ایزابل (Issabel) چیست؟ پشتیبانی ایزابل چگونه است؟

ایزابل چیست؟

ایزابل چیست؟ پشتیبانی ایزابل به چه صورت انجام می‌شود؟ نرم افزار Issabel چگونه کار می‌کند؟ احتمالا هنگامی که به دنبال راه‌اندازی مرکز تماس برای مجموعه خود هستید، با این سوالات روبرو خواهید شد. اینکه ایزابل چیست و چه کاربردی برای مجموعه من خواهد داشت و اینکه پشتیبانی ایزابل به چه صورت است؟ با توجه به استقبال شرکت‌ها برای بروزرسانی مرکز تماس خود، پاسخ دادن به چنین سوالاتی یک مسئله ضروری و مهم است. ما در این مقاله می‌خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم‌ و به دقت هر کدام از این موارد را واکاوی کنیم. با ما همراه باشید.

نرم افزار ایزابل (Issabel) چیست؟

ایزابل از محبوب‌‌ترین نرم‌ افزارهای پایه سیستم­‌های تلفن VoIP است. یک نرم‌­افزار منبع باز برای ارتباطات یکپارچه با مجوز عمومی GNU است و با استفاده از ماژول­‌ها و برنامه‌­های پیشرفته این محیط گرافیکی، می­‌توانید مرکز تماسی مبتنی بر استریسک راه اندازی کنید. استریسک محبوب‌­ترین نرم افزار تلفن اینترنتی است که بیش از ۲۰ سال پیش توسط فردی به نام مارک اسپنسر برای سیستم عامل شرکت لینوکس طراحی شد.

نرم‌­افزار استریسک برای افراد متخصص بسیار قدرتمند و پرکاربرد است؛ اما افراد استفاده از آن برای افراد تازه کار مشکل است زیرا واسط گرافیکی مناسب برای کاربر عمومی را ندارد. یک واسط کاربری معروف و محبوب استریکس، نرم‌­افزار الستیکس  Elastisk نام دارد که محصول شرکت پالوسانتو بود. این نرم افزار که از FreePBX استفاده می­کرد برای راه‌­اندازی سیستم مرکز تماس تلفن اینترنتی به کار می­رفت. از سال ۲۰۱۷ تولید و پشتیبانی نرم­‌افزاری به نام الستیکس متوقف شد و با تغییر نام به ایزابل و افزوده شدن ماژول‌­های بیشتر به فعالیت خود ادامه داد.

به طور کلی نرم افزار ایزابل (Issabel) یک نسخه آزاد از نرم افزار PBX است که به تلفن‌های تحت شبکه اجازه می‌دهد تا با یکدیگر تماس برقرار کنند. نکته دیگری که درمورد ایزابل باید بدانید، هسته این برنامه است. هسته این برنامه استریسک و انشعابی از نرم ‌افزار منبع باز الستیکس است.

تاریخچه ایزابل

تاریخچه به وجود آمدن نرم‌­افزار تلفنی ایزابل به سال ۲۰۱۶ برمی­گردد. زمانی که کمپانی cx3، امتیاز شرکت پالوسانتو را خریداری کرد. محصول محبوب این شرکت نرم­‌افزار تلفن اینترنتی متن باز الستیکس بود که چند بخش کاربردی به آن اضافه شد و پس از ارتقا در زمینه‌­های امنیتی و افزودن ماژول‌­های بیشتر، با نام تجاری ایزابل به کاربران معرفی شد. ایزابل امروزه یک محیط گرافیکی محبوب و فراگیر بر پایه نرم­‌افزار تخصصی استریسک (Asterisk) است.

مفهوم PBX به چه معناست؟

شرکت‌ها و سازمان‌ها برای ارتباط با افراد داخل و خارج شرکت، نیاز به راه اندازی مرکز تماس برای مجموعه خود دارند. این مرکز تماس که با عنوان PBX شناخته می‌شود، مخفف Private Branch Exchange است و در واقع مانند یک مرکز تلفن عمل می‌کند. با راه اندازی PBX پرسنل یک مجموعه به طور مشترک از خط شهری تلفن استفاده می‌کنند و نیازی نیست برای همه افراد شاغل در سازمان خط تلفن جداگانه خرید.

مفهوم استریسک به چه معناست؟

مسئله دیگری که در پاسخ به سوال ایزابل چیست و پشتیبانی ایزابل وجود دارد، هسته استریسک است. استریسک (Asterisk) یک پیاده‌سازی از PBX است که در بخش قبلی توضیح داده شد. این پیاده‌سازی توسط فردی به نام Mark Spencer در سال ۱۹۹۹ انجام شد. این برنامه به امکان برقراری تماس بین تلفن‌هایی که با یکدیگر مرتبط شده‌اند را به شما می‌دهد. همچنین به کمک این نرم افزار  شما می‌توانید سرویس‌های مکالمه راه دور خود (تماس‌های تلفنی) را هم انجام دهید. این برنامه در اصل برای لینوکس توسعه داده شده است اما بر روی سیستم‌عامل‌های دیگری از جمله FreeBSD، NetBSD، macOS و Solaris هم اجرا می‌شود.
دانستن اینکه نرم افزار استریسک تحت چه پروانه‌ای ارائه می‌شود به درک سوال ایزابل چیست کمک شایان توجهی می‌کند. بنابراین باید به این نکته اشاره کنیم که استریسک یک نرم‌ افزار دو پروانه‌ای است. یکی به صورت نرم‌افزار آزاد و تحت پروانه جی‌پی‌ال (JPL) و دیگری تحت یک پروانه انحصاری دیگر.

Landing-gif-banner

پشتیبانی ایزابل به چه صورت است؟

طبیعتا سوال دیگری که بعد از ایزابل چیست برای شما ایجاد می‌شود، این است که پشتیبانی ایزابل چگونه است و این نرم افزار چه کاربردهایی برای مجموعه دارد؟ امکاناتی که نرم افزار Issabel در اختیار شما قرار می‌دهد به طور کامل مرکز تماس شما را متحول می‌کند. از مدیریت تماس‌های ورودی و خروجی گرفته تا تعریف سناریوهای مختلف در مرکز تماس تنها بخشی از امکانات پشتیبانی ایزابل برای مرکز تماس شماست. همچنین به کمک نرم افزار Issabel می‌توانید رویدادهای مرکز تماس خود را رصد کنید و نقاط قوت و ضعف خود را از این طریق شناسایی کنید.

امکانات نرم‌افزار ایزابل

امکاناتی که نرم‌­افزار متن باز ایزابل به عنوان یکی از انواع مرکز تلفن­‌های غیر تجاری در اختیار شما قرار می­‌دهد به شرح زیر است:

  • نصب گواهینامه‌‌های SSL
  • برگزاری ویدئو کنفرانس با ماژول ایزابل میت (Issabel Meet)
  • فیلتر کردن ایمیل­‌های اسپم
  • قابلیت ایجاد صف تماس
  • قابلیت مسیریابی تماس
  • امکان استفاده از منوی منشی دیجیتال چند زبانه
  • امکان تعریف بخش‌­های داخلی
  • برقراری ۵۰ تا ۸۰ تماس همزمان توسط سرویس سیپ ترانک
  • امکان راه اندازی خطوط سیپ بر سرور ایزابل
  • ضبط مکالمات تلفنی انواع تماس­های داخلی و خارجی
  • پشتیبانی تا ۲۰۰ برنامه افزودنی توسط کاربر
  • ماژول فایروال و نرم‌‎‌‌­افزار امنیتی
  • امکان محدود کردن ترافیک کشورها براساس IP
  • قابلیت پارکینگ تماس

کارایی نرم افزار Issabel

برای اینکه بهتر به پاسخ سوال ایزابل چیست آشنا شوید به مدیریت تیم فروش خود توجه کنید. نرم افزار Issabel سرویس‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانید تیم فروش خود را مدیریت کنید و با گزارش‌های کامل و جامع آن بر عملکرد مجموعه خود نظارت داشته باشید.
به منظور درک بهتر مسائل مرتبط با پشتیبانی ایزابل، به عنوان مثال می‌توان گفت نرم افزار Issabel اطلاعات کاملی در خصوص تعداد کاربران در صف انتظار، تعداد تماس‌های ازدست‌رفته، میانگین زمان انتظار کاربر، زمان مکالمه و بسیاری موارد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای نظارت دقیق‌تر بر مرکز تماس می‌توانید این گزارش‌ها را برای هر اپراتور مشاهده کنید و حتی در زمان مکالمه اپراتور با کاربر نحوه مکالمات آن‌ها را شنود کنید.
مورد دیگری که در پاسخ به سوال ایزابل چیست می‌خواهیم به آن بپردازیم مدیریت صف‌های تماس است. نرم افزار Issabel با مدیریت صف‌های تماس و قابلیت درخواست تماس به شما این امکان را می‌دهد تا زمان انتظار مشتریان خود را در صف تماس کاهش دهید و هیچ تماسی بی‌پاسخ نماند. به عنوان مثال برای پشتیبانی ایزابل می‌توان به شرایط مرکز تماس در زمان‌های شلوغ و پرترافیک اشاره کرد. در شرایطی که حجم تماس‌ها زیاد می‌شود می‌توانید تماس‌ها را به اپراتورهای خلوت‌تر منتقل کنید یا اینکه کاربران درخواست تماس خود را ثبت کنند و اپراتور در اولین فرصت با آن‌ها تماس بگیرد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم که ایزابل چیست. در این مسیر مفاهیم فنی و تعریف دقیق نرم افزار Issabel را به زبان ساده بازگو کردیم. همچنین به منظور اینکه پاسخ دقیقی به این سوال که “ایزابل چیست؟” داده باشیم، امکانات و شرایط پشتیبانی ایزابل را هم بررسی کردیم. نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که نرم افزار Issabel می‌تواند روند مدیریتی شما در مرکز تماس را به شکل چشم‌گیری متحول کند. شما به کمک این نرم افزار می‌توانید جنبه‌های مختلفی از مرکز تلفن خود را مدیریت کنید و استراتژی مرکز تماس خود را بر اساس داده‌ها و گزارش‌های آن تدوین کنید.

برای شروع کار نصب و راه­‌اندازی ایزابل تنها به یک سیستم کامپیوتر نیاز دارید تا وارد دنیای جدیدی از ابزارهای پرکاربرد در مرکز تماس خود شوید. نرم افزار ایزابل را نصب کنید و قابلیت‌­های مختلف آن را امتحان کنید؛ در نظر داشته باشید که اگر نیاز به امنیت بالا دارید و  پشتیبانی اطلاعات مرکز تماس برای شما اهمیت دارد، باید در کنار بررسی نرم­‌افزارهای جدید، از مشاوره و تخصص افراد با تجربه در این زمینه بهره‌­مند شوید. کارشناسان الوویپ در مورد جزئیات نصب و راه‌­اندازی یا کاربری ایزابل، راهنمایی‌­های مورد نیاز را در اختیار شما قرار خواهند داد.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

زمان-انتظار-تماس
سیستم تلفنی ویپ

زمان انتظار تماس (Call Waiting) چیست؟

زمان انتظار تماس یا Call Waiting، که اغلب به آن «زمان انتظار» یا «زمان نگه‌داری» نیز گفته می‌شود،

0 دیدگاه دربارهٔ «ایزابل (Issabel) چیست؟ پشتیبانی ایزابل چگونه است؟»

  1. هادی تقوایی

    آیا نرم افزار ایزابل در سیستم مرکز تماس فارسی هم پیاده میشه یا اینکه مورد جایگزینی در این خصوص برای ویپ فارسی وجود داره؟

    1. علیرضا سلطانی

      شما می‌تونین از ایزابل هم در شرکت خودتون استفاده کنید اما در خصوص نرم افزار فارسی، شما می‌تونین از نرم افزار الوویپ به جای ایزابل استفاده کنین تا قابلیت‌های بیشتری رو داشته باشین و از پشتیبانی نرم افزار بهره مند بشین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید