۸ مرحله برای اجرای قانونی ضبط تماس

مراحل-قانونی-ضبط-تماس

آشنایی با مراحل قانونی ضبط تماس و اطمینان از رعایت اصولی آن‌­ها برای مراکز تماس امروزی ضروری است. همزمان با به‌کارگیری نرم­‌افزار مرکز تماس مدرن، می‌­توانید از قابلیت ضبط تماس آن، برای روان­‌تر و کارآمدتر ساختن فرآیندهای خود استفاده کنید. اما به‌کارگیری این ویژگی ممکن است نسبت به سایر امکانات کال­ سنتر، متفاوت باشد؛ زیرا کشورها و صنایع مختلف، قوانین متغییری در مورد ابزار ضبط تماس دارند و عدم رعایت این قوانین می‌تواند عواقب سنگینی را به دنبال داشته باشد.

با درک الزامات قانونی و ترتیبی که در این مقاله بیان می­‌شود، می­‌توانید از صحیح بودن مراحل قانونی ضبط مکالمات در مرکز تماس خود اطمینان حاصل کنید. برای افزایش آگاهی در این زمینه تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

ابزار ضبط تماس کال­ سنتر، چه کاربردی دارد؟

نرم‌­افزار ضبط تماس معمولاً بخش صوتی تماس­‌های ورودی و یا خروجی و همچنین صفحه نمایش کارشناسی را که در حال تعامل با مخاطب است، ضبط می­‌کند.

 

مراحل-قانونی-ضبط-تماس

 

سپس کارشناسان مرکز تماس امکان دریافت بازخوردی هدفمند در مورد عملکرد خود را خواهند داشت و این قابلیت در حالت کلی منجر به تجربه بهتر مشتری می­‌شود. چنین بازخوردی می­‌تواند شامل نکاتی مرتبط با لحن اپراتور، نوع سؤالات مطرح شده و نحوه مدیریت کلی جریان تماس باشد. تصاویر مربوط به ضبط صفحه مانیتور را نیز می‌­توان برای آموزش کارکنان و کارآمدتر ساختن فرآیندهای مرکز تماس به کار برد. در حالت کلی دو مزیت اصلی تکنولوژی سرویس ضبط مکالمات، تضمین کیفیت و آموزش نیروهای جدید در کال­ سنتر است.

اولویت‌­بندی صحیح قوانین ضبط تماس چگونه است؟

رعایت دقیق مراحل قانونی ضبط تماس ممکن است پیچیده به‌نظر برسد؛ اما با توجه به بهترین شیوه‌­هایی که در این زمینه وجود دارد، می­‌توانید به‌سادگی با این قوانین انطباق پیدا کنید. تضمین قانونی بودن مراحل ضبط تماس موجب تقویت اعتماد مشتریان شما و بهره‌­مندی ساده‌­تر از امکانات این فناوری خواهد شد. بهتر است ترتیب زیر را برای استفاده از سیستم ضبط در مرکز تماس خود در نظر بگیرید:

چشم­‌انداز قوانین ضبط تماس را درک کنید

برای سازگاری بهتر با قوانین ضبط تماس، درک الزامات قانونی در حوزه قضایی صنعت و منطقه جغرافیایی مورد فعالیت خود بسیار مهم است. در بعضی کشورها، کسب رضایت یک طرف مکالمه برای ضبط آن کافی است؛ در حالی که برخی دیگر شما را ملزم به دریافت رضایت هر دو طرف می­‌کنند. برای فعالیت در عرصه بین‌­المللی نیز باید اطلاعات خود را در مورد قوانین ضبط تماس در این شرایط تکمیل نمایید.

برای تطبیق با قوانین ضبط تماس، به‌صورت واضح رضایت­‌های مورد نیاز را دریافت کنید

صرف نظر از این­که نیاز به رضایت یک طرفه دارید یا دو طرفه، مطمئن‌­ترین راه این است که رضایت طرفین را به صورت واضح کسب نمایید. به این ترتیب، نه تنها از تطبیق با قوانین اطمینان دارید، بلکه اعتماد بیشتری در میان مشتریان نسبت به خدمات خود ایجاد می­‌کنید. از پیام­‌های شفاهی یا کتبی، برای اطلاع‌رسانی ضبط در ابتدای تماس به مخاطبان خود استفاده کنید.

سیستم مدیریت رضایت، هم‌­راستا با قوانین ضبط تماس داشته باشید

استفاده از یک سیستم مدیریت رضایت قوی، می‌تواند فرآیند دریافت و ثبت رضایت مشتریان را خودکار سازد. این سیستم باید ردیابی کند که چه کسی و چه زمانی، اعلام رضایت کرده است و مسیر حساب‌رسی را به‌صورتی واضح نشان دهد. ادغام چنین سیستمی با پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)، دسترسی راحت به سوابق رضایت تماس­‌گیرندگان و سازمان‌دهی آن­‌ها را تضمین می‌­کند.

بیشتر بخوانید: ادغام و ارتباط VoIP و CRM

همواره امنیت داده­‌ها را در اولویت قرار دهید و از تغییرات روز در قوانین ضبط تماس مطلع باشید

ذخیره ایمن فایل­‌های ضبط شده بسیار مهم است. همواره از راه‌­حل‌­های ذخیره‌­سازی رمزگذاری شده استفاده کنید و دسترسی به فایل­‌ها را به سطوح خاصی از سازمان محدود سازید. با این روش می‌­توانید از اطلاعات حساس محافظت نمایید. به یاد داشته باشید که به طور منظم پروتکل­‌های امنیتی خود را بررسی و به روزسانی کنید؛ تا از پیش‌گیری و شناسایی اشکالات احتمالی سیستم، مطمئن شوید.

استانداردسازی فرآیندهای ضبط تماس

استانداردسازی فرآیندهای ضبط تماس، دستیابی به سازگاری و انطباق در کال­ سنتر را تضمین می­‌کند. دستورالعمل­‌های واضحی را تدوین کنید و به تیم خود در مورد نحوه رسیدگی به تماس­‌ها ضبط شده آموزش دهید. این فرآیند شامل مراحل کسب رضایت، مدیریت ضبط ‌ها و تضمین امنیت داده‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: قوانین مرکز تماس

خط‌مشی‌ها را به ازای قوانین ضبط تماس قابل اجرا و متناسب با شرایط سازمان خود، به‌روزرسانی کنید

قوانین ضبط تماس ممکن است تغییر کند، به خصوص با ظهور مقررات جدید حریم خصوصی در هر منطقه، احتمال تغییر این قوانین نیز بالاتر می­‌رود. به‌طور منظم خط‌مشی‌های خود را بررسی و به‌روزرسانی نمایید؛ و از تغییرات اعمال شده در مقررات، مطلع باشید.

از فناوری متناسب با قوانین ضبط تماس استفاده کنید

از راه‌حل‌های پیشرفته ضبط تماس، که ویژگی‌هایی مانند درخواست رضایت خودکار و ذخیره‌سازی امن داده‌ها را ارائه می‌دهند، استفاده کنید. چنین راه‌کارهایی نه‌تنها رضایت طرفین را تأمین می­‌کنند؛ بلکه تجزیه و تحلیل و یکپارچه­‌سازی با CRM سازمان را نیز ممکن می­‌سازند. به این ترتیب فرآیند انطباق ساده‌­تر شده و توانایی شما برای تجزیه و تحلیل و یادگیری از تماس‌­های ضبط شده افزایش می­‌یابد.

آموزش‌­های لازم در مورد قوانین ضبط تماس را به تیم خود ارائه دهید

اطمینان از آموزش مستمر اعضای مرکز تماس بسیار ضروری است. تیم فروش خود را از اهمیت قوانین ضبط تماس و بهترین شیوه­‌های آن مطلع سازید. ارائه جلسات آموزشی منظم و به‌روزرسانی در مورد مقررات جدید و سیاست­‌های داخلی بسیار مفید است. به یاد داشته باشید که یک تیم آگاه، همواره آمادگی لازم را دارد که ضبط تماس‌ها را مطابق با قوانین و به صورت اخلاقی به انجام رساند.

 

مراحل-قانونی-ضبط-تماس

 

مراحل قانونی ضبط تماس در کال­ سنتر را رعایت کنید

با در نظر گرفتن همه موارد فوق، می­‌دانیم که رعایت دقیق مراحل قانونی ضبط تماس، به‌ویژه برای شرکت‌­های بین‌­المللی بسیار ضروری است. توجه داشته باشید که از تأمین کنندگان و مشاوران با تجربه در این زمینه استفاده کنید؛ تا از مجهز بودن به ابزارها و ویژگی‌­های لازم برای انطباق با قوانین و الزامات ضبط تماس، همچنین سهولت انجام این فرآیند اطمینان داشته باشید. راه­‌حل‌­های نوین مرکز تماس، فرآیند ضبط مکالمات را ساده‌­تر می­‌سازد؛ و امکان ضبط تماس متمرکز، مطابقت خودکار با قوانین تعیین شده و ذخیره‌­سازی ایمن را فراهم می­آورد.

هنگام ضبط تماس‌­های تلفنی، آگاهی از الزامات قانونی در حوزه صنعت خاص خود مهم است. کسب‌وکارهایی که از نرم‌­افزار ضبط مناسب در مرکز تماس خود استفاده می‌­کنند؛ می­‌توانند از تطبیق این فرآیند با الزامات قانونی اطمینان داشته باشند. عدم رعایت صحیح این قوانین، در مواردی ممکن است به پیگرد کیفری و جریمه منجر شود. بنابراین، استفاده از راه‌­حل ضبط تماس نرم‌­افزار ویپ، نه‌تنها انطباق با قوانین را تضمین می‌­کند؛ بلکه از بروز مشکلات ناشی از کم­‌توجهی به مقررات جلوگیری می­‌کند.

با انتخاب نرم‌­افزار مرکز تماس مناسب، می‌­توانید علاوه بر بهره‌­مندی از راه‌حل جامع ضبط تماس، به مقیاس‌پذیری و سهولت استفاده بیشتر، همچنین فضای ذخیره‌سازی مبتنی‌بر ابر نیز دست یابید.

 

 

 

سوالات متداول

  • الزامات قانونی برای ضبط تماس چیست؟

الزامات قانونی ضبط تماس در هر کشور و صنعتی متفاوت است. بنابراین، مهم است که از الزامات مربوط به حوزه قضایی خاص خود آگاه باشید؛ و از آن‌ها پیروی کنید.

  • تبعات رعایت نکردن قوانین ضبط تماس چیست؟

عدم رعایت قوانین ضبط تماس می­‌تواند منجر به پیگرد کیفری و جریمه شود.

  • ابزار ضبط تماس کال سنتر چه کاربردی دارد؟

این ابزار امکان ضبط بخش صوتی تماس‌ها و صفحه نمایش کارشناسان برای بهبود عملکرد و آموزش افراد را فراهم می­‌کند.

  • چرا رضایت مشتریان برای ضبط تماس‌ها مهم است؟

با کسب رضایت مشتریان از تطبیق با قوانین و جلب اعتماد مخاطب به خدمات سازمان، مطمئن می­‌شوید.

  1. چه اقداماتی باید برای امنیت داده‌های ضبط شده انجام شود؟

استفاده از ذخیره‌سازی رمزگذاری شده و محدود کردن دسترسی به فایل‌ها، در این زمینه مفید است.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

دستیار-مجازی-هوشمند
مدیریت مرکز تماس

دستیار مجازی هوشمند (IVA) چیست؟

فناوری دستیار مجازی هوشمند برنامه کاربردی پیشرفته‌­ای است که می­‌تواند شیوه خدمات­‌دهی به مشتریان را برای کسب‌وکارهای مدرن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید