بهترین راهکارهای فوروارد و هدایت تماس بدون تلفن

شاید فوروارد و انتقال تماس بدون استفاده از دستگاه تلفن غیرمتعارف به نظر برسد؛ اما با کمک قابلیت‌های فناوری‌های مدرن، کاملاً امکان‌پذیر است. این فرآیند سبب می‌شود تا تماس‌ها به دستگاه‌ها یا سرویس‌های دیگری تغییر مسیر دهند و امکان تداوم ارتباط را حتی زمانی که از تلفن فیزیکی استفاده نمی‌کنید فراهم می‌سازد.

در دسترس بودن برای کسب و کارهای امروزی اهمیت ویژه‌ای دارد. در روش قدیمی، انتقال تماس از طریق تنظیمات دستگاه تلفن یا با شماره‌گیری کدهای خاص از دستگاه اصلی انجام می‌گرفت. اما راهکاری برای شرایطی که به تلفن اصلی دسترسی نباشد، پیش‌بینی نشده بود. برای مثال در صورت خرابی دستگاه یا دور بودن از آن به هر دلیل، امکان هدایت تماس‌ها به مسیری دیگر بدون تلفن وجود نداشت. امروزه شما می‌توانید از راه‌کارهای نوین مرکز تماس برای مقابله با چنین مشکلاتی استفاده کنید.

برای آشنایی با نحوه انتقال تماس بدون تلفن در مرکز تماس خود تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

چه راه‌کارهایی برای انتقال تماس‌ها بدون تلفن وجود دارد؟

در این بخش به ارائه راه‌کارهایی برای انتقال تماس‌ها بدون اتکا به تلفن همراه یا دستگاه تلفن ثابت می‌پردازیم:

  1. خدمات VoIP (Voice over Internet Protocol)

این خدمات، شامل اپلیکیشن‌های رایگان مانند Skype، Google Voice یا ارائه‌دهندگان اختصاصی VoIP هستند؛ این فناوری یک راه عالی برای فوروارد تماس‌ها بدون استفاده از تلفن فیزیکی محسوب می‌شود. سرویس‌های ویپ ارتباطات صوتی را از طریق اینترنت فعال می‌سازند و به کاربران امکان می‌دهند، تماس‌های خود را از طریق رایانه یا سایر دستگاه‌های دارای اینترنت مدیریت نمایند.

  1. شماره تلفن‌های مجازی

استفاده از شماره‌های تلفن مجازی راه‌کاری انعطاف‌پذیر برای انتقال تماس‌ها بدون نیاز به دستگاه تلفن واقعی هستند. این شماره‌ها می‌توانند تماس‌های دریافتی را به صورت خودکار به شماره‌ها یا دستگاه‌های دیگری ارسال کنند.

روش کار به این صورت است که شماره مجازی خود را از طریق سرویس‌های یک ارائه‌دهنده مورد اعتماد تنظیم کنید؛ سپس آن را پیکربندی نمایید تا تماس‌ها را به هر دستگاهی، اعم از نرم افزار ویپ (VoIP)، تلفن ثابت یا حتی پست صوتی مبتنی بر ایمیل ارسال کند. این تنظیمات بسیار انعطاف‌پذیر است، و از هر دستگاهی که به اینترنت متصل باشد، قابل دسترسی خواهد بود.

  1. استفاده از سیستم PBX (Private Branch Exchange)

کسب و کارها معمولاً از سیستم‌های PBX برای رسیدگی به حجم بالای تماس‌های ورودی و خروجی خود استفاده می‌کنند. سیستم‌های سانترال مدرن اغلب قابلیت فوروارد تماس‌ها بدون استفاده از دستگاه تلفن را ارائه می‌دهند.

با کمک سیستم PBX مبتنی بر ابر، می‌توانید تماس‌ها را مستقیماً به شماره یا دستگاه دیگری هدایت کنید. این نوع سرویس‌های سانترال اغلب با داشبوردهای آنلاین عرضه می‌شوند، که امکان پیکربندی تنظیمات انتقال تماس از راه دور در آن‌ها فراهم شده است.

  1. ارسال به پست صوتی مبتنی بر ایمیل

در برخی موارد، می‌توانید تماس‌ها را مستقیماً به یک سیستم پست ویژه ارسال پیام‌های صوتی به ایمیل هدایت کنید. این امر نیاز به تلفن فیزیکی را از بین می‌برد و کاربران را قادر می‌سازد که تماس‌ها و پیام‌های صوتی خود را به صورت دیجیتال مدیریت کنند.

  1. سیستم‌های (Session Initiation Protocol) SIP.

SIP پروتکلی است که در تلفن‌های IP برای سیگنال‌دهی و کنترل جلسات ارتباطات چند رسانه‌ای استفاده می‌شود. این ابزار به کاربران امکان می‌دهد، تا تماس‌ها را بدون استفاده از تلفن و تنها با کمک گرفتن از سیستم‌های مبتنی بر اینترنت فوروارد کنند.

سرویس‌های مبتنی بر سیپ ترانک به شما امکان می‌دهند تا تماس‌ها را برای ارسال به دستگاه دیگر یا یک سیستم ارتباطی مبتنی بر IP پیکربندی کنید. این قابلیت به ویژه برای مشاغلی که ارتباطات یا مراکز تماس در مقیاس خیلی بزرگ را مدیریت می‌کنند، مفید است.

  1. انتقال تماس از طریق خدمات ویژه آن

در این زمینه خدمات تخصصی وجود دارد که ارسال تماس را بدون تلفن فیزیکی میسر می‌سازد. این سرویس‌ها در جایگاه واسطه عمل می‌کنند، و بر اساس قوانین از پیش تنظیم شده تماس‌ها را مدیریت و ارسال می‌نمایند.

پس از ثبت نام در چنین سرویسی، می‌توانید انتقال تماس را روی دستگاه‌های مختلف تنظیم کنید. این خدمات تضمین می‌کنند، که حتی بدون دسترسی به دستگاه تلفن خود، به سیستم شرکت متصل باقی بمانید.

از فوروارد تماس بدون تلفن، به شیوه‌ای امن استفاده کنید

انتقال و هدایت تماس بدون تلفن تضمین می‌کند، که هرگز تماس‌های مهم خود را از دست ندهید؛ حتی اگر از دستگاه تلفن اصلی خود دور باشید. با استفاده از وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها یا شماره‌های مجازی، می‌توانید تماس‌ها را بدون تلفن فوروارد کنید. برای کسب و کارها و افرادی که نیاز به انعطاف‌پذیری و قابلیت اطمینان بیشتری در دریافت یا ارسال تماس بین چندین دستگاه دارند؛ فناوری ویپ ویژه مشاغل می‌تواند راه‌حلی بی‌نظیر باشد. یک ارائه‌دهنده مطمئن در خدمات VoIP، سرویس‌هایی را به شما ارائه می‌دهد، که بتوانید تماس‌های فوروارد شده خود را در چندین دستگاه دریافت کنید.

در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد فوروارد تماس بدون تلفن و بهترین روش‌های اجرای آن در مرکز تماس خود را دارید، حتما با کارشناسان ما در الوویپ تماس بگیرید.

سوالات متداول:

  1. آیا امکان انتقال تماس بدون تلفن وجود دارد؟

بله، با استفاده از فناوری‌های VoIP، شماره‌های مجازی و خدمات انتقال تماس، می‌توان تماس‌ها را بدون تلفن فیزیکی فوروارد نمود.

  1. VoIP چگونه به انتقال تماس بدون تلفن کمک می‌کند؟

این فناوری از بستر اینترنت برای مدیریت تماس‌ها استفاده می‌کند و تماس‌ها را به دستگاه‌های دیگری، مثل کامپیوتر، هدایت می‌کند.

  1. شماره‌های مجازی چه مزیتی در انتقال تماس دارند؟

شماره‌های مجازی تماس‌ها را به صورت خودکار به دستگاه‌های مختلف هدایت می‌کنند، بدون این‌که به تلفن واقعی نیاز داشته باشند.

  1. آیا می‌توان تماس‌ها را به ایمیل فوروارد کرد؟

بله، سرویس‌هایی مانند YouMail پیام‌های صوتی را به ایمیل ارسال می‌کنند، بنابراین نیازی به گوشی تلفن نخواهید داشت.

  1. آیا سیستم PBX برای انتقال تماس بدون تلفن مفید است؟

بله، PBX مبتنی بر ابر به کسب و کارها امکان می‌دهد، تماس‌ها را از راه دور و بدون استفاده از دستگاه تلفن فوروارد کنند.

 

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید