فهرست مطالب
Toggleسرویس پیام صوتی انبوه که اغلب به آن پیامک صوتی یا پیامک انبوه نیز گفته میشود، یک ابزار ارتباطی قدرتمند است که کسبوکارها را قادر میسازد پیامهای صوتی از پیش ضبط شده را بهطور همزمان برای گروه بزرگی از جامعه هدف خود ارسال کنند. میتوان گفت این ابزار به نوعی توسعهیافته پیامکهای انبوه سنتی است؛ اما به جای ارسال پیامک متنی، تماسهای صوتی را به صورت اتوماتیک تنظیم و ارسال میکند.
برای آشنایی بیشتر با مبحث پیامهای صوتی انبوه و مزایای آن، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.
پیام صوتی انبوه چیست؟
سرویس پیام صوتی انبوه یک ابزار ارتباط جمعی برای اطلاعرسانی انبوه تلفنی است که یک پیام صوتی ضبط شده را به لیستی از شماره تلفنهای معین ارسال میکند. شما میتوانید این پیامها را بسته به مخاطب، تا حدودی شخصیسازی کنید؛ برای مثال خطاب کردن مخاطب با نام ایشان، یا استفاده از اطلاعات خاصی مربوط به خریدهای قبلی فرد مورد نظر ممکن است تأثیرگذار باشد.
روش استفاده از پیامک صوتی انبوه چگونه است؟
فرآیند استفاده از این سرویس را میتوانید به ترتیبی که در زیر آمده، برنامهریزی کنید:
ایجاد پیام
این فرآیند با طراحی یا ضبط پیام صوتی که قصد ارسال آن را دارید، آغاز میشود. با توجه به هدف کمپین، میتوانید یک پیام صوتی شخصیسازیشده تدوین کنید یا از پیامهای از پیش ضبط شده موجود، استفاده کنید.
تعیین لیست مخاطبین
برای این کار لیستی از شماره تلفنهای گیرندگان پیام نیاز دارید که به خوبی سازماندهی شده باشد. قالببندی این لیست باید به درستی و بدون موارد تکراری تنظیم شده باشد.
آپلود اطلاعات گیرنده
در مرحله بعد، باید فهرست شماره تلفنهای مدنظر خود را در پلتفرم ارائهدهنده خدمات پیامک صوتی انبوه آپلود کنید. اغلب ارائهدهندگان این خدمات رابطهای کاربرپسندی را برای این منظور طراحی میکنند.
شخصیسازی پیامها
میتوانید پیام صوتی را با درج نام مخاطب یا سایر اطلاعات خاص شخصیسازی کنید. سرویس پیامک انبوه میتواند به صورت پویا این اطلاعات را قبل از ارسال پیام به آن اضافه کند.
برنامهریزی و زمانبندی
شما میتوانید ارسال پیام صوتی را برای تاریخ یا زمان خاصی، متناسب با زمانبندی کمپین خود برنامهریزی کنید؛ به نحوی که اثربخشی بیشتری برای کسبوکارتان داشته باشد.
ارسال پیام
زمانی که نوبت به ارسال پیامهای صوتی میرسد، سرویس پیامک صوتی انبوه برقراری تماسهای خودکار با شماره تلفنهای موجود در لیست شما را آغاز میکند. با پذیرش تماس توسط مخاطب، پیام از پیش ضبط شده برای ایشان پخش میشود. طراحی جذاب این پیامها سبب میشود که مخاطب بهطور کامل به آنها گوش دهد.
دریافت بازخورد و تجزیه و تحلیل
معمولا ارائهدهندگان معتبر در زمینه این خدمات، گزارشهای دقیقی در مورد وضعیت تحویل هر پیام ارائه میدهند. بهاینترتیب میتوانید میزان موفقیت پیامهای متفاوت را پیگیری کنید؛ همچنین خواهید دانست که چه تعداد از تماسها به پست صوتی رفتهاند یا اینکه اساسا به آنها پاسخی داده نشده است. چنین بازخوردهایی به شما کمک میکند تا اثربخشی کمپین خود را ارزیابی نمایید.
استفاده از گزینههای انصراف و پاسخ
درست مانند پیامک یا ایمیلهای متنی، مخاطب پیامهای صوتی انبوه نیز باید یک گزینه انصراف در اختیار داشته باشد تا در صورتی که تمایل به دریافت چنین پیامهایی از جانب شما نداشته باشد، آن گزینه را انتخاب کند. بنابراین، زمانی که سازمانها از سرویس ارسال پیامک صوتی انبوه استفاده میکنند؛ باید اطمینان حاصل کنند که مشتریان در صورت تمایل میتوانند در هر زمان دلخواه، از دریافت این پیامها انصراف دهند.
اغلب خدمات تماس صوتی انبوه از سیستمهای تماس خودکار و زیرساختهای قوی برای مدیریت کارآمد پیام در مقیاس بزرگ استفاده میکنند. این روش به طور گسترده توسط مشاغل و سازمانها برای اهداف مختلفی از جمله خبررسانی از اطلاعیهها، کمپینهای تبلیغاتی، هشدارها و یادآوریها استفاده میشود. پیامک انبوه یک راه ایدهآل برای صرفهجویی در زمان و هزینه به منظور دسترسی به گروه گستردهای از مخاطبان با پیامهای صوتی شخصیسازی شده است.
مزایای پیام صوتی انبوه چیست؟
سرویس پیامک صوتی، مزایای زیادی برای کسبوکارها دارد، مهمترین این مزیتها شامل موارد زیر هستند:
دسترسی گسترده: این روش به شما امکان میدهد بهطور همزمان به تعداد مخاطبان زیادی دسترسی پیدا کنید؛ و روشی ایدهآل برای ارسال اطلاعیهها، تبلیغات یا هشدارهای اضطراری محسوب میشود.
شخصیسازی: با اینکه روش پیام صوتی به اندازه برقراری تماسهای یک به یک شخصی نیست؛ همچنان میتوانید نام گیرندگان یا اطلاعات مرتبط را در پیامها قرار دهید و به این صورت میزان تعامل با مخاطب افزایش پیدا میکند.
مقرونبهصرفه بودن: در مقایسه با تماسهای تلفنی دستی، پیام صوتی انبوه بسیار مقرونبهصرفه است و میتواند باعث صرفهجویی قابل توجهی در هزینههای کسبوکار شما شود.
صرفهجویی در زمان: با توجه به اینکه سیستم فرآیند ارسال پیامهای صوتی را خودکار میکند؛ نیازی به صرف زمان برای شمارهگیری تکبهتک ندارید، همین ویژگی این سرویس را به گزینهای کمکی برای صرفهجویی در زمان کارکنان مرکز تماس تبدیل میکند.
قابلیت دریافت بازخورد و تجزیه و تحلیل: گزارشهای دقیقی که ارائهدهندگان این خدمات در مورد وضعیت تحویل و پاسخهای گیرنده به شما ارائه میدهند، امکان ارزیابی اثربخشی کمپینها و برنامههای متنوع را برایتان فراهم میکند.
بهطور خلاصه، میتوان گفت سرویس پیام صوتی انبوه، ابزاری ارزشمند برای ارتباطات جمعی است؛ که سازمانها را قادر میسازد، پیامهای مهم یا محتوای تبلیغاتی خود را بهطور مؤثر به گروه گستردهای از مخاطبان برسانند. این راهکار نه تنها مقرونبهصرفه است، بلکه امکان شخصیسازی ویژه هر مخاطب را نیز فراهم میکند؛ و گزینهای مفید و ایدهآل برای تحقق اهداف مختلف کسبوکار محسوب میشود.
از سرویس پیام صوتی انبوه در کسبوکار خود بهرهمند شوید
با رعایت قوانین و مقررات پیامک صوتی انبوه، سازمانها میتوانند به نحوی سازنده و مقرونبهصرفه با گروههای هدف خود ارتباط برقرار کنند. استفاده از این سرویس نیز مانند بسیاری از ابزارهای مرکز تماس، اصول خاصی دارد؛ برای مثال باید بدانید که صرف اینکه مشتری شما از دریافت پیامهای صوتی انبوه رضایت دارد، نباید ایشان را با اینگونه پیامها بمباران کنید! چنین رویکردی ممکن است به انصراف مشتریان شما منجر شود.
زمانی که این سرویس مرکز تماس را به نحوی صحیح به کار بگیرید، میتواند تا حد زیادی به فرآیندهای ارتباطی شما سرعت ببخشد. مزایای قابل توجه این سیستم منجر به گرایش روزافزون کسبوکارهای مدرن به استفاده از پیامکهای انبوه شده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قابلیتهای این سرویس و سایر ویژگیهای نرمافزار مرکز تماس، حتما با کارشناسان ما در نرمافزار مرکز تماس الوویپ تماس بگیرید.
سوالات متداول
- پیام صوتی انبوه چیست؟
پیام صوتی انبوه ابزاری است، که پیامهای صوتی از پیش ضبط شده را بهطور همزمان به گروه بزرگی از مخاطبان ارسال میکند.
- پیام صوتی انبوه طی چه فرآیندی ارسال میشود؟
با ضبط پیام، آپلود لیست مخاطبین، شخصیسازی پیامها، برنامهریزی زمان ارسال، و اجرای ارسال خودکار پیامها.
- مزایای استفاده از پیام صوتی انبوه چیست؟
دسترسی گسترده، شخصیسازی، مقرونبهصرفه بودن، صرفهجویی در زمان، و قابلیت دریافت بازخورد و تجزیه و تحلیل.
- چگونه میتوان پیامهای صوتی را شخصیسازی کرد؟
با درج نام مخاطب یا اطلاعات خاص مربوط به هر گیرنده در پیامهای صوتی، میتوان این پیامها را شخصیسازی کرد.
- چرا پیام صوتی انبوه مقرونبهصرفه است؟
زیرا بهجای تماسهای فرد به فرد از طریق کارکنان، پیامهای صوتی را بهصورت خودکار ارسال میکند؛ و هزینههای کسبوکار را کاهش میدهد.