سرویس پیامک یا پیام صوتی انبوه چیست؟

پیامک-صوتی-انبوه

سرویس پیام صوتی انبوه که اغلب به آن پیامک صوتی یا پیامک انبوه نیز گفته می­‌شود، یک ابزار ارتباطی قدرتمند است که کسب‌وکارها را قادر می‌سازد پیام­‌های صوتی از پیش ضبط شده را به‌طور همزمان برای گروه بزرگی از جامعه هدف خود ارسال کنند. می­‌توان گفت این ابزار به نوعی توسعه‌یافته پیامک‌­های انبوه سنتی است؛ اما به جای ارسال پیامک متنی، تماس‌­های صوتی را به صورت اتوماتیک تنظیم و ارسال می­‌کند.

برای آشنایی بیشتر با مبحث پیام­‌های صوتی انبوه و مزایای آن، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

پیام صوتی انبوه چیست؟

سرویس پیام صوتی انبوه یک ابزار ارتباط جمعی برای اطلاع‌رسانی انبوه تلفنی است که یک پیام صوتی ضبط شده را به لیستی از شماره تلفن­‌های معین ارسال می­‌کند. شما می‌­توانید این پیام‌ها را بسته به مخاطب، تا حدودی شخصی‌سازی کنید؛ برای مثال خطاب کردن مخاطب با نام ایشان، یا استفاده از اطلاعات خاصی مربوط به خریدهای قبلی فرد مورد نظر ممکن است تأثیرگذار باشد.

پیامک-صوتی-انبوه

روش استفاده از پیامک صوتی انبوه چگونه است؟

فرآیند استفاده از این سرویس را می­‌توانید به ترتیبی که در زیر آمده، برنامه‌­ریزی کنید:

ایجاد پیام

این فرآیند با طراحی یا ضبط پیام صوتی که قصد ارسال آن را دارید، آغاز می­‌شود. با توجه به هدف کمپین، می‌­توانید یک پیام صوتی شخصی­‌سازی‌شده تدوین کنید یا از پیام‌­های از پیش ضبط شده موجود، استفاده کنید.

تعیین لیست مخاطبین

برای این کار لیستی از  شماره تلفن­‌های گیرندگان پیام نیاز دارید که به خوبی سازمان‌دهی شده باشد. قالب­‌بندی این لیست باید به درستی و بدون موارد تکراری تنظیم شده باشد.

آپلود اطلاعات گیرنده

در مرحله بعد، باید فهرست شماره تلفن­‌های مدنظر خود را در پلتفرم ارائه­‌دهنده خدمات پیامک صوتی انبوه آپلود کنید. اغلب ارائه­‌دهندگان این خدمات رابط­ه‌ای کاربرپسندی را برای این منظور طراحی می­‌کنند.

شخصی­‌سازی پیام‌­ها

می‌توانید پیام صوتی را با درج نام مخاطب یا سایر اطلاعات خاص شخصی‌سازی کنید. سرویس پیامک انبوه می­‌تواند به صورت پویا این اطلاعات را قبل از ارسال پیام به آن اضافه کند.

برنامه‌­ریزی و زمان­‌بندی

شما می­‌توانید ارسال پیام صوتی را برای تاریخ یا زمان خاصی، متناسب با زمان­‌بندی کمپین خود برنامه‌­ریزی کنید؛ به نحوی که اثربخشی بیشتری برای کسب‌وکارتان داشته باشد.

ارسال پیام

زمانی که نوبت به ارسال پیام‌های صوتی می‌رسد، سرویس پیامک صوتی انبوه برقراری تماس‌های خودکار با شماره تلفن‌های موجود در لیست شما را آغاز می‌کند. با پذیرش تماس توسط مخاطب، پیام از پیش ضبط شده برای ایشان پخش می‌­شود. طراحی جذاب این پیام­‌ها سبب می­‌شود که مخاطب به‌طور کامل به آن­‌ها گوش دهد.

دریافت بازخورد و تجزیه و تحلیل

معمولا ارائه‌­دهندگان معتبر در زمینه این خدمات، گزارش­‌های دقیقی در مورد وضعیت تحویل هر پیام ارائه می­‌دهند. به‌این‌ترتیب می‌توانید میزان موفقیت پیام­‌های متفاوت را پیگیری کنید؛ همچنین خواهید دانست که چه تعداد از تماس‌ها به پست صوتی رفته‌­اند یا این­که اساسا به آن­‌ها پاسخی داده نشده است. چنین بازخوردهایی به شما کمک می­‌کند تا اثربخشی کمپین خود را ارزیابی نمایید.

استفاده از گزینه­‌های انصراف و پاسخ

درست مانند پیامک یا ایمیل­‌های متنی، مخاطب پیام­‌های صوتی انبوه نیز باید یک گزینه انصراف در اختیار داشته باشد تا در صورتی که تمایل به دریافت چنین پیام‌­هایی از جانب شما نداشته باشد، آن گزینه را انتخاب کند. بنابراین، زمانی که سازمان‌ها از سرویس ارسال پیامک صوتی انبوه استفاده می‌کنند؛ باید اطمینان حاصل کنند که مشتریان در صورت تمایل می‌توانند در هر زمان دلخواه، از دریافت این پیام­‌ها انصراف دهند.

پیامک-صوتی-انبوه

اغلب خدمات تماس صوتی انبوه از سیستم‌های تماس خودکار و زیرساخت‌های قوی برای مدیریت کارآمد پیام در مقیاس بزرگ استفاده می‌کنند. این روش به طور گسترده توسط مشاغل و سازمان­‌ها برای اهداف مختلفی از جمله خبررسانی از اطلاعیه‌­ها، کمپین­‌های تبلیغاتی، هشدارها و یادآوری­‌ها استفاده می‌­شود. پیامک انبوه یک راه ایده‌­آل برای صرفه­‌جویی در زمان و هزینه به منظور دسترسی به گروه گسترده­ای از مخاطبان با پیام­‌های صوتی شخصی­‌سازی شده است.

مزایای پیام صوتی انبوه چیست؟

سرویس پیامک صوتی، مزایای زیادی برای کسب‌وکارها دارد، مهم­‌ترین این مزیت­‌ها شامل موارد زیر هستند:

دسترسی گسترده: این روش به شما امکان می‌دهد به‌طور همزمان به تعداد مخاطبان زیادی دسترسی پیدا کنید؛ و روشی ایده‌­آل برای ارسال اطلاعیه­‌ها، تبلیغات یا هشدارهای اضطراری محسوب می­‌شود.

شخصی‌سازی: با این­که روش پیام صوتی به اندازه برقراری تماس‌های یک به یک شخصی نیست؛ همچنان می‌توانید نام گیرندگان یا اطلاعات مرتبط را در پیام‌ها قرار دهید و به این صورت میزان تعامل با مخاطب افزایش پیدا می­‌کند.

مقرون‌به‌صرفه بودن: در مقایسه با تماس‌­های تلفنی دستی، پیام صوتی انبوه بسیار مقرون‌به‌صرفه است و می‌­تواند باعث صرفه­‌جویی قابل توجهی در هزینه‌­های کسب‌وکار شما شود.

صرفه­‌جویی در زمان: با توجه به این­که سیستم فرآیند ارسال پیام‌­های صوتی را خودکار می­‌کند؛ نیازی به صرف زمان برای شماره­‌گیری تک‌به‌تک ندارید، همین ویژگی این سرویس را به گزینه‌­ای کمکی برای صرفه­‌جویی در زمان کارکنان مرکز تماس تبدیل می­‌کند.

قابلیت دریافت بازخورد و تجزیه و تحلیل: گزارش‌­های دقیقی که ارائه­‌دهندگان این خدمات در مورد وضعیت تحویل و پاسخ­‌های گیرنده به شما ارائه می‌دهند، امکان ارزیابی اثربخشی کمپین­‌ها و برنامه­‌های متنوع را برایتان فراهم می­‌کند.

به‌طور خلاصه، می­‌توان گفت سرویس پیام صوتی انبوه، ابزاری ارزشمند برای ارتباطات جمعی است؛ که سازمان‌ها را قادر می‌سازد، پیام‌های مهم یا محتوای تبلیغاتی خود را به‌طور مؤثر به گروه گسترده‌­ای از مخاطبان برسانند. این راه­کار نه تنها مقرون‌به‌صرفه است، بلکه امکان شخصی­‌سازی ویژه هر مخاطب را نیز فراهم می­‌کند؛ و گزینه‌­ای مفید و ایده‌­آل برای تحقق اهداف مختلف کسب‌وکار محسوب می­‌شود.

از سرویس پیام صوتی انبوه در کسب‌وکار خود بهره‌­مند شوید

با رعایت قوانین و مقررات پیامک صوتی انبوه، سازمان­‌ها می‌­توانند به نحوی سازنده و مقرون‌­به‌صرفه با گروه­‌های هدف خود ارتباط برقرار کنند. استفاده از این سرویس نیز مانند بسیاری از ابزارهای مرکز تماس، اصول خاصی دارد؛ برای مثال باید بدانید که صرف این­که مشتری شما از دریافت پیام‌­های صوتی انبوه رضایت دارد، نباید ایشان را با این­گونه پیام‌­ها بمباران کنید! چنین رویکردی ممکن است به انصراف مشتریان شما منجر شود.

زمانی که این سرویس مرکز تماس را به نحوی صحیح به کار بگیرید، می‌­تواند تا حد زیادی به فرآیندهای ارتباطی شما سرعت ببخشد. مزایای قابل توجه این سیستم منجر به گرایش روزافزون کسب‌وکارهای مدرن به استفاده از پیامک‌­های انبوه شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قابلیت­‌های این سرویس و سایر ویژگی­‌های نرم‌­افزار مرکز تماس، حتما با کارشناسان ما در نرم‌افزار مرکز تماس الوویپ تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول

  • پیام صوتی انبوه چیست؟

پیام صوتی انبوه ابزاری است، که پیام‌های صوتی از پیش ضبط شده را به‌طور همزمان به گروه بزرگی از مخاطبان ارسال می‌کند.

  • پیام صوتی انبوه طی چه فرآیندی ارسال می‌شود؟

با ضبط پیام، آپلود لیست مخاطبین، شخصی‌سازی پیام‌ها، برنامه‌ریزی زمان ارسال، و اجرای ارسال خودکار پیام‌ها.

  • مزایای استفاده از پیام صوتی انبوه چیست؟

دسترسی گسترده، شخصی‌سازی، مقرون‌به‌صرفه بودن، صرفه‌جویی در زمان، و قابلیت دریافت بازخورد و تجزیه و تحلیل.

  • چگونه می‌توان پیام‌های صوتی را شخصی‌سازی کرد؟

با درج نام مخاطب یا اطلاعات خاص مربوط به هر گیرنده در پیام‌های صوتی، می­توان این پیام­‌ها را شخصی­‌سازی کرد.

  • چرا پیام صوتی انبوه مقرون‌به‌صرفه است؟

زیرا به‌جای تماس‌های فرد به فرد از طریق کارکنان، پیام‌های صوتی را به‌صورت خودکار ارسال می‌کند؛ و هزینه‌های کسب‌وکار را کاهش می‌دهد.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نرخ-ریزش-مشتری
شاخص‌های مرکز تماس

نرخ ریزش مشتری (Customer churn rate) چیست؟

توجه به نرخ ریزش مشتری یا Customer Churn Rate، یکی از مهم‌­ترین نکات کاربردی در مراکز تماس است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید