پشتیبانی ویپ چگونه انجام می شود؟ آیا کسب و کار خودتان را راهاندازی کردهاید و به دنبال نرم افزار تماس تلفنی ایده آل هستید؟ نرم افزار ویپ، بهترین نرم افزار تماس تلفنی است که ویژگی ها و کاربردهای گسترده ای برای مدیریت ارتباطات تلفنی دارد. در این مقاله قصد داریم که مسائل مختلفی را در خصوص نرم افزار ویپ و پشتیبانی ویپ بررسی کنیم. همچنین امکانات و ویژگیهایی نرم افزار مدیریت مرکز تماس ویپ را با هم بررسی خواهیم کرد تا شما بتوانید با دید بهتری یک انتخاب ایدهآل داشته باشید.
ویپ چیست؟
کلمه ی ویپ یا VOIP مخفف کلمه ی Voice Over IP ، یعنی صدا روی بستر ip است. به عبارت دیگر میتوان گفت که تکنولوژی ویپ از شبکههای کامپیوتری یا زیرساخت شبکه ی ip به منظور انتقال صوت استفاده میکند. در واقع تکنولوژی ویپ، وظیفهی انتقال ارتباطات صوتی روی شبکه برمبنای ip را برعهده دارد.
ویپ کاربردهای گسترده ای دارد ولی به طور عمده توسط صاحبان کسب و کارها مورد استفاده قرار میگیرد. تکنولوژی ویپ قابلیت تبدیل صوت به دیجیتال را دارد. تکنولوژی ویپ بعد از اینکه صوت را به داده های دیجیتال تبدیل کرد، آنها را در بسته های اطلاعاتی قرار می دهد و از طریق شبکه IP ارسال می کند. برای اطلاعات بیشتر به مقاله “ویپ چیست؟” مراجعه کنید.
تکنولوژی VOIP
سیستم های مبتنی بر تکنولوژی ویپ دارای ویژگیها و مزایای منحصربه فردی میباشند و از خدمات کلی ویپ میتوان به مدیریت تماسهای ورودی و خروجی به صورت هوشمند،تلفن گویا، گزارشات تماس، ضبط مکالمات و صندوق صوتی اشاره کرد. از مهمترین ویژگیهای سیستم ویپ شامل کاهش هزینه مکالمات، مدیریت یکپارچه تماسها میباشد. خدماتی از قبیل صف انتظار و تلفن گویا از امکانات کاربردی سیستم ویپ برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک است.
مزایای ویپ (VoIP)
سیستم ویپ دارای مزایای متعددی است. از مزایای ویپ میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- عدم نیاز به سیم کشی مجزا: تکنولوژی ویپ از بستر شبکه به منظور برقراری ارتباط تلفنی استفاده میکند. در نتیجه، نیاز به سیم کشی مجزا وجود ندارد و هزینه ای صرف کابل کشی مجزا نیز نمیشود.
- تماس کاربران در هر نقطه از دنیا: کاربرانی که از سیستم ویپ استفاده میکنند با استفاده از این سیستم میتوانند به صورت اینترنتی با سازمان موردنظرشان ارتباط برقرار کنند. این ویژگی برای کاربران این امکان را فراهم میکند تا با افراد در هر نقطه از دنیا ارتباط تلفنی سریع و آسان برقرار کنند.
- کاهش هزینه ها: یکی از مزایای این سیستم به شمار میرود، این کاهش هزینه به دلیل ادغام هزینههای جاری دیتا و شبکه تلفنی است. تماس های اینترنتی نیاز به صرف هزینهی کمتری دارند و به همین دلیل تماس های ویپ کم هزینه خواهند بود. همچنین، به دلیل اینکه سیستمهای ویپ دارای ویژگیهای سخت افزاری راحت و قابل پشتیبانی میشوند، هزینه ی تنظیم سرویس و نگهداری از این سرویس نیز کمتر خواهد بود.
ویپ (VoIP) دارای چه امکاناتی است؟
سیستم ویپ امکانات متعددی دارد. برخی از امکانات سیستم ویپ به شرح زیر است:
-
صف انتظار
یکی از ویژگیهای سیستم ویپ این است که دارای قابلیت صف انتظار است. به این معنی که اگر خط شما مشغول باشد، تماس های از دست رفتهتان در صف انتظار باقی مانده و هنگام آزاد شدن شمارهتان تماس به صورت مجدد برقرار خواهد شد.
-
ضبط مکالمات
یکی دیگر از قابلیتهای سیستم ویپ، قابلیت ضبط مکالمات است. تمام مکالمههایی که در بستر ویپ انجام میشود، به صورت خودکار ضبط و در سیستم ذخیره میشود.
-
پشتیبانی ویپ و قابلیت دریافت پیام صوتی
با استفاده از سرویس ویپ، در صورتیکه کاربر امکان پاسخگویی نداشته باشد، امکان دریافت پیام صوتی وجود دارد. بنابراین، کاربران میتوانند هر موقع خواستند پیام صوتی ذخیره شده را بشنوند.
-
پشتیبانی ویپ و قابلیت دریافت کنفرانس صوتی
علاوه بر برقراری تماس تلفنی، سیستم ویپ این امکان را برای کاربران فراهم میکنند که بتوانند جلسات خود را از طریق این سیستم برگزار کنند. شما به عنوان صاحبان کسب و کارها با استفاده از قابلیت کنفرانس سیستم ویپ میتوانید جلسات کاری خودتان را در هر کجا که هستید، برگزار کنید.
-
پشتیبانی ویپ و قابلیت دسترسی مداوم
از مهمترین خدمات سیستم ویپ، امکان برقراری تماس از طریق خطوط تلفن میباشد. شما با استفاده از سیستم ویپ به عنوان صاحبان کسب و کارها می-توانید همیشه در دسترس مشتری باشید. شما میتوانید با استفاده از ویپ با مشتریان خود در هر کجای دنیا تماس برقرار کنید و کسب و کارتان را از این طریق گسترش دهید. بنابراین، در صورت استفاده از سیستم ویپ فرقی ندارد که محل کارتان کجا و در کدام کشور است، شما با ویپ هیچ تماسی را از هیچ نقطه از دنیا از دست نخواهید داد.
-
پشتیبانی ویپ و گزارش گیری
یکی از ویژگیهای سیستم ویپ، قابلیت گزارش گیری از تماسها میباشد. این قابلیت، گزارشاتی درباره تماسهای انجام شده به افراد ارائه میدهد.
دلایل اهمیت پشتیبانی ویپ
هنگام خرید یک محصول علاوه بر کیفیت و قیمت آن، پشتیبانی ارائه شده توسط شرکت های ارائه دهنده ی خدمات نیز اهمیت ویژه ای دارد. مرکز تماس ویپ نیز از سرویسهایی میباشد که نیاز زیاد به پشتیبانی دارد. از مهم ترین موارد در هنگام استفاده از سرور ویپ، پشتیبانی از سرویس ویپ میباشد. دارا بودن قابلیت پشتیبانی قوی و در دسترس بودن همیشگی تان به عنوان صاحب کسب و کار میتواند در موفقیت کسب و کارتان نقش زیادی داشته باشد. قطع خطوط تلفن میتواند باعث کاهش میزان خرید و فروش محصولات برای کسب و کارها شود و به همین دلیل رفع مشکلات سرویس ویپ و پشتیبانی از ویپ اهمیت زیادی دارد. در واقع، به منظور پیشگیری از مشکلات مربوط به سرویس ویپ به پشتیبانی قوی احتیاج خواهید داشت. سرویس ویپ باید توسط کارشناسان مربوطه بررسی شود. در صورت عدم رفع عیب یابی مشکلات سرویس ویپ، با مشکلات بیشتری نیز مواجه خواهید شد. در کل، قطع سرویس ویپ میتواند باعث ایجاد مشکل در روند ارتباطات و حتی بازاریابی کسب و کارها شود. به همین دلیل، در سریع ترین زمان باید به دنبال دریافت خدمات پشتیباتی و رفع عیب سیستم ویپ باشید.
خدمات پشتیبانی ویپ
از مهمترین مسائلی که بعد از اجرای نرم افزار ویپ باید به آن توجه کرد، خدمات پشتیبانی ویپ میباشد. به دلیل اینکه سیستم ویپ جدید میباشد، باید به منظور راه اندازی و پشتیبانی از ویپ مجموعه ای انتخاب گردد که دارای فاکتورهای مهمی از قبیل پیگیری منظم، پاسخگویی و تعهد باشد. بهترین مجموعهی ارائه دهندهی خدمات پشتیبانی، مجموعه ای است که بهترین نحو سعی در جلب رضایت مشتری با ارائه ی خدمات پشتیبانی گسترده و باکیفیت دارد. خدمات پشتیبانی سیستم تلفن ویپ شامل خدمات گسترده و متنوعی است. در واقع، پروسهی پشتیبانی شامل پشتیبانی از بخشهای مختلف سیستم ویپ میباشد. یکی از انواع خدمات پشتیبانی سیستم ویپ، قابلیت رفع مشکلات سیستم است. از دیگر خدمات پشتیبانی سیستم ویپ، بازدید به صورت منظم از شبکه تلفنی به وسیلهی کارشناسان مربوطه میباشد.
پشتیبانی نرم افزار ویپ
- یکی از مواردی که بعد از پیاده سازی و اجرای ویپ از سمت مدیر ویپ صورت میگیرد، پشتیبانی ویپ میباشد. هنگام تنظیم قرار در مراحل اولیه ی پروژه، بازه ی زمانی تعیین می شود که در این بازه خدمات پشتیباتی به صورت رایگان به مشتریان ارائه می شود. پس از این بازه ی زمانی، خدمات پشتیبانی ویپ در بازه های زمانی شش ماه یا سالانه تنظیم خواهد شد. پشتیبانی ویپ به این صورت است که در طول قرار داد، کارشناسان مربوطه مشکلات نرم افزاری، سخت افزاری و سایر مشکلات نرم افزار ویپ را بررسی کرده و راه حل هایی برای رفع سریع این مشکلات ارائه می دهند. شما می توانید با دریافت خدمات پشتیبانی ویپ، مشکلات احتمالی نرم افزار ویپ را به حداقل رسانده و هنگام بروز مشکل سریعاً آن را برطرف کنید.
- یکی از خدمات پشتیبانی این است که کارشناسان درباره ی انتخاب مناسب ترین سیستم ویپ به افراد مشاوره می دهند. به دلیل اینکه انتخاب سیستم ویپ با در نظر گرفتن اهداف و نیازهای کسب و کارها انجام می شود، کارشناسان با بررسی های لازم بهترین و باکیفیت ترین نوع سیستم ویپ را برای کسب و کارتان انتخاب می کنند.
- بعد از اینکه نرم افزار مدیریت و مرکز تماس ویپ نصب شد، کارشناسان پشتیبانی میتوانند مشکلات این سیستم از قبیل اختلال مربوط به کیفیت صدا، مسیر اشتباه در تماس های خروجی یا دریافتی و… را پیدا کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف کنند.
- یکی دیگر از اقدامات پشتیبانی ویپ، توسعه ی سیستم ویپ برای کسب و کارها است. امکان توسعه ی سیستم ویپ برای کسب و کارها وجود دارد و این قابلیت ها شامل توسعه ی سیستم ضبط تماس، سیستم منشی تلفنی هوشمند، صف تماس و…میباشد.
پشتیبانی ویپ VOIP برای کسب و کارها چه ضرورتی دارد؟
کسب و کارهای کوچک و بزرگ به منظور ارتباط با مشتریان نیاز به تلفن و ارتباطات تلفنی دارند. مشتریان ممکن است برای طرح سوالات یا سفارش محصولات خود با شرکت شما تماس بگیرند. بنابراین، دریافت به موقع تماس مشتری میتواند احتمال جذب مشتری را افزایش دهد. در واقع، از دست دادن تماسهای مشتری میتواند باعث کاهش میزان درآمد و در نتیجه عدم موفقیت کسب و کار شود. بنابراین، دسترسی به سیستم مدیریت تماس مانند سیستم ویپ میتواند برای کسب و کارها اهمیت زیادی داشته باشد. از قابلیت های پشتیبانی ویپ میتوان به قابلیت برون سپاری تماسهای تلفنی اشاره کرد. در صورت برون سپاری تماس میتوانید در هر مکانی بدون محدودیت بتوانید پاسخگوی تماسها باشید.
سخن آخر
آنچه که باید به عنوان حسن ختام این مقاله به آن اشاره کنیم این است که کاربردیترین و بروزترین نرم افزار مربوط به مدیریت تماسهای تلفنی، نرم افزار ویپ است. از امکانات ویپ میتوان به قابلیت تعریف سناریوهای مختلف برای پاسخگویی به تماسها، مدیریت صفهای انتظار، نظارت لحظهای به تماسها، گزارشهای تحلیل و آماری، ضبط مکالمات و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. شما میتوانید برای با این مجموعه از امکانات که تحت عنوان امکانات و پشیبانی ویپ شناخته میشوند، تمام فرآیندهای تلفنی کسب و کار خود را به بهترین شکل مدیریت کنید.