۵ مزیت ضروری پشتیبانی VoIP که هر کسب و کاری در سال ۲۰۲۳ به آن نیاز دارد

پشتیبانی VoIP

مزایای پشتیبانی VoIP از زمان راه‌اندازی در سال ۱۹۹۵ به طور قابل توجهی ارتباطات را متحول کرده است. استفاده از فناوری ویپ، تماس‌های صوتی را واضح‌تر کرده، فروش و پشتیبانی شبانه‌روزی شده‌اند و مشتریان می‌توانند از طریق کانال‌های متعدد به کسب و کار شما دسترسی پیدا کنند. بنابراین مهم است که سیستم‌سازی تماس‌های خود را از ارائه کننده‌ای تهیه کنید که دارای سیستم پشتیبان باشد و اهمیت پشتیبانی VoIP را بداند. برای اینکه با ضرورت پشتیبانی VoIP برای مشاغل بیشتر آشنا شوید، تا انتهای متن همراه ما باشید.

VOIP چیست؟

اگر برایتان سوال است که VoIP چیست؟ باید بگوییم، این شکل از فناوری، کاربران تلفن را از طریق اتصال اینترنتی به جای سیستم آنالوگ قدیمی ‌به هم متصل می‌کند. VoIP سیگنال صوتی را به سیگنال دیجیتال تبدیل می‌کند که از طریق اتصال به اینترنت منتقل می‌شود. این یک گزینه مخابراتی بسیار قابل اعتمادتر و مقرون به‌صرفه برای مشاغل و کسب و کارهای مختلف است. از این رو مهم است که به پشتیبانی ویپ اهمیت داد تا نگرانی‌ها برای هک شدن یا ورود بدافزار‌ها به سیستم تلفن اینترنتی کاهش پیدا کند.

مزایای پشتیبانی VoIP چیست؟

همه افراد تعریف کلی از پشتیبانی دارند، اما پشتیبانی ویپ نیاز به تخصص و مهارت دارد تا بتوان بهترین خدمات را ارائه کرد. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که مزیت‌های پشتیبانی از ویپ چیست؟ و چرا باید آن را انجام داد؟

به طور حتم سیستم‌های متصل به فضای ابری و اینترنت همیشه در معرض خطر حمله هکر‌ها و حملات سایبری (ویپ فیشینگ) هستند. از این رو با پشتیبانی می‌توان مشکلات پیش رو را برطرف کرد. در  ادامه ۵ مزیت ضروری پشتیبانی VoIP را شرح می‌دهیم.

 

  1. پشتیبانی تغییرات مورد نیاز مشتری

برخی از کسب و کارها ممکن است که با توجه به تغییر استراتژی‌های خود، نیاز به تغییرات مختلفی در سیستم مدیریت تماس خود داشته باشند. پشتیبانی تغییرات مورد نیاز مشتری‌ها، یکی از موارد پراستفاده است که می‌تواند برای تغییرات تنظیم صف پاسخ‌گویی، تنظیم داخلی‌‎ها، تنظیمات سناریوهای تماس، بارگذاری ویس برای تلفن گویا و موارد مشابه این چنینی باشد. در نتیجه مزایای پشتیبانی VoIP برای تغییرات مورد نظر کسب و کارها در این است که به موقع برای تغییرات اقدامات لازم را انجام داد.

  1. به روز رسانی سیستم

برای بهبود کیفیت و عملکرد بالای کارمند‌های کال سنتر، نیاز است که به روزرسانی سیستم انجام شود. تغییراتی مانند: به روزرسانی نرم‌افزارهای مدیریت مرکز تماس، اضافه کردن ماژول‌های جدید و ارتقا امنیت تلفن‌های ویپ جزو مواردی هستند که نیاز به پشتیبانی دارند و باید به موقع تغییرات را برنامه‌ریزی کرد.

  1. بازدید‌های منظم

اهمیت پشتیبانی VoIP زمانی مشخص می‌شود که سیستم‌های نرم‌افزای و سایر برنامه‌های مرکز تماس با مشکلات مواجه نشوند. در حقیقت برنامه‌ریزی برای بازدید‌های منظم از سیستم ویپ، شرایطی را ایجاد می‌کند تا تجهیزات همیشه با کیفیت بالایی خدمات ارائه دهند.

  1. تست‌های دوره‌ای

هنگامی ‌که پشتیبانی مستمر باشد، ایرادات و مشکلاتی که در طول استفاده از سیستم ایجاد شده باشند، در تست‌های دوره‌ای مشخص خواهند شد. در این شرایط کارشناس‌های تیم پشتیبانی VoIP مشکلات را بررسی می‌کنند و آن‌ها را برطرف خواهند کرد.

 

  1. رفع ایرادات

عیب یابی سیستم‌های تماس یکی از مواردی است که در خدمات پشتیبانی تلفن‌های ویپ اهمیت دارد. به طور معمول علت‌های مختلفی برای مشکلات رخ داده در سیستم‌های مرکز تماس وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

اگر کارشناس‌های تماس شما با این ایرادات مواجه شده‌اند باید بلافاصله با مرکز پشتیبانی سیستم ویپ تماس بگیرید، زیرا بر طرف کردن این ایرادات باید در اسرع وقت انجام شود.

به غیر از مواردی که گفته شد، موضوعات مختلف دیگری هم اهمیت دارند که باید به موقع آن‌ها را به پشتیبانی مرکز سیستم‌های ویپ اطلاع داد تا تغییرات مورد نیاز اعمال شوند. سایر خدمات مورد نیاز که پشتیبانی می‌شوند عبارتند از:

  • افزایش یا کاهش داخلی و تغییر نام آن‌ها
  • تغییر شماره تلفن تماس‌های ورودی و خروجی
  • تغییر IVR
  • کاهش یا افزایش منوهای تماسی

به طور کلی مواردی که برای پشتیبانی سیستم‌های ویپ گفته شد، جزو فاکتورهای انتخاب مراکز پشتیبان VoIP است در نتیجه مهم است که اهمیت پشتیبانی VoIP را جدی گرفت.

اهمیت پشتیبانی VoIP

راه‌اندازی و نگهداری سیستم‌های ویپ یکی از مسائل مهم است که اهمیت پشتیبانی VoIP را بیشتر می‌کند. زیرا شرایط نگهداری سیستم‌های ویپ همیشه با چالش‌های مختلفی همراه است.

همانطور که اشاره شد، سیستم‌های VoIP بر خلاف سیستم تلفن‌های سنتی از طریق اینترنت پرسرعت و نرم‌افزار‌های تخصصی طراحی شده است. در نتیجه مهم است که پیکربندی شبکه و عیب‌یابی‌های رخ داده، از طریق یک پشتیبان متخصص، ارزیابی شوند. از این رو مهم است که از مزایای پشتیبانی VoIP اطلاع داشت تا برای رفع ایرادات مختلف اقدام کرد.

پشتیبانی VoIP

صرفه جویی در هزینه‌ها یکی دیگر از مزایای پشتیبانی VoIP و اهمیت پشتیبانی VoIP است. نرم افزار VoIP (ویپ) یک راهکار مقرون به‌صرفه برای برقراری ارتباط و تماس نسبت به خطوط تلفنی سنتی است. دقت کنید که تلفن‌های سنتی قدیمی ‌نیاز به نگهداری و تجهیزات سیم کشی دارند که همین ‌موضوع باعث می‌شود هزینه بیشتری را صرف کرد، اما تلفن‌های ویپ بدون نیاز به کابل کشی و تنها در بستر اینترنت عمل می‌کنند. در حقیقت ویپ یک راهکار عالی برای کاهش هزینه‌های برقرای ارتباط و تماس است.

همچنین در صورتی که تماس‌های بین المللی دارید، نیازی نیست که نگران هزینه‌های برقراری تماس‌های خود باشید. پشتیبانی خدمات ویپ برای کسب و کارها به گونه‌ای عمل می‌کند تا هزینه‌های برقراری تماس کاهش پیدا کنند.

با توجه به اینکه بسیاری از کسب و کارها به شرایط دورکاری اعتماد کرده‌اند و برای راحتی کارمند‌های خود می‌توانند شرایط دورکاری را فراهم کنند، نیاز است که یک پلتفرم برای برقراری ارتباط داشته باشند. در حقیقت خدمات پشتیبانی VoIP به تمام کسب ‌و کارها کمک می‌کند تا بتوانند عملکرد سازمان یا شرکت خود را بهینه کنند و با اعضای تیم خود، بدون محدودیت مکانی در ارتباط باشند.

ارائه خدمات پشتیبانی ویپ در الوویپ

برای اینکه بتوان از مزایای پشتیبانی VoIP بهره‌مند شد، نیاز است که خدمات مختلف پشتیبانی VoIP را دانست. سامانه الوویپ یک سامانه ارائه دهنده خدمات VoIP و مرکز تماس است که روش‌های مختلف خدمات پشتیبانی مانند: پشتیبانی آنلاین، تلفنی، ایمیلی و در محل را برای بالابردن رضایت مشتری در نظر گرفته است.

کاربران می‌توانند با مراجعه آنلاین به سوالات متداول الوویپ، مشکلات یا ایراداتی که برای سیستم آن‌ها رخ داده را مطالعه کنند و برای برطرف کردن مشکلات، پاسخ سوالات را مطالعه کنند. همچنین از دیگر مزایای پشتیبانی VoIP در سامانه الوویپ، می‌توان به پشتیبانی تلفنی، ایمیلی و حضور در محل اشاره کرد. کافی است که با سامانه ما در ارتباط باشید تا خدمات مختلفی را دریافت کنید.

با توجه به اینکه خدمات پشتیبانی ویپ برای تمام مشاغل و کسب و کارها اهمیت دارد، نیاز است که راهنمایی‌های مختلفی برای راه‌اندازی و نگهداری سیستم ویپ در اختیار داشت. کافی است که برای دریافت خدمات پشتیبانی از الوویپ با این مجموعه در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول:

  • فاکتورهای انتخاب مراکز پشتیبان VoIP چیست؟

ارائه خدمات آنلاین، تلفنی و حضور در محل جزو فاکتورهای مهم برای انتخاب یک مرکز پشتیبان ویپ است.

  • منظور از مشتری VoIP چیست؟

سرویس ویپ، صدا را از طریق پروتکل اینترنت که به عنوان تلفن نرم‌افزاری نیز شناخته می‌شود، انتقال می‌دهد. مشتری، سازمانی است که این سرویس را برای کسب و کار خود تهیه کرده است. در بیشتر موارد، مشتریان VoIP با تمام دستگاه‌های به‌روز مانند: رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ، تبلت و دستگاه‌های تلفن همراه می‌توانند از خدمات ویپ بهرهمند شوند.

  • چه کسی به خدمات VoIP نیاز دارد؟

تمام سازمان‌ها و شرکت‌هایی که خدمات تلفنی و پشتیبانی انجام می‌دهند می‌توانند از خدمات ویپ بهره‌مند شوند. تلفن کسب و کارها را می‌توان از طریق یک پلتفرم ابری VOIP در دسترس، مدیریت و به کارمندان اختصاص داد. تلفن‌های VOIP انعطاف پذیری و تحرک فراتر از تلفن‌های سنتی را فراهم می‌کنند و آن‌ها را به ابزاری ضروری برای هر کسب و کاری که از این ویژگی‌ها بهره می‌برد، تبدیل می‌کند.

  • آیا VoIP یک سیستم بی سیم است؟

بله. شما می‌توانید تلفن خود را به یک نقطه دسترسی WiFi متصل کنید، اما باید آن را به صورت فیزیکی به دستگاه وصل کنید. همچنین می‌توانید آن را به یک توسعه‌دهنده وای‌فای، پل شبکه یا رایانه متصل کرده و از طریق WiFi متصل شوید.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

0 دیدگاه دربارهٔ «۵ مزیت ضروری پشتیبانی VoIP که هر کسب و کاری در سال ۲۰۲۳ به آن نیاز دارد»

  1. آیا مدت دوره بروزرسانی نرم افزار یا تستهای دوره ای عدد استانداری داره یا نسبت به سازمان و تعداد کارکنان و تماس گیرندگان یا حتی سلیقه و نیاز کارفرما میتونه متفاوت باشه؟

    1. علیرضا سلطانی

      به روز رسانی سیستم ویپ براساس نیاز شما می‌تونه انجام بشه و اگه نیاز به ماژول بیشتری داشته باشین یا نیاز امنیتی داشته باشین به روز رسانی انجام میشه. به روز رسانی می‌تونه بسنه به درخواست شما انجام بگیره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید