانی مشتریان می‌­شود؟

ادغام Helpdesk و VoIP، به بهبود پاسخ‌گویی به مشتریان و ارائه پشتیبانی با کیفیت کمک می‌کند.

  • از مزایای مهم ادغام VoIP و سیستم PBX کدامند؟

افزودن فناوری VoIP به سیستم PBX، پوشش جهانی بیشتر و تماس‌های با کیفیت‌تر را در کنار سایر قابلیت­‌های مدرن برای کسب‌و‌کارها فراهم می‌کند.

  • APIهای صوتی چه نقشی در بهبود ارتباطات مراکز تماس دارند؟

API‌های صوتی، توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا سیستم‌هایی اختصاصی خود را ادغام و سفارشی کنند.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید