فهرست مطالب
Toggleامکانات مدرن فناوری VoIP (ویپ) در شرکتهای غیرانتفاعی، ایجاد آگاهی بیشتر، مشارکت داوطلبان و دستیابی به سرمایهگذاران را تسهیل میکند؛ همچنین برقراری ارتباط مقرونبهصرفه با ذینفعان در مکانهای مختلف جغرافیایی را، میسر میسازد.
سازمانهای غیرانتفاعی (NPO) اغلب با چالش حفظ سیستمهای ارتباطی قوی و در عین حال پایین نگه داشتن هزینههای عملیاتی مواجه هستند. در چنین شرایطی است که نرمافزار نوین مرکز تماس وارد عمل میشود؛ و راهحلی قابل اعتماد و مقرون به صرفه برای نیازهای ارتباطی شما ارائه میدهد.
در این مقاله، به بررسی سیستم VoIP در صنایع غیرانتفاعی و تأثیر آن بر بهبود کیفیت ارائه خدمات میپردازیم؛ برای آشنایی بیشتر با این فناوری تا پایان مطلب با ما همراه باشید.
منظور از شرکتهای غیرانتفاعی چیست؟
یک شرکت غیرانتفاعی یا NPO (nonprofit organization) نهادی است که عمدتاً با اولویت خدمت به منافع عمومی یا اجتماعی به جای کسب سود برای صاحبان یا سهامداران خود فعالیت میکند. برخلاف کسب و کارهای دیگر، سازمانهای غیرانتفاعی هر گونه سود مازاد را مجدداً در مأموریت یا هدف خود سرمایهگذاری میکنند.
نمونههای رایج این موسسات شامل خیریهها (مثل صلیب سرخ)، مؤسسات آموزشی، سازمانهای مذهبی (مساجد یا کلیساها)، و بنیادها است. بسته به نظام حقوقی هر کشوری، سازمانهای غیرانتفاعی میتوانند اشکال قانونی مختلفی مانند انجمنها، بنیادها یا تراست داشته باشند. این موسسات بسته به ماموریت و محدوده خود ممکن است در سطح محلی، ملی یا بینالمللی فعالیت داشته باشند.
VoIP در شرکتهای غیرانتفاعی چه اهمیتی دارد؟
این فناوری یک راهکار عالی برای برقراری ارتباط در سازمانهای غیرانتفاعی است و ویژگیهایی مثل کنفرانس تماس یا دریافت خدمات با امکانات پیشرفته را میسر میسازد. در این بخش به مهمترین دلایل اهمیت VoIP ابری برای سازمانهای غیرانتفاعی میپردازیم:
سیستم تلفن ابری اختصاصی
خدمات سلفسرویس، صفحهبندی تماس، ویدئو کنفرانس، شمارهگیری سریع با یک کلیک، اتصال ایمیل و ضبط تماسها تنها بخشی از ویژگیهای پیشرفته ارائه شده توسط سیستم تلفن ویپ است. با کمک نرمافزار مرکز تماس ابری میتوانید باری را از روی دوش خود بردارید؛ همه سیستم را در فضای ابری قرار دهید، و برای تمام نیازهای خدمات ارتباطی و اطلاعات خود به یک تامینکننده توانمند تکیه کنید.
افزایش تحرک و بهرهوری برای سازمان
سازمانهای غیرانتفاعی میتوانند از پیامهای فوری، تماسهای کنفرانسی، ایمیلها و پست صوتی برای متصل ساختن داوطلبانی که در مناطق جغرافیایی مختلف هستند، استفاده کنند؛ و به اعضای سازمان امکان دهند، با وجود فواصل مکانی طولانی با هم در ارتباط باشند.
علاوه بر این، VoIP قادر است تماسهای ورودی و خروجی مرکز تماس را ضبط و نظارت کند تا در صورت نیاز از آنها برای دستیابی به اهداف سازمانی استفاده نماید.
کمک به کاهش هزینههای سازمان
این شرکتها معمولاً با بودجه محدودی کار میکنند؛ بنابراین بسیار مهم است که سیستم تلفن ویپ امکان برقراری ارتباط مؤثر و کاهش هزینههای ماهانه را برای آنها فراهم سازد. با کمک فناوری ویپ، یک سازمان غیرانتفاعی قادر خواهد بود، تا به جای نگرانی در مورد هزینههای تعمیر و نگهداری سیستم تلفن، روی دستیابی به اهداف خود تمرکز کند.
ارتباطات یکپارچه و انعطافپذیری
VoIP این امکان را به کارکنان شما میدهد تا با استفاده از هر دستگاهی که در دسترس دارند و بدون توجه به اینکه تماسگیرنده از کدام فناوری استفاده میکند، به پیامها پاسخ دهند و به اهداف سازمانی تحقق بخشند. به این ترتیب برقراری ارتباطات در داخل یا خارج شرکت موثرتر خواهد بود؛ زیرا زمان تاخیر کمتری بین پاسخها ایجاد میشود.
ارائه خدمات ۲۴/۷ به مشتریان
با کمک ویژگی مسیریابی تماس VoIP، میتوانید پیامهای ضروری را به کارشناسان متخصص منتقل کنید؛ حتی اگر در محل کار حضور نداشته باشند. به این ترتیب خواهید توانست قابلیتهای سازمان خود را برای جذب سرمایهگذاران جدید، یا استخدام داوطلبان بیشتر تقویت کنید.
در حالت کلی استفاده از سرویس ویپ باعث صرفهجویی زیادی در زمان و هزینه سازمان میشود؛ و به شما امکان می دهد، با تلاش کمتر کارهای بیشتری انجام دهید. با استفاده از ویژگیهای مختلف این نرمافزار، همکاری داخلی در شرکت به سطوح جدیدی ارتقا پیدا میکند؛ و در عین حال همه فرآیندهای مرکز تماس سادهتر و روانتر میشود.
علاوه بر این، VoIP با انعطافپذیری و قابلیت اطمینان خود، یک دفتر کار مجازی قابل جابجایی را برای شما ایجاد میکند؛ و بدون نیاز به در نظر گرفتن محل اقامت کارکنان، میتوانید استراتژیهای جمعآوری کمکهای مالی و اطلاعرسانی رویدادها را تدوین و اجرا نمایید.
چالشهای پیادهسازی VoIP در شرکتهای غیرانتفاعی کدامند؟
با وجود مزایای متعددی که این تکنولوژی برای سازمانهای غیرانتفاعی دارد، ممکن است این موسسات در پیادهسازی فناوری ویپ با چالشهای خاصی مواجه شوند. با اینکه هزینههای راهاندازی اولیه، کمتر از سیستمهای سنتی است؛ ممکن است همچنان نیازمند سرمایهگذاری اولیه در تجهیزاتی مانند تلفنهای IP یا هدست باشید. علاوه بر این، برای اطمینان از تماسهای صوتی با کیفیت بالا، به اتصال اینترنتی قابل اعتماد نیاز خواهید داشت. اگر پهنای باند اینترنت کم یا ناپایدار باشد، کیفیت صدا کاهش پیدا میکند و کارایی ارتباط را تحت تاثیر قرار میدهد.
با VoIP به شکلی هوشمندانه در صنایع غیرانتفاعی سرمایهگذاری کنید
سیستمهای تلفن قدیمی، بهویژه برای سازمانهای غیرانتفاعی و غیردولتی که دارای محدودیتهای مالی هستند، مشکلساز شدهاند. ضعف این سرویسها ممکن است به از دست رفتن فرصتهای رشد و مشارکت در سازمان منجر شود؛ و از تحقق اهداف زیست محیطی و انسان دوستانه این موسسات جلوگیری کند.
کمک گرفتن از فناوری ویپ (VoIP) در شرکتهای غیرانتفاعی موجب ایجاد ارتباطات یکپارچه غنی، صرفهجویی در هزینهها، انعطاف پذیری، قابلیت جابجایی و مدیریت تماس قوی میشود.
با ارتقا به فناوری نوین مرکز تماس، NPOها میتوانند ارتباطات خود را مدرنتر و کارآمدتر سازند. کمک گرفتن از یک ارائهدهنده توانمند در این زمینه کیفیت تماسهای شما را تضمین میکند، و تعداد تماسهای رها شده را به حداقل ممکن میرساند. زیرا با مدیریت تماس پیشرفته هر تعاملی در کالسنتر به طور هوشمندانهای برای مطابقت با نیازهای مشتریان، داوطلبان و شرکا میشود. به این ترتیب با انتقال زیرساخت ارتباطی خود به فضای ابری، میتوانید منابع مالی موجود را در راستای پیشبرد مأموریت سازمانی صرف کنید.
برای آشنایی بیشتر با قابلیتهای سیستم VoIP در صنایع غیرانتفاعی و مزایایی که بصورت اختصاصی برای سازمان شما ایجاد میکند؛ همین امروز با کارشناسان ما در الوویپ تماس بگیرید.
سوالات متداول:
- VoIP چگونه به شرکتهای غیرانتفاعی کمک میکند؟
این فناوری کارایی ارتباطات را افزایش میدهد، و با کاهش هزینههای عملیاتی، دسترسی به ذینفعان را در سراسر مناطق جغرافیایی بهبود میبخشد.
- چرا سیستم ویپ برای سازمانهای غیرانتفاعی ضروری است؟
این تکنولوژی راهحلهای مقرون به صرفهای را ارائه میدهد و به موسسات NPO را قادر میسازد تا بدون نگرانی در مورد هزینههای ارتباطی، بر مأموریت خود تمرکز کنند.
- مزایای اصلی سرویسهای VoIP مبتنی بر ابر برای شرکتهای غیرانتفاعی چیست؟
Cloud VoIP ویژگیهایی مانند کنفرانس ویدیویی، ضبط تماس و اتصال تلفن همراه را ارائه میدهد و کمک میکند تا تیمهای توزیع شده را به طور موثرتری مدیریت کنید.
- نرمافزار مرکز تماس نوین چگونه بهرهوری را NPOها افزایش می دهد؟
این فناوری ارتباطات یکپارچه بین داوطلبان و کارکنان در مناطق مختلف، بهبود همکاری و دستیابی به اهداف سازمانی را میسر میسازد.
- VoIP چگونه به صرفهجویی در هزینههای سازمانی منجر میشود؟
ویپ با حذف نیاز به سیستمهای تلفن سنتی و برقراری تماسهای بینالمللی ارزان، هزینههای ارتباطی مرکز تماس را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد.